Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Рецензії

23 11 2009 Публікації, Рецензії

Диоген Лаэртский. О жизни, учениях и изречениях знаменитых философов

Представленный труд Диогена Лаэртского был написан приблизительно в начале третьего столетия нашей эры. Временные рамки самого исследования – от Фалеса и Солона до начала нашей эры. В трактате, состоящем из десяти книг, идет речь о возникновении и развитии античной философии, однако в специфичной манере. Автор рассматривает философские школы и направления с помощью сумбурного описания жизни и фрагментов учения отдельных философов. Его внимания удостоились Фалес, Солон, Анаксимандр, Ксенофонт, Евклид, Платон, Аркесилай, Аристотель, Гераклид, Диоген, Зенон, Пифагор, Эмпедокл, Парменид, Протагор, Эпикур, а также многие другие.

23 11 2009 Публікації, Рецензії

Индийская философия

В книге последовательно раскрывается философичность индийской традиции, авторы полемизируют с европоцентризмом от философии, отстаивая оригинальность индийской философской мысли и ее независимость – как от внешних источников, так и от авторитета Вед и религиозных догм. Для авторов начало философии – опыт, орудие – разум, а влияние Вед в школах, например, мимансы и веданты, компенсируется самостоятельными рассуждениями, которые в состоянии обеспечить учение даже при отсутствии любых трансцендентных апелляций.

19 11 2009 Публікації, Рецензії

Ю. А. Иоаннесян. Вера бахаи. Серия: Мир Востока

Переиздание книги Юлия Аркадьевича Иоаннесяна «Вера бахаи» вышло в 2009 году, сразу же после возвращения автора в Россию из США, практически без изменений. Эта спешка вполне объяснима – первое издание (2003 г.) было раскуплено в считанные недели, и сегодня отдельные экземпляры книги могут быть найдены лишь в некоторых общинах бахаи. Успех книги не вызывает сомнений и имеет ряд причин.

18 11 2009 Публікації, Рецензії

Нариси з історії та культури євреїв України

У 2009 році в київському видавництві «Дух і літера» вийшло третє видання «Нарисів з історії та культури євреїв України»
Перший розділ книги складають нариси з історії євреїв України. Ці нариси за стилем є науково-популярним викладом найбільш значимих для історії фактів із життя євреїв України, що переходить у колективну наукову монографію.

18 11 2009 Публікації, Рецензії

Богословие В. Н. Лосского: изложение и критика

В своїй дисертації «Теологія Володимира Миколайовича Лоського» (1975) Р. Уільямс пише, що «репутацію видатного богослова Лоський здобув в якості лідера непатристичного руху». Р. Уільямс вважає, що «богословську систему Флоровського можливо по праву охарактеризувати як неопатристичний синтез; система Лоського кінець-кінцем являє те саме, але і більше того». Цей додатковий елемент — персоналізм, що виник під впливом російського і французького екзистенціалізму. Флоровський і Лоський, засновуючи неопатристику як різновид «неотрадиціоналізму», намагалися творчо вирішити ті проблеми, які не вдалося вирішити С. Булгакову, Хомякову та іншим російським мислителям. «Неотрадиціоналізм — це реакція на глухий кут російської релігійної філософії, на кричущі протиріччя між волюнтаризмом і детермінізмом, персоналізмом і органічним колективізмом, — реакція, що прийняла форму всебічної відмови від категорій, прийнятих в «класичній» російській філософії; але ця відмова мала звільнити шлях для більш задовільного вирішення тих самих протиріч». За оцінкою Р. Уільямса, неопатристика для таких мислителів як Лоський стала звільненням від метафізики і шляхом до пост-метафізичного мислення. Повністю усвідомлене освоєння новаторського і радикального богословського стиля» дозволило Лоському та іншим представникам неопатристики по новому вирішити ті проблеми, над якими працювала російська релігійна філософія.

16 11 2009 Публікації, Рецензії

Доказательство Бога. Аргументы ученого

Сам Коллинз, может быть, не такая суперзвезда, как Стивен Хокинг или тот же Докинс, но также ученый самого высокого класса: генетик, на протяжении многих лет руководивший проектом «Геном человека» — тем самым, в ходе которого всего за полтора десятка лет был расшифрован человеческий геном, то есть совокупность ДНК нашего вида, код, записанный 4-буквенным алфавитом и насчитывающий более 3 миллиардов знаков; мало кто всерьез подвергает сомнению тот факт, что это одно из главных открытий за последние сто лет. По версии самого Коллинза, расшифрованы «божественные чертежи», язык, на котором Бог записал человека.

16 11 2009 Публікації, Рецензії

Докинз, Р. Бог как иллюзия /The God Delusion

Известный английский эволюционист и популяризатор науки Ричард Докинз опубликовал в России свою новую книгу «Бог как иллюзия».
Клинтон Ричард Докинз — один из ведущих британских популяризаторов науки. Начиная с 1976 года, когда он написал ставшую всемирно известной книгу «Эгоистичный ген», он постоянно пропагандирует научные знания и саму науку. В основном его книги касаются эволюции, биологии, креационизма и религии.

16 11 2009 Публікації, Рецензії

Мичио Каку. Об устройстве мироздания

...автор последовательно, очень популярно и понятно дает самые важные основы специальной и общей теории относительности, квантовой механики, а затем и теории струн, которая их объединяет. И, как видно из названия, именно теория струн является основной темой книги и именно ей дается максимально подробное описание.

16 11 2009 Публікації, Рецензії

От Библии до постмодерна. Антология

Давайте поставим перед собою три вопроса. Вопрос первый: «В чем библейское сознание приемлет мир постмодерна?». Вопрос второй: «В каких областях библейское сознание относится к миру постмодерна многозначно?». Вопрос третий: «В каких областях библейское сознание относится к миру постмодерна отрицательно?». И одновременно мы с вами выявим три основных столпа, на которых если не стоит, то колеблется и раскачивается наш постмодерный мир.

16 11 2009 Публікації, Рецензії

Иудаизм, христианство, ислам. Парадигмы взаимовлияния.

Иерусалимского профессора Шломо Пинеса коллеги называли последним энциклопедистом и даже «ходячим университетом». Было с чего: ученый свободно говорил на двадцати и читал на сорока шести языках; его научные интересы простирались от иудейских сект эпохи Второго Храма и атомистской теории в исламе (тема докторской диссертации, которую Пинес защитил в Берлинском университете в 1934 году) до философии Ницше, творчества Достоевского и религиозных убеждений Франца Розенцвейга.

16 11 2009 Публікації, Рецензії

Делёз Ж., Гваттари Ф. Что такое философия?

Вопрос, заключенный в заглавии этой книги, вышедшей во Франции в 1991 году, хорошо знаком всем, кто обучался на первых курсах высших учебных заведений в последние годы. Наученные горьким опытом, студенты и выпускники нефилософских вузов вряд ли приобретут эту книжку, и поступят совершенно правильно, поскольку книга обращена в первую очередь к "узкому кругу специалистов", к "преподавателям философии", как и указано в аннотации.

16 11 2009 Публікації, Рецензії

Эрвин Панофский / Ervin Panofsky. Этюды по иконологии. Серия: Художник и знаток / Studies in Iconology:

Во введении к одной из своих центральных книг по теории искусства «Смысл и толкование изобразительного искусства», написанном в 1940 г., Панофский развивает мысль, которую формалисты всех направлений и оттенков выносили за скобки рассуждений о художественном творчестве, ибо она, по их мнению, не имела к искусству прямого отношения. Нельзя сказать, чтобы мысль эта была новой, однако Панофский защищает ее с глубоким внутренним чувством и убежденностью. Даже форма, которую Панофский избрал для выражения своей идеи, отличалась от строгого и беспристрастного стиля, ставшего в немецком и австрийском искусствознании конца ХIХ — начала ХХ в. атрибутом научности и объективности.

16 11 2009 Публікації, Рецензії

Апокрифические сказания: Патриархи, пророки и апостолы

В пяти тысячах дошедших до нас новозаветных рукописей встречаются некоторые разночтения (подробнее об этом мы расскажем в следующем номере журнала), но никакой иной Вести, кроме евангельской, мы в них не увидим. Ни в одной из них не написано, что Иисус не был сыном Божьим или не умирал на Кресте. Если все это – результат деятельности какой-то огромной банды фальсификаторов, работавших по всему Средиземноморью не позднее начала II века н.э., то, очевидно, в этом мире вообще невозможно создать никакую правдоподобную историю.

16 11 2009 Публікації, Рецензії

Основные течения в еврейской мистике. Серия: Библиотека российского еврейского конгресса / Major Trends in Jewish Mysticism Гершом Шолем / Gershom G. Scholem

Исключительная ценность монографии Шолема состоит в том, что, во-первых, это едва ли не единственный и обзорный, и основательный по содержанию труд по данной теме. Во-вторых, текст лишен какой-либо подчеркнутой конфессиональной направленности. В-третьих, текст сугубо научный, т.е. не содержит пикантных измышлений, грубых передергиваний и популистских "откровений", которыми переполнены, в большинстве своем, тексты о "тайнах Каббалы.

16 11 2009 Публікації, Рецензії

Кирьянов Д.В. Томистская философия ХХ века

...будущее неотомизма скрыто в тумане. Есть ли этот туман признаком заката, или нас ждет новое возрождение томизма – еще неизвестно никому.

16 11 2009 Публікації, Рецензії

Эмануэль Сведенборг. О небесах, о мире духов и об аде

Начало жизненного пути Эммануила Сведенборга не предвещало ничего экстраординарного - обычная стезя ученого мужа в бюргерской Швеции.

16 11 2009 Публікації, Рецензії

Генри В. Мортон. "Святая Земля"

Книги Мортона написаны не в том популярном стиле путеводителей, когда советуют, где остановится на ночь, что посмотреть, где поесть; не напичканы датами, цифрами, именами, которые уже с пятой страницы сливаются в одну кашу. Они написаны как художественные произведения, где главным действующим лицом является страна, город, район, с их жителям, проблемами, бытом. Все это искусно оплетено историческими зарисовками, экскурсами в прошлое.

16 11 2009 Публікації, Рецензії

Блез Паскаль. Думки

Сьогоднішня філософія характеризується певною відкритість між раціоналізмом та ірраціоналізмом. Прибічники ідеї, що модерн – це незавершений проект, і раціональність повинна бути основою для світогляду та суспільного життя, стають все більш відкритими до ірраціональної сторони ціннісного мислення. Ірраціоналісти починають цінувати розумність, оскільки виявляють як необхідність мінімальної раціональності взагалі, так і відкриваючи раціональне у власному ірраціональному мисленні. В таких умовах знову актуальним стає поєднання раціоналізму та ірраціоналізму, науки та релігії, логічного мислення та містики, яке знаходимо у Блеза Паскаля.

16 11 2009 Публікації, Рецензії

"Античная философия: Энциклопедический словарь"

Событием для книжного рынка стало появление издания «Античная философия: Энциклопедический словарь». Этот словарь является необходимым пособием для каждого христианина, который интересуется патрологией и историей догматов. Ведь античная философия была использована Отцами Церкви при формулировании христианского догматического учения. Энциклопедический словарь «Античная философия» является незаменимым пособием для православных богословов и философов, изучающих патристику и историю догматического богословия.

27 07 2009 Публікації, Рецензії

У пошуках єдності християн

Невизначеність позиції Католицької Церкви є ознакою того, що десятиліття обговорення «Декрету про екуменізм» так і не дали задовільного теологічного результату. Напевне, для створення сучасної еклезіології, яка була б прийнята хоча б католиками і православними, необхідна святоотцівська геніальність та осяяння Святим Духом. Залишається почекати. Кардинал Вальтер Каспер як найбільш видатний мислитель сучасного католицизму дійшов до межі власне людського мислення в цій проблематиці

«Шукаючи Обличчя Твого»

22 07 2009 Публікації, Рецензії

«Шукаючи Обличчя Твого»

    Рецензія на  книгу священика  Володимира Зелінського  «Шукаючи Обличчя  Твого»

    (Зелинский В. Взыскуя Лица Твоего. К.: Дух і літера, 2007. – 404 c.  ISBN 978-966-378-054-2)

        Автор – священик Руського Екзархату Константинопольського  Патріархату, який несе своє служіння в місті Брешія (Італія).

    Книга спочатку була написана французькою  мовою, потім спеціально для російськомовного читача перекладена, доповнена і таким чином суттєво перероблена автором.

    Про що вона? Здавалося б, звичайне і  просте питання. Проте як в нашій  «аналітичній», «рецензентській» ситуації на нього важко відповісти! Не через  складність мови викладу, чи то зарозумілу перезавантаженість змісту, або навпаки його порожнечу, позірно прикриту «розумними» фразами. Перш за все, через те, що до цієї книги не можливо відноситися як до звичайного тексту, який являє собою певний обсяг інформації, піддається і, навіть, передбачає та вимагає розгляду «зі сторони», з позиції стороннього спостерігача та незаангажованого дослідника. Такий об’єктивний, зовнішній, відсторонено-опосередкований підхід тут є абсолютно не прийнятним і навіть абсурдним. При його застосуванні ми обов’язково прийдемо до спотворення самої суті монографії о. Володимира. Рецензувати, аналізувати її – це все одно, що препарувати живий організм.

    Живі  натхненні слова книги о. Володимира не про щось, а скоріше до чи заради когось – не про об’єкт, а до, заради суб’єкта – до кожної унікальної особистості, до кожного з нас, до всіх тих, хто здатен почути, сприйняти і вирушити в небезпечну, але блаженну Путь – путь самопізнання, яке одночасно є і Богопізнанням.

    Таку  книгу неможливо просто читати, на неї абсурдно давати рецензію, на неї можна лише відгукнутись всім собою – всім своїм розумом, всім своїм серцем і всією своєю душею. Адже вона і написана від слова до слова, від серця до серця, від душі до душі, від духу до духу. Написана всім серцем, всім розумом, всією душею автора і, напевно, всіх тих, кого він зустрів на своєму життєвому шляху; написана з любов’ю та вірою в людину, які виростають з любові та віри в Бога.

    Проте, як кажуть, статус зобов’язує. Якщо все  таки спробувати сказати про органічну  сутність книги, спробувати відгукнутись, не спотворюючи її, то вона про людину та Бога, про постійний діалог між ними в часі та вічності.

    Це  збірка глибоко поетичних розмов, інтимно-особистих переживань, наскрізних споглядань, глибинних прозрінь в  сенс екзистенції людини та космічного буття. Тематика кожного розділу являє собою дивовижний синтез теології, філософії, літератури, слова, думки та дії. Без перебільшення можна сказати, що кожен розділ, кожна глава, кожна думка і слово монографії о. Володимира – це вчинок, справжній вчинок розуму, волі, почуття, яких так мало в цинічно байдужому до всього «істинного, доброго, прекрасного», до всього ідеально високого, сьогоденні.

    Про пізнання Бога, І  побачив Бог, Вимовити Бог, Молитися Богу, Дар Богу, Образ  Бога, Час Бога, Радість  про Бога, Дім Бога, Іпостасі Бога… Все це кроки по сходинках у небесну височінь. Так від розділу до розділу, від глави до глави, від слова до слова автор супроводить нас сходами, основа яких укорінена в землі, точніше, в самому нашому серці, а вершина спрямована в Небо. Прямуючи слідом за автором, ми врешті решт розуміємо, що початок збігається з кінцем, що ми завжди на самому початку. Так було, так є, так має бути…

    Хто є людина – тварина, світ, Бог? –  Триєдине питання.

    Бог-Любов  – Отець, Син, Дух Святий! – триєдина відповідь.
Хто я? – запитує людина.
Ти – це Я! – відповідає Бог Син людський.
Звідки я? – запитує людина.
Від Мене! – відповідає Бог Отець.
Заради кого я? – запитує людина.
Заради Мене! – відповідає Бог Дух Святий.

    Наше  життя – питання. Боже буття –  відповідь. Їхня єдність – любов. Бог стає людиною, для того, щоб людина в діалозі з Ним могла зрозуміти себе, всесвіт і, не втрачаючи свого Я, стала Богом. Життя – це завжди діалог з Богом, з самим собою, з кожним з нас та з усім світом.

    З особливою яскравістю та виразністю персоналістичний, кардіоцентричний та логоцентричний смисл книги виявляється в її мові, яка є настільки символічною, багатою значеннями, образами, асоціаціями, конотаціями та відтінками, настільки проникливою («крізь шкіру, крізь мозок, крізь лімфу»), що подекуди наближається до просвітленої вірою, житейської мудрості євангельської притчі, до натхненних благодаттю молитовних гімнеспівів православної Літургії, до покаянного переживання «Сповіді» блаженного Августина, до світового трагізму білих (в прямому і переносному сенсі) віршів Пастернака, Бродського, Ахматової, Мандельштама, Цвєтаєвої; доходить до найглибшої, найпотаємнішої печери людської душі, в якій тихо палахкотить вогник віри, надії та любові, терпляче чекаючи свого, того самого, справжнього моменту Зустрічі та Молитви.

    Монографія  священника Володимира Зелінського  «Шукаючи Обличчя Твого» в силу своєї  усесторонньої унікальності відноситься  до того роду книг, які не можуть зацікавити, не можуть подобатися чи не подобатися. Вона може або відштовхнути, або захопити. Відштовхнути тих людей, виднокрай яких обмежений виключно світом цим, не бачить і не сприймає його іманентно-трансцендентної символічної Таїни. Захопити тих, хто за суєтністю земних і небесних феноменів зміг почути, побачити, зрозуміти, сприйняти незбагненну всюдисутню Першопричину світу та людського єства, триєдиного Бога Істини, Добра та Краси.

    Все, що не Бог, – Його символ.

    Все, що не символ, – Бог.

    Розум радіє з безсилля,

    Серця вивчаючи крок.

    Кандидат

    філософських  наук   Тарас Борозенець

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

42 митрополита - и все врут!

Onufriy

Onufriy написал:

из постановления сегодняшнего сьезда церковных олигархов в Киеве

wink
Егеж - красиво брешуть канонічні, - "як на духу"

ХРАМНАШ, або Як ділитимемо храми

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
немає ніякого правового поля!
 
Більш того - воно нікому і не потрібне 

Атеїстичній більшості суспільства немає діла до внутрішньорелігійних сварок
Високодуховній меншості справедливо здається, що шляхом беззаконня легше привласнювати чуже майно 
І є лише кілька агностиків, які пропонують таке-сяке, поганеньке законодавство про перехід громад request 

Але і його приймати треба було приймати хоча б 1-2 роки тому

42 митрополита - и все врут!

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

Кланяюсь, Вам . дорогой о.д. Андрей  и рад  бы. чтобы многие ...прочитали  Ваши умные и правильные аргументы...

Чем отличается этнофилетизм греков, русских или украинц...

Onufriy

Onufriy написал:

В. Ясеневий
Для того, щоб повною мірою насолодитися красою логіки Феогноста Пушкова, потрібно відсторонитися від Авторського емоційного (рпц-любовно/духовного) шлейфу smile  

Так от, незабутній Автор риторично засудив "третьоримство", "російський світ" і "москвокатехонство" як прояви єресі російського етнофілетизму
І тут я (так сталось no ) згоден з його риторикою

Але уже сам факт згоди (!з собою, (!!Автор оцінює, як ознаку ... шизофренії...  wink

Ну хіба це не розкіш?
До речі - ніколи і ніде не зустрічав такої ексзистенційної самокритичності... love 

Чем отличается этнофилетизм греков, русских или украинц...

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

















"Захлебывайтесь  дальше вашей ненавистью" - это слова ученика и  большого последователя  Спасителя... Да кто поверит??? У кого больше злобы и ненависти??? Да я , большой ДУРАК , ЛГУН , фарисей и лицемер... А, Вы, господин, Архимандрит, Полный ХРИСТОВОЙ ЛЮБВИ , да просьтте нас, и меня.- дураков...О , как хорошо. что Вы умный и большой праведник...А я глупый и большой ДУРАК...Просите, безумного  дурака...























































Залебывайтесь вашей ненавистью...  Только этих слов  окончательно достаточно

Чем отличается этнофилетизм греков, русских или украинц...

о.Феогност Пушков

о.Феогност Пушков написал:

Олександр,
В. Ясеневий,
Onufriy,

Господа! На ваш поток злобы шизофреников отвечать нет смысла: вы не умеете ни думать, ни читать. Дышите только ненавистью к России – надо же врага вовне себя найти, раз свое собственное уродство исправить не в состоянии. Болезный Ясеневый даже имя мое не потрудился узнать, столько ненависти и я уверен, что он спутал меня с известным моим однофамильцем российским журналистом, только вот я к нему отношения не имею. Болезные. Захлебывайтесь дальше вашей ненавистью. К культуре, языку, традициям Украины я НЕ ИМЕЮ никаких отрицательных чувств. Глубокое чувство презирания испытываю лишь к тем, кто эти традициями и державными интересами пытается прикрыть низменность и убогость своей души и скудость своего ума.

 

Но в одном вы правы: я не имею никакого интереса к «будувницву» украинского государства, как не имею интереса вообще ни к какому государству в мире (российскому в том числе – специально для вас, шизофреников, поясняю). ЦЕРКОВЬ НЕ О ТОМ И НЕ ДЛЯ ТОГО! Она – не строительница земных цивилизаций. Она – строительница НЕБЕСНОГО ГРАДА! И вам, жалким националистам, никто не дал право использовать Церковь в земных целях. У нее есть ОДНА цель – вести людей по жизни ко Христу в Вечность, и эта миссия совершенно НЕ ЗАВИСИТ от национальности, культуры и государства. Поэтому я всегда осуждал и осуждаю ЛЮБЫЕ формы привязки Церкви к земным интересам. Не важно, чьи это интересы – украинские, российские, греческие или американские. Для вас, шизофреников, я повторю еще раз, что российский этнофилетизм я осуждаю ровно столько же, сколько украинский или греческий. Как вам, болезным, еще это объяснять? Церковь выше этого всего, и Церковь ОДНА для всех народов и культур.

 

Да вразумит вас Господь!

ХРАМНАШ, або Як ділитимемо храми

dutchak1

dutchak1 написал:

«Але, чи втримається ситуація в правовому полі, і чи втримаються від розпалювання ворожнечі і застосування сили віруючі, залежитеме не тільки від державної влади, але й від того, чи зможуть самі громади знайти несилові варіанти вирішення спірних питань і розв’язання конфліктів» - немає ніякого правового поля! Тільки імітація. Ми профуркали всі. Придурочні депутати, штатні релігієзнавці, всі Церкви з юристами з українськими дипломами. Так що сумна перспектива і Страсбург ще над нами заридає…

Каноническое нигде. Ни УПЦ МП, ни УПЦ КП больше не суще...

Onufriy

Onufriy написал:

Добряче:
Московской юрисдикции уже нет и не будет в будущем ни в каком статусе

"Двойная юрисдикция" невозможна, потому что это нарушает принцип "один город - один епископ"

+ 5!!
Если кому-то из украинских православных и дальше захочется находиться в каноническом подчинении Москвы, это будет означать, что у них что-то не так с пониманием православной веры

Будемо відвертіші - ідеться про єресь
Святоросійську етнофілетичну політправославну єресь "російського світу"

91% духовенства и мирян Запорожской епархии УПЦ уверены...

Onufriy

Onufriy написал:

Воцерковлена дешева маніпуляція і офіційна декларація про зраду :
91% на Украине идет несправедливая война

Лука Коваленко нарешті долучив до усіх своїх "титулів" звання найканонічнішого політправославного соціоцеркволога-гундяєвіста 

Глава УГКЦ: «Коли хтось з єпископів, священиків, диякон...

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

Коли хтось з єпископів... На цьому і потрібно завершити цю тезу... Бо тільки єпископи і то найбільшою мірою є головними провідниками вірних...А за словами Понтифіка - єпископи і є  першими  поводирями... та найважливіше питання: куди вони самі йдуть і куди ведуть своїх вірних...

91% духовенства и мирян Запорожской епархии УПЦ уверены...

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

А расеея. конешно.  делает все чтобы обединить всю Украину... Вот это - рассея... Почти братская страна...

Чем отличается этнофилетизм греков, русских или украинц...

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

А слыхал ли товарищ архимандрит А.Пушков о гонениях НА ПРОТЕСТАНТОВ православными в его стороне...о запрете иеговистов в рассеи!? Ибо о желании украинцев иметь свою ДЕЖАВУ, свою культуру, свой язык последователь Христа наверно никогда не слыхал...И кто за зоо лет был наибольшим врагом украинцев уничтожая эти ценности и не давая возможности даже говорить об независимой от раши УКРАИНЫ...К тому же Украина никогда не завоевывала  земель соседних народов, как это постоянно делала рассея при неаибольшей поддержке и благословении рпц...

Чем отличается этнофилетизм греков, русских или украинц...

Onufriy

Onufriy написал:

Етнофілетизм РПЦ особливий тим, що у них є єретична доктрина "російського світу", яку роками публічно проповідує не лише Фролов-Новиков-Ткачев, але і сам агент Михайлов (КГ

У жодній з православних церков світу подібної віросповідної розпусти об'єктивно не існує

Звичайно, Феогност Пушков про це навіть не здогадується

Чем отличается этнофилетизм греков, русских или украинц...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: Олександр
чергове очорнення всього українського РПЦешником

Церкви більше незалишилося - Автор звинуватив вселенське православ'я (!) у єресі:
Цитата: ФП
русский этнофилетизм борется с украинским этнофилетизмом, а последним дирижируют греки-этнофилеты

Звинуватить-звинуватив, але у пустелю спасатися чомусь так і не пішов fellow

Чи можлива участь митрополита Онуфрія в Установчому Соб...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: Олександр Драбинко
митрополит Онуфрій...своїм особистим прикладом показав образ справжнього євангельського пастиря-доброго

belay БМО віддав життя за овечок стада Господнього?.. Уже?!!..
У житії БМО дійсно трапились якісь новини, чи це було звичайне, побутово -сакральне РПЦ-підлабузництво?

Яка все таки безсоромність - уподоблювати путінське БМО до Сина Людського what
Я – добрий пастир. Добрий пастир життя своє за овець покладе (Ів 10:11)