Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Рецензії
Повесть о настоящем священнике

5 05 2014   Анатолий Денисенко Публікації, Рецензії

Повесть о настоящем священнике

Жестокая, местами депрессивная драма «Голгофа»/«Calvary» (2014) ирландского кинорежиссёра и сценариста Джона Майкла Макдонаха с Боенданом Глисаном в главной роли является тем фильмом, который не оставит равнодушным ни грешников, ни праведников.

«Виникаюча Церква» – народження діалогу

23 04 2014   Анатолий Денисенко Публікації, Рецензії

«Виникаюча Церква» – народження діалогу

Особливість книги в тому, що вона змальовує нову парадигму мислення, вказує на те, що стоїть за новим прочитанням Біблії, пропонує неординарний погляд на Церкву, Христа та Бога, показує що саме формує сьогодні в сучасній культурі постмодерну нові шляхи до розуміння євангелізму, проповіді та літургійних практик.

Монстр ли Ной? Бог, призвание и несовершенство

14 04 2014   Денис Кондюк Публікації, Рецензії

Монстр ли Ной? Бог, призвание и несовершенство

Мы отвыкли видеть на плакатах кинопремьер библейские имена и повествования. Казалось, эпоха «Камо Грядеши» и «Бен Гура» прошла. Оказывается, не совсем, поскольку в этом году уже вышел фильм «Ной», которому и посвящена эта статья, а ещё в декабре ожидается фильм «Исход».

Новый взгляд на антропологию Максима Исповедника

31 03 2014   Юрий Черноморец Публікації, Рецензії

Новый взгляд на антропологию Максима Исповедника

Важнейшее достижение книги отца Андрея Глущенко – это разбор многочисленных домыслов и ошибочных мнений, накопленных как православными, так и инославными учеными при интерпретации святоотеческой антропологии...

Патристика – не всегда апологетика

24 03 2014   Тарас Борозенец Публікації, Рецензії, Богослов'я

Патристика – не всегда апологетика

Как известно, лучшая научная рецензия – это рецензия, содержащая конструктивную критику. К ней и перейдем. При этом наша критика будет касаться не столько того, что есть в монографии, сколько того, чего в ней нет.

Человек и вера. Новая книга Максима Балаклицкого

18 03 2014   Сергей Грищук Публікації, Рецензії

Человек и вера. Новая книга Максима Балаклицкого

К сожалению, лидеры современного христианства не всегда стремятся говорить на спорные и провокационные темы. Церкви нужно здравое и сбалансированное учение на разнообразные темы. Задача христианина – сделать Истину доступной для желающих её познать.

Шевченко як герой космогонічного міфу

7 03 2014   Сергій Грабовський Публікації, Рецензії

Шевченко як герой космогонічного міфу

Тут саме час кілька слів сказати про те, що вкладається науковцями в поняття «культурний герой» або ж «герой-просвітник», «герой-творець»...

Новий служебник УПЦ слов’янською та українською

26 02 2014   Ігор Василишин Публікації, Рецензії

Новий служебник УПЦ слов’янською та українською

Служебник є надзвичайно цінним як для перспективи розвитку літургіки, так і для кращої участі вірних у богослужіннях. Український переклад настільки цікавий, що, на мій погляд, дослідженню його особливостей можна присвятити щонайменше магістерську дисертацію, а то й докторську.

Історія київської православної біблеїстики: спроба реконструкції

10 02 2014   Олег Кисельов Публікації, Рецензії

Історія київської православної біблеїстики: спроба реконструкції

Дослідження Сергія Головащенка слід визнати оригінальним і цінним внеском у вивчення вітчизняної інтелектуальної історії...

Релігійна освіта в «Релігієзнавчих нарисах»

4 02 2014   Вікторія Малюська Публікації, Рецензії

Релігійна освіта в «Релігієзнавчих нарисах»

Рецензія на журнал Молодіжної асоціації релігієзнавців «Релігієзнавчі нариси» № 4 (2013), який присвячений темі «Релігійна освіта: теорія, інститути, практика впровадження».

«Возвращение богословия». Церковные реформы и перспективы богословия в текстах и выступлениях митрополита Антония (Паканича)

20 11 2013   Михаил Черенков Публікації, Рецензії, Богослов'я

«Возвращение богословия». Церковные реформы и перспективы богословия в текстах и выступлениях митрополита Антония (Паканича)

«Возвращение богословия» в университетский мир и общество в целом стало главной темой октябрських докладов ректора КДАиС митрополита Антония (Паканича), она же оказывается стержневой и для его недавно изданного сборника...

«Вчитель на заміну» Тоні Кея: історія про розкладання школи і нікчемність стосунків

18 11 2013   Олексій Гордєєв Публікації, Рецензії

«Вчитель на заміну» Тоні Кея: історія про розкладання школи і нікчемність стосунків

Ця стрічка є фрагментарним, реалістично-анатомічним відображенням ситуації, коли похідні труднощі від наявності моральних цінностей нівелюються перед дев’ятим валом проблем, пов’язаних з їхньою відсутністю...

Краткая история Поместных и Автономных Православных Церквей. Отзыв на книгу протоиерея Анатолия Дмитрука

12 11 2013   Андрей Ухтомский, кандидат богословия Публікації, Рецензії, Історія

Краткая история Поместных и Автономных Православных Церквей. Отзыв на книгу протоиерея Анатолия Дмитрука

Автору следует вменить в заслугу то, что он — один из немногих православных авторов, кто под одной обложкой изложил историю не только Поместных, но и Автономных Церквей. Однако при этом он избегает спорных моментов, упрощает материал...

Университет: что имел в виду автор? Критические замечания на полях статьи М.Черенкова «Между Церковью и университетом»

11 11 2013   Анатолий Денисенко Публікації, Рецензії

Университет: что имел в виду автор? Критические замечания на полях статьи М.Черенкова «Между Церковью и университетом»

Я считаю, что миссионерская работа в ВУЗе не для всех: кто-то призван быть сельским священником, а кто-то, будучи богословом, станет и профессором светского университета...

«Традиция евангельских христиан»: критический анализ книги Андрея Пузынина

4 11 2013   Василий Новаковец Публікації, Рецензії, Богослов'я

«Традиция евангельских христиан»: критический анализ книги Андрея Пузынина

Кто-то восторженно принимает книгу Андрея Пузынина, кто-то пишет о том же, но по-иному, кто-то нашел в ней хотя бы частично разгадку большой проблемы, а кто-то – автор данного отклика – пожелал указать больше на недостатки работы.

Богоявление в «Криминальном чтиве»? Образы искупления в творчестве Квентина Тарантино

22 10 2013   Денис Кондюк Публікації, Рецензії

Богоявление в «Криминальном чтиве»? Образы искупления в творчестве Квентина Тарантино

Тарантино не такой циничный простак от киноиндустрии, как многим кажется. Возможно, он не Шекспир, но и не совсем тривиальный режиссёр. Ему не чужды темы спасения и искупления, даже если они ловко прячутся за визуальным трэшем и сомнительными шутками...

Філософська теологія: сучасний стан і перспективи. Частина ІІ

12 09 2013   Юрій Чорноморець Публікації, Рецензії, Богослов'я

Філософська теологія: сучасний стан і перспективи. Частина ІІ

Сучасна філософія релігії, яка спирається на аналітичну традицію, повторює шлях, який вже було пройдено античною та модерною філософією...

Філософська теологія: сучасний стан і перспективи

9 09 2013   Юрій Чорноморець Публікації, Рецензії, Богослов'я

Філософська теологія: сучасний стан і перспективи

Роздуми над книгою: Оксфордское руководство по философской теологии  / Сост. Томас П. Флинт и Майкл К. Рей; ред. М.О. Кедрова/ ИФ РАН. – М.: Языки славянской культуры, 2013...

«Принцип полноценной жизни» Боба Вестфолла: жизнь с мечтой в основании

14 08 2013   Борис Волков Публікації, Рецензії

«Принцип полноценной жизни» Боба Вестфолла: жизнь с мечтой в основании

Свежую книгу американского фандрейзера заслуженно можно считать христианским ответом на галопирующий поток литературы о саморазвитии без мер и пределов.

Вдала спроба відродження: «Труди Київської духовної академії» 1997 –2011 рр.

11 08 2013   Алла Бойко, професор Публікації, Рецензії

Вдала спроба відродження: «Труди Київської духовної академії» 1997 –2011 рр.

Дуже добре, що у сучасних науковців і релігійних діячів вистачило мужності і таланту продовжити унікальне видання, яке на теренах нашої країни існувало більше п’ятдесяти років (1860–1917).

Несостоятельность университетской теологии: избранные мысли из книги «Перелом в протестантской теологии»

8 08 2013   Анатолий Денисенко Публікації, Рецензії

Несостоятельность университетской теологии: избранные мысли из книги «Перелом в протестантской теологии»

Современная украинская кабинетная теология пытается вернуть нас обратно к профессорскому академизму, существовавшему до Карла Барта...

Постичь тайну Иова

8 07 2013   Светлана Фещенко Публікації, Рецензії

Постичь тайну Иова

В конференц-зале храма святой мученицы Татианы при МГУ имени М.В.Ломоносова, состоялась презентация нового уникального издания "Книги Иова". Составителем, издателем и автором комментариев является председатель правления благотворительного фонда «Богуслав» (Украина) Владимир Романенко.

Две христологии от DC Comics

2 07 2013   Денис Кондюк Публікації, Рецензії

Две христологии от DC Comics

Кассовые сборы многих кинокартин свидетельствуют о том, что людям всё ещё интересна тема спасителя, пускай даже и «сказочного». Трилогия «Тёмный рыцарь» и фильм «Человек из стали» как аллюзии на историю Иисуса из Назарета...

Более превосходная экклесиология

18 06 2013   Анатолий Денисенко Публікації, Рецензії

Более превосходная экклесиология

Книга Мирослава Вольфа «По подобию Нашему. Церковь как образ Троицы», которая вышла в украинском издательстве "Коллоквиум" (Черкассы), представляет собой аргументированную позицию о природе Церкви с протестантской перспективы на этот вопрос.

«Православне канонічне право в України»: світське уявлення про церковне законодавство

13 06 2013   Андрій Ухтомський, кандидат богослов’я Публікації, Рецензії

«Православне канонічне право в України»: світське уявлення про церковне законодавство

Книга Богдани Совенко представляє собою дуже цікавий симбіоз знань обидвох царин (канонічного та державного) права...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"