Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Рецензії
Хронос «смертохристів» як signum temporis. Частина І

6 08 2012   Олег Гірник, священик Публікації, Рецензії

Хронос «смертохристів» як signum temporis. Частина І

Аналіз романів Юрія Щербака «Час смертохристів. Міражі 2077 року» та Тараса Антиповича «Хронос» як signum temporis (лат. знаки часу, пор. євангелії від Матея, 16, 3), неминуче провадить до аспектів релігієзнавчих.

Finita la Batman

1 08 2012   Алексей Гордеев Публікації, Рецензії

Finita la Batman

Новый фильм режиссёра Кристофера Нолана «Возрождение легенды» продолжает задевать сложные моральные вопросы об общественной справедливости, жертвенности и, в конечном итоге, способах противостояния умному и беспринципному злу.

На пути к новой теологии иконы в современной православной мысли

23 07 2012   Юрий Черноморец, доктор философских наук Публікації, Рецензії

На пути к новой теологии иконы в современной православной мысли

Ирина Языкова в своей интерпретации фактически предусматривает, что «богословие в красках» пошло дальше «богословия в словах» и смогло явить такую весть о Боге (и человеке), которая богословам стала полностью видима лишь в XX веке.

«Рух Хабад Любавич: від виникнення до сьогодення». Рецензія на книгу В.І. Андросової

18 07 2012   Анна Марія Басаурі Зюзіна Публікації, Рецензії

«Рух Хабад Любавич: від виникнення до сьогодення». Рецензія на книгу В.І. Андросової

Книга претендує на перше в українському релігієзнавстві дослідження руху Хабад Любавич. Але ми б не рекомендували читати роботу...

«Релігієзнавчі нариси» продолжают путь к читателю

28 06 2012   Ксения Колкунова, г. Москва Публікації, Рецензії

«Релігієзнавчі нариси» продолжают путь к читателю

Выбранный формат журнала «все обо всем» позволяет затронуть большинство актуальных и весомых тем для научного изучения религии. С другой стороны, такая пестрота мешает более глубокому погружению в тему и более пространному ее рассмотрению.

«Современный патерик» Майи Кучерской стал ближе киевскому читателю

4 06 2012   Ксения Лученко Публікації, Рецензії

«Современный патерик» Майи Кучерской стал ближе киевскому читателю

В киевском издательстве «Quo Vadis» увидел свет «Современный патерик» Майи Кучерской — сборник историй, рассказов и анекдотов, посвященных современной жизни Русской Православной Церкви. Книга с подзаголовком «Чтение для впавших в уныние» вызвала большой резонанс в церковной и литературной среде..

Вера в век скептицизма

30 05 2012   Анатолий Денисенко Публікації, Рецензії

Вера в век скептицизма

Книга Тимоти Келлера «Разум за Бога» имеет все шансы стать хорошим пособием по апологетике для студентов духовных евангельских заведений, а также войти в круг обязательного чтения священнослужителей...

Размышления после прочтения книги Бориса Грисенко «Песах»

16 05 2012   Анатолий Денисенко Публікації, Рецензії

Размышления после прочтения книги Бориса Грисенко «Песах»

Как «земля» потеряла свое богословское значение, как «храм» утерял свою легитимность, так и все церемониальные особенности ветхозаветной Пасхальной трапезы более не имеют такого глобально значения для новозаветных верующих, какое ему придают мессианские евреи...

Професор Іван Мозговий утверджує християнство

6 05 2012   Павло Павленко, доктор філософських наук Публікації, Рецензії

Професор Іван Мозговий утверджує християнство

Рецензія на навчальний посібник І.П.Мозгового «Утвердження християнства (І-ІІ ст. н.е.): античні писемні джерела»

Що ми знаємо про Євхаристію?

27 04 2012   Володимир Волковський, аспірант Інституту філософії імені Г. С. Сковороди НАНУ Публікації, Рецензії

Що ми знаємо про Євхаристію?

Останні богословські дискусії на цю тему, документи Міжсоборної присутності РПЦ, показують, наскільки хитким і непевним є сучасне розуміння єдності Церкви

Опальный Христос: по пути философского и богословского освобождения

19 04 2012   Анатолий Денисенко Публікації, Рецензії, Богослов'я

Опальный Христос: по пути философского и богословского освобождения

Сложно писать о книге, каждая страница которой буквально была исписана мною желтым маркером. Это не та литература, которую можно читать, сидя в тесной маршрутке...

Атеист поневоле

12 04 2012   Анатолий Денисенко Публікації, Рецензії

Атеист поневоле

Книга «Теряя веру» повествует нам о человеке, который утратил свою веру в Бога и в церковь, занимаясь религиозной журналистикой. То, что автор «потерял» свою веру, наблюдая за поведением «служителей Божьих», должно нас чему-то научить.

«Науковий вісник УУБА» як показник якості богословської освіти

27 02 2012   Ілля Бей Публікації, Рецензії, Історія

«Науковий вісник УУБА» як показник якості богословської освіти

Ужгородська Українська богословська академія - головна кузня докторів богослов’я на пострадянському просторі

Ісламсько-християнський розмовник

10 01 2012   Євген Коген Публікації, Рецензії

Ісламсько-християнський розмовник

Цю книгу часом називають катехізисом для уможливлення предметного спілкування мусульман з християнами. Та, можливо, більше їй пасувало би порівняння з розмовниками. Саме підготовкою до старту можна було би назвати книгу професора Крістіана Тролля «Питання мусульман — відповіді християн», яку видавництво «Дух і літера» зараз презентує читачеві...

Біблійна апологетика Ярослава Пелікана

4 01 2012   Вадим Арістов Публікації, Історія, Рецензії

Біблійна апологетика Ярослава Пелікана

Скільки Біблій, стільки способів розповісти про неї. Але Ярослав Пелікан обрав один з найкращих. Тож можна бути певним, що і у цьому «писанні» про Писання читач обов’язково знайде для себе чимало корисного...

Об’єднання усіх християн: проект Іва Конгара

21 12 2011   Володимир Волковський Публікації, Рецензії

Об’єднання усіх християн: проект Іва Конгара

Книга видатного католицького теолога Іва Конгара, яка побачила світ російською мовою у видавництві «Дух і літера» у 2011 році, поза сумнівом, є викликом для української богословської думки, особливо для православно-християнської теології. Під виглядом фундаменталізму та крізь суперечності, постає цікава постать автора — домініканця, француза, католика, зрештою — богослова-революціонера, що змінив обличчя Католицької Церкви, вплинувши своїми працями на ІІ Ватиканський собор...

Проблема схизми у рамках католицької ідентичності

10 12 2011   Вадим Арістов Публікації, Рецензії

Проблема схизми у рамках католицької ідентичності

Ів Конгар пропонує роздуми над довгим і надзвичайно складним процесом поділу християнського світу на західну і східну частини. Автор — не сторонній спостерігач, він — представник Заходу і не соромиться виявляти у тексті свою «латинську» ідентичність...

Холостой выстрел украинского богословия

11 11 2011   Илья Бей Публікації, Рецензії

Холостой выстрел украинского богословия

Вышла монография профессора, доктора богословских наук архимандрита Гавриила Кризины "Паламізм та духовно-культурне відродження православної екумени". Рассматриваемая работа состоит из двух частей, между которыми не были найдены точки пересечения – паламизм и искусствоведение Древней Руси. Более того, даже не намечена попытка охватить тему, обозначенную в названии «возрождение православной екумены»...

Пошёл первым, Милк

9 11 2011   Алексей Гордеев Публікації, Рецензії

Пошёл первым, Милк

Вероятно, мало какой другой фильм из многих себе подобных испытал на себе давление носителей социальной гей-философии и, замыкая порочный круг, оказывал сильнейшее влияние на последующие общественные процессы в США. Для Украины же, исповедующей дикий вариант суверенной рыночной экономики, вопрос взаимодействия маркетинга и гендера всё ещё остаётся предметом размышлений топ-менеджеров со стратегическим мышлением. В самом фильме главный герой привлекает к себе множество гомосексуалистов тем, что позволяет им быть трудоустроенными...

Благовестник Евхаристии и Церкви. Переиздание трудов о. Николая Афанасьева в Киеве

22 09 2011   Протоиерей Андрей Дудченко Публікації, Рецензії

Благовестник Евхаристии и Церкви. Переиздание трудов о. Николая Афанасьева в Киеве

В этом году киевское христианское издательство «QUO VADIS» переиздало два основных произведения прот. Николая Афанасьева «Церковь Духа Святого» и «Трапеза Господня». Это событие могло бы пройти почти незаметным на фоне других новых и более массовых изданий, которых в большом количестве можно встретить на полках церковных книжных магазинов. Однако стремление издателей популяризировать «классическую» богословскую литературу достойно внимания...

Чи має Україна релігієзнавство? Нотатки на полях книжки про «кінець світу»

25 08 2011   Сергій Савченко Публікації, Богослов'я, Історія, Рецензії

Чи має Україна релігієзнавство? Нотатки на полях книжки про «кінець світу»

Ця стаття і справді постала з нотаток. Вони з᾽явилися вже на першій сторінці, коли зі змісту я дізнався, що Свідки Єгови є протестантами. З цікавості почав читати далі. З кожною сторінкою подібні речі накопичувалися як лавина, що й змусило мене взятися за рецензійний огляд. Власне, я наважився розпочати його тому, що не знайшов жодної рецензії на книжку Докаша з часу її виходу у світ 2007 року. Маю на увазі саме рецензію, а не замовну панегіричну  анотацію в якому-небудь інститутському збірнику...

Фантазии архимандрита Рафаила Карелина о языке православной иконы

18 08 2011   Дмитрий Марченко Публікації, Богослов'я, Рецензії

Фантазии архимандрита Рафаила Карелина о языке православной иконы

В виду частой полемики вокруг творчества архимандрита Рафаила (Карелина) меня попросили озвучить несколько мыслей о его книгах. Признаюсь, я не вхожу в круг поклонников о.Рафаила, и его книги мне тяжело читать по ряду причин. Но мимо одного издания я, как иконописец, просто не мог пройти мимо...

Історія як засіб маніпуляції (закінчення)

15 08 2011   Сергій Савченко Публікації, Історія, Рецензії

Історія як засіб маніпуляції (закінчення)

Праця Андрія Портнова «Вправи з історією по-українськи» є дуже гарним і фаховим вступом до проблематики маніпулювання образом історії з метою впливу на суспільну свідомість. Завдяки рецензованій книжці російський читач довідається як маніпулюють з історією в Україні, порівнявши це з досвідом власної країни. А український пересічний інтелігент зрозуміє, що його візія минулого, яку він вважав своїм щирим та глибоким переконанням, насправді продукт ментальної імплантації...

Історія як засіб маніпуляції

9 08 2011   Сергій Савченко Публікації, Історія, Рецензії

Історія як засіб маніпуляції

Нова книжка Андрія Портнова складається з кількох блоків питань: перший – історія як засіб легітимації («міф заснування») сучасної України та формування ідентичностей в сучасному українському суспільстві; другий – «наукове середовище та академічні культури в сучасній Україні»; третій, представлений статтею про образ Росії в сучасних українських підручниках; і четвертий, присвячений багаторічним бурхливим дебатам з приводу того, чи був Голодомор 1932-33 рр. геноцидом української нації...

Opus magnum українського богослова

16 06 2011   Архімандрит Кирил (Говорун) Публікації, Рецензії

Opus magnum українського богослова

Кілька днів тому вийшов з друку черговий номер "Трудів Київської духовної академії". В рубриці "Бібліографія" в журналі розміщено рецензію архімандрита Кирила (Говоруна) на монографію Ю. П. Чорноморця "Візантійський неоплатонізм". На порталі "Релігія в Україні" велося досить жваве обговорення цієї книги. Продовжуючи дискусію, пропонуємо увазі читачів рецензію отця архімандрита.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

На счету митрополита УПЦ (МП) свыше 11 смертей: музейщи...

Onufriy

Onufriy написал:

1. Красивий заголовок +5!
2. Москвовіри-єретики зробили лавру притчею во язицех і пострамовищем поміж народами
І переоцінити заслуги Павла Лєбєдя у цьому просто неможливо
владыка Павел по собственному признанию...является духовным организатором или косвенным соучастником свыше одиннадцати смертей: четырех сотрудников мастерской в лавре, двух детей журналистки во время ее беременности, свыше пяти пациентов инфекционной клиники Института эпидемиологии и инфекционных заболеваний


Украинская автокефалия: не та, которую ждали?

Onufriy

Onufriy написал:

Який глибокий відбиток накладає на людину російськість:
Новая Церковь с первого дня своего существования находится в полной политической зависимости от президента Украины

І це говорить той самий Чапнін, який за кілька абзаців вище озвучив, що:
президент Порошенко и патриарх Варфоломей не рады выбору (Епіфанія). Тактически они проиграли

Якесь у Автора дивне уявлення про "повну залежністьwink 

Бачимо, що погляд через РПЦ-окуляри спотворює не лише сприйняття фізичної реальності, але і законів логіки

Митрополит Софроній: Я ні туди і ні сюди. Але у Московс...

Onufriy

Onufriy написал:

Яка це сумна річ - хвороба митрополита Софронія:
Запитання:
Що вам заважає виступити зі своєю позицією перед іншими єпископами, увійшовши до нової церкви?

Нещадна "відповідь":
Я нікому не підкорююся. Я тільки погоджую свої догматично нові постанови із Вселенським собором. Але я маю право висловлювати свої думки (!). Тому що я ні від кого не залежу. А у нас цього немає. Коли я у Москві брав миро... У мене за це ніхто ніколи не брав ані копійки.. А тепер, щоби мені взяти миро у Греції, то я повинен буду їхати туди.. за долари

belay request
Лежу, хворію

Одужуйте, владико

Томос, Майдан, Порошенко, Христос и Путин: все только н...

dutchak1

dutchak1 написал:

Чи пам’ятаєте зовсім недавню ходу під Верховною Радою? Марш гідності з банером «Все тільки починається»? «Все тільки починається» — це український варіант Present Continuous Tense. Теперішній тривалий час української мови. Процес, який починається безпосередньо зараз, але починається тривалий час. Початок, який увесь час тільки початок і немає ні продовження, ні завершення. У нас усе тільки починається.

Перша ключова репутаційна втрата ПЦУ...

Олександр

Олександр написал:

Є категорія людей які Церкву не відвідують, але добре знають що і як повинно бути в Церкві. Автор мабуть один з них. Він вже зрозумів що потяг пішов, але однак ще навздогін  кидається лайном.

Але можливо життєва скрута заставляє якось на хліб заробити.

Та як би там не було, тяжко зрозуміти людину, яка за рівнем інтелекту, стоїть на протилежному березі моря від Філарета і Єпіфанія.

Парламент пошел навстречу верующим УПЦ (МП), которые хо...

dutchak1

dutchak1 написал:

В УПЦ МП немає діючого статуту і той, який наводять в публікації, є внутрішнім документом Української Православної Церкви, тобто канонічним документом. Дійчим статутом згідно законодавства України, в якому необхідно вносити зміни згідно принятого закону, є статут який релігійна організація подає державному реєстратуру і який потім, після реєстрації, в нього зберігається. Але в нашій країні жодна християнська конфесія – УПЦ КП, УПЦ МП, УАПЦ, УГКЦ, РКЦ - не зареєстровані в держорганах, не мають статусу юрособи, не мають офіційних, зареєстрованих статутів. Навіть позов в суд про зобов’язання змінити назву подати неможливо через відсутність статусу юрособи. Статут юрособи мають тільки парафії.

Наша пост-экклезиологическая эпоха

Onufriy

Onufriy написал:

Хвороба етнофілетизму мовою документів:

«Юрисдикция РПЦ распространяется: на людей православного вероисповедания, проживающих в СССР (1988) [на канонической территории РПЦ (2000) ], также на людей, проживающих заграницей (Устав русской Церкви, I, § 3, 1988 [2000])

Эти статьи ... настаивают на выход за пределы своих действительных границ... отказываются признавать каноническим существование других местных Церквей

В экклезиологическом контексте употребление слова «церковь-сестра» безосновательно, так как оно создает два тела там, где существует только одно

православные христиане, в отличие от католиков и протестантов, не имеют никаких оправданий такому анти-экклезиологическому поведению

если вера Церкви неверна, то и Евхаристия невозможна!

После Собора. Почему истерику России в православном мир...

Onufriy

Onufriy написал:

Ільченко - геніальна людина. Стаття чудова +5!!
Це збірник афоризмів
уход с патриаршьего места возможен только ногами  вперед, и Кирилл это знает,  и, естественно ... будет, в связи с этим, крайне опасен

Єдине зауваження, - репліка "что там у москалей?" є лінгвістично некоректною. "Москаль" - це польський вплив. В українському контексті треба говорити, звичайно, "кацап"

Богдан Прах: «У сучасному світі зруйновано відчуття спр...

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

І в Ц Е Р К В А Х  , на превеликий жаль , Т А К О Ж !!! Про справедливість  у взаємовідносинах між вірними В традиційних ЦЕРКВАХ сьогодні , як видється мені, СВЯЩЕННОСЛУЖИТЕЛІ ЗОВСІМ НЕ ПРОПОВІДУЮТЬ.  А на слова СПАСИТЕЛЯ : По тому пізнають. що ВИ  МОЇ  УЧНІ, -  навіть єпископи  насміхаються , коли про це їм нагадати ! Для них найважливіше, аби священики перед ними засвідчували повний незаперечний послух, смирення,  а вірніше - ПЛАЗУВАННЯ І РАБОЛІПСТВО.  і по цьому,  разом з  щонайбільшими  ПОДАЧКАМИ від  священиків, звичайно, у ТВЕРДІЙ  ВАЛЮТІ,  вони визначають кращих для себе.   

«Иуда, тебя ждет виселица». Архиереи УПЦ (МП) «поздрави...

Олександр

Олександр написал:

Переломний період завжди нестерпний, виживають тільки ті що в істині. Дай Господи владиці Симеону наснаги і не зламатися. Ще трохи і його приклад унаслідують і інші з РПЦ в Україні.

"Канонична церква", а каноны сама нарушает на каждом ...

Олександр

Олександр написал:

Перед смертю люди завжди в крайності: або дуже добрі, або дуже злі. РПЦ в Україні — також люди, але ті що вибрали крайність зла.

Синод УПЦ (МП) призначив нових єпископів замість "забо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що  означає цей перехід Вінницької єпархії згідно Закону про свободу совісті? Перехід парафій ми вже бачили в різних проекціях - з мордобоєм, з нарядами поліції, із пікетами і закритими храмами, з судами. А як тут, по закону? Зміна статуту? Установчі Збори єпархії? Єпархія то хоч зареєстрована в держорганах? Має статут юрособи?
О сколько нам откритій чюдних. Готовят просвєщєнья дух.

Синод УПЦ (МП) призначив нових єпископів замість "забо...

Onufriy

Onufriy написал:

Вселенський патріарх висловив упевненість, що найближчим часом православна церква на Росії покається

no 
До речі - чи здатні біси на покаяння... і чи призначені вони до спасіння?

Синод УПЦ (МП) призначив нових єпископів замість "забо...

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

Чувствую, что вы запутались в своем недолугом богословии, наши высшие ДУХОВНЫЕ  Чины -  ОТЦЫ  и берете ли хоть что нибудь для себя??? А тема покаяния, т.е изменения  и  исправления  самого себя, для вас ,как мне глупому(!),  выглядит  очень далекой и совсем не нужной...Конечно,  вы глубоко  ошибаетесь, думая, что ваше служение,( т.е.внешнее исправление чинов) -  спасет вас.  Да  ничто внешнее и никого не спает...Не каждый, кто говорит ГОСПОДИ, ГОСПОДИ,  войдет в Ц-ие Божие, а только тот . кто исполняет волю  ОТЦА  НЕБЕСНОГО...

Синод УПЦ (МП) призначив нових єпископів замість "забо...

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

Смотрю на єтих, прости Господи, лобуряк и думаю: а что у них на первом месте:  ЛЮБОВЬ К БОГУ И БЛИЖНИМ???!!! И почему то  большое сомнение у меня(грешній я бандит),что тему ХРИСТОВОЙ  ЛЮБВИ,  ОНИ ВООБЩЕ ,  НЕ БЕРУТ  ВО ВНИМАНИЕ... Разве не так. Господа - товарищи Иерархи, идеолги раши и рассейскага мира???!!! Что для вас украинский народ???!!!