Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Публікації
Украинский церковный вопрос: взгляд из Константинополя. Ч. III

28 10 2009   Митрополит Сардийский МАКСИМ Публікації, Історія

Украинский церковный вопрос: взгляд из Константинополя. Ч. III

В состав этой Церкви вошли четыре бывшие польские епархии – Виленская, Волынская, Гродненская и Полесская. По мере продвижения немецких войск на восток к ней присоединяли и другие украинские территории. Для удовлетворения религиозных и других потребностей православного населения этих территорий был рукоположен целый ряд епископов.

Безопасность страны. К 65-й годовщине освобождения Украины

28 10 2009   Игорь Лосев Публікації, Аналітика

Безопасность страны. К 65-й годовщине освобождения Украины

В 1939 г. один французский пацифист вопрошал: “Стоит ли воевать из-за Данцига?” Ему в 1940 году ответил немецкий вермахт, пришедший в Париж. Не желавшим воевать за Данциг французским обывателям пришлось воевать за Париж в 1944 году.

Вчення Томи Аквіната про Бога

27 10 2009   Юрій Чорноморець Публікації, Богослов'я

Вчення Томи Аквіната про Бога

Для Томи повнота цього уподібнення є святістю. А тому святість є наслідком як наслідком дій людини, так і наслідком Божої допомоги, даром Божим. Згідно ж з паламізмом і візантійським неоплатонізмом святість вища за уподібнення. Звідси виникає парадоксальна можливість: людина все життя може уподібнюватися Богу, але не відчувати своєї святості.

О Покровских чтениях, мнении Церкви и современных реалиях

27 10 2009   Архиепископ Полтавский Филипп, интервью Публікації, Інтерв'ю

О Покровских чтениях, мнении Церкви и современных реалиях

Мы должны ориентироваться на церковные традиции, церковное предание, но при этом учитывать особенности нашей современности. Ведь мы не можем сейчас жить и мыслить в  категориях почти двухтысячелетней давности.

VII Вселенский Собор: "трудности перевода"

25 10 2009   Илья Шелехов Публікації, Історія

VII Вселенский Собор: "трудности перевода"

Папа Адриан велел перевести акты Собора на латинский язык и отправил их Карлу Великому. По характеристике Анастасия Библиотекаря, этот перевод был рабски буквален, малопонятен и местами даже лишен смысла. Переводчик явно не ухватывал гения ни греческого, ни латинского языков.

Могилянська логіка та філософія: єзуїти чи братчики?

23 10 2009   Георгій Будкевич, Оксана Шеремета Публікації, Аналітика

Могилянська логіка та філософія: єзуїти чи братчики?

Могилянська філософія не є оригінальною українською чи православною релігійною філософією, але є саме різновидом загальноєвропейської католицької традиції; вона не належить до філософій раннього Модерну, й ідеї могилянців інспіровані скотизмом, оккамізмом, іспанськими ієзуїтськими філософами другої схоластики.

Цель диалога - восстановление единства

23 10 2009   Архиепископ Белоцерковский и Богуславский Митрофан Публікації, Аналітика

Цель диалога - восстановление единства

С точки зрения политической логики, смысл диалога между УПЦ и УПЦ КП заключается в формальном объединении и получении выгодного для государства канонического статуса. С точки зрения же логики церковной, смысл диалога – обретение церковного единства.

Як викладати «Основи християнської культури»?

22 10 2009   Юрій Чорноморець Публікації, Аналітика

Як викладати «Основи християнської культури»?

Підручники «Основи християнської етики» мають методологічну особливість: вони виходять з теїстичного об’єктивного ідеалізму. Норми поведінки християнина представлені як об’єктивні, заповідані Богом як ідеальним Об’єктом: Розумом, Законодавцем, Творцем. Як наслідок, втрачається можлива гуманістична перспектива розгляду християнської етики як складової людського світогляду.

Декларация Элладской Церкви о католическо-православном диалоге

21 10 2009 Публікації, Офіційно

Декларация Элладской Церкви о католическо-православном диалоге

Представляющие Элладскую Церковь в этом диалоге лица должны иметь широкие познания в православном богословии, эклесиологии и церковном предании и направлять свои знания и силы для достижения цели «да будут все едины» «во истине» в необходимых богословских рамках и решениях  всеправославных совещаний.

Ватикан: "Напруженість у відносинах з РПЦ подолано"

21 10 2009 Публікації, Аналітика

Ватикан: "Напруженість у відносинах з РПЦ подолано"

Кардинал Вальтер Каспер повідомив "За останні роки ми цілком перебороли напруженість". На запитання, чи не став візит Папи в Москву дещо ближчим, він відповів ствердно, але додав: поки що на порядку денному це не стоїть.

Севастопольські українці: крізь тернії

20 10 2009   Микола Владзімірський Публікації, Аналітика

Севастопольські українці: крізь тернії

«Важливо, щоб люди в Севастополі просто залишались християнами, любили ближнього, як себе самого. Ми всі рівні перед Богом – на цьому і мусить базуватись виховання. І кожна церква має давати те, до чого вона є покликана – правдиву інформацію, таку, на якій будувалась первинна церква".

Украинский церковный вопрос: взгляд из Константинополя. Ч. II

20 10 2009   Митрополит Сардийский МАКСИМ Публікації, Історія

Украинский церковный вопрос: взгляд из Константинополя. Ч. II

Всеукраинский Собор с участием епископов, клириков и мирян (Харьков,февраль 1923 г.), занялся устройством Украинской православной Церкви на автокефальных началах. Посланная в начале 1924 года в Москву делегация, состоящая из одного епископа и двух протоиереев, просила на это благословения патриарха Тихона. Однако, его ответ был не таким, как ожидали в Киеве.

Христианская память и надежда в демократическом обществе

19 10 2009   о. Дидье Берте (Франция) Публікації

Христианская память и надежда в демократическом обществе

Только тот, кто укоренен в памяти, может смотреть в будущее с надеждой и участвовать в нем, прилагая силы и мудрость.  Христиане не  имеют монополии на динамизм и ценности; не они одни готовы работать на благо общества, но именно вера должно побуждать их внести особый вклад в достижение общего блага.

Коментар до протоколу зустрічі представників УПЦ і УПЦ КП

19 10 2009   Юрій Чорноморець, Андрій Деркач Публікації, Аналітика

Коментар до протоколу зустрічі представників УПЦ і УПЦ КП

Створення спільного для сторін діалогу простору інтелектуальних дискусій повинне при цьому бути звільнене від впливу тієї частини громадськості, для якої національне має бути вищим за християнське. Єднання можливе лише на основі вивіреної шкали цінностей.

Formula pietatis: Иисусова молитва и Розарий

17 10 2009   Александр Линник Публікації, Богослов'я

Formula pietatis: Иисусова молитва и Розарий

Иисусова молитва: "Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй меня грешного" входит во всеобщее употребление с ХIV века. Знаменательно, что в это же время к молитве "Радуйся, Мария" присоединяется имя Иисуса... Формирование этих двух молитвенных традиций - на Востоке и на Западе - происходило в рамках схожего богословия имени Иисуса.

Предтеча ХХI века. К 80-летию Милорада Павича

16 10 2009   Юрий Найденов Публікації, Аналітика

Предтеча ХХI века. К 80-летию Милорада Павича

ХХI век пришел. Его предтеча и его летописец, последний гений тысячелетия неистовых исканий и новый подданный вечности, отправившийся в путешествие по памяти о хазарах и неожиданно забредший за пределы дня и ночи, — Милорад Павич. Другая эра европейской культуры началась с “Хазарского словаря”.

Берестейська унія: історичне тло й амбівалентність рецепції

16 10 2009   Ярослав Швидченко Публікації, Історія

Берестейська унія: історичне тло й амбівалентність рецепції

Власне логіка історичного розвитку змушувала українських владик іти на зближення із Заходом, що виразилося у відході від вселенського патріарха Сходу до вселенського патріарха Заходу. Проте це був відхід канонічно-юрисдикційний, а не обрядово-літургійний. І в цьому полягала основна суть Берестейської унії, саме в цьому була закладена її історична перспектива.

Праздник Покрова: Торжество сострадания и любви

15 10 2009   Тарас Борозенец Публікації, Богослов'я

Праздник Покрова: Торжество сострадания и любви


Покров - праздник, всецело исполненный радости, праздник утешительный и обнадеживающий. Его духовный смысл - в том, что на небесах у нас есть Вселюбящая и Всепрощающая мать, которая осеняет всех православных своим благодатным покрывалом, умудряет, укрепляет в скорбях и дает каждому силы нести предназначенный ему крест.

Вогонь на долоні. До 165-річчя народження Фридриха Ніцше

15 10 2009   Олег Покальчук, спеціально для "Релігія в Україні" Публікації, Аналітика

Вогонь на долоні. До 165-річчя народження Фридриха Ніцше

Ніцше, не вдаючись у полеміку, вийняв з печі розжарену вуглину і поклав  собі на долоню. Тавро від цього опіку залишилося у нього на все життя. Але не це є ключовим, а те, що він навмисне роз'ятрював свою рану, вливаючи в неї розтоплений віск.

Митрополит Никодим (Ротов): здобутки і втрати

15 10 2009   Віктор Єленський, Віталій Портников Публікації, Аналітика

Митрополит Никодим (Ротов): здобутки і втрати


На так звану боротьбу за мир, засудження Солженіцина, «дисидентів-пасквілянтів», в’єтнамської війни, НАТО і, взагалі, «знавіснілого імперіалізму» (і обов’язково – «його прислужників»), на проштовхування цілком конкретних інтересів КДБ вдавалося обмінювати саме існування московських, ленінградських і одеської духовних шкіл, єпископські хіротонії й крихітні «вільні зони», де Церкву терпіли з останніх сил.

«Митрополит Никодим всього себе віддав на служіння Церкві»

15 10 2009   Патріарх Київський Філарет, інтерв'ю Публікації, Інтерв'ю

«Митрополит Никодим всього себе віддав на служіння Церкві»


Ні тоді, ні тепер. Так, як він працював, не трудився жоден архієрей. Він шість днів сидів у Відділі ЗЦЗ в Москві, до нього приходили не тільки із зовнішніх справ, але й з усіх інших. Фактично центр управління Московської патріархії перемістився з Чистого провулку на вул. Рилєєва.

Покрова – свято весіль, матері, воїнів і прощення

14 10 2009   Аліса Донченко Публікації, Богослов'я

Покрова – свято весіль, матері, воїнів і прощення


За Володимира Великого визволення Богородицею християн Царгороду стало великим святом, а київські князі брали ікону "Покрови" у військові походи. Згодом Богородичні чудеса з'явилися і в нашій історії. Достатньо згадати, як Пречиста Діва врятувала Почаївський монастир від нападу турків. Молитовні звернення русичів до Богородиці стали особливо ревними за князя Ярослава Мудрого, який "віддав Україну під покров Пречистої Діви".

"Жаль, если духовный опыт православных не выражается в богословском мышлении"

13 10 2009   Проф. Карл Христиан Фельми, интервью Публікації, Інтерв'ю

"Жаль, если духовный опыт православных не выражается в богословском мышлении"

"
Мы не можем говорить, что учение о пресуществлении – это ересь, но я говорю, это учение опасно для православного богословия и неполезно. Наличие разногласий всегда смущало православных богословов. Но разногласия всегда бывали. Например, Василий Болотов писал о филиокве, и ему было ясно, что блаж. Августин учил филиокве. Чтобы объяснить, как возможны разногласия, Болотов предложил различать в святоотеческом наследии богословские высказывания и личные мнения".

"Нужно поверить в то, что цивилизация может существовать в Боге"

12 10 2009   Проф. Антуан Аржаковский, интервью Публікації, Інтерв'ю

"Нужно поверить в то, что цивилизация может существовать в Боге"


Ведь Церковь не может быть разделена, поскольку является единым Телом Христовым. Кто может сказать, где заканчиваются границы Православной Церкви? Самый серьезный православный мыслитель, к примеру, тот же отец Георгий Флоровский, не мог дать четкого ответа. Или, если идти вглубь истории, вспомним, что святитель Василий Великий не перекрещивал ариан

5 10 2009   Юрий Черноморец Публікації, Богослов'я

Успенские чтения–2009 как обретение надежды и терапия памяти

Надежда Блаженнейшего митрополита Владимира крепка как любовь, то есть крепка абсолютно. Упование его не на достижение компромиссов, не на благоприятные обстоятельства или помощь политиков. Надежда его – на возможность обретения братьями своих братьев. Обретения, ставшего возможным через осознание общего призвания, превышающего горизонт земного, клерикального, церковно-общественного.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Причастие с коронавирусом. Кому повезет больше - правос...

Філософ

Філософ написал:

Взагалі то ПЦУ на період карантину змінила форму причастя і подає його в руки. Чому пані Щоткіна про це не згадує, а цитує приватну думку митрополита Димитрія Рудюка?

Глава УПЦ (МП) виступив проти «ложного геройства» під ч...

dima222

dima222 написал:

Точно відомо що в Почаївській лаврі минулого тижня швидка забрала до лікарні у Київ головного духівника (сповідальник всієї братії, третя людина в лаврі після намісника та благочинного) лаври архімандрита Іполита (Липчея)... Позавчора його терміново постригли у схиму - обряд який проводять над монахами перед смертю. Як відомо у архімандрита Іполита був туберкульоз легенів, від якого він страждав вже декілька років. За останні двадцять років на туберкульоз у Почаївській лаврі перехворіли багато насельників. Свого часу від туберкульозу тут помер архімандрит Антоній, а також туберкульозом хворів минулорічний духівник лаври, який помер рік тому архімандрит Георгій (Стець). Ще не менше декількох десятків насельників є носіми туберкульозу. Можливо що саме ця хвороба послабила імунітет архімандрита Іполіта який заразився коронавірусом. І якщо вчора він перебував ще у палаті в стаціонарі, то сьогодні його стан погіршився і він терміново був переведений у реанімацію.
Також є інформація з переписки заступника голови Відділу зовнішніх церковних звязків прот. Миколи Данилевича та відповідального за міжконфесійні конфлікти у Тернопільскій області, за кличкою "Шумахер", прот. Георгія Прокопчука (служиь у В. Млинівцях Кременецького району), в якій останній говорить про багато хворих в лаврі. А він, Георгій, є близькою людиною до намісника лаври митрополита Володимира і Тернопільського митрополита Сергія. Тому інформацією володіє достовірною. 
Про Шумахера тут є додаткова інформація https://zz.te.ua/moskovskyj-batyushka-z-ternopilschyny-zustricha
vsya-z-heneralom-fsb/
Також відомо, але це вже з усного повідомлення, що на Свято-Духівському скиту при Почаївській лаврі багато хворих - кашляють, хриплять, лікуються розтиранням ніг у соляній воді, прокапуються протизастудними засобами, приймають теплі ванни і парять у парілках, але всі на ногах. Хто має симптоми важкої хвороби, відправляють додому.
Також відомо, що братія лаври закликає людей ходити на служби і останнім часом в лаврі людей значно побільшало.
Сьогодні прийшла інформація що всі працівниці в лаврі, так звані "матушки", які працювали на коровнику, на митті бутилок для вина, прибирали у храмах і жили в Антоніївській церкві, у лаврському готелі і в підвалі під корпусом № 7 були розпущені по домах. А це бабушки і жінки з різних регіонів України, Булорусі, Росії і Молдови. Хоча також відомо що частина їх переховується у ідземних храмах лаври, оскільки є жителями далеких регілнів Росії, наприклад з Пермі є послушниці які таємно живуть у готелі лаври. 

«Липківство» як духовна, канонічна та еклезіологічна пр...

dima222

dima222 написал:

Шумило ще три-чотири роки тому ревно писав про руских катакомбників і зарубіжників і всячеськи плюндрував РПЦ не вважаючи її навіть канонічною церквою. Тепер так же ряно пише за РПЦ і плюндрує все українське. При цьому гарно маскуться під любител української старовини і знавця українського Афону. Така собі куропатка в клітинку - сьогодні рябоє, а завтра сідоє. низько, ницо так робити - жити в Україні і так її паплюжити. Для СБУ тут є гарне джерело для роботи...

Київська громада УПЦ (МП) перейшла в РПЦЗ

dima222

dima222 написал:

Ось так - відкрились у людей очі і втікають від Московської церкви подалі... нема там ні віри в людей, ні моралі, ні співчуття, ні духу Божого.
А мене особисто вразило те як самий крутий юриста УПЦМП витіснив православного батюшку з храму. Вот для чего нужны оказывается юристы в митрополии...
Онуфрий же просто продолжает хлопать ушами )))) 
А свщенника и людей очень жалко. Веру так можно всю расплескать.
ПС: как вариант можно переходить в ПЦУ. Там чище... В РПЦЗ счас прихожане тоже прозреют от всех этих кодов и паспортов и экуменизмов... Та же политическая будет подоплевка что и в МП. Корабль вышел в плавание, а куда приплывет, то Бог один знает. Если вообще приплывет... Топят ведь...

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати?