Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Публікації
“Славянские танцы” а ля рюс

17 09 2009   Игорь Лосев Публікації, Історія

“Славянские танцы” а ля рюс


Да и само педалирование славянской темы в России заставляет задуматься о целом ряде спорных моментов в истории этой страны. Ведь сегодня славянофильская пропаганда России, нацеленная на Украину и Белоруссию, в значительной степени зиждется на идее единого древнерусского народа, якобы существовавшего во времена Киевской Руси. Однако даже в эпоху Сталина официальные советские историки публично отрицали эту идею.

"Первопричиной конфликта является земельный вопрос"

16 09 2009   Наместник Свято-Троицкого Китаевского монастыря архимандрит Прохор, интервью Публікації, Інтерв'ю

"Первопричиной конфликта является земельный вопрос"


Тема сосуществования монастыря и светских людей на одной территории – сложная. Потому что в монастыре свой устав, свои порядки, а у мирских людей – свои представления о том, как им жить. Я не раз встречался с жителями, пробовал убедить их в том,  что для всех будет лучше, если решить вопрос с отселением полюбовно. Однако пока что мои усилия успехом не увенчались.

Особистість і теологія отця Георгія Флоровського. Ч. І.

16 09 2009   Геннадій Христокін, Юрій Чорноморець Публікації, Богослов'я

Особистість і теологія отця Георгія Флоровського. Ч. І.


Г. Флоровський намагається звільнитися від психологізму взагалі та містичного психологізму зокрема. Він уникає фантазій про якусь особливу «цілісну» індивідуальну чи колективну свідомість. Богослов намагається представити об’єкт релігійного пізнання як звичайний факт історії, а суб’єкт пізнання – як звичайну свідомість. Після Першої світової війни в західній теології антропоцентризм і психологізм у теоріях релігійного пізнання було відкинуто.

Коментарі до рішення Синоду УПЦ КП про діалог

14 09 2009   Єпископ Васильківський Євстратій, Віктор Єленський Публікації, Інтерв'ю

Коментарі до рішення Синоду УПЦ КП про діалог


Передусім ми повинні знайти те, що буде спільним для обох сторін. Відшукати спільні точки дотику, той базис, на якому, власне, й будуватиметься діалог. І лише потім класифікувати те, що нас роз’єднує. Головне, на мою думку, те, що обидві сторони поділяють переконання: розділення українського православ’я – це лихо, такий стан є неприродним

Индикт: иудейский, языческий, христианский

14 09 2009   Тарас Борозенец Публікації, Історія

Индикт: иудейский, языческий, христианский

Первый день индикта назывался новым годом, так как 1 сентября Август одержал победу над Антонием и Клеопатрой, став властителем вселенной. Православная Церковь также празднует начало индикта. Когда праздновалось новолетие в Иудее, Господь наш Иисус Христос вошел в синагогу и раскрыл книгу пророка Исаии, где было написано о наступлении «лета Господня благоприятного».

Джон Кеннеді: Важливо, не в яку Церкву ти віриш, а в яку ти віриш Америку

11 09 2009 Публікації, Офіційно

Джон Кеннеді: Важливо, не в яку Церкву ти віриш, а в яку ти віриш Америку

Я вірю в Америку, яка офіційно не є ані католицькою, ані протестантською, ані іудейською; де жодна посадова особа не звертається і не отримує інструкцій щодо політики, яку їй слід здійснювати, ані від папи, ані від Національної Ради Церков, ані від будь-якої іншої церковної установи. Де жоден релігійний інститут не прагне нав’язати свою волю – прямо або опосередковано – усьому населенню, і де релігійна свобода є настільки міцною, що замах на якусь одну церкву сприймається як замах на всіх.

Коментар до рішення Синоду УПЦ про діалог з Церквами

10 09 2009   Архім. Кирил (Говорун), Юрій Чорноморець, Андрій Юраш, прот. Георгій Коваленко Публікації, Аналітика

Коментар до рішення Синоду УПЦ про діалог з Церквами


З усіх представлених в Україні церковних структур лише УПЦ охоплює всі регіони України, людей з різними — інколи протилежними — політичними і цивілізаційними вподобаннями. Значною мірою це стало можливим завдяки позиції та особистості Предстоятеля УПЦ, який завоював безперечний авторитет не лише в своїй Церкві, але й за її межами — в середовищі тих, хто апріорі мав би з підозрою або й ворожнечею ставитись до “Церкви Московського Патріархату в Україні”.

"Україна не здатна чути себе саму"

9 09 2009   Мирослав Попович, інтерв'ю Публікації, Інтерв'ю

"Україна не здатна чути себе саму"


Немає рубежів, які б навпіл розділили Україну. Цей рубіж, який є, – не стільки культурний, скільки економічний. І він дійсно розділяє людей. Але він виділяє людей материкової, наддніпрянської України тим, що для людей зі східних регіонів нашої держави мало що говорить слово «Україна», їх воно не так зачіпає, не несе всіх отих культурних, історичних та ментальних смислів, як для мешканців центральних і західних регіонів.

Церковная анафема: случай Ивана Мазепы

8 09 2009   диакон Андрей Глущенко Публікації, Аналітика

Церковная анафема: случай Ивана Мазепы


Абсолютно невероятными представляются "униатские" проекты, первоначально приписанные Мазепе Петром I, как только последний узнал о его измене. Мазепа никогда в своей жизни не проявлял никаких униатских симпатий. И поэтому как в анафемах 12 ноября, так и в позднем "полном" тексте анафемы обвинения в желании подчинить Украину униатству отсутствуют — очевидно, они звучали слишком нелепо.

Про "ляльководів" УАПЦ, "нездійсненну місію" патріарха Кирила та "світле майбутнє" Київського патріархату

7 09 2009   Патріарх Київський Філарет, інтерв'ю Публікації, Інтерв'ю

Про "ляльководів" УАПЦ, "нездійсненну місію" патріарха Кирила та "світле майбутнє" Київського патріархату

Не може бути такого, щоб уся повнота вселенського православ’я була під однією особою. Але ж саме цим марить патріарх Кирил – очолити все Православ’я, стати «православним папою». І тому прагне нав’язати православним оці католицькі ідеї. Але варто нагадати РПЦ: якщо ви хочете мати одного главу, то сміливо можете підпорядковуватись Вселенському патріарху Константинопольському. Він – перший серед рівних, це визнано усім світовим православ’ям. Але ж ви боретесь проти Константинопольського патріарха з потаємним бажанням посісти його місце та мати його потужність і вплив!

Російсько-українські відносини: на межі війни і миру

4 09 2009   Василь Стодоля, інтерв'ю Публікації, Інтерв'ю

Російсько-українські відносини: на межі війни і миру

«Задобрити» Росію можна лише шляхом діаметральної зміни стратегії національного розвитку України, що неможливо й безперспективно. А зупинити – лише відчутною політичною консолідацією всього суспільства. У будь-якому разі життєво необхідні системні й продумані дії. Бездіяльність подібна смерті.  Тим більше, що Росії і не потрібно спеціально вводити війська на територію України. Ці війська вже присутні тут

Святые аниме?

2 09 2009   Владимир Алифанов Публікації, Аналітика

Святые аниме?


Мнения по поводу безобидных и вполне милых картинок разделились. Кто-то кричит: «Кощунство!», кто-то возражает: «Во-первых, написано с любовью, а не с издевкой. Во-вторых – отличный способ заинтересовать молодежь житиями святых. А уж если заинтересуется – так и все остальное приложится…»

Вторая мировая и судьбы польского православия

1 09 2009   Владимир Бурега Публікації, Історія

Вторая мировая и судьбы польского православия

Архиепископ Серафим получил право общего надзора за церковной жизнью в Генерал-губернаторстве, но при этом за Польской православной Церковью был сохранен автокефальный статус. Было признано, что польская автокефалия является важным инструментом внешней политики Третьего рейха. При этом подчеркивалось, что в Польше должны быть разделены сферы интересов русского и украинского православия. «Было бы идеальным, если бы в Польше могла возникнуть автокефальная Украинская Церковь», — говорилось в документе, датированном январем 1940 года.

Успенская церковь Пирогоща в истории Киева

28 08 2009   Алекс Дундич Публікації, Історія

Успенская церковь Пирогоща в истории Киева


Письмена гетманов Многогрешного и Самойловича 1670 г. и 1672 г. свидетельствуют о праве Успенской церкви собирать подати за продажу зерна на территории Киева. В письменных источниках XVI в. Пирогоща известна под названием Успенская церковь. Церковь упоминается в «Слове о полку Игореве» в связи с возвращением в Киев из половецкого плена князя Игоря Святославовича.

Успение Пресвятой Богородицы: история и особенности праздника

28 08 2009   Тарас Борозенец, Алексей Дмитров Публікації, Історія

Успение Пресвятой Богородицы: история и особенности праздника


Так, в коптском календаре VII в. 16 января, т. е. вскоре после отдания Богоявления, празднуется «рождение Госпожи Марии», а в календаре IX в. в то же число — «смерть и воскресение Богородицы» (в памятниках коптской и абиссинской Церквей XIV–XV вв., сохранявших вследствие своей изолированности древнюю литургическую практику, 16 января положено воспоминание Успения, а 16 августа — Вознесения Богоматери на небо).

Звернення єпископату УАПЦ до Патріарха Варфоломія

27 08 2009 Публікації, Аналітика

Звернення єпископату УАПЦ до Патріарха Варфоломія


Ми прагнемо здобуття повноти церковності, прагнемо, щоб об’єднана Церква була виявленням християнської свободи та універсалізму. Тому ми не можемо взяти за основу об’єднання запропоновані нам ідеї відновлення російської православної цивілізації або інші секулярні цінності.  Ваше  Всесвятосте! Сьогодні ми звертаємося  до Вас із проханням не лише молитися за улікування розколу в Україні, але й надати нам ліки, що зможуть зцілити рани на тілі Української Церкви.

"Московсько-київський патріярхат", сепаратизм і центри впливу

26 08 2009   Василь Стодоля, інтерв'ю Публікації, Інтерв'ю

"Московсько-київський патріярхат", сепаратизм і центри впливу

Але Кіріл не був би Кірілом, коли б він не вніс до цього путінського плану своєї корективи. Його креативною ідеєю стало перетворення Києва на другий після Москви патріарший центр РПЦ. Проекти Кіріла дуже легко визначити. У нього своєрідний спосіб мислення – свої думки-маркери. Одна з головних таких думок – це думка про себе. Що б не робив Кіріл, який би проект не започатковував – це обов’язково персональні проекти. Створення у Києві другої патріяршої резиденції – це саме такий персональний проект...

«Тремтячі еліти»

24 08 2009   Олег Покальчук, спеціально для "Релігія в Україні" Публікації, Аналітика

«Тремтячі еліти»

До дня Незалежності України.
Ілюзія відносної «недавності» подій Київської Русі і, головне, історичної тяглості, низка документальних свідчень (байдуже, що написаних на триста років пізніше) дала психологічні підстави для такої своєрідної генеалогії

К вопросу о (не)нужности перекрещивания

20 08 2009   Владимир Мельник Публікації, Історія

К вопросу о (не)нужности перекрещивания


Болезненным вопрос перекрещивания является также и для наших братьев, с которыми мы разделены, которым непонятна та откровенная вражда, встречаемая ими с нашей стороны; нет, увы, не христианская любовь, не боль разлуки, а именно искренняя и живая вражда. Оправдания в стиле «а они тоже!» заводят любой диалог, любую беседу в тупик...

Богословие Юргена Мольтмана

18 08 2009   Сергей Бортник Публікації, Богослов'я

Богословие Юргена Мольтмана

Мольтман пишет: «Кризис Церкви в современном обществе – это не только кризис ее приспособленности или ее вытеснения в гетто, но и кризис ее собственного существования как Церкви распятого Христа. Каждая действительно существенная критика со стороны является лишь указанием на ее внутренний христологический кризис. Церковный вопрос, каким бы неприятным для консервативно и прогрессивно настроенных он ни казался, является лишь небольшим примером ее внутреннего кризиса".

Про "київське минуле" РПЦ,"неоніконіанство" Кирила та інтелектуальне гетто

18 08 2009   Василь Стодоля, інтерв'ю Публікації, Інтерв'ю

Про "київське минуле" РПЦ,"неоніконіанство" Кирила та інтелектуальне гетто


Коли Київський патріярхат буде канонічно визнано Константинополем та іншими помісними церквами, Москва лишиться «голим королем», тобто Євразією, країною, яка походить не від Києва та київських князів, а від Золотої Орди та татарських ханів… Але  це – правдива історія Росії. Можна впродовж тисячоліть вважати себе нащадком Візантії або Київської Русі. Але така саморефлексія не змінить національний генокод або менталітет нації.

“Письмена на заборе”: маленькая картинка для выяснения больших вопросов

17 08 2009   Игорь Лосев Публікації, Аналітика

“Письмена на заборе”: маленькая картинка для выяснения больших вопросов

Для российской власти искусственное насаждение ксенофобии всегда было главным способом консолидации весьма разношерстной российской нации, которая, кстати, подобную приманку охотно заглатывала. И сейчас заборно-эпистолярный шедевр Медведева среди большинства россиян вызовет восторг... Российская политика по отношению к Украине основывается на устоявшемся и уже поросшем мхом “украинском” мифе русского сознания.

Где "зарыта собака" в Китаево?

17 08 2009   Алла Дмитрук Публікації, Аналітика

Где "зарыта собака" в Китаево?


Жильцы дома, ставшего «яблоком раздора» между монахами и мирянами, надеются на то, что суд вынесет справедливое решение. Они уже обратились к Президенту Украины В.Ющенко с требованием защитить их право на жилье, гарантированное Основным Законом.  Кроме того, они обратились с просьбой на имя Премьер-министра Украины Ю.Тимошенко о создании соответствующей правительственной комиссии.

Личность и богословие Патриарха Варфоломея. Ч. ІІ

15 08 2009   Георгий Будкевич Публікації, Богослов'я

Личность и богословие Патриарха Варфоломея. Ч. ІІ

Любое учение о необходимости отдельной церковной или духовной замкнутости в рамках одного или нескольких народов осуждено и не может быть оправдываемо. Единство национальное или единство цивилизационное не только не имеет отношения к заповеданному Господом единству церковному и общечеловеческому. Замыкание в единстве национальном или цивилизационном – греховно, и является прямым нарушением заповеди Господа о единстве.

"Союз між РПЦ та Медвєдєвим видається мені доволі вірогідним"

14 08 2009   Василь Стодоля, інтерв'ю Публікації, Інтерв'ю

"Союз між РПЦ та Медвєдєвим видається мені доволі вірогідним"

Кірілу очевидно імпонує радикальна ісламська політична модель, коли духовний лідер користується необмеженою владою. Бути таким лідером набагато вигідніше, ніж президентом або прем’єром. Адже ані президент, ані прем’єр-міністр не обираються пожиттєво. А посада патріярха забезпечує носію цього сану повноту владу до смерті. Крім того, ми маємо розуміти, що «геополітичний проект» Кіріла – це не «православна Росія», а відродження так званої «слов’янської цивілізації».

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Причастие с коронавирусом. Кому повезет больше - правос...

Філософ

Філософ написал:

Взагалі то ПЦУ на період карантину змінила форму причастя і подає його в руки. Чому пані Щоткіна про це не згадує, а цитує приватну думку митрополита Димитрія Рудюка?

Глава УПЦ (МП) виступив проти «ложного геройства» під ч...

dima222

dima222 написал:

Точно відомо що в Почаївській лаврі минулого тижня швидка забрала до лікарні у Київ головного духівника (сповідальник всієї братії, третя людина в лаврі після намісника та благочинного) лаври архімандрита Іполита (Липчея)... Позавчора його терміново постригли у схиму - обряд який проводять над монахами перед смертю. Як відомо у архімандрита Іполита був туберкульоз легенів, від якого він страждав вже декілька років. За останні двадцять років на туберкульоз у Почаївській лаврі перехворіли багато насельників. Свого часу від туберкульозу тут помер архімандрит Антоній, а також туберкульозом хворів минулорічний духівник лаври, який помер рік тому архімандрит Георгій (Стець). Ще не менше декількох десятків насельників є носіми туберкульозу. Можливо що саме ця хвороба послабила імунітет архімандрита Іполіта який заразився коронавірусом. І якщо вчора він перебував ще у палаті в стаціонарі, то сьогодні його стан погіршився і він терміново був переведений у реанімацію.
Також є інформація з переписки заступника голови Відділу зовнішніх церковних звязків прот. Миколи Данилевича та відповідального за міжконфесійні конфлікти у Тернопільскій області, за кличкою "Шумахер", прот. Георгія Прокопчука (служиь у В. Млинівцях Кременецького району), в якій останній говорить про багато хворих в лаврі. А він, Георгій, є близькою людиною до намісника лаври митрополита Володимира і Тернопільського митрополита Сергія. Тому інформацією володіє достовірною. 
Про Шумахера тут є додаткова інформація https://zz.te.ua/moskovskyj-batyushka-z-ternopilschyny-zustricha
vsya-z-heneralom-fsb/
Також відомо, але це вже з усного повідомлення, що на Свято-Духівському скиту при Почаївській лаврі багато хворих - кашляють, хриплять, лікуються розтиранням ніг у соляній воді, прокапуються протизастудними засобами, приймають теплі ванни і парять у парілках, але всі на ногах. Хто має симптоми важкої хвороби, відправляють додому.
Також відомо, що братія лаври закликає людей ходити на служби і останнім часом в лаврі людей значно побільшало.
Сьогодні прийшла інформація що всі працівниці в лаврі, так звані "матушки", які працювали на коровнику, на митті бутилок для вина, прибирали у храмах і жили в Антоніївській церкві, у лаврському готелі і в підвалі під корпусом № 7 були розпущені по домах. А це бабушки і жінки з різних регіонів України, Булорусі, Росії і Молдови. Хоча також відомо що частина їх переховується у ідземних храмах лаври, оскільки є жителями далеких регілнів Росії, наприклад з Пермі є послушниці які таємно живуть у готелі лаври. 

«Липківство» як духовна, канонічна та еклезіологічна пр...

dima222

dima222 написал:

Шумило ще три-чотири роки тому ревно писав про руских катакомбників і зарубіжників і всячеськи плюндрував РПЦ не вважаючи її навіть канонічною церквою. Тепер так же ряно пише за РПЦ і плюндрує все українське. При цьому гарно маскуться під любител української старовини і знавця українського Афону. Така собі куропатка в клітинку - сьогодні рябоє, а завтра сідоє. низько, ницо так робити - жити в Україні і так її паплюжити. Для СБУ тут є гарне джерело для роботи...

Київська громада УПЦ (МП) перейшла в РПЦЗ

dima222

dima222 написал:

Ось так - відкрились у людей очі і втікають від Московської церкви подалі... нема там ні віри в людей, ні моралі, ні співчуття, ні духу Божого.
А мене особисто вразило те як самий крутий юриста УПЦМП витіснив православного батюшку з храму. Вот для чего нужны оказывается юристы в митрополии...
Онуфрий же просто продолжает хлопать ушами )))) 
А свщенника и людей очень жалко. Веру так можно всю расплескать.
ПС: как вариант можно переходить в ПЦУ. Там чище... В РПЦЗ счас прихожане тоже прозреют от всех этих кодов и паспортов и экуменизмов... Та же политическая будет подоплевка что и в МП. Корабль вышел в плавание, а куда приплывет, то Бог один знает. Если вообще приплывет... Топят ведь...

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати?