Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Публікації
Птича — в объективе современных пиар-технологий

24 12 2015   Денис Таргонский Публікації

Птича — в объективе современных пиар-технологий

События вокруг церковной юрисдикции храма в селе Птича Ровенской области взволновали страну и близкое зарубежье, а значит требуют честного и критического анализа, а главное – трезвых выводов.

Перегони до Кінця світу

21 12 2015   Руслан Халіков Публікації

Перегони до Кінця світу

Нині численні ознаки дозволяють говорити про більш сталий новий тип релігійності, а саме – про контрсекулярну релігійність...

Переосмислення Реформації

17 12 2015   Пітер Бергер Публікації, Богослов'я

Переосмислення Реформації

Релігійний плюралізм змушує людей на тому чи іншому рівні інтелектуального розвитку обирати між сутністю своєї віри та тими її елементами, що піддаються дискусії...

Папа розлучень не дозволяв, лише пришвидшив процедуру

16 12 2015   Дмитро Тирусь Публікації

Папа розлучень не дозволяв, лише пришвидшив процедуру

Восени у ЗМІ з’явилася інформація, що Папа Франциск спростив процедуру визнання шлюбу недійсним. Новину про це одразу підхопили мас-медіа...

Крах экклесиологии «Поместных Церквей»

15 12 2015   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Богослов'я

Крах экклесиологии «Поместных Церквей»

Сейчас, во время так наз. «подготовки к Большому Всеправославному Собору», мы наблюдаем крах экклесиологии, которую долгое время считали выражением «православия»...

Режиссёр Ирина Мороз: «Важны большие ценности»

11 12 2015   Беседовал Денис Кондюк Публікації, Інтерв'ю

Режиссёр Ирина Мороз: «Важны большие ценности»

На II международном христианском кинофестивале «Свет», который прошёл в Киеве 6-8 декабря, режиссёр из Днепропетровска Ирина Мороз стала призёром в категории короткометражных документальных фильмов. Её работам «Вопреки: На два фронта» и «Вопреки: Капеллан» аплодировал весь зал...

Як цінності знайшли вартість

11 12 2015   Олександр Білокобильський, доктор філософських наук Публікації

Як цінності знайшли вартість

Глобалізація не створила (чи й створить колись?) єдиної глобальної цивілізації, а лише облаштувала «майданчик» для нових глобальних гравців...

Нове українське кіно: оСВІТлення України

10 12 2015   Денис Кондюк Публікації, Рецензії

Нове українське кіно: оСВІТлення України

Сходить сонце надії на нове українське християнське кіно, яке вміє не перетворюватись на пропаганду

В столице показывают светлое кино

7 12 2015   Ольга Рыбачук Публікації, Рецензії

В столице показывают светлое кино

Из-за участия христиан в организации кинофестиваля «Світло» («Свет») я пришла в день открытия с некоторым опасением. Ожидала увидеть полупустой зал, женщин в платках, батюшек с огромными крестами и безвкусно сделанные пропагандистские фильмы...

Переопределяя религию: Церковь саентологии и религиоведение ХХ в.

3 12 2015   Ксения Колкунова Публікації, Аналітика

Переопределяя религию: Церковь саентологии и религиоведение ХХ в.

В религиоведческом сообществе России бурно обсуждают лишение Церкви саентологии религиозного статуса, которое было основано на религиоведческой экспертизе Л. Астаховой...

Церква між державою і суспільством: репортаж з дослідницького семінару про православ’я

1 12 2015   Володимир Волковський Публікації, Аналітика

Церква між державою і суспільством: репортаж з дослідницького семінару про православ’я

А. Гринешин поділив процес одержавлення на 4 етапи, протягом яких Православна Церква дедалі більше одержавлювалася, перетворювалася на державну інституцію...

Реформация как общее будущее

1 12 2015   Михаил Черенков Публікації, Богослов'я

Реформация как общее будущее

Приближающийся юбилей Реформации вряд ли стоит праздновать как успех протестантизма. Скорее это повод задуматься о том, почему программа Реформации в рамках протестантизма оказалась невыполнимой.

Четыре мифа о журналистах-христианах

1 12 2015   Алексей Гордеев Публікації

Четыре мифа о журналистах-христианах

За многие годы украинской независимости в евангельских церквях наконец-то поняли, что "правильный несут мёд" не только строители, маляры и штукатуры, возводящие храмы, но и работники умственного труда...

Реформація і православ’я. Нотатки з круглого столу в Києві

30 11 2015   Михайло Мокієнко Публікації, Богослов'я

Реформація і православ’я. Нотатки з круглого столу в Києві

26 листопада за участю протестантських і православних богословів відбувся круглий стіл «Реформація і православ’я», присвячений майбутньому п’ятсотлітньому ювілею Реформації...

На рудниках Третьего Рима, или Убить в себе Сталина

26 11 2015   Денис Таргонский Публікації

На рудниках Третьего Рима, или Убить в себе Сталина

Если злодейства приводят «к несомненным успехам», то значит Церковь в лице Патриарха благословляет на убийство и изнурение людей?..

ЗМІст життя

12 11 2015   Денис Таргонський Публікації

ЗМІст життя

Люди перестали вміти говорити самі, ЗМІ формують етикет байдужої до щирих переживань, окремої від всіх душі, яка все знає і про всіх...

«Ми об’єднані нашими загальними потребами, які є в суспільстві». Віктор Алєксєєнко, який щойно склав повноваження головуючого у Раді церков, розповів про роботу ВРЦіРО

11 11 2015   Записав Гнат Мєрєнков Публікації, Інтерв'ю

«Ми об’єднані нашими загальними потребами, які є в суспільстві». Віктор Алєксєєнко, який щойно склав повноваження головуючого у Раді церков, розповів про роботу ВРЦіРО

Рада церков не є органом, який щось задумав, написав листа — і держава неодмінно відреагувала позитивно. Рада веде постійний діалог з представниками влади, парламентських фракцій, і в цьому діалозі виникають концептуальні напрямки діяльності...

Иеромонах Евгений (Пампура): «Победим внутреннего врага, не будет надобности бороться с внешним»

10 11 2015   Беседовала Инга Че Публікації, Інтерв'ю

Иеромонах Евгений (Пампура): «Победим внутреннего врага, не будет надобности бороться с внешним»

Ассоциация «Духовное возрождение» в рамках серии «Национальные евангельские авторы» издает книгу «Размышлений монаха»...

Православ’я і ЗМІ: нелегке співіснування чи плідна співпраця?

9 11 2015   Володимир Волковський Публікації

Православ’я і ЗМІ: нелегке співіснування чи плідна співпраця?

Православним церквам хронічно не щастить із журналістами. Точніше, щастить вибірково. Особливо не щастить УПЦ МП. То очільник Києво-Печерської лаври затаврує журналістів, то митрополит Одеський Агафангел погрозить анафемою. Але як обстоять справи із іншими православними церквами та їхнім ставленням до медій?

«Реформація і католицтво» — діалог триває

5 11 2015   Михайло Мокієнко Публікації

«Реформація і католицтво» — діалог триває

3 листопада в рамках програми заходів, присвячених майбутньому 500-му ювілею Реформації, в Українському Католицькому Університеті відбувся круглий стіл, який зібрав близько сімдесяти учасників, включаючи відомих вітчизняних й закордонних науковців...

Роздуми про нову Конституцію: українська молодь пам’ятає про мораль і Всевишнього

27 10 2015   Записав Гнат Мєрєнков Публікації, Інтерв'ю

Роздуми про нову Конституцію: українська молодь пам’ятає про мораль і Всевишнього

Політики, юристи, науковці, громадські діячі та священнослужителі поділилися своєю думкою про Всеукраїнський молодіжний конкурс есе «Чому Україні потрібна нова Конституція?»...

Реформування вищої освіти — шлях до гармонізації державно-конфесійних відносин

26 10 2015   Юрій Решетніков Публікації, Аналітика

Реформування вищої освіти — шлях до гармонізації державно-конфесійних відносин

Реформування законодавства України про вищу освіту створює реальні можливості для одночасного розв’язання й деяких питань державно-конфесійних відносин...

Иллюзия богоборчества. Как раскручиваются «гонения» на Украине

23 10 2015   Денис Таргонский Публікації

Иллюзия богоборчества. Как раскручиваются «гонения» на Украине

Вряд ли какое-то право имеют служители присваивать себе роль мучеников, ничем не жертвуя, не рискуя запылить даже бамперы своих бесценных джипов на сельских дорогах...

Якою Україну хочуть бачити церкви

19 10 2015   Записав Гнат Мєрєнков Публікації

Якою Україну хочуть бачити церкви

Асоціація українських правників за підтримки Асоціації милосердя “Емануїл” провела у прес-центрі Українського національного інформаційного агентства «Укрінформ» прес-конференцію «Збереження України як міжнародна проблема у діяльності релігійних і громадських організацій»...

Алексей Хомяков. К 155-летию со дня кончины религиозного философа

15 10 2015   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Богослов'я, Історія

Алексей Хомяков. К 155-летию со дня кончины религиозного философа

В свое время его труды были «глотком свежего воздуха» среди застоя синодальной эпохи в Российской Церкви. Но сегодня лучшим подарком самому Хомякову будет последовательное преодоление его наследия...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"

Харків'яни вимагають у парафії УПЦ (МП) відновити колі...

Onufriy

Onufriy написал:

порушення Закону України «Про охорону культурної спадщини» в Харкові давно набули системного характеру

Прокляті воцерковлені дикуни! what
Але ще більше гріха - на місцевих адміністративних беззаконниках і фарисеях

Знайдіть на цьому бланку згадку про УПЦ

dima222

dima222 написал:

Митрополита Лазаря давно треба було оголосити персоною нон грата в Україні - а тим часом його рідним брат Дмитро у Дунаєві біля Почаєва в селі, яке приєдналося до ПЦУ, намагається будувати нову церкву. І точно за гроші Лазаря, бо всі племінники Лазаря - сини та родичі Дмитра, служать священиками у Криму. 

Чем Зеленский страшен для православия

Onufriy

Onufriy написал:

Добрячий текст +5!
 
51-е правило Шестого Вселенского собора запрещает всем христианам посещать комедийные представления... программы с участием Зеленского подпадают под анафему, так как усеяны непристойностями

З огляду на це, православна Церква не повинна б агітувати за Зеро... feel

Але... wink в УПЦ МП тепер усе інакше...

Дійсно, ну як же можна не підтримати чоловічка? Тим більше, коли він - за "електронний концтабір"? winked

Грецький Центр теологічних досліджень пропонує вихід з ...

Onufriy

Onufriy написал:

 
ПЦУ та УПЦ (МП) сформують єдиний православний Синод...

Які дикі пропозиції! belay   
Які страшно відстали ці греки! angry
Вони нічогісінько не знають про "вЬру православную": ні про "російський світ", ні про "вєлічіє", ні про "богоданість" Пу!..
І вже тим більше - про "єресь українства", "єресь гуманізма" і богомерзотність геометрії!!

Ну як же зможуть правовірні овечки святоросійства возсісти поряд з козлищами жидорептилоїдства?!! recourse

Польская Православная Церковь поддерживает украинскую а...

Філософ

Філософ написал:

Польська ПЦ це збір неуків радянського зразка. Вже давно доведено апостольське спадкоємство колишніх УАПЦ і УПЦ КП. Тому всі розмови про "перерукополеження" є безпідставними. Тимбільше з ієрархами ПЦУ спіслужив Вселенський патріарх!