Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Публікації
Релігійно-політична ситуація у країнах Міжмор

31 08 2016   Ігор Загребельний Публікації, Аналітика

Релігійно-політична ситуація у країнах Міжмор'я і ціннісний вибір України

Простір Міжмор'я утверджується в ролі острівця справжньої європейськості. Не варто переоцінювати масштаби консервативного повороту у Центральній Європі. Але поки що цей регіон приємно виділяється на тлі і Заходу, і Росії...

Война православных с православием

24 08 2016   Денис Таргонский Публікації, Аналітика

Война православных с православием

Гонители православия в реальности совсем не Диоклетианы, а праведные гении, ревностные православные христиане...

Переображення: почати з себе

22 08 2016   Михайло Мельник, священик Публікації

Переображення: почати з себе

Служителями і вірянами вичитуються молитовні правила, дотримуються пости, виголошуються проповіді, проводяться реколекції, місії, прощі, подаються катехизмові науки, а що ж міняється в нас на краще?!

Борис і Гліб посеред війни

10 08 2016   Денис Таргонський Публікації

Борис і Гліб посеред війни

Молитва до цих святих сьогодні, як ніколи, необхідна кожній людині, яка переживає трагедію війни в Україні...

Где вы, семьи священников? Где вы, христианские семьи?

5 08 2016   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації

Где вы, семьи священников? Где вы, христианские семьи?

В «христианских» семьях встречается подлинное христианское самосознание и благочестие в одном случае из 10, а в семьях священников – в одном из 50.

Помилки в Літургії, літургійних текстах, текстах молитов та інше

1 08 2016   Михайло Мельник, протоієрей УГКЦ Публікації

Помилки в Літургії, літургійних текстах, текстах молитов та інше

Три століття священнослужителі не мали служебників. Не було Церковного Уставу щодо богослужінь: відправ Літургії, Вечірні, Утрені, звершення Святих Тайн, різних вказівок і приписів щодо сповнення обрядів...

Батько Владислава Костюка, який вижив у теракті в Ніцці: «Я переконаний, що сина врятував тільки Бог»

26 07 2016   Бесіду вів Гнат Мєрєнков Публікації, Інтерв'ю

Батько Владислава Костюка, який вижив у теракті в Ніцці: «Я переконаний, що сина врятував тільки Бог»

Олександр Костюк із Рахнів-Лісових Вінницької області розповідає про свого сина, 23-річного Владислава, який отримав поранення під час теракту, що стався 14 липня у Ніцці...

Хресна хода миру – паломництво вірних чи демонстрація «сили»?

19 07 2016   Денис Таргонський Публікації

Хресна хода миру – паломництво вірних чи демонстрація «сили»?

Хресна хода не може бути «за мир» чи «проти війни», християнин має кровну потребу шукати перш за все миру з Богом і заспокоєння у молитві...

Митрополит Сурожский Антоний (Блум) и «украинский вопрос»

15 07 2016   Сергей Епик Публікації, Історія

Митрополит Сурожский Антоний (Блум) и «украинский вопрос»

Попробуем посмотреть на проблемы украинского «сьогодення» через призму взглядов выдающегося миссионера ХХ века – митрополита Сурожского Антония (Блума), который был в составе РПЦ, пожалуй, максимально независимым иерархом.

Доктор богослов’я Ігор Корещук: «Завдяки любові й теплоті стосунків Церква зможе достукатися до сучасного секулярного суспільства»

14 07 2016   Запитання Максима Балаклицького та Гната Мєрєнкова Публікації, Інтерв'ю

Доктор богослов’я Ігор Корещук: «Завдяки любові й теплоті стосунків Церква зможе достукатися до сучасного секулярного суспільства»

Пастор, викладач Українського адвентистського теологічного інституту, автор та ведучий програм «Так промовляє Біблія» на телеканалі «Надія» Ігор Корещук у липні захистив докторську дисертацію з богослов’я...

Процесія, проща, хресна хода як форми зовнішньої релігійної активності

11 07 2016   Протоієрей Богдан Огульчанський Публікації, Аналітика

Процесія, проща, хресна хода як форми зовнішньої релігійної активності

Кожному вірянину важливе почуття солідарності, «відчуття плеча», важливо, що є однодумці, які розділяють його віру. І тому цілком логічно дати пішому руху певну релігійну символіку...

Схематика и грамматика церковного сознания

10 07 2016   Ростислав Ткаченко Публікації, Рецензії

Схематика и грамматика церковного сознания

Рецензия на книгу Кирилла Говоруна «Метаэкклезиология: Хроники церковного сознания».

Як досягти єдності та помісного статусу?

1 07 2016   Митрополит Олександр (Драбинко) Публікації, Аналітика

Як досягти єдності та помісного статусу?

Відновлення церковної єдності вимагає нині від нас, архієреїв Української Православної Церкви, змінити нашу позицію щодо кількох важливих питань церковного життя...

Українське православ

1 07 2016   Митрополит Олександр (Драбинко) Публікації, Аналітика

Українське православ'я: шлях до відновлення церковної єдності

Ми маємо сьогодні згуртуватися та спільними зусиллями отримати для нашої Церкви такий канонічний статус, який би дозволив сьогодні реально улікувати рану розколу...

Вчинок Вадима Новинського — замах на всіх владик, священиків і дияконів

29 06 2016   Архімандрит Арсеній Бочкарь Публікації

Вчинок Вадима Новинського — замах на всіх владик, священиків і дияконів

Той, хто підняв руку на служителя олтаря Господнього, нехай знає, що в нерозкаянні він себе згубить цим...

Советский миф о Вселенском Соборе

29 06 2016   Денис Таргонский Публікації

Советский миф о Вселенском Соборе

Сказание о Восьмом Вселенском «антихристовом» Соборе, после которого грядет конец мира, никакого отношения к православной эсхатологии не имеет...

Чи здатна Біблія запропонувати дієві принципи суспільно-політичного діалогу?

27 06 2016   Ярослав Ношин Публікації, Рецензії

Чи здатна Біблія запропонувати дієві принципи суспільно-політичного діалогу?

Найбільшою перевагою збірки, на наш погляд, є високий рівень роботи автора з біблійним текстом....

Митрополит УПЦ Софроній: «Звернення до Варфоломія розумне, бо там немає вказівки — дати автокефалію Філарету чи нам»

22 06 2016   Інтерв’ю взяв Сергій Штейніков Публікації, Інтерв'ю

Митрополит УПЦ Софроній: «Звернення до Варфоломія розумне, бо там немає вказівки — дати автокефалію Філарету чи нам»

До обговорення ми залучили відомого архієрея Української Православної Церкви (Московського Патріархату), митрополита Черкаського і Канівського владику Софронія (Дмитрука)...

Вавилон 2016

18 06 2016   Денис Таргонський Публікації

Вавилон 2016

Градус нетерпимості серед християн все більше зростає. Напевно, це відбувається тому, що ми, говорячи про Церкву, не звертаємо уваги на Христа...

К вопросу о чинопочитании священства и важности апостольского преемства

18 06 2016   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Богослов'я

К вопросу о чинопочитании священства и важности апостольского преемства

Начну я свое изложение Учения Церкви с удивительного (даже для меня) открытия, имеющего колоссальное значение для нашего диалога с протестантами...

Міражі “російського православного фундаменталізму”

14 06 2016   Ігор Загребельний Публікації

Міражі “російського православного фундаменталізму”

Зрозуміло, що релігійна тематика включена до ідеологічних міксів, які претендують бути офіційними у РФ та на окупованих теренах Донбасу. Але вона явно не творить серцевину цих міксів...

Перспективи єднання українського православ’я та роль Константинополя: нотатки з конференції

10 06 2016   Власкор Публікації

Перспективи єднання українського православ’я та роль Константинополя: нотатки з конференції

10 червня в Києві відбулася Міжнародна науково-практична конференція “Константинопольський Патріархат в історії України”, а також презентовано Київське Богоявленське ставропігійне братство...

Молитися за Собор

10 06 2016   Священик Богдан Публікації

Молитися за Собор

Нам, православним, перед тим, як мріяти про загальнохристиянську єдність, добре було би засвідчити власну єдність, всеправославну...

Тележурналіст Андрій Михайловський: «Гуманізм не працює»

8 06 2016 Публікації

Тележурналіст Андрій Михайловський: «Гуманізм не працює»

Директор з виробництва та мовлення телеканалу «Надія» поділився досвідом поширення християнських цінностей в Україні через медіа...

8 06 2016   Андрій Щербина Публікації, Рецензії

Плагіат магістра богослов'я — діагноз системі духовної освіти?

На офіційному сайті УПЦ Київського Патріархату 23 травня 2016 року опублікована стаття викладача Рівненської духовної семінарії УПЦ-КП, магістра богослів’я, клірика Свято-Покровського собору м. Рівне протоієрея Миколая Капітули під назвою «Духовний вплив Афонської гори на розвиток українських монастирів» (див. https://www.cerkva.info/uk/publications/articles/8462-duxovnyjvplyvafonskoyigorynarozvytokukrayinskyxmonastyriv.html).

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"