Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Публікації
«Православний Тибет» (концепція «арфи»)

25 01 2017   Священик Анатолій Хільченко Публікації, Богослов'я

«Православний Тибет» (концепція «арфи»)

Нині – складні часи. Люди прагнуть знайти певні орієнтири неспростовні. Тож це стосується і діяльності аскетичної. У «пустелі», очевидно, доведеться і мені заволати. Тож і вирішив спробувати пояснити певні підходи коректні до явища т. зв. «православного тибету», який у нас, в Україні, наявний.

Що говорять про новий Молитовник в українських церквах?

11 01 2017   Протоієрей Андрій Дудченко Публікації, Інтерв'ю, Богослов'я

Що говорять про новий Молитовник в українських церквах?

В цьому проекті ми намагалися втілити ідею об’єднання у єдиній молитві православних християн України, розділених на церковні юрисдикції, що не визнають одна одну...

«Феномен появляющейся церкви»: обсуждение в Украине

11 01 2017   Александр Бычков Публікації, Рецензії

«Феномен появляющейся церкви»: обсуждение в Украине

Книга украинского исследователя Романа Соловия посвящена феномену Появляющейся церкви (Emerging Church), который широко известен в западном мире, но в Украине и других постсоветских странах ему не уделялось особого внимания...

Голівуд: «за» і «проти»

10 01 2017   Священик Анатолій Хільченко Публікації

Голівуд: «за» і «проти»

«Голівуд», величезна імперія розваг, таки бентежить іноді своєю продукцією навіть тих, що прагнуть проголосити разом із Екклесіастом «все суєта суєт». Чи справді ми маємо справу із «диявольським ящиком»? Це найперше питання, що варте уваги...

Пастухи Різдва

5 01 2017   Денис Таргонський Публікації

Пастухи Різдва

Коли є таке на світі місце, де тебе ніхто особливо не чекає, але якщо прийдеш, то завжди раді будуть бачити, воно стає тихим прихистком на життєвому шляху...

Концепция «Русского мира» в православных СМИ в Украине

29 12 2016   Александр Овсиенко Публікації, Аналітика

Концепция «Русского мира» в православных СМИ в Украине

Анализ православных электронных и печатных изданий, относящихся к Московскому патриархату, позволяет сделать вывод, что в них нет ни одной статьи, в которой концепция «русского мира» была подвергнута хотя бы конструктивной критике...

Чи можлива візантійська «симфонія» у наш час?

28 12 2016   Кирило Говорун Публікації, Богослов'я, Аналітика, Історія

Чи можлива візантійська «симфонія» у наш час?

Цей аналіз підводить до висновку, що жодна модель симфонії минулого не задовольнила б сьогоднішні церкви, які вже здобули досвід відокремлення церкви та держави...

Викладання предметів духовно-морального спрямування у загальноосвітніх навчальних закладах: стан і тенденції

26 12 2016   Юрій Решетніков, к.філос.н. Публікації, Аналітика

Викладання предметів духовно-морального спрямування у загальноосвітніх навчальних закладах: стан і тенденції

На сьогодні існують усі необхідні, зокрема і нормативні, умови для забезпечення подальшого впровадження викладання курсів духовно-морального спрямування на основі відповідного волевиявлення з боку батьків..

Який зв

26 12 2016   Максим Балаклицький Публікації, Аналітика

Який зв'язок 25 грудня та 500-річчя Реформації?

Так поставив це запитання один з моїх друзів. Судячи з його пафосу, він мав на увазі, що зв'язку не існує. На перший погляд...

«Служите более выразительно!». О собрании духовенства Киевской епархии УПЦ

23 12 2016   Сергей Нагорный Публікації

«Служите более выразительно!». О собрании духовенства Киевской епархии УПЦ

21 декабря состоялось традиционное ежегодное собрание духовенства Киевской епархии УПЦ (МП). Это уже третье собрание при новом епархиальном архиерее...

Архимандрит Кирилл (Говорун): «Собор показал нам, чем мы на самом деле являемся»

22 12 2016 Публікації, Богослов'я, Аналітика

Архимандрит Кирилл (Говорун): «Собор показал нам, чем мы на самом деле являемся»

Собор вышел за рамки ожиданий как оптимистов, так и пессимистов. Он не стал триумфом всеправославного единства, но также не разочаровал тех, кто верит в соборность Православия...

Філософія права Саїда Нурсі та Памфіла Юркевича: порівняння християнської І мусульманської доктрини особистої автономії

22 12 2016   Юрія Шеляженко, Тетяна Француз-Яковець Публікації, Богослов'я, Історія

Філософія права Саїда Нурсі та Памфіла Юркевича: порівняння християнської І мусульманської доктрини особистої автономії

Автор обрав вчення С. Нурсі та П. Юркевича для порівняння православних та ісламських коренів філософії права через феномен поєднання ними духовного і світського авторитету в національній правосвідомості (українській та турецькій)...

Втекти від буденності

22 12 2016   Священик Анатолій Хільченко Публікації

Втекти від буденності

Іноді складається враження повторення історії зі старообрядцями. Але нині річ іде про глибиннішу проблематику. А саме: чи має Церква бути «зрозумілою» на всіх рівнях сприйняття людиною світу та процесів, які впливають і трансформують свідомість її?..

Вступ до книги "Мета-еклезіологія..." (Продовження)

19 12 2016   Кирило Говорун Публікації, Богослов'я

Вступ до книги "Мета-еклезіологія..." (Продовження)

Експеримент з обговорення церкви у феноменологічному чи аналітичному ключі наразі незавершений. Ця книга є радше запрошенням подумати у цьому напрямі...

Вступ до книги "Мета-еклезіологія: хроніки самоусвідомлення Церкви"

19 12 2016   Кирило Говорун Публікації, Богослов'я

Вступ до книги "Мета-еклезіологія: хроніки самоусвідомлення Церкви"

Предметом цієї книги є не стільки церква як така, скільки еволюція її самоусвідомлення – те, що можна назвати мета-еклезіологією.

Віднайти Тройцю у неповносправності

14 12 2016   Мар'ян Довганик Публікації

Віднайти Тройцю у неповносправності

На філософсько-богословському факультеті Українського католицького університету (УКУ) презентували книгу «Віднайти Тройцю у неповносправності: Богослов’я, що відкриває обійми іншості»...

Освітлення душі

13 12 2016   Ольга Рибачук Публікації

Освітлення душі

Протягом трьох днів в «Кінопанорамі» проходить ІІІ Міжнародний кінофестиваль «Світло», на якому можна побачити фільми з Іспанії, Ірану, Ізраїлю, Індії, Нової Зеландії, Тайвані, Туреччини, Аргентини, Росії і, звичайно ж, України...

Православная церковная юрисдикция на территории Украины согласно канонически значимым документам

6 12 2016   Василий Лурье, доктор философских наук Публікації, Аналітика, Історія

Православная церковная юрисдикция на территории Украины согласно канонически значимым документам

К православным церковным делам на территориях, входящих в состав международно признанных границ Украины, в разное время имели отношение четыре митрополии Константинопольского патриархата...

5 12 2016   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Історія

Праздник как мидраш

Исторической сомнительностью «грешат» некоторые наши праздники, к примеру, Введение Пресвятой Богородицы во Храм. Как и в случае с мидрашем, в основе лежит нечто из реально бывшего или сказанного в Писании...

Історія та особистість

30 11 2016   Анатолій Хільченко, священик Публікації

Історія та особистість

Важко заперечити роль ЗМІ у контексті формування критеріїв групової ідентичності. Та чи витримують останні критику? Наскільки важливим є перебування у сформованому інформаційному середовищі?...

Открытость гуманизма как богословско-философский locus

28 11 2016   Михаил Черенков Публікації, Аналітика

Открытость гуманизма как богословско-философский locus

Настоящее время ознаменовалось тем, что многие важные дискуссии обрываются и закрываются, или уже закрыты...

Московська травма Русі та її наслідки

25 11 2016   Ігор Немчинов, доктор філософських наук Публікації, Історія

Московська травма Русі та її наслідки

Саме під час встановлення Москвою контролю над руськими республіками міфічна свідомість та ідеологія поєднуються у єдиний світоглядний масив. На перетині міфу та ідеології створюється колективна культура певного типу, встановлюються межі «свого» та «чужого». На цій межі формується своєрідна «травма спілкування»...

Людський базар

21 11 2016   Анатолій Хільченко, священик Публікації

Людський базар

Багато разів доводилося повторювати, що «на той світ нічого не заберемо». Але однаково є прагнення до накопичення, є бажання ошатності та велеліпності – у всьому...

Богослов та перекладач Костаке Мілков: “Мені в обличчя казали, що я зраджую нації, бо вважаю себе македонцем, але не є православним”

15 11 2016   Спілкувався Олексій Гордєєв Публікації, Інтерв'ю, Богослов'я

Богослов та перекладач Костаке Мілков: “Мені в обличчя казали, що я зраджую нації, бо вважаю себе македонцем, але не є православним”

На запрошення Співдружності студентів-християн України він читав лекції в Київській православній богословській академії, а також університетах Києва, Харкова, Одеси...

Воцерковленість та депресія

11 11 2016   Тетяна Зайцева Публікації

Воцерковленість та депресія

«Терпи». «Молися». «Смирися». «Прости». У сучасному руському православ’ї людині всіляко даються приписи думати про себе як про нікуди не годящу і ні на що добре не здатну. Ідея, що можна потрапити до раю і що саме до цього варто прагнути, абсолютно непопулярна...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"

Харків'яни вимагають у парафії УПЦ (МП) відновити колі...

Onufriy

Onufriy написал:

порушення Закону України «Про охорону культурної спадщини» в Харкові давно набули системного характеру

Прокляті воцерковлені дикуни! what
Але ще більше гріха - на місцевих адміністративних беззаконниках і фарисеях

Знайдіть на цьому бланку згадку про УПЦ

dima222

dima222 написал:

Митрополита Лазаря давно треба було оголосити персоною нон грата в Україні - а тим часом його рідним брат Дмитро у Дунаєві біля Почаєва в селі, яке приєдналося до ПЦУ, намагається будувати нову церкву. І точно за гроші Лазаря, бо всі племінники Лазаря - сини та родичі Дмитра, служать священиками у Криму. 

Чем Зеленский страшен для православия

Onufriy

Onufriy написал:

Добрячий текст +5!
 
51-е правило Шестого Вселенского собора запрещает всем христианам посещать комедийные представления... программы с участием Зеленского подпадают под анафему, так как усеяны непристойностями

З огляду на це, православна Церква не повинна б агітувати за Зеро... feel

Але... wink в УПЦ МП тепер усе інакше...

Дійсно, ну як же можна не підтримати чоловічка? Тим більше, коли він - за "електронний концтабір"? winked

Грецький Центр теологічних досліджень пропонує вихід з ...

Onufriy

Onufriy написал:

 
ПЦУ та УПЦ (МП) сформують єдиний православний Синод...

Які дикі пропозиції! belay   
Які страшно відстали ці греки! angry
Вони нічогісінько не знають про "вЬру православную": ні про "російський світ", ні про "вєлічіє", ні про "богоданість" Пу!..
І вже тим більше - про "єресь українства", "єресь гуманізма" і богомерзотність геометрії!!

Ну як же зможуть правовірні овечки святоросійства возсісти поряд з козлищами жидорептилоїдства?!! recourse