Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Публікації
Історія перекладів Біблії українською мовою. Частина ІІ

21 07 2017   Протоієрей Андрій Ухтомський Публікації, Історія

Історія перекладів Біблії українською мовою. Частина ІІ

Продовження. Початок див. тут

Перший повний переклад Біблії українською мовою був виданий у 1903 р. у Відні накладом Англійського Біблійного Товариства й отримав неофіційну назву «Біблія Куліша». Повна назва перекладу — «Святе Письмо Старого й Нового Завіту». Роботу над перекладом розпочав Пантелеймон Куліш (1819–1897 рр.) разом з Іваном Пулюєм (24-річний галицький українець, вихованець Віденського університету, греко-католик, за фахом фізик та богослов). Через смерть Пантелеймона Куліша робота була припинена. У 1897 р. переклад завершив письменник Іван Нечуй-Левицький (літературний класик та вихованець Київської духовної академії).

Молодь і Протестантизм. Репортаж з релігієзнавчої школи у Києві

17 07 2017   Анастасія Білоус Публікації

Молодь і Протестантизм. Репортаж з релігієзнавчої школи у Києві

26 червня 2017 року відбулося урочисте відкриття Всеукраїнської літньої релігієзнавчої школи, організатором якої були Національний центр «Мала академія наук України» (МАН) спільно з Ресурсно-дослідницьким центром Євро-азіатської акредитаційної асоціації, Молодіжною громадською організацією «Молодіжна асоціація релігієзнавців», Центром дослідження релігії національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова.

Історія перекладів Біблії українською мовою

17 07 2017   Протоієрей Андрій Ухтомський Публікації, Історія

Історія перекладів Біблії українською мовою

Перші свідоцтва українізації Святого Письма беруть початок ще в ХIII ст. Це були т. зв. «Учительні Євангелія», «Мета їхньої появи — наблизити Святе Письмо до простого народу»1, а також використання у виховних цілях.

Лютер, Вебер и Дарон Аджемоглу за одним столом. За что мы любим и критикуем книгу «Реформация: успех Европы и шанс для Украины»

5 07 2017   Алексей Гордеев Публікації, Рецензії

Лютер, Вебер и Дарон Аджемоглу за одним столом. За что мы любим и критикуем книгу «Реформация: успех Европы и шанс для Украины»

Практически сразу после 6-го Молитвенного завтрака, который в этот раз провели в киевском «Украинском доме», журналистов ждали на пресс-конференции. В тот день напротив «акул пера» разного калибра сидел Вернон Смит, лауреат Нобелевской премии 2002 года в сфере экономики, обладатель Ph.D. in Economics Роман Шеремета и ряд других соавторов новой книги. Название которой – «Реформація: успіх Європи і шанс для України» («Реформация: успех Европы и шанс для Украины», далее – «Реформация…»).

Жінки і біси. Дещо з внутрішньоцерковного життя

3 07 2017   Денис Таргонський Публікації

Жінки і біси. Дещо з внутрішньоцерковного життя

Більш ніж п’ятнадцять років тому мені довелося познайомитись з однією жінкою. Я  вже давно з нею не спілкуюсь, однак  це не допомагає забути про її існування. Вочевидь тій особі сподобалося шляхетно сидіти в моїй голові і час від часу нагадувати про те, що я не особлива «духовна людина», а звичайний грішник. Нещодавно я бачився з її донькою. Ця зустріч з хорошою людиною, яка стала жертвою поганої релігійності, надихнула описати цю історію.

Від теопоетики до геополітики. В НПУ імені М. Драгоманова провели IV науково-методологічний семінар «Актуальні проблеми сучасного богослов’я»

22 06 2017   Анна Поліщук Публікації, Богослов'я

Від теопоетики до геополітики. В НПУ імені М. Драгоманова провели IV науково-методологічний семінар «Актуальні проблеми сучасного богослов’я»

10 червня 2017 року в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова провели IV науково-методологічний семінар «Актуальні проблеми сучасного богослов’я».

«Українська публічна теологія». Нотатки з презентації книги о. Кирила (Говоруна)

15 06 2017   Анна Поліщук Публікації, Рецензії, Богослов'я

«Українська публічна теологія». Нотатки з презентації книги о. Кирила (Говоруна)

Значною подією в українському богослов’ї стала презентація книги отця Кирила (Говоруна), яка відбулася 12 червня 2017 р. в київській книгарні «Є».

Вавилон, Церковь и Украина

14 06 2017   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації

Вавилон, Церковь и Украина

Одной из тематических параллелей богослужения праздника Пятидесятницы является Вавилонское «смешение языков». Бытие 11 – Деяния 2 соотносится между собою. Византийский кондак (авторства Романа Сладкопевца) на Пятидесятницу обыгрывает эти параллели: «Когда сошел смешать наречия – разделил народы Всевышний, когда же огненные языки раздал – к соединению всех призвал, и в согласии славим Всесвятого Духа».

Римо-Католицький єпископ закликав не "пророкувати" над тим, "за що терпить український народ"

13 06 2017   ч Публікації, Рецензії, Важливо, Україна

Римо-Католицький єпископ закликав не "пророкувати" над тим, "за що терпить український народ"

Владика Станіслав Широкорадюк, харківсько-запорізький єпископ Римо-Католицької Церкви в Україні, в розмові на Радіо Марія про  ряд актуальних подій, що сталися на минулому тижні, спробували зрозуміти, за що терпить український народ. Очевидно, що його роздуми йдуть у контексті недавньої заяви глави римо-католицького єпископату України архієпископа Мечислава Мокшицького, який пов'язав "гріх української нації" (перед полякам) з війною на Донбасі, чим викликав резонанс, повідомляє "Релігія в Україні" з посиланням на Сatholicnews.org.ua.

Перспективи розвитку євангельських церков — у центрі обговорення

12 06 2017   Костянтин Тетерятников Публікації

Перспективи розвитку євангельських церков — у центрі обговорення

Євангельський протестантизм в пострадянських країнах непомітно для себе пройшов двадцятип'ятилітню позначку життя без Радянського Союзу. За цей час євангельські церкви не тільки зросли, але також і зіткнулися з проблемами самоідентифікації та подальшого розвитку.

Католицько-православний екуменізм в Україні після Коломиї – що далі?

12 06 2017   Микола Крокош Публікації

Католицько-православний екуменізм в Україні після Коломиї – що далі?

4 червня, на свято П’ятидесятниці, коли в Києві відбувався похорон Блаженнішого Любомира Гузара, масмедії поширили інформацію про конфлікт, який стався у Коломиї між громадою УПЦ та греко-католиками.

Священник-семитолог Олег Скнарь: «Археологические раскопки дали нам поразительную информацию!»

8 06 2017   Беседовал Сергей Штейников Публікації, Інтерв'ю, Історія

Священник-семитолог Олег Скнарь: «Археологические раскопки дали нам поразительную информацию!»

Только что в издательстве «АДЕФ-Украина» увидел свет второй том исследования эпиграфических памятников Израиля и Иудеи «Каменные странницы библейской истории». Сегодня мы беседуем с автором этого цикла — клириком Киевской епархии УПЦ, настоятелем Свято-Покровского храма в столичном военном госпитале, доцентом кафедры библеистики Киевской духовной академии протоиереем Олегом Скнарём.

Роль Реформації в утвердженні міжнародно-правового ідеалу особистої автономії

8 06 2017   Юрій Шеляженко, Тетяна Француз-Яковець Публікації, Аналітика, Історія

Роль Реформації в утвердженні міжнародно-правового ідеалу особистої автономії

Розглядаючи Україну в контексті Європейського простору, маємо зрозуміти рушійні сили розвитку західної та глобальної цивілізації, серед яких найбільш помітним є прагнення людей до духовної, політичної і економічної свободи та соціальної рівності, реалізації інтересів (покликання, потреб) кожної людини у добровільній праці та в умовах вільного ринку – основи раціональної організації суспільного життя, описані Максом Вебером у класичній праці «Протестантська етика і дух капіталізму» [1].

Чи існує Українська Православна Церква в Україні?

30 05 2017   Денис Таргонський Публікації

Чи існує Українська Православна Церква в Україні?

Бурхливі події, котрі відбулися в Україні у травні 2017 року в зв’язку з можливим розглядом парламентом України законопроектів № 4511 та 4128, поставили питання руба.

Шляхи богословської думки у ХХ столітті. Нотатки з презентації книги Павла Гаврилюка у Києві

25 05 2017   Анна Поліщук Публікації, Рецензії, Богослов'я

Шляхи богословської думки у ХХ столітті. Нотатки з презентації книги Павла Гаврилюка у Києві

19 травня 2017 року в Києві на базі  НПУ імені М.П. Драгоманова відбулася лекція Павла Гаврилюка «Шляхи православного богослов’я в двадцятому столітті: Георгій Флоровський та його оточення», в межах якої презентували книгу «Георгій Флоровський та релігійно-філософський ренесанс». Доречно зауважити, що це авторизований переклад праці з англійської, який нещодавно вийшов друком у видавництві «Дух і літера».

Алтарь и власть, или Что сближает Третий Рейх с Третьим Римом

11 05 2017   Денис Таргонский Публікації

Алтарь и власть, или Что сближает Третий Рейх с Третьим Римом

«Если бы люди не «облагородили» грех, то не дошли бы и до этого варварства [войны]»

Паисий Святогорец

 

«Вы – соль земли. Если же соль потеряет силу, то чем сделаешь ее соленою?

Она уже ни к чему негодна, как разве выбросить ее вон на попрание людям» (Мф. 5,13).

Христос і конфлікт «правд»

11 05 2017   Анатолій Хільченко, священик Публікації

Христос і конфлікт «правд»

Правда… У кожній хаті – своя, як зазначав класик? Чи можливо, це лише слово, за яким криється вкотре привід обстоювання та забезпечення власних інтересів у спосіб пошуку та продукування усіляких апологій?

«Індуїзм в Європі». Нотатки українських учасників конференції у Стокгольмі

10 05 2017   Юрій Завгородній, Євген Смицький Публікації

«Індуїзм в Європі». Нотатки українських учасників конференції у Стокгольмі

26-28 квітня 2017 року в Стокгольмському університеті за участю українських науковців проходила міжнародна наукова конференція «Індуїзм в Європі».

Святые семейства в Библии. Адвентистка заняла первое место в Острожской академии как исследовательница библейского текста

5 05 2017   Вопросы задавала Марина Закатова Публікації, Інтерв'ю

Святые семейства в Библии. Адвентистка заняла первое место в Острожской академии как исследовательница библейского текста

В Национальном университете «Острожская академия» (г. Острог Ровненской области) прошел библейский конкурс под названием "Юные знатоки Библии". Это 10-й — уже юбилейный — конкурс, в котором приняли участие около 310 конкурсантов, среди которых были школьники 7-11 классов и студенты высших учебных заведений.

Украина и украинцы в негласной переписке Константинопольского и Московского Патриархов — 1995 год

5 05 2017 Публікації, Офіційно, Історія

Украина и украинцы в негласной переписке Константинопольского и Московского Патриархов — 1995 год

В распоряжении редакции портала "Религия в Украине" оказалась фотокопия перевода на русский язык ответного письма Патриарха Константинопольского Варфоломея от 12 июля 1995 года Патриарху Московскому Алексию II, в котором излагается позиция Константинопольской Церкви в отношении духовного окормления украинцев диаспоры и Украины.

Музика для душі. У Києві вп’яте пройшов конкурс християнської авторської пісні

3 05 2017   Ольга Рибачук Публікації

Музика для душі. У Києві вп’яте пройшов конкурс християнської авторської пісні

Яскравою подією музичного життя столиці став гала-концерт «Пісня року в українському християнстві». 30 квітня 2017 року зі сцени Українського дому, що велично височіє над Європейською площею, лунала якісна сучасна популярна музика.

Казус Лонгина

26 04 2017   Илья Бей, магистр богословия Публікації, Аналітика

Казус Лонгина

Преосвященный Лонгин (Жар), епископ Банченский, викарий Черновицкой епархии, основатель детского дома и Герой Украины, кажется, уже больше года не поминает своего предстоятеля, святейшего Кирилла, патриарха Московского и всея Руси.

Великодні хроніки

18 04 2017   Анатолій Хільченко, священик Публікації

Великодні хроніки

Великдень… Який він? В ошатних соборах – один. У маленькому селищі – інший. А можливо – однаковий – і там, і там? Складно сказати. Релігія – це простір багатомірний і майже невичерпний для аналізу, висновків, усіляких суджень, які парадоксально у своєму антиномічному побутовому протиріччі узгоджуються.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"

Харків'яни вимагають у парафії УПЦ (МП) відновити колі...

Onufriy

Onufriy написал:

порушення Закону України «Про охорону культурної спадщини» в Харкові давно набули системного характеру

Прокляті воцерковлені дикуни! what
Але ще більше гріха - на місцевих адміністративних беззаконниках і фарисеях

Знайдіть на цьому бланку згадку про УПЦ

dima222

dima222 написал:

Митрополита Лазаря давно треба було оголосити персоною нон грата в Україні - а тим часом його рідним брат Дмитро у Дунаєві біля Почаєва в селі, яке приєдналося до ПЦУ, намагається будувати нову церкву. І точно за гроші Лазаря, бо всі племінники Лазаря - сини та родичі Дмитра, служать священиками у Криму. 

Чем Зеленский страшен для православия

Onufriy

Onufriy написал:

Добрячий текст +5!
 
51-е правило Шестого Вселенского собора запрещает всем христианам посещать комедийные представления... программы с участием Зеленского подпадают под анафему, так как усеяны непристойностями

З огляду на це, православна Церква не повинна б агітувати за Зеро... feel

Але... wink в УПЦ МП тепер усе інакше...

Дійсно, ну як же можна не підтримати чоловічка? Тим більше, коли він - за "електронний концтабір"? winked

Грецький Центр теологічних досліджень пропонує вихід з ...

Onufriy

Onufriy написал:

 
ПЦУ та УПЦ (МП) сформують єдиний православний Синод...

Які дикі пропозиції! belay   
Які страшно відстали ці греки! angry
Вони нічогісінько не знають про "вЬру православную": ні про "російський світ", ні про "вєлічіє", ні про "богоданість" Пу!..
І вже тим більше - про "єресь українства", "єресь гуманізма" і богомерзотність геометрії!!

Ну як же зможуть правовірні овечки святоросійства возсісти поряд з козлищами жидорептилоїдства?!! recourse