Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Публікації
Пасхальная история

14 04 2017   Игорь Ильтьо Публікації

Пасхальная история

История главного героя статьи — это пересказ биографии реального человека, жившего в селе Доробратово Закарпатской области. История с храмом и священниками — собирательный образ и рефлексия автора на религиозные споры по поводу принадлежности храмов, которые сейчас случаются в Украине.

Батюшка теж людина. Бувальщина

12 04 2017   Денис Таргонський Публікації

Батюшка теж людина. Бувальщина

Ти знаєш, що ти – людина?Ти знаєш про це чи ні?»

Василь Симоненко

 

«А Він обернувся й промовив Петрові:

Відступися від Мене, сатано, ти спокуса Мені,

бо думаєш не про Боже, а про людське!»

 (Мф 16, 23).

Православные индульгенции

7 04 2017   Кирилл (Говорун), архимандрит Публікації, Богослов'я, Історія

Православные индульгенции

Обычно считается, что индульгенции – специальные грамоты об отпущении грехов – были явлением западного христианства. Как известно, торговля ими стала одной из главных причин Реформации в начале XVI века.

Експорт переконань. Скільки і чому американці-християни жертвують на місіонерську активність за кордоном

31 03 2017   Юлія Ніколайчук Публікації

Експорт переконань. Скільки і чому американці-християни жертвують на місіонерську активність за кордоном

У жодній країні — окрім, напевно, тих, хто з тремтінням береже радянську спадщину — не дивуються терміну "американський місіонер". Як же так сталось?

“По той бік секуляризації”. Рецензія на книгу Хосе Казанови

30 03 2017   Денис Москалик Публікації, Рецензії

“По той бік секуляризації”. Рецензія на книгу Хосе Казанови

Нещодавно у видавництві “Дух і Літера” побачила світ книга іспано-американського науковця Хосе Казанови “По той бік секуляризації: релігійна та секулярна динаміка нашої глобальної доби”, в якій автор пропонує читачу надзвичайно цікаву та аргументовану критику секулярної теорії, тобто ідеї про поступове відмирання та занепад релігії в сучасному світі з точки зору сучасної соціальної антропології.

Єдиний складний Христос

30 03 2017   Кирило (Говорун), архімандрит Публікації, Богослов'я

Єдиний складний Христос

Анотація основних положень докторської дисертації на тему “Богословська суперечка у сьомому столітті щодо дій та воль у Христі”. Захищена 2003 року у Даремському університеті (Великобританія). Науковий керівник: член Королівської Академії проф. Ендрю Лаут.

Коли знання зустрічає відданість. Приїзд Раві Моган Ґупти до України

27 03 2017   Ганна Ісаєва Публікації

Коли знання зустрічає відданість. Приїзд Раві Моган Ґупти до України

До України завітав Раві Моган Ґупта - американський дослідник індійської філософії, з приводу перекладу та публікації його книги на українську мову. Вчений в Україні був з 6-10 березня, провівши ряд лекцій в Києві та Дніпрі, де розкривав філософські положення чайтанья-вашнавської веданти.

Віра як подвиг

20 03 2017   Священик Анатолій Хільченко Публікації

Віра як подвиг

Вимір свободи передбачає власне волевиявлення, власну роботу над тим, щоби сповідання тієї чи іншої світоглядної системи можна було би ефективно застосувати у відношенні практичному.

Крокуємо вперед. 10-річчя Спілки християнських письменників України

17 03 2017   Ольга Лепська Публікації

Крокуємо вперед. 10-річчя Спілки християнських письменників України

15 березня 2017 року Спілка християнських письменників України (СХПУ) відзначила свій перший ювілей, 10-річчя з дня утворення організації. Святкування пройшло в приміщенні київської церкви «Ранкова Зірка» одночасно з ІІІ Звітно-виборною конференцією, яку було приурочено до цієї дати.

Хто такі протестанти й чого вони хочуть? Коментар до харківського прес-туру “Європа. Протест. Реформи”

15 03 2017   Підготувала Марина Закатова Публікації, Богослов'я

Хто такі протестанти й чого вони хочуть? Коментар до харківського прес-туру “Європа. Протест. Реформи”

Учасники прес-туру відвідали лютеранську та п'ятдесятницьку, баптистську, євангельську та адвентистську громади, а також приміський центр реабілітації хімічно залежних осіб.

Працюють на майбутнє. У Києві християн вчили, як правильно поводитись зі студентами

14 03 2017   Олексій Гордєєв Публікації

Працюють на майбутнє. У Києві християн вчили, як правильно поводитись зі студентами

«Співдружність студентів-християн Україна» (більш відома як «ССХ-Україна») на минулому тижні провела панельну дискусію «Як заповнити церкви студентами»...

Лідерство: забуті характеристики біблійного слуги

9 03 2017   Анатолій Денисенко Публікації, Рецензії, Богослов'я

Лідерство: забуті характеристики біблійного слуги

У багатьох з тих, хто хворіє на «месіанський» синдром відносно постатей своїх пасторів та єпископів, поступово відкриваються очі і відбувається якщо не повалення, то принаймні розхитування, власних ідолів.

Рутина, або Примітивна теологія

28 02 2017   Священик Анатолій Хільченко Публікації

Рутина, або Примітивна теологія

Це потім з’являться теологи і напишуть наукові трактати. А тут Христос євангельський постає серед люду звичайного із мовою просторічною...

Не боги горшки обжигают? Отзыв на проект документа «Профессии, совместимые и несовместимые со священством»

23 02 2017   Илья Бей, магистр богословия Публікації, Рецензії, Аналітика

Не боги горшки обжигают? Отзыв на проект документа «Профессии, совместимые и несовместимые со священством»

В проекте документа хорошо было бы увидеть хотя бы попытку ответить на животрепещущие вопросы, а не компиляцию из зачастую изживших себя канонов...

У(Р)ПЦ. Хроника внутренней деградации

22 02 2017   Денис Таргонский Публікації

У(Р)ПЦ. Хроника внутренней деградации

Этот внутренний раскол в УПЦ намного серьезней, чем внешний. Если бы не было этой  искусственно созданной обособленности между христианами, у которых просто разное призвание, Церковь сегодня не испытывала бы потерь и катастрофического нравственного упадка...

Искусство просить прощение и прощать

21 02 2017   Архимандрит Феогност Пушков Публікації

Искусство просить прощение и прощать

Как часто в наших устах слово «прости» является синонимом «отвали»? Мы слишком много говорим о прощении, но не знаем ни цену прощения, ни путь к нему...

Община как природа Церкви (окончание)

15 02 2017   Архимандрит Кирилл (Говорун) Публікації, Богослов'я, Аналітика

Община как природа Церкви (окончание)

С общими экклезиологическими языками происходит парадокс: православные богословы отождествляют с ними свою традицию, а некоторые даже претендуют на эти языки как на исключительную собственность православия. Однако это не что иное, как попытки плагиата...

Община как природа Церкви

15 02 2017   Архимандрит Кирилл (Говорун) Публікації, Богослов'я, Аналітика

Община как природа Церкви

Эта статья посвящена Церкви. Ее целью является продемонстрировать, что многое из того, что мы считаем в Церкви неизменным, на самом деле меняется, а то, чем мы иногда пренебрегаем, составляет ее суть или природу...

Криза ідентичності християнських церков в Україні під час війни

13 02 2017   Юрій Чорноморець Публікації, Аналітика

Криза ідентичності християнських церков в Україні під час війни

Війна на Сході України стала викликом для українських церков, на який не усі вони дають гідну відповідь. Цілий ряд церков мають масштабну кризу власної ідентичності, яка потребує системного релігієзнавчого аналізу...

Відносини між УГКЦ і РПЦ у сучасній фазі католицько-православного екуменізму

10 02 2017   Микола Крокош Публікації, Богослов'я, Аналітика

Відносини між УГКЦ і РПЦ у сучасній фазі католицько-православного екуменізму

РПЦ підкріплює свої звинувачення цілком конкретними закидами на адресу УГКЦ. Тому розглянемо їх детальніше, намагаючись при цьому залишатися в нейтральній екуменічній перспективі...

А кто из нас мытарь?

9 02 2017   Архимандрит Феогност Пушков Публікації

А кто из нас мытарь?

Размышляя над притчей о мытаре и фарисее (Лк. 18:9-14), приходится признать, что на эту тему сказано много всякого высокопарного и лишнего. Но не замечены две фундаментальные грани...

Ужгородський богослов мовою документів

7 02 2017   Ілля Бєй, магістр богослов’я Публікації, Рецензії

Ужгородський богослов мовою документів

Постать єпископа Віктора Бедя в науковому полі України досі привертає увагу своєю неоднозначністю. Тому доречним здається додати до його наукового портрету нові дані...

Монах і блудниця

3 02 2017   Денис Таргонський Публікації

Монах і блудниця

Я сподівався, що дівчина висповідає монаху все, що сам від неї почув, те, що не спромігся дослухати до кінця і те, що вона не змогла б сказати навіть своїй рідній матері. Я був впевнений, що батюшка втішить її. Однак все сталося зовсім інакше. Непохитний авторитет Почаївського непомильного старця був для мене зламаний назавжди...

«Синодик»

30 01 2017   Священик Анатолій Хільченко Публікації

«Синодик»

Іноді він сниться мені. У своїй оселі, поряд із батьком і матір’ю. Навіть розмовляє зі мною. У невеличкому блокноті записане його ім’я...

Питання Виникаючої Церкви. Нотатки з презентації книги

30 01 2017   Анна Поліщук Публікації

Питання Виникаючої Церкви. Нотатки з презентації книги

Днями чимало гостей завітало до актового залу Теплої Софії на лекцію у Відкритому Православному Університеті Святої Софії-Премудрості «Християнство перед викликом постмодернізму», в межах якої відбулася презентація книги «Феномен Виникаючої Церкви»...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"

Харків'яни вимагають у парафії УПЦ (МП) відновити колі...

Onufriy

Onufriy написал:

порушення Закону України «Про охорону культурної спадщини» в Харкові давно набули системного характеру

Прокляті воцерковлені дикуни! what
Але ще більше гріха - на місцевих адміністративних беззаконниках і фарисеях

Знайдіть на цьому бланку згадку про УПЦ

dima222

dima222 написал:

Митрополита Лазаря давно треба було оголосити персоною нон грата в Україні - а тим часом його рідним брат Дмитро у Дунаєві біля Почаєва в селі, яке приєдналося до ПЦУ, намагається будувати нову церкву. І точно за гроші Лазаря, бо всі племінники Лазаря - сини та родичі Дмитра, служать священиками у Криму. 

Чем Зеленский страшен для православия

Onufriy

Onufriy написал:

Добрячий текст +5!
 
51-е правило Шестого Вселенского собора запрещает всем христианам посещать комедийные представления... программы с участием Зеленского подпадают под анафему, так как усеяны непристойностями

З огляду на це, православна Церква не повинна б агітувати за Зеро... feel

Але... wink в УПЦ МП тепер усе інакше...

Дійсно, ну як же можна не підтримати чоловічка? Тим більше, коли він - за "електронний концтабір"? winked

Грецький Центр теологічних досліджень пропонує вихід з ...

Onufriy

Onufriy написал:

 
ПЦУ та УПЦ (МП) сформують єдиний православний Синод...

Які дикі пропозиції! belay   
Які страшно відстали ці греки! angry
Вони нічогісінько не знають про "вЬру православную": ні про "російський світ", ні про "вєлічіє", ні про "богоданість" Пу!..
І вже тим більше - про "єресь українства", "єресь гуманізма" і богомерзотність геометрії!!

Ну як же зможуть правовірні овечки святоросійства возсісти поряд з козлищами жидорептилоїдства?!! recourse