Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Огляд ЗМІ

4 02 2020   Елена Максименко Огляд ЗМІ, Українські

От разрушения к жизни. Как артефакты войны трансформируют в иконы и искусство

Он был готов к войне с Россией, когда это еще не было трендом. Ведь воспитывался в окружении воинов-повстанцев и политзаключенных. Фронтовой капеллан Николай Мединский — один из немногих, для кого было очевидно, что российская агрессия не прекращалась никогда.

4 02 2020   Ірина Шевченко Огляд ЗМІ, Українські

Степан Сус: Бог не забороняє нам користуватися соцмережами. Можливо, Ісус Христос теж використовував би сучасні засоби комунікації для духовних настанов

В минулому військовий капелан, найбільш прогресивний священник Львова та наймолодший католицький єпископ світу, 38-річний владика Степан Сус розповів УНІАН про капеланство, активність в соцмережах та враження від серіалу «Молодий папа», про те, чи можна молитися в храмах інших конфесій або неправильно, та чому немає жінок священників.

3 02 2020   Оксана Расулова Огляд ЗМІ, Українські

Різдво на межі війни та миру. Навіщо львівські студенти їздять з вертепом на Схід

Шостий рік поспіль учасники й учасниці проекту “Вертеп на Схід” на Різдво вирушають з дому, щоб проїхати 1400 кілометрів до Станиці Луганської. Саме тут вони показують перший вертеп на пункті пропуску до окупованої території - на ринку перед знаменитим врешті відбудованим мостом. За наступний тиждень автобус з волонтерами та волонтерками подолає ще 400 кілометрів до Маріуполя. Вертеп виступатиме перед місцевим і у військових, у старих будинках культури та на полігоні в оточенні військової техніки. LB.ua розповідає про те, як на межі війни та миру святкують Різдво, нащо львівські студенти їздять на Донбас і хто на них чекає на фронті.

3 02 2020   Тоні Веселовський Огляд ЗМІ, Українські

Молитви почуті? Здобуття незалежності від Москви та визнання у світі Православної церкви України (ПЦУ)

Створення ПЦУ ознаменувало історичний розрив із Московським патріархатом (РПЦ представлена в Україні УПЦ (МП)), який поклав кінець більш ніж трьохсотлітньої духовному контролю Росії над домінуючою в Україні церквою.

31 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

Як "червона" влада змусила самоліквідуватися УАПЦ

90 років тому, 28-29 січня 1930 року у Києві в Софійському храмі на Надзвичайному Соборі УАПЦ під тиском більшовицьких органів влади підписано акт про «самоліквідацію» УАПЦ.

31 01 2020   Лана Самохвалова Огляд ЗМІ, Українські

Церковная встреча в Аммане: долгая погоня Москвы за Третьим Римом

Высокого представительского уровня РПЦ добиться не удалось, и «совещание» – совершенно не будет «всеправославным»

31 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

Умер экс-спикер РПЦ Чаплин, который говорил, что "Крыма мало", и призывал к захвату Украины

Экс-спикер Русской православной церкви (РПЦ) протоиерей Всеволод Чаплин скончался 26 января. Об этом "Интерфаксу" сообщили очевидцы, ТАСС получило подтверждение в пресс-службе храма Святого Феодора Студита у Никитских ворот, где Чаплин был настоятелем.

30 01 2020   Игорь Бурдыга Огляд ЗМІ, Українські

Ксенофобия на продажу. Зачем банда из Черкасс целый год оскверняла хасидские святыни, взрывала посольства и памятники по всей Украине

В пятницу, 24 января, МВД и Нацполиция сообщили о задержании участника преступной группировки, которой инкриминируют совершение, по меньшей мере, 13 преступлений на почве межнациональной розни — от осквернения могилы раби Нахмана в Умани до серии взрывов под посольствами иностранных государств. «Ґрати» выяснили личность арестованного и рассказывают историю группировки, которую правоохранители ловили весь 2017 год.

30 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

Бог для багатих. Хто така духовна наставниця Трампа Паула Уайт, яка проповідує про «сатанинські утроби»

Відео, на якому духовна наставниця президента США проповідує про «викидні з сатанинських утроб», викликало хвилю критики. Розповідаємо, хто така Паула Уайт і що пов’язує її з Дональдом Трампом.

30 01 2020   Спілкувався диякон Сергій Герук Огляд ЗМІ, Українські

Церкву не може здолати жодна зовнішня сила – єпископ Баришивський Віктор

Інтерв'ю з вікарієм Київської Митрополії єпископом Баришивським Віктором, головою Представництва Української Православної Церкви у міжнародних організаціях

29 01 2020   Дмитро Горєвой Огляд ЗМІ, Українські

Війна і миротворчість від УПЦ (МП): чого не врахував радник секретаря РНБО Сергій Сивохо?

Радник секретаря РНБО, відомий шоумен Сергій Сивохо, який опікується питаннями реінтеграції окупованої частини Донбасу, нещодавно виступив із пропозицією по залученні церкви до цього процесу. Роль була відведена Українській православній церкві Московського патріархату. Історія знає чимало випадків, коли церкви виступали драйвером та промоутером примирення. Однак чи можливо це в Україні та за посередництва саме УПЦ (МП)?

29 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

Юрій Кулакевич: «Зростання ворожості до християн у суспільствах, що ратують за толерантність, потребує нашої уваги»

Суспільства багатьох країн стають все більш ворожими до християн, горять церкви, гинуть від терактів під час богослужінь дорослі та діти. Християни залишаються найбільш переслідуваною суспільною групою в світі. Про практичну допомогу переслідуваним, юридичний захист та загрози, що можуть з’явитися завтра говоримо з Юрієм Кулакевичем, членом П’ятидесятницької Комісії по релігійній свободі.

28 01 2020   Анна Яцук, Юрій Кобів Огляд ЗМІ, Українські

Власними силами і за свої кошти: на Дубровиччині люди будують новий храм ПЦУ

На Дубровиччині будують новий храм Православної церкви України. Зводять його у селі Крупове. Місцеві мешканці вирішили не конфліктувати з односельчанами, прихильниками УПЦ МП і будують свою святиню.

28 01 2020   Марія Бойко Огляд ЗМІ, Українські

Річниця томосу: чи зникне в Україні Московський патріархат?

То ж, які підсумки першого року діяльності Православної церкви України? Про це кореспондент ІА «Вголос» запитав у релігієзнавця Дмитра Горєвого, філософа, релігієзнавця, завідувачки Відділу філософії та історії релігії Інституту філософії імені Г. С. Сковороди Національної Академії наук України, професорки Національного університету «Києво-Могилянська Академія» Людмили Филипович та політтехнолога Ярослава Макітри.

27 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

Скончался одиозный священник РПЦ, который призывал "взять Киев"

В России скончался бывший председатель отдела внешних церковных связей Московского патриархата Русской православной церкви протоиерей Всеволод Чаплин

27 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

Інтерв’ю Керуючого справами УПЦ митрополита Бориспільського і Броварського Антонія про підсумки 2019 року

Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ публікує інтерв’ю Керуючого справами УПЦ митрополита Бориспільського і Броварського Антонія про те, що змінилося для Української Православної Церкви та її духовенства і парафіян впродовж 2019 року, про що свідчать річні підсумки та пережиті потрясіння, а також про сподівання на рік наступний 2020-й.

27 01 2020   Оксана Кириленко Огляд ЗМІ, Українські

В Баришівському районі піп виганяє із церкви родичів загиблого атовця

Родина Дениса Поповича не може відвідувати церкву у рідному селі. Причиною цього став священник, який називає загиблого воїна “братовбивцею”.

27 01 2020   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

Угроза двоепапия. Как "пенсионера" Бенедикта XVI используют против Франциска

Писать книгу о кризисе в католической церкви после того, как по собственной воле сложил с себя ответственность за нее, не то чтобы комильфо. Если Папа Бенедикт находится в здравом уме и трезвой памяти, он не может этого не чувствовать

24 01 2020   Беседовал Станислав Кувалдин Огляд ЗМІ, Закордонні

Архимандрит Кирилл Говорун: Украинского раскола больше нет

В январе 2019 года Вселенский патриарх Варфоломей предоставил автокефалию Православной церкви Украины (ПЦУ). О том, чего удалось добиться созданием признанной автокефальной церкви, и о последствиях ее появления для Украины и православного мира «Снобу» рассказал архимандрит Кирилл Говорун, доктор философских наук, профессор Университета Лойола Мэримаунт в Лос-Анджелесе, многолетний сторонник украинской автокефалии

24 01 2020   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

"Какая разница". Зеленский проговорился, что сделает с историей Украины

История не "строится", не "конструируется" не "переписывается" и даже не "пишется". Она случается – как стихи. И изучается, как набор фактов

24 01 2020   Оксана Левантович Огляд ЗМІ, Українські

Коли війна не “десь там”: як свідчить, служить і спілкується УКУ

Під час Революції Гідності спільнота УКУ практично з перших днів долучилася до подій на Майдані в Києві. Згодом на тому ж Майдані від кулі снайпера загинув наш викладач Богдан Сольчаник – Герой Небесної Сотні, відтак, боротьба за власну гідність стала чимось дуже особистим для нашого університету. Не дивно, що і з початку війни на Сході України УКУ не стоїть осторонь і з року в рік організовує передачу гуманітарної допомогу на потреби армії, пропонує тренінги, стипендії на навчання атовців, юридичну підтримку ветеранам, а також дослідження, які можуть бути корисними для військових потреб.

24 01 2020   Андрій Ферт Огляд ЗМІ, Українські

«Конкурентний наратив»: роздуми про книгу з історії православ’я в Україні у ХХ ст.

Рецензія на книгу: Микола Денисенко. Православна Церква в Україні: століття розділень. Київ: Дух і Літера, 2019, 372 с.

23 01 2020   Богдан Гулямов, протоиерей ПЦУ Огляд ЗМІ, Українські

Казус Филарета. Ч.2

Публикуемый нами текст — вторая часть трилогии «Казус Филарета», посвящённой одной из наиболее влиятельных и противоречивых фигур новейшей украинской церковной истории.

23 01 2020 Огляд ЗМІ, Українські

Владика Ігор Возьняк: «Був готовий до служіння у підпіллі до кінця життя. Але повірив, що ми побачимо, як наша Церква вийде з підпілля. І сталося по вірі…»

Торік УГКЦ відзначила 30-річчя виходу з підпілля. Із 1946-го, коли у Львові відбувся так званий псевдособор, на якому, за наказом Сталіна, заборонили УГКЦ, по 1989 рік Церква перебувала під забороною.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Київська громада УПЦ (МП) перейшла в РПЦЗ

dima222

dima222 написал:

Ось так - відкрились у людей очі і втікають від Московської церкви подалі... нема там ні віри в людей, ні моралі, ні співчуття, ні духу Божого.
А мене особисто вразило те як самий крутий юриста УПЦМП витіснив православного батюшку з храму. Вот для чего нужны оказывается юристы в митрополии...
Онуфрий же просто продолжает хлопать ушами )))) 
А свщенника и людей очень жалко. Веру так можно всю расплескать.
ПС: как вариант можно переходить в ПЦУ. Там чище... В РПЦЗ счас прихожане тоже прозреют от всех этих кодов и паспортов и экуменизмов... Та же политическая будет подоплевка что и в МП. Корабль вышел в плавание, а куда приплывет, то Бог один знает. Если вообще приплывет... Топят ведь...

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.