Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Історія
Коментарі у Типику о. Дольницького та їхні джерела

5 01 2015   Ігор Василишин Публікації, Історія

Коментарі у Типику о. Дольницького та їхні джерела

Типик о. Дольницького – це літургійна книга, яка носить ім’я свого автора Ісидора Дольницького і яка досі вважається безпрецедентним регулятором богослужбових відправ в УГКЦ.

Філософська думка та науковий доробок Дмитра Чижевського

29 12 2014   Володимир Волковський Публікації, Історія

Філософська думка та науковий доробок Дмитра Чижевського

В цьому році виповнилося 120 років з дня народження відомого мислителя української діаспори, одного із фундаторів історико-філософського українознавства Дмитра Івановича Чижевського...

Стан Римо-католицької церкви на Тернопільщині у контексті антирелігійної політики радянської влади в 1957–1964 рр.

9 12 2014   Тарас Дідух Публікації, Історія

Стан Римо-католицької церкви на Тернопільщині у контексті антирелігійної політики радянської влади в 1957–1964 рр.

Впродовж 1957–1964 рр. реалізовувався курс радянської влади, спрямований на поступове скорочення й повну ліквідацію Римо-католицької церкви на території України...

Православно-католицький діалог епохи раннього модерну: національно-релігійний контекст

29 10 2014   Микола Шкрібляк Публікації, Богослов'я, Аналітика, Історія

Православно-католицький діалог епохи раннього модерну: національно-релігійний контекст

У статті автор прагне унаочнити історичне тло та з’ясувати витоки унійного богослов’я як екле­зіологічної формули, що лягла в основу церковних уній – середньовічних спроб мінімізувати внут­рішньохристиянський конфлікт і відновити церковну єдність...

Музей смотрителя

1 10 2014   Алекандр Бойко Публікації, Історія

Музей смотрителя

Говорят, что наши идеи влияют на нашу жизнь. Зная судьбу Сергея Левковича, можно сказать, что он во многом повторил судьбу Ивана Семеновича. То, что оставили оба - никогда не умрет, все время будет жить.

Невідомі аспекти іконопису східного «закерзоння»

24 09 2014   Олег Корнієнко Публікації, Історія

Невідомі аспекти іконопису східного «закерзоння»

Дослідження історії та культурних традицій «закордонної» Слобожанщини інколи призводить до несподіваних і вражаючих відкриттів, котрі засвідчують її нерозривний зв’язок не лише з Великою Україною, а й з Європою в цілому…

«Східний самоцвіт у папській тіарі» (папа Лев ХІІІ): Ґроттаферрата – візантійський монастир біля Риму

22 09 2014   Микола Крокош Публікації, Історія

«Східний самоцвіт у папській тіарі» (папа Лев ХІІІ): Ґроттаферрата – візантійський монастир біля Риму

Особливістю цього монастиря є те, що він є живим символом єдності Церкви, адже завжди залишаючись у східному обряді, він ніколи не розривав сопричастя з римським єпископом...

Українська Помісна православна Церква: проблеми і прогнози конституювання. Частина ІІ

15 08 2014   Сергій Здіорук, Олександр Саган Публікації, Аналітика, Історія

Українська Помісна православна Церква: проблеми і прогнози конституювання. Частина ІІ

Оскільки створення УППЦ напряму залежить від Вселенського Патріархату, шлях створення УППЦ має бути поетапним та відповідати канонічним вимогам...

Українська Помісна православна Церква: проблеми і прогнози конституювання

15 08 2014   Сергій Здіорук, Олександр Саган Публікації, Аналітика, Історія

Українська Помісна православна Церква: проблеми і прогнози конституювання

Проблема становлення та визнання Української Помісної православної Церкви (УППЦ) вже із часів її актуалізації в Україні на початку ХХ століття не розглядається ні кліриками Церков, ні віруючими лише як церковна...

«Ідеалістичний матеріалізм» Володимира Шинкарука

23 07 2014   Сергій Грабовський Публікації, Історія

«Ідеалістичний матеріалізм» Володимира Шинкарука

Викшталтування з «автентичного марксизму» оригінальної української неомарксистської течії – як його звали ще наприкінці 1960-х в київському Інституті філософії, «червоного екзистенціалізму», відбувалося в силу дії низки різного роду чинників. Й не останнім із них став прихід на посаду декана філософського факультету Київського університету імені Шевченка Володимира Шинкарука...

Почему нельзя сравнивать Палестину с «Новороссией»

12 07 2014   Анатолий Денисенко Публікації, Історія

Почему нельзя сравнивать Палестину с «Новороссией»

Необходимо дать ответ тем, кто ставит равенство между палестинцами и представителями донецкой/луганской народных республик. То, что желают палестинские арабы, кардинально отличается от того, что желают представители Кремля в Украине.

Формула «російського щастя». Сергій Уваров

18 06 2014   Ігор Немчинов, д. філос. н., професор Публікації, Історія

Формула «російського щастя». Сергій Уваров

У бюрократичному середовищі постійно з’являються люди, котрі виступають творцями ідеологій влади, тобто беруть на себе авторство концепцій, які покликані зберігати статус-кво. Власне, одним з них був й Сергій Семенович Уваров (1786-1855)...

Релігія без Бога: методологічний агностицизм та майбутнє релігієзнавства

10 06 2014   Джеймс Л. Кокс Публікації, Аналітика, Історія

Релігія без Бога: методологічний агностицизм та майбутнє релігієзнавства

Пропонуємо увазі читачів лекцію відомого релігієзнавця Джеймса Л. Кокса з Единбурзького університету (Шотландія), яку він прочитав у квітні 2003 року. Науковець подає свій погляд на методологію у дослідженні релігії, окреслюючи межу між академічним та конфесійним аналізом.

«Згадати все»: до 10-річчя Молодіжної асоціації релігієзнавців

29 05 2014   Вікторія Кришмарел Публікації, Історія

«Згадати все»: до 10-річчя Молодіжної асоціації релігієзнавців

Пригадуючи всі заходи, які було зроблено, переважно на ентузіазмі, чесно кажучи, не віриться… Приходиш до висновку, що релігієзнавству дійсно потрібен запал від молоді, причому у проведенні не лише академічних проектів, а більш широких, цікавих, з перспективою на майбутнє.

Боротьба Директорії УНР за церковну самостійність... Частина ІІІ

25 05 2014   Тетяна Євсєєва, кандидат історичних наук Публікації, Історія

Боротьба Директорії УНР за церковну самостійність... Частина ІІІ

Офіційно винести питання про надання автокефального статусу Українській православній церкві на Всеправославний церковний собор міністерство сповідань не могло. Неприйнятним з огляду на православну традицію був і варіант зближення та унії з Римом...

Боротьба Директорії УНР за церковну самостійність... Частина ІІ

22 05 2014   Тетяна Євсєєва, кандидат історичних наук Публікації, Історія

Боротьба Директорії УНР за церковну самостійність... Частина ІІ

Після еміграції уряду УНР за межі території України питання зміни статусу Київської митрополії набуло іншого виміру. Масштаб актуальності його адекватного розв’язання в умовах конфлікту українського і російського націоналізмів у православному полі значно розширився...

Боротьба Директорії УНР за церковну самостійність: український, загальноправославний та всехристиянський контексти

20 05 2014   Тетяна Євсєєва, кандидат історичних наук Публікації, Історія

Боротьба Директорії УНР за церковну самостійність: український, загальноправославний та всехристиянський контексти

Вимоги української сторони, що спиралася на історичний прецедент, РПЦ цілком задовольнила, виділивши їх єпархії в особливу церковну область “на правах автономної Української церкви”. Такий варіант віртуального вирішення проблеми формально демонстрував збереження прав і привілеїв Київської митрополії...

Трансформация католического монашества в ХХ веке

28 03 2014   Хуан-Карле Эльвира Публікації, Аналітика, Історія

Трансформация католического монашества в ХХ веке

Я намереваюсь в этой статье: во-первых, напомнить из личного опыта контекст, делающий понятным появление «Современных представлений о монашеской жизни»; во-вторых, в свете контекста, предложу свою оценку того, как реформы бенедиктинового ордена улучшили качество монастырской жизни, согласно требованиям II Ватиканского Собора; и, наконец, меня спрашивают сегодня о том, насколько масштабны были коллективные усилия в возрождении монашества...

Китай и судьба России по материалам русской эсхатологической мысли: к постановке вопроса

19 03 2014   Сергей Шумило Публікації, Історія

Китай и судьба России по материалам русской эсхатологической мысли: к постановке вопроса

Можно по-разному относиться к этим апокрифическим пророчествам, но здесь более интересно даже не это, а сам ход мысли и ожиданий многих носителей русской народно-апокалиптической религиозности...

"Філософ свободи": і в Москві, і в Парижі він залишався киянином

19 03 2014   Сергій Грабовський Публікації, Історія

"Філософ свободи": і в Москві, і в Парижі він залишався киянином

За бурхливими політичними подіями якось призабувся знаменний ювілей: 18 березня 1874 року у Києві народився визначний філософ не лише всеросійського, а і всеєвропейського масштабу, один із перших речників християнського екзистенціалізму Микола Бердяєв.

Всеправославный собор будет созван уже через два года

11 03 2014   Владимир Бурега Публікації, Аналітика, Історія

Всеправославный собор будет созван уже через два года

С самого начала работы Синаксиса стало очевидным его проблемное поле. Оба патриарха согласны вынести за скобки неудобные вопросы о порядке дарования автокефалии и о порядке расположения Церквей в диптихах. Но вот что касается представительства на Соборе и процедуры голосования – тут их позиции оказались диаметрально противоположными…

Миф, ставший фактом

29 01 2014   Клайв Стейплз Льюис Публікації, Богослов'я, Історія

Миф, ставший фактом

Тот, кто разуверился в христианской истории как факте, но постоянно питается ею как мифом, будет, пожалуй, более живым духовно, чем тот, кто согласился с фактом и не много думал о нем.

Літочислення «нашої ери», або Коли народився Ісус Христос

6 01 2014   Ігор Ільтьо Публікації, Історія

Літочислення «нашої ери», або Коли народився Ісус Христос

Діонісій помилився у своїх розрахунках. Причиною помилки була відсутність єдиної хронологічної системи літочислення, яка б могла співставити одні й ті самі історичні події, що по-різному датовані в різних системах літочислення...

Святыни Аскольдовой могилы

16 12 2013   Владислав Дятлов Публікації, Історія

Святыни Аскольдовой могилы

Память святого апостола Андрея Первозванного и память святителя Николая Мирликийского – близкие «соседи» в церковном календар. В уходящем 2013-м году мы отметили 1025-летие Крещения Руси, и, конечно же, благодарно вспоминали о том, что путь к воцерковлению наших предков лежал через эпоху князя Аскольда...

На пути к вероисповедному документу евангельских христиан

3 12 2013   Андрей Пузынин Публікації, Богослов'я, Історія

На пути к вероисповедному документу евангельских христиан

Зарождение Всероссийского Содружества Евангельских Христиан (ВСЕХ) проливает свет на интеграционные процессы в протестантском сообществе России и за ее пределами, в том числе на Украине...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Причастие с коронавирусом. Кому повезет больше - правос...

Філософ

Філософ написал:

Взагалі то ПЦУ на період карантину змінила форму причастя і подає його в руки. Чому пані Щоткіна про це не згадує, а цитує приватну думку митрополита Димитрія Рудюка?

Глава УПЦ (МП) виступив проти «ложного геройства» під ч...

dima222

dima222 написал:

Точно відомо що в Почаївській лаврі минулого тижня швидка забрала до лікарні у Київ головного духівника (сповідальник всієї братії, третя людина в лаврі після намісника та благочинного) лаври архімандрита Іполита (Липчея)... Позавчора його терміново постригли у схиму - обряд який проводять над монахами перед смертю. Як відомо у архімандрита Іполита був туберкульоз легенів, від якого він страждав вже декілька років. За останні двадцять років на туберкульоз у Почаївській лаврі перехворіли багато насельників. Свого часу від туберкульозу тут помер архімандрит Антоній, а також туберкульозом хворів минулорічний духівник лаври, який помер рік тому архімандрит Георгій (Стець). Ще не менше декількох десятків насельників є носіми туберкульозу. Можливо що саме ця хвороба послабила імунітет архімандрита Іполіта який заразився коронавірусом. І якщо вчора він перебував ще у палаті в стаціонарі, то сьогодні його стан погіршився і він терміново був переведений у реанімацію.
Також є інформація з переписки заступника голови Відділу зовнішніх церковних звязків прот. Миколи Данилевича та відповідального за міжконфесійні конфлікти у Тернопільскій області, за кличкою "Шумахер", прот. Георгія Прокопчука (служиь у В. Млинівцях Кременецького району), в якій останній говорить про багато хворих в лаврі. А він, Георгій, є близькою людиною до намісника лаври митрополита Володимира і Тернопільського митрополита Сергія. Тому інформацією володіє достовірною. 
Про Шумахера тут є додаткова інформація https://zz.te.ua/moskovskyj-batyushka-z-ternopilschyny-zustricha
vsya-z-heneralom-fsb/
Також відомо, але це вже з усного повідомлення, що на Свято-Духівському скиту при Почаївській лаврі багато хворих - кашляють, хриплять, лікуються розтиранням ніг у соляній воді, прокапуються протизастудними засобами, приймають теплі ванни і парять у парілках, але всі на ногах. Хто має симптоми важкої хвороби, відправляють додому.
Також відомо, що братія лаври закликає людей ходити на служби і останнім часом в лаврі людей значно побільшало.
Сьогодні прийшла інформація що всі працівниці в лаврі, так звані "матушки", які працювали на коровнику, на митті бутилок для вина, прибирали у храмах і жили в Антоніївській церкві, у лаврському готелі і в підвалі під корпусом № 7 були розпущені по домах. А це бабушки і жінки з різних регіонів України, Булорусі, Росії і Молдови. Хоча також відомо що частина їх переховується у ідземних храмах лаври, оскільки є жителями далеких регілнів Росії, наприклад з Пермі є послушниці які таємно живуть у готелі лаври. 

«Липківство» як духовна, канонічна та еклезіологічна пр...

dima222

dima222 написал:

Шумило ще три-чотири роки тому ревно писав про руских катакомбників і зарубіжників і всячеськи плюндрував РПЦ не вважаючи її навіть канонічною церквою. Тепер так же ряно пише за РПЦ і плюндрує все українське. При цьому гарно маскуться під любител української старовини і знавця українського Афону. Така собі куропатка в клітинку - сьогодні рябоє, а завтра сідоє. низько, ницо так робити - жити в Україні і так її паплюжити. Для СБУ тут є гарне джерело для роботи...

Київська громада УПЦ (МП) перейшла в РПЦЗ

dima222

dima222 написал:

Ось так - відкрились у людей очі і втікають від Московської церкви подалі... нема там ні віри в людей, ні моралі, ні співчуття, ні духу Божого.
А мене особисто вразило те як самий крутий юриста УПЦМП витіснив православного батюшку з храму. Вот для чего нужны оказывается юристы в митрополии...
Онуфрий же просто продолжает хлопать ушами )))) 
А свщенника и людей очень жалко. Веру так можно всю расплескать.
ПС: как вариант можно переходить в ПЦУ. Там чище... В РПЦЗ счас прихожане тоже прозреют от всех этих кодов и паспортов и экуменизмов... Та же политическая будет подоплевка что и в МП. Корабль вышел в плавание, а куда приплывет, то Бог один знает. Если вообще приплывет... Топят ведь...

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати?