Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Історія
Музей смотрителя

1 10 2014   Алекандр Бойко Публікації, Історія

Музей смотрителя

Говорят, что наши идеи влияют на нашу жизнь. Зная судьбу Сергея Левковича, можно сказать, что он во многом повторил судьбу Ивана Семеновича. То, что оставили оба - никогда не умрет, все время будет жить.

Невідомі аспекти іконопису східного «закерзоння»

24 09 2014   Олег Корнієнко Публікації, Історія

Невідомі аспекти іконопису східного «закерзоння»

Дослідження історії та культурних традицій «закордонної» Слобожанщини інколи призводить до несподіваних і вражаючих відкриттів, котрі засвідчують її нерозривний зв’язок не лише з Великою Україною, а й з Європою в цілому…

«Східний самоцвіт у папській тіарі» (папа Лев ХІІІ): Ґроттаферрата – візантійський монастир біля Риму

22 09 2014   Микола Крокош Публікації, Історія

«Східний самоцвіт у папській тіарі» (папа Лев ХІІІ): Ґроттаферрата – візантійський монастир біля Риму

Особливістю цього монастиря є те, що він є живим символом єдності Церкви, адже завжди залишаючись у східному обряді, він ніколи не розривав сопричастя з римським єпископом...

Українська Помісна православна Церква: проблеми і прогнози конституювання. Частина ІІ

15 08 2014   Сергій Здіорук, Олександр Саган Публікації, Аналітика, Історія

Українська Помісна православна Церква: проблеми і прогнози конституювання. Частина ІІ

Оскільки створення УППЦ напряму залежить від Вселенського Патріархату, шлях створення УППЦ має бути поетапним та відповідати канонічним вимогам...

Українська Помісна православна Церква: проблеми і прогнози конституювання

15 08 2014   Сергій Здіорук, Олександр Саган Публікації, Аналітика, Історія

Українська Помісна православна Церква: проблеми і прогнози конституювання

Проблема становлення та визнання Української Помісної православної Церкви (УППЦ) вже із часів її актуалізації в Україні на початку ХХ століття не розглядається ні кліриками Церков, ні віруючими лише як церковна...

«Ідеалістичний матеріалізм» Володимира Шинкарука

23 07 2014   Сергій Грабовський Публікації, Історія

«Ідеалістичний матеріалізм» Володимира Шинкарука

Викшталтування з «автентичного марксизму» оригінальної української неомарксистської течії – як його звали ще наприкінці 1960-х в київському Інституті філософії, «червоного екзистенціалізму», відбувалося в силу дії низки різного роду чинників. Й не останнім із них став прихід на посаду декана філософського факультету Київського університету імені Шевченка Володимира Шинкарука...

Почему нельзя сравнивать Палестину с «Новороссией»

12 07 2014   Анатолий Денисенко Публікації, Історія

Почему нельзя сравнивать Палестину с «Новороссией»

Необходимо дать ответ тем, кто ставит равенство между палестинцами и представителями донецкой/луганской народных республик. То, что желают палестинские арабы, кардинально отличается от того, что желают представители Кремля в Украине.

Формула «російського щастя». Сергій Уваров

18 06 2014   Ігор Немчинов, д. філос. н., професор Публікації, Історія

Формула «російського щастя». Сергій Уваров

У бюрократичному середовищі постійно з’являються люди, котрі виступають творцями ідеологій влади, тобто беруть на себе авторство концепцій, які покликані зберігати статус-кво. Власне, одним з них був й Сергій Семенович Уваров (1786-1855)...

Релігія без Бога: методологічний агностицизм та майбутнє релігієзнавства

10 06 2014   Джеймс Л. Кокс Публікації, Аналітика, Історія

Релігія без Бога: методологічний агностицизм та майбутнє релігієзнавства

Пропонуємо увазі читачів лекцію відомого релігієзнавця Джеймса Л. Кокса з Единбурзького університету (Шотландія), яку він прочитав у квітні 2003 року. Науковець подає свій погляд на методологію у дослідженні релігії, окреслюючи межу між академічним та конфесійним аналізом.

«Згадати все»: до 10-річчя Молодіжної асоціації релігієзнавців

29 05 2014   Вікторія Кришмарел Публікації, Історія

«Згадати все»: до 10-річчя Молодіжної асоціації релігієзнавців

Пригадуючи всі заходи, які було зроблено, переважно на ентузіазмі, чесно кажучи, не віриться… Приходиш до висновку, що релігієзнавству дійсно потрібен запал від молоді, причому у проведенні не лише академічних проектів, а більш широких, цікавих, з перспективою на майбутнє.

Боротьба Директорії УНР за церковну самостійність... Частина ІІІ

25 05 2014   Тетяна Євсєєва, кандидат історичних наук Публікації, Історія

Боротьба Директорії УНР за церковну самостійність... Частина ІІІ

Офіційно винести питання про надання автокефального статусу Українській православній церкві на Всеправославний церковний собор міністерство сповідань не могло. Неприйнятним з огляду на православну традицію був і варіант зближення та унії з Римом...

Боротьба Директорії УНР за церковну самостійність... Частина ІІ

22 05 2014   Тетяна Євсєєва, кандидат історичних наук Публікації, Історія

Боротьба Директорії УНР за церковну самостійність... Частина ІІ

Після еміграції уряду УНР за межі території України питання зміни статусу Київської митрополії набуло іншого виміру. Масштаб актуальності його адекватного розв’язання в умовах конфлікту українського і російського націоналізмів у православному полі значно розширився...

Боротьба Директорії УНР за церковну самостійність: український, загальноправославний та всехристиянський контексти

20 05 2014   Тетяна Євсєєва, кандидат історичних наук Публікації, Історія

Боротьба Директорії УНР за церковну самостійність: український, загальноправославний та всехристиянський контексти

Вимоги української сторони, що спиралася на історичний прецедент, РПЦ цілком задовольнила, виділивши їх єпархії в особливу церковну область “на правах автономної Української церкви”. Такий варіант віртуального вирішення проблеми формально демонстрував збереження прав і привілеїв Київської митрополії...

Трансформация католического монашества в ХХ веке

28 03 2014   Хуан-Карле Эльвира Публікації, Аналітика, Історія

Трансформация католического монашества в ХХ веке

Я намереваюсь в этой статье: во-первых, напомнить из личного опыта контекст, делающий понятным появление «Современных представлений о монашеской жизни»; во-вторых, в свете контекста, предложу свою оценку того, как реформы бенедиктинового ордена улучшили качество монастырской жизни, согласно требованиям II Ватиканского Собора; и, наконец, меня спрашивают сегодня о том, насколько масштабны были коллективные усилия в возрождении монашества...

Китай и судьба России по материалам русской эсхатологической мысли: к постановке вопроса

19 03 2014   Сергей Шумило Публікації, Історія

Китай и судьба России по материалам русской эсхатологической мысли: к постановке вопроса

Можно по-разному относиться к этим апокрифическим пророчествам, но здесь более интересно даже не это, а сам ход мысли и ожиданий многих носителей русской народно-апокалиптической религиозности...

"Філософ свободи": і в Москві, і в Парижі він залишався киянином

19 03 2014   Сергій Грабовський Публікації, Історія

"Філософ свободи": і в Москві, і в Парижі він залишався киянином

За бурхливими політичними подіями якось призабувся знаменний ювілей: 18 березня 1874 року у Києві народився визначний філософ не лише всеросійського, а і всеєвропейського масштабу, один із перших речників християнського екзистенціалізму Микола Бердяєв.

Всеправославный собор будет созван уже через два года

11 03 2014   Владимир Бурега Публікації, Аналітика, Історія

Всеправославный собор будет созван уже через два года

С самого начала работы Синаксиса стало очевидным его проблемное поле. Оба патриарха согласны вынести за скобки неудобные вопросы о порядке дарования автокефалии и о порядке расположения Церквей в диптихах. Но вот что касается представительства на Соборе и процедуры голосования – тут их позиции оказались диаметрально противоположными…

Миф, ставший фактом

29 01 2014   Клайв Стейплз Льюис Публікації, Богослов'я, Історія

Миф, ставший фактом

Тот, кто разуверился в христианской истории как факте, но постоянно питается ею как мифом, будет, пожалуй, более живым духовно, чем тот, кто согласился с фактом и не много думал о нем.

Літочислення «нашої ери», або Коли народився Ісус Христос

6 01 2014   Ігор Ільтьо Публікації, Історія

Літочислення «нашої ери», або Коли народився Ісус Христос

Діонісій помилився у своїх розрахунках. Причиною помилки була відсутність єдиної хронологічної системи літочислення, яка б могла співставити одні й ті самі історичні події, що по-різному датовані в різних системах літочислення...

Святыни Аскольдовой могилы

16 12 2013   Владислав Дятлов Публікації, Історія

Святыни Аскольдовой могилы

Память святого апостола Андрея Первозванного и память святителя Николая Мирликийского – близкие «соседи» в церковном календар. В уходящем 2013-м году мы отметили 1025-летие Крещения Руси, и, конечно же, благодарно вспоминали о том, что путь к воцерковлению наших предков лежал через эпоху князя Аскольда...

На пути к вероисповедному документу евангельских христиан

3 12 2013   Андрей Пузынин Публікації, Богослов'я, Історія

На пути к вероисповедному документу евангельских христиан

Зарождение Всероссийского Содружества Евангельских Христиан (ВСЕХ) проливает свет на интеграционные процессы в протестантском сообществе России и за ее пределами, в том числе на Украине...

Краткая история Поместных и Автономных Православных Церквей. Отзыв на книгу протоиерея Анатолия Дмитрука

12 11 2013   Андрей Ухтомский, кандидат богословия Публікації, Рецензії, Історія

Краткая история Поместных и Автономных Православных Церквей. Отзыв на книгу протоиерея Анатолия Дмитрука

Автору следует вменить в заслугу то, что он — один из немногих православных авторов, кто под одной обложкой изложил историю не только Поместных, но и Автономных Церквей. Однако при этом он избегает спорных моментов, упрощает материал...

Документы по «делу Бейлиса». Из фондов Государственного архива Киевской области

7 11 2013   Владимир Даниленко Публікації, Історія

Документы по «делу Бейлиса». Из фондов Государственного архива Киевской области

Представленные документы являются ценным источником для изучения одного из наиболее резонансных судебных дел начала ХХ века. Большинство из них оригиналы и имеют мощный информационный, до конца не изученный, потенциал.


«Мирянське старчество» в духовній традиції українського кобзарства

5 11 2013   Сергій Шумило Публікації, Історія

«Мирянське старчество» в духовній традиції українського кобзарства

В Україні старцями були не обов’яково ченці; досить розповсюдженим було мирянське старчество, зокрема й у козацькому середовищі.

Советское религиоведение как проблема: обзор круглого стола в Киеве

25 10 2013   Геннадий Целковский Публікації, Історія

Советское религиоведение как проблема: обзор круглого стола в Киеве

Тема круглого стола, проведенного 22 октября в НПУ имени М.П. Драгоманова, соответствует общим постсоветским тенденциям изучения советского прошлого и конкретным теоретико-методологическим задачам современного российского и украинского религиоведения, которые пытаются осмыслить свою преемственность к научной традиции, имеющей «сомнительную репутацию» у многих современных интеллектуалов...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"