Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Історія
Українська Помісна православна Церква: проблеми і прогнози конституювання

15 08 2014   Сергій Здіорук, Олександр Саган Публікації, Аналітика, Історія

Українська Помісна православна Церква: проблеми і прогнози конституювання

Проблема становлення та визнання Української Помісної православної Церкви (УППЦ) вже із часів її актуалізації в Україні на початку ХХ століття не розглядається ні кліриками Церков, ні віруючими лише як церковна...

«Ідеалістичний матеріалізм» Володимира Шинкарука

23 07 2014   Сергій Грабовський Публікації, Історія

«Ідеалістичний матеріалізм» Володимира Шинкарука

Викшталтування з «автентичного марксизму» оригінальної української неомарксистської течії – як його звали ще наприкінці 1960-х в київському Інституті філософії, «червоного екзистенціалізму», відбувалося в силу дії низки різного роду чинників. Й не останнім із них став прихід на посаду декана філософського факультету Київського університету імені Шевченка Володимира Шинкарука...

Почему нельзя сравнивать Палестину с «Новороссией»

12 07 2014   Анатолий Денисенко Публікації, Історія

Почему нельзя сравнивать Палестину с «Новороссией»

Необходимо дать ответ тем, кто ставит равенство между палестинцами и представителями донецкой/луганской народных республик. То, что желают палестинские арабы, кардинально отличается от того, что желают представители Кремля в Украине.

Формула «російського щастя». Сергій Уваров

18 06 2014   Ігор Немчинов, д. філос. н., професор Публікації, Історія

Формула «російського щастя». Сергій Уваров

У бюрократичному середовищі постійно з’являються люди, котрі виступають творцями ідеологій влади, тобто беруть на себе авторство концепцій, які покликані зберігати статус-кво. Власне, одним з них був й Сергій Семенович Уваров (1786-1855)...

Релігія без Бога: методологічний агностицизм та майбутнє релігієзнавства

10 06 2014   Джеймс Л. Кокс Публікації, Аналітика, Історія

Релігія без Бога: методологічний агностицизм та майбутнє релігієзнавства

Пропонуємо увазі читачів лекцію відомого релігієзнавця Джеймса Л. Кокса з Единбурзького університету (Шотландія), яку він прочитав у квітні 2003 року. Науковець подає свій погляд на методологію у дослідженні релігії, окреслюючи межу між академічним та конфесійним аналізом.

«Згадати все»: до 10-річчя Молодіжної асоціації релігієзнавців

29 05 2014   Вікторія Кришмарел Публікації, Історія

«Згадати все»: до 10-річчя Молодіжної асоціації релігієзнавців

Пригадуючи всі заходи, які було зроблено, переважно на ентузіазмі, чесно кажучи, не віриться… Приходиш до висновку, що релігієзнавству дійсно потрібен запал від молоді, причому у проведенні не лише академічних проектів, а більш широких, цікавих, з перспективою на майбутнє.

Боротьба Директорії УНР за церковну самостійність... Частина ІІІ

25 05 2014   Тетяна Євсєєва, кандидат історичних наук Публікації, Історія

Боротьба Директорії УНР за церковну самостійність... Частина ІІІ

Офіційно винести питання про надання автокефального статусу Українській православній церкві на Всеправославний церковний собор міністерство сповідань не могло. Неприйнятним з огляду на православну традицію був і варіант зближення та унії з Римом...

Боротьба Директорії УНР за церковну самостійність... Частина ІІ

22 05 2014   Тетяна Євсєєва, кандидат історичних наук Публікації, Історія

Боротьба Директорії УНР за церковну самостійність... Частина ІІ

Після еміграції уряду УНР за межі території України питання зміни статусу Київської митрополії набуло іншого виміру. Масштаб актуальності його адекватного розв’язання в умовах конфлікту українського і російського націоналізмів у православному полі значно розширився...

Боротьба Директорії УНР за церковну самостійність: український, загальноправославний та всехристиянський контексти

20 05 2014   Тетяна Євсєєва, кандидат історичних наук Публікації, Історія

Боротьба Директорії УНР за церковну самостійність: український, загальноправославний та всехристиянський контексти

Вимоги української сторони, що спиралася на історичний прецедент, РПЦ цілком задовольнила, виділивши їх єпархії в особливу церковну область “на правах автономної Української церкви”. Такий варіант віртуального вирішення проблеми формально демонстрував збереження прав і привілеїв Київської митрополії...

Трансформация католического монашества в ХХ веке

28 03 2014   Хуан-Карле Эльвира Публікації, Аналітика, Історія

Трансформация католического монашества в ХХ веке

Я намереваюсь в этой статье: во-первых, напомнить из личного опыта контекст, делающий понятным появление «Современных представлений о монашеской жизни»; во-вторых, в свете контекста, предложу свою оценку того, как реформы бенедиктинового ордена улучшили качество монастырской жизни, согласно требованиям II Ватиканского Собора; и, наконец, меня спрашивают сегодня о том, насколько масштабны были коллективные усилия в возрождении монашества...

Китай и судьба России по материалам русской эсхатологической мысли: к постановке вопроса

19 03 2014   Сергей Шумило Публікації, Історія

Китай и судьба России по материалам русской эсхатологической мысли: к постановке вопроса

Можно по-разному относиться к этим апокрифическим пророчествам, но здесь более интересно даже не это, а сам ход мысли и ожиданий многих носителей русской народно-апокалиптической религиозности...

"Філософ свободи": і в Москві, і в Парижі він залишався киянином

19 03 2014   Сергій Грабовський Публікації, Історія

"Філософ свободи": і в Москві, і в Парижі він залишався киянином

За бурхливими політичними подіями якось призабувся знаменний ювілей: 18 березня 1874 року у Києві народився визначний філософ не лише всеросійського, а і всеєвропейського масштабу, один із перших речників християнського екзистенціалізму Микола Бердяєв.

Всеправославный собор будет созван уже через два года

11 03 2014   Владимир Бурега Публікації, Аналітика, Історія

Всеправославный собор будет созван уже через два года

С самого начала работы Синаксиса стало очевидным его проблемное поле. Оба патриарха согласны вынести за скобки неудобные вопросы о порядке дарования автокефалии и о порядке расположения Церквей в диптихах. Но вот что касается представительства на Соборе и процедуры голосования – тут их позиции оказались диаметрально противоположными…

Миф, ставший фактом

29 01 2014   Клайв Стейплз Льюис Публікації, Богослов'я, Історія

Миф, ставший фактом

Тот, кто разуверился в христианской истории как факте, но постоянно питается ею как мифом, будет, пожалуй, более живым духовно, чем тот, кто согласился с фактом и не много думал о нем.

Літочислення «нашої ери», або Коли народився Ісус Христос

6 01 2014   Ігор Ільтьо Публікації, Історія

Літочислення «нашої ери», або Коли народився Ісус Христос

Діонісій помилився у своїх розрахунках. Причиною помилки була відсутність єдиної хронологічної системи літочислення, яка б могла співставити одні й ті самі історичні події, що по-різному датовані в різних системах літочислення...

Святыни Аскольдовой могилы

16 12 2013   Владислав Дятлов Публікації, Історія

Святыни Аскольдовой могилы

Память святого апостола Андрея Первозванного и память святителя Николая Мирликийского – близкие «соседи» в церковном календар. В уходящем 2013-м году мы отметили 1025-летие Крещения Руси, и, конечно же, благодарно вспоминали о том, что путь к воцерковлению наших предков лежал через эпоху князя Аскольда...

На пути к вероисповедному документу евангельских христиан

3 12 2013   Андрей Пузынин Публікації, Богослов'я, Історія

На пути к вероисповедному документу евангельских христиан

Зарождение Всероссийского Содружества Евангельских Христиан (ВСЕХ) проливает свет на интеграционные процессы в протестантском сообществе России и за ее пределами, в том числе на Украине...

Краткая история Поместных и Автономных Православных Церквей. Отзыв на книгу протоиерея Анатолия Дмитрука

12 11 2013   Андрей Ухтомский, кандидат богословия Публікації, Рецензії, Історія

Краткая история Поместных и Автономных Православных Церквей. Отзыв на книгу протоиерея Анатолия Дмитрука

Автору следует вменить в заслугу то, что он — один из немногих православных авторов, кто под одной обложкой изложил историю не только Поместных, но и Автономных Церквей. Однако при этом он избегает спорных моментов, упрощает материал...

Документы по «делу Бейлиса». Из фондов Государственного архива Киевской области

7 11 2013   Владимир Даниленко Публікації, Історія

Документы по «делу Бейлиса». Из фондов Государственного архива Киевской области

Представленные документы являются ценным источником для изучения одного из наиболее резонансных судебных дел начала ХХ века. Большинство из них оригиналы и имеют мощный информационный, до конца не изученный, потенциал.


«Мирянське старчество» в духовній традиції українського кобзарства

5 11 2013   Сергій Шумило Публікації, Історія

«Мирянське старчество» в духовній традиції українського кобзарства

В Україні старцями були не обов’яково ченці; досить розповсюдженим було мирянське старчество, зокрема й у козацькому середовищі.

Советское религиоведение как проблема: обзор круглого стола в Киеве

25 10 2013   Геннадий Целковский Публікації, Історія

Советское религиоведение как проблема: обзор круглого стола в Киеве

Тема круглого стола, проведенного 22 октября в НПУ имени М.П. Драгоманова, соответствует общим постсоветским тенденциям изучения советского прошлого и конкретным теоретико-методологическим задачам современного российского и украинского религиоведения, которые пытаются осмыслить свою преемственность к научной традиции, имеющей «сомнительную репутацию» у многих современных интеллектуалов...

Окультно-художній образ «графа Дракули» як приклад маніпуляції та викривлення історії

18 10 2013   Сергій Шумило Публікації, Історія

Окультно-художній образ «графа Дракули» як приклад маніпуляції та викривлення історії

Ми навмисно занурилися у цю, здавалося б сторонню тему, аби було легше зрозуміти, як художня література та підживлювані нею настрої в суспільстві можуть впливати (прямо чи опосередковано) і на політичний хід подій, і на осмислення або перекручення минулого та реальних історичних персонажів.

Первісна Ченстоховська Богородиця – українська ікона Петра Ратенського

13 10 2013   Ігор Мицько Публікації, Історія

Первісна Ченстоховська Богородиця – українська ікона Петра Ратенського

У призначеному для канонізації найдавнішому російському житії чималу увагу присвячено іконі, яку написав ігумен; її названо навіть святою. Однак у тексті нічого не згадано про дальшу долю пам’ятки, тобто до Росії вона не потрапила. Де ж тоді вона зберігалась?..

Ассирийская Церковь Востока в Украине: беглый обзор

19 09 2013   Андрей Ухтомский Публікації, Історія

Ассирийская Церковь Востока в Украине: беглый обзор

Несторианских священников находим в татаро-монгольской Орде, пришедшей на Русь под предводительством хана Батыя. С этого времени следует вести отсчет пребыванию Ассирийской Церкви Востока на территории Украины...

Юбилейный звон. О старейших колоколах Киево-Печерской лавры

11 09 2013   Владислав Дятлов Публікації, Історія

Юбилейный звон. О старейших колоколах Киево-Печерской лавры

Несомненно, 1025-летие Крещения Руси стало главным юбилеем нынешнего года. Однако все же этот юбилей – не единственный. На фоне прошедших торжеств, два других интересных юбилея – вроде бы совсем «негромкие»; зато громкие – голоса «юбиляров», звучащие над Киевом уже несколько столетий...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"

Харків'яни вимагають у парафії УПЦ (МП) відновити колі...

Onufriy

Onufriy написал:

порушення Закону України «Про охорону культурної спадщини» в Харкові давно набули системного характеру

Прокляті воцерковлені дикуни! what
Але ще більше гріха - на місцевих адміністративних беззаконниках і фарисеях

Знайдіть на цьому бланку згадку про УПЦ

dima222

dima222 написал:

Митрополита Лазаря давно треба було оголосити персоною нон грата в Україні - а тим часом його рідним брат Дмитро у Дунаєві біля Почаєва в селі, яке приєдналося до ПЦУ, намагається будувати нову церкву. І точно за гроші Лазаря, бо всі племінники Лазаря - сини та родичі Дмитра, служать священиками у Криму. 

Чем Зеленский страшен для православия

Onufriy

Onufriy написал:

Добрячий текст +5!
 
51-е правило Шестого Вселенского собора запрещает всем христианам посещать комедийные представления... программы с участием Зеленского подпадают под анафему, так как усеяны непристойностями

З огляду на це, православна Церква не повинна б агітувати за Зеро... feel

Але... wink в УПЦ МП тепер усе інакше...

Дійсно, ну як же можна не підтримати чоловічка? Тим більше, коли він - за "електронний концтабір"? winked

Грецький Центр теологічних досліджень пропонує вихід з ...

Onufriy

Onufriy написал:

 
ПЦУ та УПЦ (МП) сформують єдиний православний Синод...

Які дикі пропозиції! belay   
Які страшно відстали ці греки! angry
Вони нічогісінько не знають про "вЬру православную": ні про "російський світ", ні про "вєлічіє", ні про "богоданість" Пу!..
І вже тим більше - про "єресь українства", "єресь гуманізма" і богомерзотність геометрії!!

Ну як же зможуть правовірні овечки святоросійства возсісти поряд з козлищами жидорептилоїдства?!! recourse

Польская Православная Церковь поддерживает украинскую а...

Філософ

Філософ написал:

Польська ПЦ це збір неуків радянського зразка. Вже давно доведено апостольське спадкоємство колишніх УАПЦ і УПЦ КП. Тому всі розмови про "перерукополеження" є безпідставними. Тимбільше з ієрархами ПЦУ спіслужив Вселенський патріарх!

Циркулярний лист Тюченської єпархії. Про духовні критер...

Onufriy

Onufriy написал:

1. Вибір 2019 дійсно пісний... recourse 
2. Пророцтво Лепехи збулося:
"аполітичні" москвовіри агітують за ЗЕро-кандидата
Всеволод Чаплін: "надо достигать договоренностей с лидером гонки (Зеленским), требуя письменных гарантий прекращения гонений на каноническую Церковь, возвращения политэмигрантов и критиков «европейского выбора» в политику... назначения министром культуры (он курирует религию) Юрия Бойко, Виктора Медведчука, Вадима Новинского или Василия Анисимова..."
"Порошенко – абсолютное зло"
love
https://credo.press/223778/