Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Історія
Краткая история Поместных и Автономных Православных Церквей. Отзыв на книгу протоиерея Анатолия Дмитрука

12 11 2013   Андрей Ухтомский, кандидат богословия Публікації, Рецензії, Історія

Краткая история Поместных и Автономных Православных Церквей. Отзыв на книгу протоиерея Анатолия Дмитрука

Автору следует вменить в заслугу то, что он — один из немногих православных авторов, кто под одной обложкой изложил историю не только Поместных, но и Автономных Церквей. Однако при этом он избегает спорных моментов, упрощает материал...

Документы по «делу Бейлиса». Из фондов Государственного архива Киевской области

7 11 2013   Владимир Даниленко Публікації, Історія

Документы по «делу Бейлиса». Из фондов Государственного архива Киевской области

Представленные документы являются ценным источником для изучения одного из наиболее резонансных судебных дел начала ХХ века. Большинство из них оригиналы и имеют мощный информационный, до конца не изученный, потенциал.


«Мирянське старчество» в духовній традиції українського кобзарства

5 11 2013   Сергій Шумило Публікації, Історія

«Мирянське старчество» в духовній традиції українського кобзарства

В Україні старцями були не обов’яково ченці; досить розповсюдженим було мирянське старчество, зокрема й у козацькому середовищі.

Советское религиоведение как проблема: обзор круглого стола в Киеве

25 10 2013   Геннадий Целковский Публікації, Історія

Советское религиоведение как проблема: обзор круглого стола в Киеве

Тема круглого стола, проведенного 22 октября в НПУ имени М.П. Драгоманова, соответствует общим постсоветским тенденциям изучения советского прошлого и конкретным теоретико-методологическим задачам современного российского и украинского религиоведения, которые пытаются осмыслить свою преемственность к научной традиции, имеющей «сомнительную репутацию» у многих современных интеллектуалов...

Окультно-художній образ «графа Дракули» як приклад маніпуляції та викривлення історії

18 10 2013   Сергій Шумило Публікації, Історія

Окультно-художній образ «графа Дракули» як приклад маніпуляції та викривлення історії

Ми навмисно занурилися у цю, здавалося б сторонню тему, аби було легше зрозуміти, як художня література та підживлювані нею настрої в суспільстві можуть впливати (прямо чи опосередковано) і на політичний хід подій, і на осмислення або перекручення минулого та реальних історичних персонажів.

Первісна Ченстоховська Богородиця – українська ікона Петра Ратенського

13 10 2013   Ігор Мицько Публікації, Історія

Первісна Ченстоховська Богородиця – українська ікона Петра Ратенського

У призначеному для канонізації найдавнішому російському житії чималу увагу присвячено іконі, яку написав ігумен; її названо навіть святою. Однак у тексті нічого не згадано про дальшу долю пам’ятки, тобто до Росії вона не потрапила. Де ж тоді вона зберігалась?..

Ассирийская Церковь Востока в Украине: беглый обзор

19 09 2013   Андрей Ухтомский Публікації, Історія

Ассирийская Церковь Востока в Украине: беглый обзор

Несторианских священников находим в татаро-монгольской Орде, пришедшей на Русь под предводительством хана Батыя. С этого времени следует вести отсчет пребыванию Ассирийской Церкви Востока на территории Украины...

Юбилейный звон. О старейших колоколах Киево-Печерской лавры

11 09 2013   Владислав Дятлов Публікації, Історія

Юбилейный звон. О старейших колоколах Киево-Печерской лавры

Несомненно, 1025-летие Крещения Руси стало главным юбилеем нынешнего года. Однако все же этот юбилей – не единственный. На фоне прошедших торжеств, два других интересных юбилея – вроде бы совсем «негромкие»; зато громкие – голоса «юбиляров», звучащие над Киевом уже несколько столетий...

Протистояння язичництва і християнства на Русі: від Оскольда до Володимира

26 07 2013   Сергій Шумило Публікації, Історія

Протистояння язичництва і християнства на Русі: від Оскольда до Володимира

Навряд чи можна говорити про масову християнізацію на Русі за часів князя Оскольда. Складність і поступовість культурно-духовних трансформацій в давньоруському суспільстві, які, розпочавшись в ІХ ст., набували завершальної фази вже за часів князя Володимира Великого наприкінці Х ст.

Уявлення про Київ як «другий Єрусалим» в церковно-суспільній думці Русі-України. Частина III

19 07 2013   Сергій Шумило Публікації, Історія

Уявлення про Київ як «другий Єрусалим» в церковно-суспільній думці Русі-України. Частина III

«Київ совєтський», якому 70 років, «Київ сучасний, шалений», якому 20 років, і Київ золотоверхий, «єрусалимський» – з величними святинями і сотнями святих, і якому вже понад 1000 років. Ці зовсім різні «міста» співіснують на одній географічній території...

Уявлення про Київ як «другий Єрусалим» в церковно-суспільній думці Русі-України. Частина II

15 07 2013   Сергій Шумило Публікації, Історія

Уявлення про Київ як «другий Єрусалим» в церковно-суспільній думці Русі-України. Частина II

Сакралізований погляд на Київ тривалий час зберігався навіть у Московському князівстві. У ХVІ ст. з під пера московських церковних книжників виринає теза про «преславный градъ Москву яко вторый Киевъ»...

Уявлення про Київ як «другий Єрусалим» в церковно-суспільній думці Русі-України. Частина I

10 07 2013   Сергій Шумило Публікації, Історія

Уявлення про Київ як «другий Єрусалим» в церковно-суспільній думці Русі-України. Частина I

У середньовічній суспільно-релігійній уяві древній Єрусалим сприймався як сакральний центр світу. Під впливом таких настроїв у Київській Русі виникають спроби таку ж сакралізацію перенести і на руську землю...

Відносини Константинопольської Церкви з державою: історія та сьогодення

3 06 2013   Ігор Ільтьо Публікації, Історія

Відносини Константинопольської Церкви з державою: історія та сьогодення

В лютому 1923 року з Константинополя був вигнаний Патріарх Костянтин VI, і здавалося, що історія Константинопольського Патріархату фактично закінчилася...

До питання критики греко-католицьким духовенством окремих моментів націоналістичного дискурсу у міжвоєнний час

27 05 2013   Ігор Загребельний Публікації, Історія

До питання критики греко-католицьким духовенством окремих моментів націоналістичного дискурсу у міжвоєнний час

Стаття ставить собі за мету проаналізувати зміст критики окремих моментів тогочасного націоналістичного дискурсу з боку двох греко-католицьких філософів і богословів – о. Миколи Конрада та о. Гавриїла Костельника...

Валентин Шаповал: «Старались направить в законное русло крестные ходы...»

19 03 2013   Беседовал Олег Киселев Публікації, Інтерв'ю, Історія

Валентин Шаповал: «Старались направить в законное русло крестные ходы...»

Интервью с Валентином Шаповалом, бывшим заместителем начальника управления по делам религий Главного управления внутренней политики Киевской городской государственной администрации, зав.отдела по связям с религиозными организациями.

Рождественский свет сквозь Ветхий Завет

29 12 2012   Андрей Ухтомский, кандидат богословия Публікації, Історія

Рождественский свет сквозь Ветхий Завет

Только что раскопанные в Тель-Моца находки дают редкое археологическое доказательство существования храмов в Иудейском царстве до религиозных реформ...

Судьбоносные периоды украинской истории в листовках и плакатах

15 11 2012   Владимир Даниленко Публікації, Історія

Судьбоносные периоды украинской истории в листовках и плакатах

В Госархиве Киевской области хранится уникальная коллекция образцов политической информации и пропаганды своего времени. В них широко используются цитаты из Библии, Евангелий, примеры из русской истории. «Нам, православному русскому народу, не надо никаких республик, ни конституций. Нам нужен Царь...», «Мы, с Божьей помощью, барон Врангель, Первый Император и Самодур Всероссийский, Хан Крымский, висельник Царицынский, палач Севастопольский, Дурень украинский...» и т.д.

Товарищество "Просвита" в Киеве. Борьба за украинское самосознание, 1906-1920 гг.

31 10 2012   Владимир Даниленко Публікації, Історія

Товарищество "Просвита" в Киеве. Борьба за украинское самосознание, 1906-1920 гг.

Фактический материал, содержащийся в коллекции Госархива Киевской области, дает возможность историкам для изучения деятельности «Просвиты», которая преследовалась и закрывалась царизмом и советской властью.

Польское восстание 1830-1831 годов. Документы Киевской губернской следственной комиссии

5 10 2012   Владимир Даниленко Публікації, Історія

Польское восстание 1830-1831 годов. Документы Киевской губернской следственной комиссии

В следственных делах фигурируют помещики, дворяне, шляхтичи, священнослужители... Интерес для исследователя представляют дела, в которых содержатся сведения о римо-католических и греко-униатских монастырях, отдельных священнослужителях (ксендзах), которые заподозрены в участии в восстании.

Культ преподобних отців печерських в посвятах храмів Київської митрополії

10 09 2012   Оксана Прокоп’юк Публікації, Історія

Культ преподобних отців печерських в посвятах храмів Київської митрополії

В історії становлення та еволюції культу шанування преподобних отців печерських залишається ще безліч білих плям...

София Киевская: цена главного вопроса

29 08 2012   Владислав Дятлов Публікації, Історія

София Киевская: цена главного вопроса

Возможны ли регулярные богослужения в Софии? На этот вопрос нужно искать ответ вместе с учеными, посвятившими жизнь сохранению святыни...

Митрополит Днепропетровский и Павлоградский Ириней: «Старые фотографии поведали о поездке 40-летней давности»

21 08 2012   Елена Тищенко Публікації, Історія

Митрополит Днепропетровский и Павлоградский Ириней: «Старые фотографии поведали о поездке 40-летней давности»

Управляющий Днепропетровской епархией УПЦ митрополит Ириней рассказал о том, как в годы советской власти, будучи клириком Патриаршего подворья, встречался в Японии с епископом Черниговским и Нежинским Владимиром, нынешним Предстоятелем УПЦ.

Истоки Почаева: историография и традиция

3 08 2012   Владислав Дятлов Публікації, Історія

Истоки Почаева: историография и традиция

Предлагаемый ниже экскурс в изначальную историю Почаева – попытка автора поделиться итогами историографической «разведки», которая, с точки зрения знакомства с первоисточниками, оказалась весьма интересной.

Основні тенденції у ставленні УГКЦ до німецької окупаційної влади (1941-1944 рр.)

9 07 2012   Ігор Загребельний Публікації, Історія

Основні тенденції у ставленні УГКЦ до німецької окупаційної влади (1941-1944 рр.)

Взаємини УГКЦ з фашистським режимом викликали і викликають чимало суперечок. Нещодавно портал «Релігія в Україні» опублікував дослідження протоієрея Олексія Добоша про церковне служіння митрополита Андрея Шептицького в роки другої світової війни. Сьогодні своє бачення проблеми пропонує інший наш автор...

Лжеархиепископ Херувим (Дегтярь) и внутрицерковное сектантство

5 07 2012   Сергей Штейников, Андрей Яковенко Публікації, Історія

Лжеархиепископ Херувим (Дегтярь) и внутрицерковное сектантство

Этому человеку уже более 70 лет, однако он до сих пор продолжает игру – создает вокруг себя ореол таинственности, избегает прямых бесед о своем прошлом, а главное, является автором легенд не только о себе, но и о тех святынях, которые пользуются авторитетом у православных верующих.

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Причастие с коронавирусом. Кому повезет больше - правос...

Філософ

Філософ написал:

Взагалі то ПЦУ на період карантину змінила форму причастя і подає його в руки. Чому пані Щоткіна про це не згадує, а цитує приватну думку митрополита Димитрія Рудюка?

Глава УПЦ (МП) виступив проти «ложного геройства» під ч...

dima222

dima222 написал:

Точно відомо що в Почаївській лаврі минулого тижня швидка забрала до лікарні у Київ головного духівника (сповідальник всієї братії, третя людина в лаврі після намісника та благочинного) лаври архімандрита Іполита (Липчея)... Позавчора його терміново постригли у схиму - обряд який проводять над монахами перед смертю. Як відомо у архімандрита Іполита був туберкульоз легенів, від якого він страждав вже декілька років. За останні двадцять років на туберкульоз у Почаївській лаврі перехворіли багато насельників. Свого часу від туберкульозу тут помер архімандрит Антоній, а також туберкульозом хворів минулорічний духівник лаври, який помер рік тому архімандрит Георгій (Стець). Ще не менше декількох десятків насельників є носіми туберкульозу. Можливо що саме ця хвороба послабила імунітет архімандрита Іполіта який заразився коронавірусом. І якщо вчора він перебував ще у палаті в стаціонарі, то сьогодні його стан погіршився і він терміново був переведений у реанімацію.
Також є інформація з переписки заступника голови Відділу зовнішніх церковних звязків прот. Миколи Данилевича та відповідального за міжконфесійні конфлікти у Тернопільскій області, за кличкою "Шумахер", прот. Георгія Прокопчука (служиь у В. Млинівцях Кременецького району), в якій останній говорить про багато хворих в лаврі. А він, Георгій, є близькою людиною до намісника лаври митрополита Володимира і Тернопільського митрополита Сергія. Тому інформацією володіє достовірною. 
Про Шумахера тут є додаткова інформація https://zz.te.ua/moskovskyj-batyushka-z-ternopilschyny-zustricha
vsya-z-heneralom-fsb/
Також відомо, але це вже з усного повідомлення, що на Свято-Духівському скиту при Почаївській лаврі багато хворих - кашляють, хриплять, лікуються розтиранням ніг у соляній воді, прокапуються протизастудними засобами, приймають теплі ванни і парять у парілках, але всі на ногах. Хто має симптоми важкої хвороби, відправляють додому.
Також відомо, що братія лаври закликає людей ходити на служби і останнім часом в лаврі людей значно побільшало.
Сьогодні прийшла інформація що всі працівниці в лаврі, так звані "матушки", які працювали на коровнику, на митті бутилок для вина, прибирали у храмах і жили в Антоніївській церкві, у лаврському готелі і в підвалі під корпусом № 7 були розпущені по домах. А це бабушки і жінки з різних регіонів України, Булорусі, Росії і Молдови. Хоча також відомо що частина їх переховується у ідземних храмах лаври, оскільки є жителями далеких регілнів Росії, наприклад з Пермі є послушниці які таємно живуть у готелі лаври. 

«Липківство» як духовна, канонічна та еклезіологічна пр...

dima222

dima222 написал:

Шумило ще три-чотири роки тому ревно писав про руских катакомбників і зарубіжників і всячеськи плюндрував РПЦ не вважаючи її навіть канонічною церквою. Тепер так же ряно пише за РПЦ і плюндрує все українське. При цьому гарно маскуться під любител української старовини і знавця українського Афону. Така собі куропатка в клітинку - сьогодні рябоє, а завтра сідоє. низько, ницо так робити - жити в Україні і так її паплюжити. Для СБУ тут є гарне джерело для роботи...

Київська громада УПЦ (МП) перейшла в РПЦЗ

dima222

dima222 написал:

Ось так - відкрились у людей очі і втікають від Московської церкви подалі... нема там ні віри в людей, ні моралі, ні співчуття, ні духу Божого.
А мене особисто вразило те як самий крутий юриста УПЦМП витіснив православного батюшку з храму. Вот для чего нужны оказывается юристы в митрополии...
Онуфрий же просто продолжает хлопать ушами )))) 
А свщенника и людей очень жалко. Веру так можно всю расплескать.
ПС: как вариант можно переходить в ПЦУ. Там чище... В РПЦЗ счас прихожане тоже прозреют от всех этих кодов и паспортов и экуменизмов... Та же политическая будет подоплевка что и в МП. Корабль вышел в плавание, а куда приплывет, то Бог один знает. Если вообще приплывет... Топят ведь...

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати?