Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Історія
Протистояння язичництва і християнства на Русі: від Оскольда до Володимира

26 07 2013   Сергій Шумило Публікації, Історія

Протистояння язичництва і християнства на Русі: від Оскольда до Володимира

Навряд чи можна говорити про масову християнізацію на Русі за часів князя Оскольда. Складність і поступовість культурно-духовних трансформацій в давньоруському суспільстві, які, розпочавшись в ІХ ст., набували завершальної фази вже за часів князя Володимира Великого наприкінці Х ст.

Уявлення про Київ як «другий Єрусалим» в церковно-суспільній думці Русі-України. Частина III

19 07 2013   Сергій Шумило Публікації, Історія

Уявлення про Київ як «другий Єрусалим» в церковно-суспільній думці Русі-України. Частина III

«Київ совєтський», якому 70 років, «Київ сучасний, шалений», якому 20 років, і Київ золотоверхий, «єрусалимський» – з величними святинями і сотнями святих, і якому вже понад 1000 років. Ці зовсім різні «міста» співіснують на одній географічній території...

Уявлення про Київ як «другий Єрусалим» в церковно-суспільній думці Русі-України. Частина II

15 07 2013   Сергій Шумило Публікації, Історія

Уявлення про Київ як «другий Єрусалим» в церковно-суспільній думці Русі-України. Частина II

Сакралізований погляд на Київ тривалий час зберігався навіть у Московському князівстві. У ХVІ ст. з під пера московських церковних книжників виринає теза про «преславный градъ Москву яко вторый Киевъ»...

Уявлення про Київ як «другий Єрусалим» в церковно-суспільній думці Русі-України. Частина I

10 07 2013   Сергій Шумило Публікації, Історія

Уявлення про Київ як «другий Єрусалим» в церковно-суспільній думці Русі-України. Частина I

У середньовічній суспільно-релігійній уяві древній Єрусалим сприймався як сакральний центр світу. Під впливом таких настроїв у Київській Русі виникають спроби таку ж сакралізацію перенести і на руську землю...

Відносини Константинопольської Церкви з державою: історія та сьогодення

3 06 2013   Ігор Ільтьо Публікації, Історія

Відносини Константинопольської Церкви з державою: історія та сьогодення

В лютому 1923 року з Константинополя був вигнаний Патріарх Костянтин VI, і здавалося, що історія Константинопольського Патріархату фактично закінчилася...

До питання критики греко-католицьким духовенством окремих моментів націоналістичного дискурсу у міжвоєнний час

27 05 2013   Ігор Загребельний Публікації, Історія

До питання критики греко-католицьким духовенством окремих моментів націоналістичного дискурсу у міжвоєнний час

Стаття ставить собі за мету проаналізувати зміст критики окремих моментів тогочасного націоналістичного дискурсу з боку двох греко-католицьких філософів і богословів – о. Миколи Конрада та о. Гавриїла Костельника...

Валентин Шаповал: «Старались направить в законное русло крестные ходы...»

19 03 2013   Беседовал Олег Киселев Публікації, Інтерв'ю, Історія

Валентин Шаповал: «Старались направить в законное русло крестные ходы...»

Интервью с Валентином Шаповалом, бывшим заместителем начальника управления по делам религий Главного управления внутренней политики Киевской городской государственной администрации, зав.отдела по связям с религиозными организациями.

Рождественский свет сквозь Ветхий Завет

29 12 2012   Андрей Ухтомский, кандидат богословия Публікації, Історія

Рождественский свет сквозь Ветхий Завет

Только что раскопанные в Тель-Моца находки дают редкое археологическое доказательство существования храмов в Иудейском царстве до религиозных реформ...

Судьбоносные периоды украинской истории в листовках и плакатах

15 11 2012   Владимир Даниленко Публікації, Історія

Судьбоносные периоды украинской истории в листовках и плакатах

В Госархиве Киевской области хранится уникальная коллекция образцов политической информации и пропаганды своего времени. В них широко используются цитаты из Библии, Евангелий, примеры из русской истории. «Нам, православному русскому народу, не надо никаких республик, ни конституций. Нам нужен Царь...», «Мы, с Божьей помощью, барон Врангель, Первый Император и Самодур Всероссийский, Хан Крымский, висельник Царицынский, палач Севастопольский, Дурень украинский...» и т.д.

Товарищество "Просвита" в Киеве. Борьба за украинское самосознание, 1906-1920 гг.

31 10 2012   Владимир Даниленко Публікації, Історія

Товарищество "Просвита" в Киеве. Борьба за украинское самосознание, 1906-1920 гг.

Фактический материал, содержащийся в коллекции Госархива Киевской области, дает возможность историкам для изучения деятельности «Просвиты», которая преследовалась и закрывалась царизмом и советской властью.

Польское восстание 1830-1831 годов. Документы Киевской губернской следственной комиссии

5 10 2012   Владимир Даниленко Публікації, Історія

Польское восстание 1830-1831 годов. Документы Киевской губернской следственной комиссии

В следственных делах фигурируют помещики, дворяне, шляхтичи, священнослужители... Интерес для исследователя представляют дела, в которых содержатся сведения о римо-католических и греко-униатских монастырях, отдельных священнослужителях (ксендзах), которые заподозрены в участии в восстании.

Культ преподобних отців печерських в посвятах храмів Київської митрополії

10 09 2012   Оксана Прокоп’юк Публікації, Історія

Культ преподобних отців печерських в посвятах храмів Київської митрополії

В історії становлення та еволюції культу шанування преподобних отців печерських залишається ще безліч білих плям...

София Киевская: цена главного вопроса

29 08 2012   Владислав Дятлов Публікації, Історія

София Киевская: цена главного вопроса

Возможны ли регулярные богослужения в Софии? На этот вопрос нужно искать ответ вместе с учеными, посвятившими жизнь сохранению святыни...

Митрополит Днепропетровский и Павлоградский Ириней: «Старые фотографии поведали о поездке 40-летней давности»

21 08 2012   Елена Тищенко Публікації, Історія

Митрополит Днепропетровский и Павлоградский Ириней: «Старые фотографии поведали о поездке 40-летней давности»

Управляющий Днепропетровской епархией УПЦ митрополит Ириней рассказал о том, как в годы советской власти, будучи клириком Патриаршего подворья, встречался в Японии с епископом Черниговским и Нежинским Владимиром, нынешним Предстоятелем УПЦ.

Истоки Почаева: историография и традиция

3 08 2012   Владислав Дятлов Публікації, Історія

Истоки Почаева: историография и традиция

Предлагаемый ниже экскурс в изначальную историю Почаева – попытка автора поделиться итогами историографической «разведки», которая, с точки зрения знакомства с первоисточниками, оказалась весьма интересной.

Основні тенденції у ставленні УГКЦ до німецької окупаційної влади (1941-1944 рр.)

9 07 2012   Ігор Загребельний Публікації, Історія

Основні тенденції у ставленні УГКЦ до німецької окупаційної влади (1941-1944 рр.)

Взаємини УГКЦ з фашистським режимом викликали і викликають чимало суперечок. Нещодавно портал «Релігія в Україні» опублікував дослідження протоієрея Олексія Добоша про церковне служіння митрополита Андрея Шептицького в роки другої світової війни. Сьогодні своє бачення проблеми пропонує інший наш автор...

Лжеархиепископ Херувим (Дегтярь) и внутрицерковное сектантство

5 07 2012   Сергей Штейников, Андрей Яковенко Публікації, Історія

Лжеархиепископ Херувим (Дегтярь) и внутрицерковное сектантство

Этому человеку уже более 70 лет, однако он до сих пор продолжает игру – создает вокруг себя ореол таинственности, избегает прямых бесед о своем прошлом, а главное, является автором легенд не только о себе, но и о тех святынях, которые пользуются авторитетом у православных верующих.

Діяльність митрополита Андрія Шептицького та керованої ним Української Греко-Католицької Церкви у 1939-1944  рр. Частина третя

19 06 2012   Протоієрей Олексій Добош Публікації, Історія

Діяльність митрополита Андрія Шептицького та керованої ним Української Греко-Католицької Церкви у 1939-1944 рр. Частина третя

Третя -- остання -- частина статті веде мову про події другої половини війни, створення дивізії СС «Галичина» та про спроби митрополита Андрія Шептицького знайти спільну мову з радянською владою.

Діяльність митрополита Андрія Шептицького та керованої ним Української Греко-Католицької Церкви у 1939-1944 рр. Частина друга

29 05 2012   Протоієрей Олексій Добош Публікації, Історія

Діяльність митрополита Андрія Шептицького та керованої ним Української Греко-Католицької Церкви у 1939-1944 рр. Частина друга

Велика Вітчизняна війна стала ареною діяльності для всіх бажаючих мати хоч яку-небудь користь з цієї війни для себе, зокрема для альянсу ОУН з ГКЦ.

Популярність культу св. Миколая Мірлікійського в посвятах українських храмів

22 05 2012   Оксана Прокоп’юк Публікації, Історія

Популярність культу св. Миколая Мірлікійського в посвятах українських храмів

Дослідження кінця 90-х рр. XX ст. показали, що таємне молитовне ім’я князя Володимира Святославича, ймовірно, було Миколай. Це дозволило висунути гіпотезу про особливу активізацію культу святого Миколая хрестителем Русі, князем Володимиром.

О базисе, надстройке и «жадных попах»

21 05 2012   Сергей Савченко Публікації, Аналітика, Історія

О базисе, надстройке и «жадных попах»

Проблемы истории Православной Церкви конца ХІХ — начала ХХ вв. в работах современных украинских исследователей

Діяльність митрополита Андрія Шептицького та керованої ним Української Греко-Католицької Церкви у 1939-1944 рр.

15 05 2012   Протоієрей Олексій Добош Публікації, Історія

Діяльність митрополита Андрія Шептицького та керованої ним Української Греко-Католицької Церкви у 1939-1944 рр.

Навколо його постаті точаться суперечки вже не перше десятиліття. Особливо складним був останній період життя ієрарха, що збігся з роками Другої світової війни.

Тот, чье имя мы упоминаем каждый день в молитве

11 04 2012   Анна Путова Публікації, Богослов'я, Історія

Тот, чье имя мы упоминаем каждый день в молитве

Возможно, он не был “кровожадным чудовищем” с точки зрения своего времени. Христос дал ему возможность той самой властью, которая дана была свыше, совершить первое римское исповедание веры путем написания приговора на табличке, прибитой на Его кресте...

«Практика аскези в ісламському містицизмі» та  «Євангельські християни святі сіоністи» — нові дослідження українських релігієзнавців

5 03 2012   Віктор Єленський Публікації, Богослов'я, Історія

«Практика аскези в ісламському містицизмі» та «Євангельські християни святі сіоністи» — нові дослідження українських релігієзнавців

20 лютого на засіданні Спеціалізованої вченої ради Д 26.053.21 у Національному педагогічному університеті ім. М.П. Драгоманова відбувся захист двох доволі глибоких і оригінальних дисертації зі спеціальності «Релігієзнавство».

Стокгольмський синдром «фатально закодованих» українців (до проблеми несприйняття Українського православ’я)

1 03 2012   Олександр Саган, професор Публікації, Історія

Стокгольмський синдром «фатально закодованих» українців (до проблеми несприйняття Українського православ’я)

В січні 2012 року на сайті «Релігія в Україні» була надрукована стаття кандидата історичних наук Сергія Савченка, присвячена проблемі особливостей українського православ’я. Публікація викликала жваве обговорення на сайті. Доктор філософських наук Олександр Саган надіслав відповідь...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.

 

Священик Сєверодонецької єпархії УПЦ (МП) звершив чин в...

Onufriy

Onufriy написал:

Та це прямо чудо!...
Схоже, що "капітан сьогодні був тверезий"

Харків'яни вимагають у парафії УПЦ (МП) відновити колі...

Onufriy

Onufriy написал:

порушення Закону України «Про охорону культурної спадщини» в Харкові давно набули системного характеру

Прокляті воцерковлені дикуни! what
Але ще більше гріха - на місцевих адміністративних беззаконниках і фарисеях

Знайдіть на цьому бланку згадку про УПЦ

dima222

dima222 написал:

Митрополита Лазаря давно треба було оголосити персоною нон грата в Україні - а тим часом його рідним брат Дмитро у Дунаєві біля Почаєва в селі, яке приєдналося до ПЦУ, намагається будувати нову церкву. І точно за гроші Лазаря, бо всі племінники Лазаря - сини та родичі Дмитра, служать священиками у Криму. 

Чем Зеленский страшен для православия

Onufriy

Onufriy написал:

Добрячий текст +5!
 
51-е правило Шестого Вселенского собора запрещает всем христианам посещать комедийные представления... программы с участием Зеленского подпадают под анафему, так как усеяны непристойностями

З огляду на це, православна Церква не повинна б агітувати за Зеро... feel

Але... wink в УПЦ МП тепер усе інакше...

Дійсно, ну як же можна не підтримати чоловічка? Тим більше, коли він - за "електронний концтабір"? winked

Грецький Центр теологічних досліджень пропонує вихід з ...

Onufriy

Onufriy написал:

 
ПЦУ та УПЦ (МП) сформують єдиний православний Синод...

Які дикі пропозиції! belay   
Які страшно відстали ці греки! angry
Вони нічогісінько не знають про "вЬру православную": ні про "російський світ", ні про "вєлічіє", ні про "богоданість" Пу!..
І вже тим більше - про "єресь українства", "єресь гуманізма" і богомерзотність геометрії!!

Ну як же зможуть правовірні овечки святоросійства возсісти поряд з козлищами жидорептилоїдства?!! recourse

Польская Православная Церковь поддерживает украинскую а...

Філософ

Філософ написал:

Польська ПЦ це збір неуків радянського зразка. Вже давно доведено апостольське спадкоємство колишніх УАПЦ і УПЦ КП. Тому всі розмови про "перерукополеження" є безпідставними. Тимбільше з ієрархами ПЦУ спіслужив Вселенський патріарх!

Циркулярний лист Тюченської єпархії. Про духовні критер...

Onufriy

Onufriy написал:

1. Вибір 2019 дійсно пісний... recourse 
2. Пророцтво Лепехи збулося:
"аполітичні" москвовіри агітують за ЗЕро-кандидата
Всеволод Чаплін: "надо достигать договоренностей с лидером гонки (Зеленским), требуя письменных гарантий прекращения гонений на каноническую Церковь, возвращения политэмигрантов и критиков «европейского выбора» в политику... назначения министром культуры (он курирует религию) Юрия Бойко, Виктора Медведчука, Вадима Новинского или Василия Анисимова..."
"Порошенко – абсолютное зло"
love
https://credo.press/223778/