Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Історія
Єзуїти та юдеї

14 08 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Єзуїти та юдеї

Найзапеклішим критиком «юдеофілії» Лойоли став примас Іспанії, архієпископ Толедо Мартінес Сіліцео. Протягом багатьох років він вимагав від Ігнатія Лойоли виключити «нових християн» із Товариства. Аналогічні вимоги єзуїтському генералу висунув королівський двір Іспанії...

Епископское безбрачие в православной традиции (продолжение)

10 08 2011   Архиепископ Нью-Йоркский Петр (Л’Юилье) Публікації, Історія

Епископское безбрачие в православной традиции (продолжение)

Невзирая на решение, принятое, возможно, Апостолами, Трулльский Собор определенно подтвердил закон, предписанный Юстинианом. Безусловно, 12 канон не делает ссылки на законодательство Юстиниана. В период Античности и Средневековья такие случаи не происходили. Так как власть канонов считалась выше, чем власть законов, первые не могли получать легитимность от последних. Однако нужно ответить на другой вопрос: как Собор мог канонически аннулировать решение, принятое, возможно, Апостолами?

Історія як засіб маніпуляції

9 08 2011   Сергій Савченко Публікації, Історія, Рецензії

Історія як засіб маніпуляції

Нова книжка Андрія Портнова складається з кількох блоків питань: перший – історія як засіб легітимації («міф заснування») сучасної України та формування ідентичностей в сучасному українському суспільстві; другий – «наукове середовище та академічні культури в сучасній Україні»; третій, представлений статтею про образ Росії в сучасних українських підручниках; і четвертий, присвячений багаторічним бурхливим дебатам з приводу того, чи був Голодомор 1932-33 рр. геноцидом української нації...

Епископское безбрачие в православной традиции

8 08 2011   Архиепископ Нью-Йоркский Петр (Л’Юилье) Публікації, Історія

Епископское безбрачие в православной традиции

Учитывая недостаток источников, трудно исследовать распространение безбрачия среди епископата. Новый Завет дает нам очень запутанные свидетельства об этой практике, сложность которой и отразилась в вековой христианской традиции. Однако примечательно то, что в раннем Христианстве нельзя найти определенную связь между церковным служением и безбрачием или воздержанием...

Патрология в Киевской Духовной Академии (1841-1923)

2 08 2011   Юрий Черноморец Публікації, Історія

Патрология в Киевской Духовной Академии (1841-1923)

Патрологию в Киевской Духовной Академии преподавали выдающиеся ученые своего времени. В начале XX века патрологическая наука в КДА достигает своего расцвета. Монографии, написанные в эти годы, не утратили своего значения и сегодня. Наследие КДА в области патрологии требуется осмыслить, актуализировать и популяризировать...

Владимирово крещение: рациональный выбор или озарение свыше?

28 07 2011   Владимир Бурега Публікації, Історія

Владимирово крещение: рациональный выбор или озарение свыше?

Житийный рассказ о крещении святого князя Владимира настолько прочно вошел в нашу церковную культуру, что сегодня мало кто задумывается над теми непростыми вопросами, которые возникают при внимательном его прочтении. А между тем обстоятельства Владимирова крещения и по сей день вызывают горячие споры историков...

Католицька Церква і Французька революція

23 07 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Католицька Церква і Французька революція

23 липня 1790 р. після підписання королем у Франції набула чинності „Цивільна конституція духовенства”, на якій у священиків вимагали присяги на вірність державі. Це стало причиною схизми у французькій Церкві до 1801 р.

«Две души» – две Церкви. О духовных характерах украинцев и русских. Часть II

20 07 2011   Арсен Ричинский Публікації, Історія

«Две души» – две Церкви. О духовных характерах украинцев и русских. Часть II

Гоголь – типичный образец раздвоения культур, борьбы двух национальных душ. Все его биографы и критики подчеркивают дисгармоничность его жизни и противоречия в его творчестве. Но если Гоголь шатался еще между двумя душами и не мог отдать предпочтение ни одной из них, то после него приходит мыслитель, который уже полностью отдался русской культуре, у которого украинская душа лишь изредка звучала своеобразными мотивами, непонятными и чуждыми для россиян. Был это – Ф.Достоевский...

Велич і трагедія президента Карпатської України Августина Волошина (до 66-х роковин мученицької смерті)

18 07 2011   архімандрит Віктор (Бедь), професор, ректор Ужгородської української богословської академії ім. святих Кирила і Мефодія та Карпатського університету ім. Августина Волошина Публікації, Історія

Велич і трагедія президента Карпатської України Августина Волошина (до 66-х роковин мученицької смерті)

Творчий ужинок Августина Волошина справді вражає — 42 книжки (серед яких, в першу чергу, підручники для шкіл карпатоукраїнського регіону рідною мовою), сотні публіцистичних і наукових статей з проблем економічного, освітнього, культурного, релігійного, громадського і політичного життя краю. На жаль, повної бібліографії його праць досі не видано, а те, що видано, — тільки дещиця його творчої спадщини...

Свято Ризопокладання у Влахерні та пам’ять про перше Оскольдове Хрещення Русі

17 07 2011   Сергій Шумило, заступник голови «Товариства пам’яті князя Оскольда», м. Київ Публікації, Історія

Свято Ризопокладання у Влахерні та пам’ять про перше Оскольдове Хрещення Русі

У 2012 р. вперше за останні 80 років у Києві відбудуться загальноцерковні урочистості з нагоди Оскольдового Хрещення Русі та заснування Київської Митрополії. Чому ж подія, пов’язана із поразкою Русі, стала знаком її Божественного покровительства, а Влахернський монастир - одним з найбільш шанованих руськими паломниками?..

«Две души» – две Церкви. О духовных характерах украинцев и русских

14 07 2011   Арсен Ричинский Публікації, Історія

«Две души» – две Церкви. О духовных характерах украинцев и русских

Книга «Проблемы украинского религиозного сознания» написана А.Ричинским 80 лет назад. Но большинство идей, которые он анализирует, остаются для Украины (и России) актуальными и сегодня. Вниманию читателей предоставляется шестой раздел книги «На крестном пути» – о разности духовных характеров украинцев и русских. Материал впервые печатается на русском языке.

Інквізиція у боротьбі за чистоту віри

13 07 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Інквізиція у боротьбі за чистоту віри

Цього року виповнилось 780 років з того дня, коли папа Григорій ІХ видав буллу «Excomunicamus et anathematisamus», яка вважається початком інституціоналізації інквізиції...

Заметки о «свежей» истории баптизма

12 07 2011   Михаил Черенков Публікації, Історія

Заметки о «свежей» истории баптизма

Постсоветский период в истории протестантизма охотно обсуждают журналисты и политологи, но историки Церкви и теологи до сих пор обходят стороной. Названный период богатый событиями и сложный для анализа. На смену героическому эпосу прежних времен пришел жанр социальных экспериментов, стратегических инициатив, разного рода контекстуализаций. Исследователь-специалист найдет здесь обилие материала в чистом виде, без мифологизаций, без исторических спекуляций...

Нарис історії, сьогодення та майбутнього самобутності Київської Церкви

11 07 2011   Архімандрит Арсеній Бочкарь, доктор богослов’я, доцент Публікації, Історія

Нарис історії, сьогодення та майбутнього самобутності Київської Церкви

Три століття впливу російського Православ’я на українське дають про себе знати. Але наш священний обов’язок повертатися й до своїх коренів і відроджувати все те, що було надбанням наших предків протягом століть...

Пій VII — бранець Бонапарта

5 07 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Пій VII — бранець Бонапарта

6 червня 1809 р. за наказом Наполеона папа Пій VII був викрадений та вивезений з Риму. Для Наполеона окупація Папської держави та використання папи в якості „авіньйонського” бранця стали етапами на шляху розбудови культу імператора. Статус Імператора Французької імперії, спадкоємця Імператорів Священної Римської Імперії, мав легітимізувати претензії Франції на панування в Європі та Північній Африці...

Трипільська молитовна символіка, Венери, Мадонни, «мотанки»...

22 06 2011   Світлана Хрипко Публікації, Історія

Трипільська молитовна символіка, Венери, Мадонни, «мотанки»...

Безоглядно назвати сакральні предмети давнини «ідолопоклонством» - це, певним чином, те саме, що назвати приховану від сьогодення  мудрість сакральної культури давнини «банальною міфологією», православ’я й католицизм - «іконопоклонством», а мусульманство – «буквопоклонством». Як мінімум, «духовну минувшину» варто поважати, як максимум – намагатись зрозуміти...

Соціальний католицизм: папські енцикліки ХІХ-ХХ століття

14 06 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Соціальний католицизм: папські енцикліки ХІХ-ХХ століття

Як уже повідомлялося, 15 травня виповнилось 120 років з моменту публікації Папою Левом ХІІІ енцикліки “Rerum novarum”, яка стала важливим кроком у справі формування соціальної доктрини Католицької Церкви. Протягом ХХ століття ця доктрина пройшла важливу еволюцію, що відбилось в низці нових папських документів...

Святой мирянин

12 06 2011   Влад Головин Публікації, Історія

Святой мирянин

Когда люди слышат о Владимире Мономахе, то обычно вспоминают о его «шапке». То есть легендарной короне византийских императоров, которая якобы была подарена матери князя (византийской принцессе), а потом перешла по наследству московским государям.  Более сведущие в истории люди знают, что князь много раз успешно воевал с половцами. Талантливый полководец, праотец русских государей – таково самое распространенное представление о Мономахе.  А что известно о нем как о христианине? Это был очень необычный князь...

Язык богослужения в Библии и у святых отцов

10 06 2011   Игумен Феогност (Пушков) Публікації, Аналітика, Історія

Язык богослужения в Библии и у святых отцов

«Религия в Украине» уже поднимала вопрос понимания православного богослужения. Свой взгляд на наиболее распространенные ошибки в восприятии церковнославянского текста предлагал диакон Андрей Глущенко. Сегодня в продолжение темы мы публикуем статью клирика Северодонецкой епархии УПЦ иеромонаха Феогноста (Пушкова).

«Sublimus Dei» у боротьбі з рабством

1 06 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

«Sublimus Dei» у боротьбі з рабством

2 червня відзначаються дві дати, пов’язані з темними сторінками історії людства. У цей день 1537 р. папа Павло III оприлюднив буллу «Sublimus Dei», яка заборонила поневолення тубільного населення Америки та всіх інших народів. У цей же день 1924 р. Конгес США надав громадянство всім корінним американцям, які до того дня займали на соціальній драбині тамтешнього суспільства місце нижче від нащадків колишніх рабів...

Жанна Д’Арк: очима медиків, Церкви та істориків

30 05 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Жанна Д’Арк: очима медиків, Церкви та істориків

Рівно 580 років від сьогоднішнього дня, 30 травня 1431 р., Жанна Д’Арк була спалена англійцями в Руані «за єресь, відьомство і носіння чоловічого одягу». Одразу ж після її смерті з волі короля Франції та за наказом Папи Римського розпочався реабілітаційний процес, який відновив добре ім’я Орлеанської діви. Беатифікація Жанни відбулася майже за чотириста п’ятдесят років, 18 квітня 1909 р. У 1920 р. Римо-Католицька Церква оголосила Жанну Д’Арк святою. З того часу Жанна Д’Арк вшановується як покровителька Франції, мучеників, бранців, вояків, жінок, та людей, над побожністю яких насміхаються...

Отец Георгий Митрофанов: О вине Церкви в гонениях ХХ века и народе, который так и не стал победителем

18 05 2011   Беседовал протоиерей Андрей Дудченко Публікації, Інтерв'ю, Історія

Отец Георгий Митрофанов: О вине Церкви в гонениях ХХ века и народе, который так и не стал победителем

На прошлой неделе Киевскую духовную академию посетил церковный историк и публицист, преподаватель Питерских духовных школ и член Синодальной комиссии РПЦ по канонизации святых протоиерей Георгий Митрофанов. Встретившись с о.Георгием вскоре после нашумевших в прессе столкновений во Львове на почве празднования дня Победы, мы не могли не воспользоваться возможностью расспросить столь интересного собеседника, служившего панихиды по деятелям власовского движения и называвшего празднование дня Победы в Российской Федерации - «победобесием властей».

Про Перемогу, яку ми не знаємо

17 05 2011   Священик Віталій Ейсмонт Публікації, Історія

Про Перемогу, яку ми не знаємо

Є свято Перемоги. 9 Травня, незабутній день. Була ще одна Перемога, пов’язана з цією ж війною. Вона ніколи не мала свого особливого дня. Вона не згадується, про неї не мовлять. Те, про що так багато говорилося ще декілька десятків років тому, сьогодні покрилося мороком забуття…

Соціальний католицизм: “Rerum novarum” і пошуки соціальної справедливості

16 05 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Богослов'я, Історія

Соціальний католицизм: “Rerum novarum” і пошуки соціальної справедливості

15 травня виповнюється 120 років від оголошення папою Львом ХІІІ енцикліки “Rerum novarum”, яка стала відповіддю Католицької Церкви на радикально нову соціальну ситуацію — стрімкий розвиток капіталізму, експлуатацію робітників та поширення соціалістичних впливів у робітничому середовищі. Короткий огляд концепцій головних представників соціального католицизму та його організацій показує, що підґрунтям «Rerum novarum» стали головні оцінки та концепції соціальних реформ, які уже розробляли католицькі реформатори протягом майже півстоліття...

Асирійці (айсори) у Києві. Етнографічні нотатки

13 05 2011   Ф. Бахтинський (Ф.М. Сенгалевич) Публікації, Історія

Асирійці (айсори) у Києві. Етнографічні нотатки

Портал "Релігія в Україні" пропонує читачам рідкісне дослідження українського краєзнавця і письменника Ф.М. Сенгалевича, який працював під псевдонімом Ф. Бахтинський і відомий своїми етнографічними дослідженнями семітів, що мешкали в Україні, зокрема в Києві. Стаття взята нами з видання «Східний Світ» №6 за 1928 рік. Сам автор був розстріляний фашистами під час окупації країни...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

На Івано-Франківщині віряни УПЦ (МП) не дали перевести ...

josephus

josephus написал:

"вірним" МП дуже погано живеться на Галичині! хай їдуть у рідний Сибір до шаманів рпц 

Патриарх Кирилл духовенству РПЦ: «Кто со мной не соглас...

Onufriy

Onufriy написал:

нужно ли делать все то, о чем патриарх учит — оставьте все сомнения! И строго исполняйте то, что я повелеваю!.. Другого пути для нашей Церкви сегодня нет! Кто не согласен — на пенсию!

КГ погрожує гоніннями усім, хто незгодний з його папісько-етнофілетичним лжеученням

Навіщо?!. Хіба у РПЦ існує якась опозиція до москвопапізму?
Чи тупі погрози - це невід'ємна частина Євангельської звістки зокрема і російсько-православної псевдокультури взагалі? 

П.С.
Про благодатність РПЦ - дійсно, сьогодні там легше всього постраждати за Христа. Але черги не помітно

Вот новый железный занавес

Onufriy

Onufriy написал:

коммунизм глубоко уничтожил культурные корни христианства в оккупированных когда-то странах

не думаю, что мы можем говорить о пробуждении христианства на Востоке. Возвращение национализма в этих странах не следует путать с христианским пробуждением

+5!! На "постхристиянському" Заході мало християнства, а на Сході багато псевдохристиянства.

Деформоване комунізмом, убоге, трагікомічне націонал-християнство демонструє віросповідну немічність: поляко-католики 
нав'язують Цариці Небесній посаду королеви республіки польської, а святоросійсько-православні проповідують божественну єдність мертвої імерії у "триєдиній купелі" народів.

Два полюси "християнського" політизованого маразму
Полюси різні, маразм - один. І ціна йому - одна

«Правий сектор» зірвав засідання Почаївської міськради,...

josephus

josephus написал:

йоббіки є і на Тернопільщині, навіть серед депутатів! 

Священник УПЦ принял участие в Форуме войсковых казачьи...

Філософ

Філософ написал:

Так які це козаки....цирк!

Глава пресс-службы УПЦ: В Украине – богоборческая власт...

Філософ

Філософ написал:

Цікаво і для чого публікувати маразми цього <...>?

Відредаговано
адмін

"Як діти". Как статья "ДС" об истории Украины вызва...

Onufriy

Onufriy написал:

дают нам послойный срез ваты в ее обильном и разнообразном спектре

Выглядит как внутренние конфликты между группировками зомби

wink 

Богословська класика – сучасна!

АРХМ АВВАКУМ

АРХМ АВВАКУМ написал:

Цікаво, дуже цікаво послухати та взяти в роботу духовної мислі

Постправда

Onufriy

Onufriy написал:

история нашего сосуществования с Россией.. не оставляет много места для наивности. Столкнувшись с украинским препятствием, ураган постправды двинулся дальше на Запад

Постправда по своей природе нехристианская. Ее сестра – откровенная ложь, с которой у них общий отец. Отдельные христиане и даже целые церкви могут выступать за пост-правду...

1. "Церкви" - у множині!.. Politique!.. fellow Ніби хтось не знає, що святоросійське лайно чвирить лище з одного канонічного джерельця! 
2. Друга цитата потребує перекладу з премудрофілософської: "церкви можуть служити дияволу" smile
Та ні.. Церква(и) не може служити ворогу... Служити може лише зборище нечестивців, у якому немає чого робити порядній людині
волна постправды, которая попыталась уничтожить результаты украинского Майдана...в основном провалилась

Вона провалиться тоді, коли християни почнуть захищати своє віровчення від антихристиянського політправославного спотворення. Постправда закінчиться тоді, коли вірні відійдуть від політесних еківоків і прямо назвуть речі своїми іменами

Стаття про постправду потребує більше правди!

Постправда

Onufriy

Onufriy написал:

Церкви берут постправду на вооружение, когда решают принять участие в культурных войнах или отождествляют себя с определенной идеологической платформой. В таких случаях церкви принимают и воспроизводят нарративы, которые выражают только часть истины. Они забывают другие части правды, потому что эти части неудобны...

Проблема в тому, що для християн Істина - це Предвічний Бог і Спаситель світу Ісус Христос (Ів. 14:6)

Отож ідеться не про філософські категорії, а про те, що подібній лжецеркві Христос стає незручним, починає "заважати" у її "служінні" 
Мы, как христиане, должны проявлять бдительность и оценивать постправду на основании евангельских критериев

Егеж... Але якби християни дійсно виявляли пильність, то у своїх статтях вони б писали не про оксфордські прикметники, а про святоросійську етнофілетичну єресь

В УПЦ (МП) забрали назад извинения клирику УПЦ КП

Філософ

Філософ написал:

Все по "канонічному"...

В последние 2-3 дня большая дискуссия развернулась вокр...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: Сергей Чапнин
Это возможно только в одном единственном случае - когда патриарх мыслит о себе как о "епископе Рима", т.е. он стоит *над* всеми прочими епископами и повелевает ими и всем духовенством

Чапнін публічно свідчить, що існує єдина інтерпретація слів КГ - папізм...
А далі спрацьовує психологія:
Ересь? Ох, как бы не хотелось мне об этом говорить... 

Оце воно і є... Що легше сказати - "єресь" чи "спотворення ЦС"? feel 
Mikhail Nechaev "А патриарх-то - не православный!", - подумали после проповеди православные верующие и традиционно хором промолчали

Постправда

Філософ

Філософ написал:

Постправду схоже взяла собі на озброєння гундяївська РПЦ. Щоб вести інформаціну війну проти "невгодних" православних Церков. Це й просування гундяївського "російського світу", це й насадження рос. політичних схем.Думаю "найкращими" виразниками цієї постправди, крім російських ЗМІ, є брехлива жовта преса, типу: СПЖ, расколамнєт, правлайф і т.д.

А загалом цікава стаття о. Кирила!))