Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Історія
Митрополит Днепропетровский и Павлоградский Ириней: «Старые фотографии поведали о поездке 40-летней давности»

21 08 2012   Елена Тищенко Публікації, Історія

Митрополит Днепропетровский и Павлоградский Ириней: «Старые фотографии поведали о поездке 40-летней давности»

Управляющий Днепропетровской епархией УПЦ митрополит Ириней рассказал о том, как в годы советской власти, будучи клириком Патриаршего подворья, встречался в Японии с епископом Черниговским и Нежинским Владимиром, нынешним Предстоятелем УПЦ.

Истоки Почаева: историография и традиция

3 08 2012   Владислав Дятлов Публікації, Історія

Истоки Почаева: историография и традиция

Предлагаемый ниже экскурс в изначальную историю Почаева – попытка автора поделиться итогами историографической «разведки», которая, с точки зрения знакомства с первоисточниками, оказалась весьма интересной.

Основні тенденції у ставленні УГКЦ до німецької окупаційної влади (1941-1944 рр.)

9 07 2012   Ігор Загребельний Публікації, Історія

Основні тенденції у ставленні УГКЦ до німецької окупаційної влади (1941-1944 рр.)

Взаємини УГКЦ з фашистським режимом викликали і викликають чимало суперечок. Нещодавно портал «Релігія в Україні» опублікував дослідження протоієрея Олексія Добоша про церковне служіння митрополита Андрея Шептицького в роки другої світової війни. Сьогодні своє бачення проблеми пропонує інший наш автор...

Лжеархиепископ Херувим (Дегтярь) и внутрицерковное сектантство

5 07 2012   Сергей Штейников, Андрей Яковенко Публікації, Історія

Лжеархиепископ Херувим (Дегтярь) и внутрицерковное сектантство

Этому человеку уже более 70 лет, однако он до сих пор продолжает игру – создает вокруг себя ореол таинственности, избегает прямых бесед о своем прошлом, а главное, является автором легенд не только о себе, но и о тех святынях, которые пользуются авторитетом у православных верующих.

Діяльність митрополита Андрія Шептицького та керованої ним Української Греко-Католицької Церкви у 1939-1944  рр. Частина третя

19 06 2012   Протоієрей Олексій Добош Публікації, Історія

Діяльність митрополита Андрія Шептицького та керованої ним Української Греко-Католицької Церкви у 1939-1944 рр. Частина третя

Третя -- остання -- частина статті веде мову про події другої половини війни, створення дивізії СС «Галичина» та про спроби митрополита Андрія Шептицького знайти спільну мову з радянською владою.

Діяльність митрополита Андрія Шептицького та керованої ним Української Греко-Католицької Церкви у 1939-1944 рр. Частина друга

29 05 2012   Протоієрей Олексій Добош Публікації, Історія

Діяльність митрополита Андрія Шептицького та керованої ним Української Греко-Католицької Церкви у 1939-1944 рр. Частина друга

Велика Вітчизняна війна стала ареною діяльності для всіх бажаючих мати хоч яку-небудь користь з цієї війни для себе, зокрема для альянсу ОУН з ГКЦ.

Популярність культу св. Миколая Мірлікійського в посвятах українських храмів

22 05 2012   Оксана Прокоп’юк Публікації, Історія

Популярність культу св. Миколая Мірлікійського в посвятах українських храмів

Дослідження кінця 90-х рр. XX ст. показали, що таємне молитовне ім’я князя Володимира Святославича, ймовірно, було Миколай. Це дозволило висунути гіпотезу про особливу активізацію культу святого Миколая хрестителем Русі, князем Володимиром.

О базисе, надстройке и «жадных попах»

21 05 2012   Сергей Савченко Публікації, Аналітика, Історія

О базисе, надстройке и «жадных попах»

Проблемы истории Православной Церкви конца ХІХ — начала ХХ вв. в работах современных украинских исследователей

Діяльність митрополита Андрія Шептицького та керованої ним Української Греко-Католицької Церкви у 1939-1944 рр.

15 05 2012   Протоієрей Олексій Добош Публікації, Історія

Діяльність митрополита Андрія Шептицького та керованої ним Української Греко-Католицької Церкви у 1939-1944 рр.

Навколо його постаті точаться суперечки вже не перше десятиліття. Особливо складним був останній період життя ієрарха, що збігся з роками Другої світової війни.

Тот, чье имя мы упоминаем каждый день в молитве

11 04 2012   Анна Путова Публікації, Богослов'я, Історія

Тот, чье имя мы упоминаем каждый день в молитве

Возможно, он не был “кровожадным чудовищем” с точки зрения своего времени. Христос дал ему возможность той самой властью, которая дана была свыше, совершить первое римское исповедание веры путем написания приговора на табличке, прибитой на Его кресте...

«Практика аскези в ісламському містицизмі» та  «Євангельські християни святі сіоністи» — нові дослідження українських релігієзнавців

5 03 2012   Віктор Єленський Публікації, Богослов'я, Історія

«Практика аскези в ісламському містицизмі» та «Євангельські християни святі сіоністи» — нові дослідження українських релігієзнавців

20 лютого на засіданні Спеціалізованої вченої ради Д 26.053.21 у Національному педагогічному університеті ім. М.П. Драгоманова відбувся захист двох доволі глибоких і оригінальних дисертації зі спеціальності «Релігієзнавство».

Стокгольмський синдром «фатально закодованих» українців (до проблеми несприйняття Українського православ’я)

1 03 2012   Олександр Саган, професор Публікації, Історія

Стокгольмський синдром «фатально закодованих» українців (до проблеми несприйняття Українського православ’я)

В січні 2012 року на сайті «Релігія в Україні» була надрукована стаття кандидата історичних наук Сергія Савченка, присвячена проблемі особливостей українського православ’я. Публікація викликала жваве обговорення на сайті. Доктор філософських наук Олександр Саган надіслав відповідь...

«Науковий вісник УУБА» як показник якості богословської освіти

27 02 2012   Ілля Бей Публікації, Рецензії, Історія

«Науковий вісник УУБА» як показник якості богословської освіти

Ужгородська Українська богословська академія - головна кузня докторів богослов’я на пострадянському просторі

К вопросу о начале русской иерархии. К 1150-летию основания Киевской митрополии

23 02 2012   Архимандрит Макарий (Веретенников), профессор Московской духовной академии Публікації, Історія

К вопросу о начале русской иерархии. К 1150-летию основания Киевской митрополии

Сведения о Фотиевом крещении Руси мы черпаем из византийских документов, которые создавались в атмосфере неурядиц на Патриаршем и императорском престолах Византии, что сказалось на объективности и на полноте исторических источников. Поэтому в данном случае мы сталкиваемся с дополнительными трудностями в осмыслении исторических событий того времени...

Релігійні чинники народження Козацької України

7 02 2012   Сергій Шумило Публікації, Історія

Релігійні чинники народження Козацької України

Поза увагою зостається той факт, що імперсько-ідеологічне самоствердження Москви та ідея «Третього Риму» були породжені навіть не Москвою, а саме католицьким «першим» Римом, ідеологами Флорентійської унії. Швидше за все, якби не унійні авнтюри латинян і греків, подібного самоствердження в Північній Русі могло і не статись...

Экскурс к истокам украинской национальной идеи, или Откуда родом украинство?

27 01 2012   Владимир Волковский, аспирант Института философии НАН Украины Публікації, Аналітика, Історія

Экскурс к истокам украинской национальной идеи, или Откуда родом украинство?

Поводом к написанию этой статьи послужило появление в последнее время публикаций, посвященных критическому анализу происхождения украинства и все более усиливающаяся «разоблачающая» деятельность отдельных экспертов от религии, которые стараются всеми силами вскрыть искусственный и «вредоносный» характер украинской идеи. Поэтому у меня возникло намерение «взяться за перо» и, опираясь на некоторые исторические и теоретические источники, рассмотреть, откуда же все-таки возникает пресловутое украинское национальное движение и действительно ли истинны все те обвинения, ему инкриминируемые?..

Іґнац фон Деллінґер і виникнення Старокатолицької Церкви

19 01 2012   Микола Крокош Публікації, Богослов'я, Історія

Іґнац фон Деллінґер і виникнення Старокатолицької Церкви

Іґнац фон Деллінґер (Ignaz von Döllinger, 1799-1890 рр.) був одним із найвизначніших діячів німецького католицизму 19-го століття. Цей священик і професор історії Церкви та догматики Мюнхенського університету увійшов в історію Католицької Церкви передусім тим, що залишився одним із небагатьох всесвітньо відомих католиків, що ніколи так і не примирилися з догматичними рішеннями Першого Ватиканського собору (1860-1870 рр.) про юрисдикційний примат і непомильність папи римського...

Біблійна апологетика Ярослава Пелікана

4 01 2012   Вадим Арістов Публікації, Історія, Рецензії

Біблійна апологетика Ярослава Пелікана

Скільки Біблій, стільки способів розповісти про неї. Але Ярослав Пелікан обрав один з найкращих. Тож можна бути певним, що і у цьому «писанні» про Писання читач обов’язково знайде для себе чимало корисного...

Філософська теологія візантійського неоплатоніка Максима Сповідника  в інтерпретації київського патролога Сергія Єпіфановича

12 12 2011   Юрій Чорноморець Публікації, Богослов'я, Історія

Філософська теологія візантійського неоплатоніка Максима Сповідника в інтерпретації київського патролога Сергія Єпіфановича

Максим Сповідник не просто мав ідеал теології як науки філософської, але і створив відповідну цілісну філософсько-богословську систему. В даній статті ми ставимо за мету здійснити історико-філософський аналіз досліджень творчості Максима Сповідника видатним київським патрологом початку XX ст. С. Л. Єпіфановичем, спеціально зупинившись на досвіді всебічної оцінки поглядів Максима, здійсненої цим дослідником...

Великомучениця Катерина: актуалізація культу у XVIII ст.

7 12 2011   Оксана Прокоп’юк Публікації, Історія

Великомучениця Катерина: актуалізація культу у XVIII ст.

Достовірних відомостей про життя і мучеництво святої до нас дійшло небагато. Житіє Катерини Олександрійської досить пізнього походження і містить, як з богословської, так і з історичної точки зору, багато неоднозначних і суперечливих моментів. Дослідники схильні вважати, що розширені версії житія швидше говорять не про реальну історичну особистість, а про певний збірний образ ідеальної християнки...

Спроба відродити Київське князівство наприкінці XV сторіччя

1 12 2011   Анна Троїцька Публікації, Історія

Спроба відродити Київське князівство наприкінці XV сторіччя

На момент поставлення сщмч. Макарія митрополитом Київським у 1495 р. Московська і Київська Церкви-митрополії існували й розвивалися вже цілком окремо одна від одної. У 1448-1458 рр. відбувся остаточний поділ Київської митрополії, яка від часу "хрещення Русі" входила до складу Константинопольського патріархату, між великими Литовсько-Руським і Московським князівствами, внаслідок чого відокремилася незалежна від Константинополя (автокефальна) Московська митрополія. Київська ж митрополія (Литовсько-Руська) так і залишалася в складі Константинопольського патріархату..

Праведник праведників: спроба апології

2 11 2011   Сергій Грабовський Публікації, Історія

Праведник праведників: спроба апології

У Державі Ізраїль існує традиція присвоювати (за життя чи посмертно) почесне звання “праведника світу” тим представникам інших народів, котрі в роки Другої світової війни, рятуючи євреїв від неминучого знищення нацистами, виявили неабияку особисту мужність та продемонстрували непересічні моральні чесноти. Такі звання мають й українці: прості селяни, вчителі, ченці. Проте, як це не парадоксально, такого звання не має достойник, завдяки котрому на окупованій нацистами території були врятовані сотні, а може, й тисячі євреїв...

Протестантизм у Східній Європі: Польща — Литва — Русь

30 10 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Протестантизм у Східній Європі: Польща — Литва — Русь

31 жовтня 1517 р. Мартін Лютер започаткував Реформаційних рух, прикріпивши знамениті 95 тез до дверей Замкової церкви у Віттенберзі. Миттєво Реформація поширилась на схід, на землі Корони Польської і Великого князівства Литовського, залучивши до своїх лав не лише шляхту і міщан німецького походження, але також польського і руського, католицьких ченців та духовенство.

(Псевдо)юродива м. Аліпія – служителька Богу? чаклунка? цілителька?..

28 10 2011   Протоієрей Іоанн Київський Публікації, Історія

(Псевдо)юродива м. Аліпія – служителька Богу? чаклунка? цілителька?..

30 жовтня виповниться 23 роки з дня кончини київської монахині Аліпії (Авдєєвої). Наразі в УПЦ (МП) розглядається питання можливості чи неможливості її канонізації – зарахування до сонму святих. «Релігія в Україні» вже писала про думку митрофорного протоієрея Михаїла Бойка, духівника Київської єпархії УПЦ, який знав Аліпію і вважав її псевдоюродивою. Редакції «РвУ» вдалося розшукати ще одного священика, який служив у Вознесенській церкві на Деміївці протягом 1982-1989 років і особисто знав «матушку» Аліпію – отця Іоанна Київського (це його прізвище). Подаємо свідчення священика...

Українська мова як чинник національної ідентичності: ретроспективний огляд

25 10 2011   Інна Яворська Публікації, Історія

Українська мова як чинник національної ідентичності: ретроспективний огляд

На нашу думку, у процесі консолідації підросійських та підавстрійських українців ключову роль відіграла таки мова. Єдина живорозмовна мова дала українцям у різних імперіях усвідомлення себе як єдиного народу, а вже потім, прийшовши до цього усвідомлення, вони взялися за творення єдиної літературної мови в різних її варіантах ― західно‑ та східноукраїнському...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Причастие с коронавирусом. Кому повезет больше - правос...

Філософ

Філософ написал:

Взагалі то ПЦУ на період карантину змінила форму причастя і подає його в руки. Чому пані Щоткіна про це не згадує, а цитує приватну думку митрополита Димитрія Рудюка?

Глава УПЦ (МП) виступив проти «ложного геройства» під ч...

dima222

dima222 написал:

Точно відомо що в Почаївській лаврі минулого тижня швидка забрала до лікарні у Київ головного духівника (сповідальник всієї братії, третя людина в лаврі після намісника та благочинного) лаври архімандрита Іполита (Липчея)... Позавчора його терміново постригли у схиму - обряд який проводять над монахами перед смертю. Як відомо у архімандрита Іполита був туберкульоз легенів, від якого він страждав вже декілька років. За останні двадцять років на туберкульоз у Почаївській лаврі перехворіли багато насельників. Свого часу від туберкульозу тут помер архімандрит Антоній, а також туберкульозом хворів минулорічний духівник лаври, який помер рік тому архімандрит Георгій (Стець). Ще не менше декількох десятків насельників є носіми туберкульозу. Можливо що саме ця хвороба послабила імунітет архімандрита Іполіта який заразився коронавірусом. І якщо вчора він перебував ще у палаті в стаціонарі, то сьогодні його стан погіршився і він терміново був переведений у реанімацію.
Також є інформація з переписки заступника голови Відділу зовнішніх церковних звязків прот. Миколи Данилевича та відповідального за міжконфесійні конфлікти у Тернопільскій області, за кличкою "Шумахер", прот. Георгія Прокопчука (служиь у В. Млинівцях Кременецького району), в якій останній говорить про багато хворих в лаврі. А він, Георгій, є близькою людиною до намісника лаври митрополита Володимира і Тернопільського митрополита Сергія. Тому інформацією володіє достовірною. 
Про Шумахера тут є додаткова інформація https://zz.te.ua/moskovskyj-batyushka-z-ternopilschyny-zustricha
vsya-z-heneralom-fsb/
Також відомо, але це вже з усного повідомлення, що на Свято-Духівському скиту при Почаївській лаврі багато хворих - кашляють, хриплять, лікуються розтиранням ніг у соляній воді, прокапуються протизастудними засобами, приймають теплі ванни і парять у парілках, але всі на ногах. Хто має симптоми важкої хвороби, відправляють додому.
Також відомо, що братія лаври закликає людей ходити на служби і останнім часом в лаврі людей значно побільшало.
Сьогодні прийшла інформація що всі працівниці в лаврі, так звані "матушки", які працювали на коровнику, на митті бутилок для вина, прибирали у храмах і жили в Антоніївській церкві, у лаврському готелі і в підвалі під корпусом № 7 були розпущені по домах. А це бабушки і жінки з різних регіонів України, Булорусі, Росії і Молдови. Хоча також відомо що частина їх переховується у ідземних храмах лаври, оскільки є жителями далеких регілнів Росії, наприклад з Пермі є послушниці які таємно живуть у готелі лаври. 

«Липківство» як духовна, канонічна та еклезіологічна пр...

dima222

dima222 написал:

Шумило ще три-чотири роки тому ревно писав про руских катакомбників і зарубіжників і всячеськи плюндрував РПЦ не вважаючи її навіть канонічною церквою. Тепер так же ряно пише за РПЦ і плюндрує все українське. При цьому гарно маскуться під любител української старовини і знавця українського Афону. Така собі куропатка в клітинку - сьогодні рябоє, а завтра сідоє. низько, ницо так робити - жити в Україні і так її паплюжити. Для СБУ тут є гарне джерело для роботи...

Київська громада УПЦ (МП) перейшла в РПЦЗ

dima222

dima222 написал:

Ось так - відкрились у людей очі і втікають від Московської церкви подалі... нема там ні віри в людей, ні моралі, ні співчуття, ні духу Божого.
А мене особисто вразило те як самий крутий юриста УПЦМП витіснив православного батюшку з храму. Вот для чего нужны оказывается юристы в митрополии...
Онуфрий же просто продолжает хлопать ушами )))) 
А свщенника и людей очень жалко. Веру так можно всю расплескать.
ПС: как вариант можно переходить в ПЦУ. Там чище... В РПЦЗ счас прихожане тоже прозреют от всех этих кодов и паспортов и экуменизмов... Та же политическая будет подоплевка что и в МП. Корабль вышел в плавание, а куда приплывет, то Бог один знает. Если вообще приплывет... Топят ведь...

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати?