Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Історія
Владимирово крещение: рациональный выбор или озарение свыше?

28 07 2011   Владимир Бурега Публікації, Історія

Владимирово крещение: рациональный выбор или озарение свыше?

Житийный рассказ о крещении святого князя Владимира настолько прочно вошел в нашу церковную культуру, что сегодня мало кто задумывается над теми непростыми вопросами, которые возникают при внимательном его прочтении. А между тем обстоятельства Владимирова крещения и по сей день вызывают горячие споры историков...

Католицька Церква і Французька революція

23 07 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Католицька Церква і Французька революція

23 липня 1790 р. після підписання королем у Франції набула чинності „Цивільна конституція духовенства”, на якій у священиків вимагали присяги на вірність державі. Це стало причиною схизми у французькій Церкві до 1801 р.

«Две души» – две Церкви. О духовных характерах украинцев и русских. Часть II

20 07 2011   Арсен Ричинский Публікації, Історія

«Две души» – две Церкви. О духовных характерах украинцев и русских. Часть II

Гоголь – типичный образец раздвоения культур, борьбы двух национальных душ. Все его биографы и критики подчеркивают дисгармоничность его жизни и противоречия в его творчестве. Но если Гоголь шатался еще между двумя душами и не мог отдать предпочтение ни одной из них, то после него приходит мыслитель, который уже полностью отдался русской культуре, у которого украинская душа лишь изредка звучала своеобразными мотивами, непонятными и чуждыми для россиян. Был это – Ф.Достоевский...

Велич і трагедія президента Карпатської України Августина Волошина (до 66-х роковин мученицької смерті)

18 07 2011   архімандрит Віктор (Бедь), професор, ректор Ужгородської української богословської академії ім. святих Кирила і Мефодія та Карпатського університету ім. Августина Волошина Публікації, Історія

Велич і трагедія президента Карпатської України Августина Волошина (до 66-х роковин мученицької смерті)

Творчий ужинок Августина Волошина справді вражає — 42 книжки (серед яких, в першу чергу, підручники для шкіл карпатоукраїнського регіону рідною мовою), сотні публіцистичних і наукових статей з проблем економічного, освітнього, культурного, релігійного, громадського і політичного життя краю. На жаль, повної бібліографії його праць досі не видано, а те, що видано, — тільки дещиця його творчої спадщини...

Свято Ризопокладання у Влахерні та пам’ять про перше Оскольдове Хрещення Русі

17 07 2011   Сергій Шумило, заступник голови «Товариства пам’яті князя Оскольда», м. Київ Публікації, Історія

Свято Ризопокладання у Влахерні та пам’ять про перше Оскольдове Хрещення Русі

У 2012 р. вперше за останні 80 років у Києві відбудуться загальноцерковні урочистості з нагоди Оскольдового Хрещення Русі та заснування Київської Митрополії. Чому ж подія, пов’язана із поразкою Русі, стала знаком її Божественного покровительства, а Влахернський монастир - одним з найбільш шанованих руськими паломниками?..

«Две души» – две Церкви. О духовных характерах украинцев и русских

14 07 2011   Арсен Ричинский Публікації, Історія

«Две души» – две Церкви. О духовных характерах украинцев и русских

Книга «Проблемы украинского религиозного сознания» написана А.Ричинским 80 лет назад. Но большинство идей, которые он анализирует, остаются для Украины (и России) актуальными и сегодня. Вниманию читателей предоставляется шестой раздел книги «На крестном пути» – о разности духовных характеров украинцев и русских. Материал впервые печатается на русском языке.

Інквізиція у боротьбі за чистоту віри

13 07 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Інквізиція у боротьбі за чистоту віри

Цього року виповнилось 780 років з того дня, коли папа Григорій ІХ видав буллу «Excomunicamus et anathematisamus», яка вважається початком інституціоналізації інквізиції...

Заметки о «свежей» истории баптизма

12 07 2011   Михаил Черенков Публікації, Історія

Заметки о «свежей» истории баптизма

Постсоветский период в истории протестантизма охотно обсуждают журналисты и политологи, но историки Церкви и теологи до сих пор обходят стороной. Названный период богатый событиями и сложный для анализа. На смену героическому эпосу прежних времен пришел жанр социальных экспериментов, стратегических инициатив, разного рода контекстуализаций. Исследователь-специалист найдет здесь обилие материала в чистом виде, без мифологизаций, без исторических спекуляций...

Нарис історії, сьогодення та майбутнього самобутності Київської Церкви

11 07 2011   Архімандрит Арсеній Бочкарь, доктор богослов’я, доцент Публікації, Історія

Нарис історії, сьогодення та майбутнього самобутності Київської Церкви

Три століття впливу російського Православ’я на українське дають про себе знати. Але наш священний обов’язок повертатися й до своїх коренів і відроджувати все те, що було надбанням наших предків протягом століть...

Пій VII — бранець Бонапарта

5 07 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Пій VII — бранець Бонапарта

6 червня 1809 р. за наказом Наполеона папа Пій VII був викрадений та вивезений з Риму. Для Наполеона окупація Папської держави та використання папи в якості „авіньйонського” бранця стали етапами на шляху розбудови культу імператора. Статус Імператора Французької імперії, спадкоємця Імператорів Священної Римської Імперії, мав легітимізувати претензії Франції на панування в Європі та Північній Африці...

Трипільська молитовна символіка, Венери, Мадонни, «мотанки»...

22 06 2011   Світлана Хрипко Публікації, Історія

Трипільська молитовна символіка, Венери, Мадонни, «мотанки»...

Безоглядно назвати сакральні предмети давнини «ідолопоклонством» - це, певним чином, те саме, що назвати приховану від сьогодення  мудрість сакральної культури давнини «банальною міфологією», православ’я й католицизм - «іконопоклонством», а мусульманство – «буквопоклонством». Як мінімум, «духовну минувшину» варто поважати, як максимум – намагатись зрозуміти...

Соціальний католицизм: папські енцикліки ХІХ-ХХ століття

14 06 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Соціальний католицизм: папські енцикліки ХІХ-ХХ століття

Як уже повідомлялося, 15 травня виповнилось 120 років з моменту публікації Папою Левом ХІІІ енцикліки “Rerum novarum”, яка стала важливим кроком у справі формування соціальної доктрини Католицької Церкви. Протягом ХХ століття ця доктрина пройшла важливу еволюцію, що відбилось в низці нових папських документів...

Святой мирянин

12 06 2011   Влад Головин Публікації, Історія

Святой мирянин

Когда люди слышат о Владимире Мономахе, то обычно вспоминают о его «шапке». То есть легендарной короне византийских императоров, которая якобы была подарена матери князя (византийской принцессе), а потом перешла по наследству московским государям.  Более сведущие в истории люди знают, что князь много раз успешно воевал с половцами. Талантливый полководец, праотец русских государей – таково самое распространенное представление о Мономахе.  А что известно о нем как о христианине? Это был очень необычный князь...

Язык богослужения в Библии и у святых отцов

10 06 2011   Игумен Феогност (Пушков) Публікації, Аналітика, Історія

Язык богослужения в Библии и у святых отцов

«Религия в Украине» уже поднимала вопрос понимания православного богослужения. Свой взгляд на наиболее распространенные ошибки в восприятии церковнославянского текста предлагал диакон Андрей Глущенко. Сегодня в продолжение темы мы публикуем статью клирика Северодонецкой епархии УПЦ иеромонаха Феогноста (Пушкова).

«Sublimus Dei» у боротьбі з рабством

1 06 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

«Sublimus Dei» у боротьбі з рабством

2 червня відзначаються дві дати, пов’язані з темними сторінками історії людства. У цей день 1537 р. папа Павло III оприлюднив буллу «Sublimus Dei», яка заборонила поневолення тубільного населення Америки та всіх інших народів. У цей же день 1924 р. Конгес США надав громадянство всім корінним американцям, які до того дня займали на соціальній драбині тамтешнього суспільства місце нижче від нащадків колишніх рабів...

Жанна Д’Арк: очима медиків, Церкви та істориків

30 05 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Жанна Д’Арк: очима медиків, Церкви та істориків

Рівно 580 років від сьогоднішнього дня, 30 травня 1431 р., Жанна Д’Арк була спалена англійцями в Руані «за єресь, відьомство і носіння чоловічого одягу». Одразу ж після її смерті з волі короля Франції та за наказом Папи Римського розпочався реабілітаційний процес, який відновив добре ім’я Орлеанської діви. Беатифікація Жанни відбулася майже за чотириста п’ятдесят років, 18 квітня 1909 р. У 1920 р. Римо-Католицька Церква оголосила Жанну Д’Арк святою. З того часу Жанна Д’Арк вшановується як покровителька Франції, мучеників, бранців, вояків, жінок, та людей, над побожністю яких насміхаються...

Отец Георгий Митрофанов: О вине Церкви в гонениях ХХ века и народе, который так и не стал победителем

18 05 2011   Беседовал протоиерей Андрей Дудченко Публікації, Інтерв'ю, Історія

Отец Георгий Митрофанов: О вине Церкви в гонениях ХХ века и народе, который так и не стал победителем

На прошлой неделе Киевскую духовную академию посетил церковный историк и публицист, преподаватель Питерских духовных школ и член Синодальной комиссии РПЦ по канонизации святых протоиерей Георгий Митрофанов. Встретившись с о.Георгием вскоре после нашумевших в прессе столкновений во Львове на почве празднования дня Победы, мы не могли не воспользоваться возможностью расспросить столь интересного собеседника, служившего панихиды по деятелям власовского движения и называвшего празднование дня Победы в Российской Федерации - «победобесием властей».

Про Перемогу, яку ми не знаємо

17 05 2011   Священик Віталій Ейсмонт Публікації, Історія

Про Перемогу, яку ми не знаємо

Є свято Перемоги. 9 Травня, незабутній день. Була ще одна Перемога, пов’язана з цією ж війною. Вона ніколи не мала свого особливого дня. Вона не згадується, про неї не мовлять. Те, про що так багато говорилося ще декілька десятків років тому, сьогодні покрилося мороком забуття…

Соціальний католицизм: “Rerum novarum” і пошуки соціальної справедливості

16 05 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Богослов'я, Історія

Соціальний католицизм: “Rerum novarum” і пошуки соціальної справедливості

15 травня виповнюється 120 років від оголошення папою Львом ХІІІ енцикліки “Rerum novarum”, яка стала відповіддю Католицької Церкви на радикально нову соціальну ситуацію — стрімкий розвиток капіталізму, експлуатацію робітників та поширення соціалістичних впливів у робітничому середовищі. Короткий огляд концепцій головних представників соціального католицизму та його організацій показує, що підґрунтям «Rerum novarum» стали головні оцінки та концепції соціальних реформ, які уже розробляли католицькі реформатори протягом майже півстоліття...

Асирійці (айсори) у Києві. Етнографічні нотатки

13 05 2011   Ф. Бахтинський (Ф.М. Сенгалевич) Публікації, Історія

Асирійці (айсори) у Києві. Етнографічні нотатки

Портал "Релігія в Україні" пропонує читачам рідкісне дослідження українського краєзнавця і письменника Ф.М. Сенгалевича, який працював під псевдонімом Ф. Бахтинський і відомий своїми етнографічними дослідженнями семітів, що мешкали в Україні, зокрема в Києві. Стаття взята нами з видання «Східний Світ» №6 за 1928 рік. Сам автор був розстріляний фашистами під час окупації країни...

Распятие в еврейской традиции

3 05 2011   Юрий Табак Публікації, Історія

Распятие в еврейской традиции

В течение многих веков христианской эры символика распятия была табуирована для евреев. В отличие от христианского мира, где архетипы «Иисус», «распятие», «Голгофа», «крест» получили сотериологическое (спасительное) содержание, в еврейском религиозном сознании, на­оборот, они естественным образом ассоциировались со страхом, гонениями, страданиями и смертью...

Йозеф Ратцінґер vs теологія визволення

27 04 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Богослов'я, Історія

Йозеф Ратцінґер vs теологія визволення

Іоанн Павло ІІ казав, що соціальне вчення Церкви не є якимось «третім шляхом» між ліберальним капіталізмом і марксистським колективізмом, ані жодною ідеологією. Він бачив соціальну доктрину Церкви як рефлексію моральної теології, а навчання і поширення соціального вчення Церкви – як складової її євангелізаційної місії. Колишній префект Конгрегації Доктрини Віри Иозеф Ратцінґер, який у 2005 р. став папою, зайняв більш жорстку позицію щодо теології визволення...

Радостное переживание бытия. Пасха в 1980-е и нынешняя церковная жизнь

23 04 2011   Архимандрит Аввакум (Давиденко) Публікації, Історія

Радостное переживание бытия. Пасха в 1980-е и нынешняя церковная жизнь

Рухнула идеология коммунизма и атеизма. Исчез Советский Союз. Недовольны остались почему-то все, как неверующие, так и верующие. Что сказать мне, отмечающему 52-ю Пасху? А сказать уже есть что. Есть.

Крепость Антония или Ворота Ессеев? О месте, где проходил судебный процесс над Спасителем

22 04 2011   Олег Скнарь, протоиерей УПЦ Публікації, Історія

Крепость Антония или Ворота Ессеев? О месте, где проходил судебный процесс над Спасителем

Участвуя в 2009 г. в сезонных археологических раскопках на горе Сион под руководством известного британского археолога Саймона Гибсона, мне посчастливилось из первых уст услышать рассказ об обнаружении монументальных ворот с остатками большого двора... Это означает, что предложенный в XIV в. католическими монахами-францисканцами маршрут Крестного пути с отправной точкой, находящейся в крепости Антония, ставший сегодня традиционным, является неточным...

Понимание Евхаристии в различных христианских конфессиях

21 04 2011   Владимир Бурега Публікації, Богослов'я, Історія

Понимание Евхаристии в различных христианских конфессиях

Учение о Евхаристии было и остается одним из пунктов серьезных расхождений между различными христианскими конфессиями. Особенно важно подчеркнуть, что это учение не является отвлеченной доктриной, не имеющей прямого отношения к повседневной жизни «рядовых» христиан...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

На счету митрополита УПЦ (МП) свыше 11 смертей: музейщи...

Onufriy

Onufriy написал:

1. Красивий заголовок +5!
2. Москвовіри-єретики зробили лавру притчею во язицех і пострамовищем поміж народами
І переоцінити заслуги Павла Лєбєдя у цьому просто неможливо
владыка Павел по собственному признанию...является духовным организатором или косвенным соучастником свыше одиннадцати смертей: четырех сотрудников мастерской в лавре, двух детей журналистки во время ее беременности, свыше пяти пациентов инфекционной клиники Института эпидемиологии и инфекционных заболеваний


Украинская автокефалия: не та, которую ждали?

Onufriy

Onufriy написал:

Який глибокий відбиток накладає на людину російськість:
Новая Церковь с первого дня своего существования находится в полной политической зависимости от президента Украины

І це говорить той самий Чапнін, який за кілька абзаців вище озвучив, що:
президент Порошенко и патриарх Варфоломей не рады выбору (Епіфанія). Тактически они проиграли

Якесь у Автора дивне уявлення про "повну залежністьwink 

Бачимо, що погляд через РПЦ-окуляри спотворює не лише сприйняття фізичної реальності, але і законів логіки

Митрополит Софроній: Я ні туди і ні сюди. Але у Московс...

Onufriy

Onufriy написал:

Яка це сумна річ - хвороба митрополита Софронія:
Запитання:
Що вам заважає виступити зі своєю позицією перед іншими єпископами, увійшовши до нової церкви?

Нещадна "відповідь":
Я нікому не підкорююся. Я тільки погоджую свої догматично нові постанови із Вселенським собором. Але я маю право висловлювати свої думки (!). Тому що я ні від кого не залежу. А у нас цього немає. Коли я у Москві брав миро... У мене за це ніхто ніколи не брав ані копійки.. А тепер, щоби мені взяти миро у Греції, то я повинен буду їхати туди.. за долари

belay request
Лежу, хворію

Одужуйте, владико

Томос, Майдан, Порошенко, Христос и Путин: все только н...

dutchak1

dutchak1 написал:

Чи пам’ятаєте зовсім недавню ходу під Верховною Радою? Марш гідності з банером «Все тільки починається»? «Все тільки починається» — це український варіант Present Continuous Tense. Теперішній тривалий час української мови. Процес, який починається безпосередньо зараз, але починається тривалий час. Початок, який увесь час тільки початок і немає ні продовження, ні завершення. У нас усе тільки починається.

Перша ключова репутаційна втрата ПЦУ...

Олександр

Олександр написал:

Є категорія людей які Церкву не відвідують, але добре знають що і як повинно бути в Церкві. Автор мабуть один з них. Він вже зрозумів що потяг пішов, але однак ще навздогін  кидається лайном.

Але можливо життєва скрута заставляє якось на хліб заробити.

Та як би там не було, тяжко зрозуміти людину, яка за рівнем інтелекту, стоїть на протилежному березі моря від Філарета і Єпіфанія.

Парламент пошел навстречу верующим УПЦ (МП), которые хо...

dutchak1

dutchak1 написал:

В УПЦ МП немає діючого статуту і той, який наводять в публікації, є внутрішнім документом Української Православної Церкви, тобто канонічним документом. Дійчим статутом згідно законодавства України, в якому необхідно вносити зміни згідно принятого закону, є статут який релігійна організація подає державному реєстратуру і який потім, після реєстрації, в нього зберігається. Але в нашій країні жодна християнська конфесія – УПЦ КП, УПЦ МП, УАПЦ, УГКЦ, РКЦ - не зареєстровані в держорганах, не мають статусу юрособи, не мають офіційних, зареєстрованих статутів. Навіть позов в суд про зобов’язання змінити назву подати неможливо через відсутність статусу юрособи. Статут юрособи мають тільки парафії.

Наша пост-экклезиологическая эпоха

Onufriy

Onufriy написал:

Хвороба етнофілетизму мовою документів:

«Юрисдикция РПЦ распространяется: на людей православного вероисповедания, проживающих в СССР (1988) [на канонической территории РПЦ (2000) ], также на людей, проживающих заграницей (Устав русской Церкви, I, § 3, 1988 [2000])

Эти статьи ... настаивают на выход за пределы своих действительных границ... отказываются признавать каноническим существование других местных Церквей

В экклезиологическом контексте употребление слова «церковь-сестра» безосновательно, так как оно создает два тела там, где существует только одно

православные христиане, в отличие от католиков и протестантов, не имеют никаких оправданий такому анти-экклезиологическому поведению

если вера Церкви неверна, то и Евхаристия невозможна!

После Собора. Почему истерику России в православном мир...

Onufriy

Onufriy написал:

Ільченко - геніальна людина. Стаття чудова +5!!
Це збірник афоризмів
уход с патриаршьего места возможен только ногами  вперед, и Кирилл это знает,  и, естественно ... будет, в связи с этим, крайне опасен

Єдине зауваження, - репліка "что там у москалей?" є лінгвістично некоректною. "Москаль" - це польський вплив. В українському контексті треба говорити, звичайно, "кацап"

Богдан Прах: «У сучасному світі зруйновано відчуття спр...

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

І в Ц Е Р К В А Х  , на превеликий жаль , Т А К О Ж !!! Про справедливість  у взаємовідносинах між вірними В традиційних ЦЕРКВАХ сьогодні , як видється мені, СВЯЩЕННОСЛУЖИТЕЛІ ЗОВСІМ НЕ ПРОПОВІДУЮТЬ.  А на слова СПАСИТЕЛЯ : По тому пізнають. що ВИ  МОЇ  УЧНІ, -  навіть єпископи  насміхаються , коли про це їм нагадати ! Для них найважливіше, аби священики перед ними засвідчували повний незаперечний послух, смирення,  а вірніше - ПЛАЗУВАННЯ І РАБОЛІПСТВО.  і по цьому,  разом з  щонайбільшими  ПОДАЧКАМИ від  священиків, звичайно, у ТВЕРДІЙ  ВАЛЮТІ,  вони визначають кращих для себе.   

«Иуда, тебя ждет виселица». Архиереи УПЦ (МП) «поздрави...

Олександр

Олександр написал:

Переломний період завжди нестерпний, виживають тільки ті що в істині. Дай Господи владиці Симеону наснаги і не зламатися. Ще трохи і його приклад унаслідують і інші з РПЦ в Україні.

"Канонична церква", а каноны сама нарушает на каждом ...

Олександр

Олександр написал:

Перед смертю люди завжди в крайності: або дуже добрі, або дуже злі. РПЦ в Україні — також люди, але ті що вибрали крайність зла.

Синод УПЦ (МП) призначив нових єпископів замість "забо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що  означає цей перехід Вінницької єпархії згідно Закону про свободу совісті? Перехід парафій ми вже бачили в різних проекціях - з мордобоєм, з нарядами поліції, із пікетами і закритими храмами, з судами. А як тут, по закону? Зміна статуту? Установчі Збори єпархії? Єпархія то хоч зареєстрована в держорганах? Має статут юрособи?
О сколько нам откритій чюдних. Готовят просвєщєнья дух.

Синод УПЦ (МП) призначив нових єпископів замість "забо...

Onufriy

Onufriy написал:

Вселенський патріарх висловив упевненість, що найближчим часом православна церква на Росії покається

no 
До речі - чи здатні біси на покаяння... і чи призначені вони до спасіння?

Синод УПЦ (МП) призначив нових єпископів замість "забо...

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

Чувствую, что вы запутались в своем недолугом богословии, наши высшие ДУХОВНЫЕ  Чины -  ОТЦЫ  и берете ли хоть что нибудь для себя??? А тема покаяния, т.е изменения  и  исправления  самого себя, для вас ,как мне глупому(!),  выглядит  очень далекой и совсем не нужной...Конечно,  вы глубоко  ошибаетесь, думая, что ваше служение,( т.е.внешнее исправление чинов) -  спасет вас.  Да  ничто внешнее и никого не спает...Не каждый, кто говорит ГОСПОДИ, ГОСПОДИ,  войдет в Ц-ие Божие, а только тот . кто исполняет волю  ОТЦА  НЕБЕСНОГО...

Синод УПЦ (МП) призначив нових єпископів замість "забо...

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

Смотрю на єтих, прости Господи, лобуряк и думаю: а что у них на первом месте:  ЛЮБОВЬ К БОГУ И БЛИЖНИМ???!!! И почему то  большое сомнение у меня(грешній я бандит),что тему ХРИСТОВОЙ  ЛЮБВИ,  ОНИ ВООБЩЕ ,  НЕ БЕРУТ  ВО ВНИМАНИЕ... Разве не так. Господа - товарищи Иерархи, идеолги раши и рассейскага мира???!!! Что для вас украинский народ???!!!