Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Історія
Йозеф Ратцінґер vs теологія визволення

27 04 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Богослов'я, Історія

Йозеф Ратцінґер vs теологія визволення

Іоанн Павло ІІ казав, що соціальне вчення Церкви не є якимось «третім шляхом» між ліберальним капіталізмом і марксистським колективізмом, ані жодною ідеологією. Він бачив соціальну доктрину Церкви як рефлексію моральної теології, а навчання і поширення соціального вчення Церкви – як складової її євангелізаційної місії. Колишній префект Конгрегації Доктрини Віри Иозеф Ратцінґер, який у 2005 р. став папою, зайняв більш жорстку позицію щодо теології визволення...

Радостное переживание бытия. Пасха в 1980-е и нынешняя церковная жизнь

23 04 2011   Архимандрит Аввакум (Давиденко) Публікації, Історія

Радостное переживание бытия. Пасха в 1980-е и нынешняя церковная жизнь

Рухнула идеология коммунизма и атеизма. Исчез Советский Союз. Недовольны остались почему-то все, как неверующие, так и верующие. Что сказать мне, отмечающему 52-ю Пасху? А сказать уже есть что. Есть.

Крепость Антония или Ворота Ессеев? О месте, где проходил судебный процесс над Спасителем

22 04 2011   Олег Скнарь, протоиерей УПЦ Публікації, Історія

Крепость Антония или Ворота Ессеев? О месте, где проходил судебный процесс над Спасителем

Участвуя в 2009 г. в сезонных археологических раскопках на горе Сион под руководством известного британского археолога Саймона Гибсона, мне посчастливилось из первых уст услышать рассказ об обнаружении монументальных ворот с остатками большого двора... Это означает, что предложенный в XIV в. католическими монахами-францисканцами маршрут Крестного пути с отправной точкой, находящейся в крепости Антония, ставший сегодня традиционным, является неточным...

Понимание Евхаристии в различных христианских конфессиях

21 04 2011   Владимир Бурега Публікації, Богослов'я, Історія

Понимание Евхаристии в различных христианских конфессиях

Учение о Евхаристии было и остается одним из пунктов серьезных расхождений между различными христианскими конфессиями. Особенно важно подчеркнуть, что это учение не является отвлеченной доктриной, не имеющей прямого отношения к повседневной жизни «рядовых» христиан...

Была ли Тайная Вечеря пасхальным седером?

20 04 2011   Юрий Вестель Публікації, Аналітика, Історія

Была ли Тайная Вечеря пасхальным седером?

На этот весьма трудный вопрос, давно волнующий историков и богословов, наука не может дать уверенного ответа — несмотря на огромное количество глубокомысленных, искусных и тончайших исследований, посвященных специально этому предмету. В настоящей статье мне хотелось бы только еще раз кратко изложить саму проблему и обозреть ее, так сказать, с высоты птичьего полета.

Генерал стражденних — Ігнатій Лойола

19 04 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Генерал стражденних — Ігнатій Лойола

19 квітня 1541 року — 470 років тому — у Римі обрали першого Генерала Товариства Ісуса — Ігнатія Лойолу. Саме він надав Товариству універсального характеру, не обмежуючи єзуїтів жодним видом діяльності. Найбільшої слави єзуїти зажили як проповідники і сповідники можновладців, ловці душ «заблудлих» аристократів, викладачі шкіл та інтернатів для хлопців із вищих суспільних верств. При цьому поза увагою широкого загалу залишається постійна душпастирська опіка єзуїтів над людьми із соціальних низів...

„Українська Псалтир” М.О. Максимовича... Частина II

13 04 2011   Сергій Головащенко Публікації, Історія

„Українська Псалтир” М.О. Максимовича... Частина II

Прагнення до української своєрідності, „своенародности” у сприйнятті біблійного слова є у М. Максимовича не лише виявом етнографічно забарвленої інтелігентсько-дворянської поблажливості до „простих людей”, але й ідейно забарвлене, виступає в символічному контексті національного культуротворення...

„Українська Псалтир” М.О. Максимовича як феномен європейської біблеїстики: Кілька запитань до тексту

11 04 2011   Сергій Головащенко Публікації, Історія

„Українська Псалтир” М.О. Максимовича як феномен європейської біблеїстики: Кілька запитань до тексту

Шлях українців до Біблії, а особливо до Біблії рідною мовою, вартий того, щоб стати предметом особливої, тривалої, прискіпливої уваги та ретельного, докладного, ґрунтовного дослідження – в усіх його моментах та сюжетах...

Союз русского народа. Антисемитское движение в Украине, 1905-1917

8 04 2011   Владимир Даниленко Публікації, Історія

Союз русского народа. Антисемитское движение в Украине, 1905-1917

Несомненно, интерес исследователя вызовут документы фонда, содержащие сведения о деятельности Союза Русского Народа на территории Киевской губернии. Как правило, создание Союза проходило в центре населённого пункта при большом стечении народа, ему предшествовал торжественный молебен, а по окончании на имя Государя Императора отправлялась телеграмма с выражением верноподданнических чувств...

Теологія визволення: відповідь на несправедливість капіталізму чи єресь?

6 04 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Богослов'я, Історія

Теологія визволення: відповідь на несправедливість капіталізму чи єресь?

40 років тому, 1971 року, у Лімі побачила світ праця отця Ґуставо Ґутієрреса «Teología de la liberación» (англійська назва – «A Theology of Liberation: History, Politics, Salvation»), яка поклала початок теоретичному обґрунтуванню теології визволення. Сучасні історики називають теологію визволення однією з головних причин конфлікту та найбільших зіткнень між Апостольською Столицею та католицизмом Нового Часу та загрозою для правовірності католицької віри в розумінні Риму.

Советское государство и законодательство о культах. Из истории вопроса

4 04 2011   Михаил Одинцов Публікації, Історія

Советское государство и законодательство о культах. Из истории вопроса

Редакция портала «Религия в Украине» продолжает знакомить читателей с малоизвестными документами, опубликованными в ведомственном журнале «Религия в СССР» Комитета по делам религий при Совете Министров СССР. Автор нижеследующей статьи прослеживает эволюцию отношения Советского государства к религиозным культам с 1920-х годов по 1980-е...

Благотворительность в ранней Церкви

1 04 2011   Яна Ермолина Публікації, Історія

Благотворительность в ранней Церкви

В ходе исследования CAF выяснилось, что лишь 5% украинцев жертвуют деньги на благотворительность. Это самый низкий показатель среди всех 153 стран, в которых проводились опросы. Волонтерской деятельностью занимаются 14% граждан Украины, а помогают ближнему — 19%. В чем причина этого? Экономический кризис? Тотальное обеднение населения? Но то же исследование показало, что больше денег жертвуют не состоятельные люди, а счастливые...

Хрещення Великого князя (кагана) київського Оскольда та заснування Київської Митрополії (Української Православної Церкви)

23 03 2011   Віктор (Бедь), архімандрит Публікації, Історія

Хрещення Великого князя (кагана) київського Оскольда та заснування Київської Митрополії (Української Православної Церкви)

Питання першого офіційного хрещення давньоукраїнської держави Київської Русі та створення Київської Митрополії тривалий час перебували під ідеологічним контролем спочатку династії Рюриковичів, а відтак, з поступовим формуванням російської державності та імперії, під контролем династії Романових, що в подальшому було сприйнято і канонізовано радянською імперською історіографією...

Острозькі та єзуїти у році 1596 і після

22 03 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Острозькі та єзуїти у році 1596 і після

Сайт «Релігія в Україні» закінчує публікацію циклу статей Тетяни Шевченко, присвячених проблемі історичної генези Берестейської унії та участі в цьому процесі родини князів Острозьких. У Бересті 1596 р. у засіданнях двох конкуруючих соборів взяли участь як князі Острозькі, так і єзуїти. З одного боку – Костянтин Василь Острозький з синами Янушем та Олександром, які прибули з озброєним почтом, з другого боку – єзуїти Петро Скарга, Юстус Раб, Мартин Латерна...

Культура слова у Візантії

15 03 2011   Ружена Досталова Публікації, Історія

Культура слова у Візантії

Візантійська культура з самого початку тривало розвивалася під прапором дуалізму античних та християнських традицій. Саме це тривале напруження між дома полюсами – між Гомером шкільної традиції та Біблією – було одною з основних причин того, що візантійська освіченість ніколи так і не створила дійсний синтез та важко шукала шлях власного плідного розвитку...

Острозькі: від унії універсальної до унії Берестейської

14 03 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Острозькі: від унії універсальної до унії Берестейської

Сьогодні, коли Українська Греко-Католицька Церква готується до обрання свого нового предстоятеля, в суспільстві спостерігається посилений інтерес до проблеми «уніатства» як явища в українській церковній історії. У зв’язку з цим сайт «Релігія в Україні» пропонує увазі читачів статтю кандидата історичних наук Тетяни Шевченко, присвячену історичній генезисі Берестейської унії. Стаття тематично продовжує попередні публікації авторки «Князі Острозькі – “тверді православні”?» та «”Руський світ” Антоніо Поссевіно з Костянтином Василем Острозьким».

Дискуссия о реформировании богослужения на Руси на рубеже XIX–XX веков

9 03 2011   Кирилл Щеголев, студент Ужгородской богословской академии Публікації, Історія

Дискуссия о реформировании богослужения на Руси на рубеже XIX–XX веков

В статье студента Ужгородской богословской академии описывается в самых общих чертах дискуссия вокруг реформирования богослужения, которая велась на рубеже XIX–XX веков. Сторонниками богослужебных реформ были многие выдающиеся деятели Русской Церкви. Несмотря на это, и сегодня, спустя более чем сто лет, большинство вопросов, поднимавшихся российскими иерархами и просто неравнодушными людьми, еще ожидают своего решения…

Освіта, що врятувала єзуїтів

7 03 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Освіта, що врятувала єзуїтів

7 березня 1801 року папа Пій VII видав бреве Catholicae fidei, в якому на особисте письмове прохання імператора Павла I офіційно затвердив Товариство Ісуса в Російській імперії. Генеральний вікарій Росії Франциск Ксаверій Каре став генералом Ордену. Бреве поклало початок повному відновленню ордену єзуїтів у всьому світі, яке відбулось 7 серпня 1814 року...

Как Сталин Церковь признал

4 03 2011   Юрий Дегтярев Публікації, Історія

Как Сталин Церковь признал

В своем ответе И.В. Сталин не сказал всей правды. Больше того, это была по большому счету откровенная ложь, в которую ему надо было, чтобы поверили все три архиерея. А поверили ли они на самом деле?..

Де шукати зразок? Сучасне богослов’я в університеті і досвід минулого Київської Духовної Академії

1 03 2011   Волковський Володимир, аспірант Інституту філософії ім. Г. Сковороди НАНУ Публікації, Історія

Де шукати зразок? Сучасне богослов’я в університеті і досвід минулого Київської Духовної Академії

Ми звернемося до історії КДА й розглянемо періоди її існування на предмет розвитку наукової школи та взаємодії із державними та освітніми структурами – від Олександрівського статуту до доби Константина Побєдоносцева...

Карнавал – свято народне чи християнське?

28 02 2011   Олександр Клековкін Публікації, Історія

Карнавал – свято народне чи християнське?

Карнавал, чи масляна, передує Великому посту. Сьгодні, на початку масниці, про походження карнавалу та ігри й дійства, що його супроводжували у європейських культурах, читачам «Релігії в Україні» розповідає доктор мистецтвознавства Олександр Клековкін.

«Руський світ» Антоніо Поссевіно з Костянтином Василем Острозьким

24 02 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

«Руський світ» Антоніо Поссевіно з Костянтином Василем Острозьким

26 лютого -  400-річчя зі дня смерті Антоніо Поссевіно. Всім відома його непересічна роль у недопущенні Москви до Балтійського моря. Значно менше відомо про його діяльність на Русі у 1583-1586 роках. Головною мотивацією Поссевіно у переговорах з Острозькими була реалізація  відомого плану – створення  сприятливих умов для поширення католицтва у Східній Європі та формування антитурецької ліги християнських держав...

Сретение: праздник господский или богородичный?

14 02 2011   Владимир Бурега Публікації, Історія

Сретение: праздник господский или богородичный?

15 февраля (по новому стилю) Церкви восточной традиции в Украине отмечают праздник Сретенья Господня. Этот праздник занимает особое место в богослужебном календаре. Споры о его литургическом статусе ведутся уже не первое столетие. В чем же особенность Сретения? Почему до сих пор в богослужебных книгах содержатся противоречивые указания относительно этого праздника? На эти вопросы в своей статье пытается ответить кандидат богословия Владимир Бурега.

Князі Острозькі – «тверді православні»?

11 02 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Князі Острозькі – «тверді православні»?

Костянтин Василь Острозький – «некоронований король Русі», знакова фігура руського православ’я. Історики досі бачать його винятково «об’єктом місіонерських зусиль» єзуїтів та культурно-церковним діячем місцевого масштабу. Але сучасники та єзуїти вбачали в князі зовсім іншу особу. Дана стаття присвячена 485-й річниці з дня народження Костянтина Василя Острозького.

Топор для наместника. История конфликта среди братии Почаева 1980-х годов

4 02 2011   Архимандрит Аввакум (Давиденко) Публікації, Історія

Топор для наместника. История конфликта среди братии Почаева 1980-х годов

Ненависть может нагнетаться там, где не чаешь, не ожидаешь и, главное, там, где не желаешь. Даже в таком святом месте, как Почаевская Лавра, призванном всем своим бытием способствовать умиротворению, происходят напряжения, волнения, конфликты, вследствие которых кто-то из братии бывает изгоняем из монастыря, кто-то уезжает сам. Так есть. Человек и человечество вследствие первородного греха конфликтны, и бытие наше в каком-то смысле безнадежно...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Патриарх Кирилл духовенству РПЦ: «Кто со мной не соглас...

josephus

josephus написал:

http://ranok.ictv.ua/videos/ponad-tysyacha-rosijskyh-svyashhenykiv-ofitsijni-age
nty-kdb/

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

josephus

josephus написал:

рпц "істинна церква" так само, як істинна синагога та мечеть 

Патриарх Кирилл духовенству РПЦ: «Кто со мной не соглас...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
Ви і по вірі і по вчинкам своїм попадаєте або в Рай або в Пекло

До речі про віру, яка веде до пекла:
Цитата: Гундяєв
Если у кого-то еще остаются сомнения (в том), что нужно ли делать все то, о чем патриарх учит — оставьте все сомнения! И строго исполняйте то, что я повелеваю!
 
1.Це публічна декларація про легалізацію вже давно запровадженого у РПЦ папізму
Цитата: Кураєв
Чем православие отличается от католичества? Тем, что католикам понадобился формальный вселенский собор (Первый Ватиканский 1870 года), чтобы провозгласить догмат о папской непогрешимости. А у нас для этого достаточно декларации самого патриарха

2.Тепер етнофілетичне лжеучення (т.зв. "російський світ") офіційно стало обов'язковим для "всієї повноти" У/РПЦ

З чим варто привітати усіх "ревнителів за канонічну церкву" - вони таки доревнувалися!
Надійшов час, коли перебування у єдності з Москвою робить сповідання православної віри повністю неможливим 

УПЦ тормозит закон о декоммунизации, а ее митрополит са...

Філософ

Філософ написал:

Назви цих єпархій вже жавно змінені в УПЦ КП відповідним рішенням Св. Синоду. А те що сайти із старими назвали це всього лиш інформаційне недоопрацювання єпархій. Тому т-34 тобі нічого пінитись, а краще задуматись над своєю гудняївською організацією!

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
в Пекло. А от уже звідти не зможете поради передати. Ніхто ще не зміг звідти підказати – як вірити, в яку церкву ходити. Ну і ніхто ще не зміг туди сходити і вернутись з порадами. Була, правда, одна екскурсія за участю Данте
 
1.Тобто, Ви теж помітили, що Ваш емпіричний екзерсис не мав жодного смислу?.. Добре, що ми потроху знаходимо спільну мову...

2.Ви гарний захисник канонічної віри... Можливо саме тому Ви елементарно не знаєте про "екскурсію" Лазаря Віфанського (Чотириденного), який "повернувся і давав поради" з єпископської кафедри request

Ваш коментар цікавий тим, що демонструє печальне становище У/РПЦ: для того, щоб бути "захисником канонічної церкви", зовсім не обов'язково сповідувати православну віру... і взагалі - щось про неї знати

Більше того - у такій справі це тільки заважатиме...


УПЦ тормозит закон о декоммунизации, а ее митрополит са...

Onufriy

Onufriy написал:

С канонической точки зрения является нонсенсом несоответствие титула архиерея официальному названию его епархии

З канонічної точки зору безглуздо називати Церквою (зібранням вірних) структуру, у якій відкрито і систематично відбувається беззаконня 

УПЦ тормозит закон о декоммунизации, а ее митрополит са...

Т34

Т34 написал:

Крім того хто ви такі, щоб судити, що митрополит робить самочинно, а що ні. митрополит на те митрополит, що знає сам, що йому робити. Не рівня всяким ослам.

УПЦ тормозит закон о декоммунизации, а ее митрополит са...

Т34

Т34 написал:

А те області не перейменовані і лишаються Кіровоградською і Дніпропетровською - це хто винен, теж УПЦ МП? а ось сайт Кіровоградської "єпархії УПЦКП" http://www.cerkva-el.com.ua/ . Посилання cerkva-el розшифровуєся як церква Єлисаведграда. А на самому сайті заголовок " Кіровоградська єпархія". Ще ті сєпари виходить там сидять почитають і Кірова і Єлизавету І.

До речі те що Єлисаветград пов"язаний з Єлизаветою першою, це ви показуєте свою неграмотність, то що Єлисаветград походить од Фортеці св. Єлисавети.

 

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Цитата: Onufriy
дотепно з Вашого боку - проповідувати емпіризм, як метод встановлення віросповідної Істини
 

Ну чому і причому емпіризм? Дай Вам Бог прожити ще сто років, але все ж таки колись.. І от після цього «колись» Ви і по вірі і по вчинкам своїм попадаєте або в Рай або в Пекло. А от уже звідти не зможете поради передати. Ніхто ще не зміг звідти підказати – як вірити, в яку церкву ходити. Ну і ніхто ще не зміг туди сходити і вернутись з порадами. Була, правда, одна екскурсія за участю Данте…

І так в кожного – ніхто не підкаже, ніхто не поможе і не дасть гарантій що якщо в цю церкву підеш – то 100% попадеш в Рай. Тому і не треба давати ніяких порад, ніяких засуджень. Краще за Бога це не зробить ніхто. Тим більше, що звертається Він до кожного окремо, тобто звертається тільки до мене і мені ніколи не видно як Він звертається до сусіда. Бог не «працює» з народами, державами, націями а тільки  особисто зі мною і мені просто не видно Його звернення до  сусіда, не видно гріхів сусіда.

В принципі можна пробувати говорити і про те, які результати віри в країнах, на континентах. В російській філософії є твердження про поразку християнства на словянських землях. Що це означає? Поразка на їх думку в порівнянні з західними землями і це, очевидно, не означає кількість віруючих і храмів в країнах, що порівнюються.  Успіх християнства це така своєрідна хода релігії, яка привела до утворення їхньої західної цивілізації.

Ну а те що я  сповідую химерний гіпермістицизм і кажу що до Церкви не застосовуються ні людські ні божі поняття – то який же тут гіпермістицизм? Не я сказав – Церква є Таїною. І що, Ви можете це досконало, людськими поняттями розшифрувати? Пробувати можна але завжди памятати що це тільки проба, яка може когось зацікавити а може і ні….

Церковний пес УПЦ покусав 3-річну дитину, а "отець Ніф...

adminos

adminos написал:

Шановний svcAlexander, у новині ТСН селяни не ідентифіковані як віряни УПЦ КП, тому робити висновки про їх конфесійну належність ми не можемо. Сама новина присвячена не архім. Ніфонту, а висвітленню події світським і православним сайтами. Передана їхня інтерпретація події, для звірки поставлені посилання на першоджерела. Кожен неупереджений читач може переконатися, наскільки позиція ТСН і офіційного сайту УПЦ відповідає журналістським стандартам і християнським заповідям.

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
ви... не маєте права нечестивих і грішників вишукувати, судити
Навіщо ця спекуляція?. Взагалі - до чого тут осудження грішника? feel 
Ви ж напевно розумієте, що йдеться про зовсім інше - про засудження святоросійства, як потворного лжеучення, яке веде усіх причетних до загибелі - "єретики Царства Божого не спадкують" (Гал. 5:20-21)
Щодо подібних відхилень сказано: "єретика цурайся" (Тит. 3:10). Завжди - незалежно від того, хто єретик: диякон, приходський священик чи патріарх московський - на якесь там ім'я
А вже те, чи правильна твоя віра – побачиш по результатах
?!.. belay Дуже дотепно з Вашого боку - проповідувати емпіризм, як метод встановлення віросповідної Істини   wink 
Що оригінально поєднується з Вашим попереднім коментарем, де Ви нещодавно сповідували химерний гіпермістицизм:
до Церкви не застосовуються ні людські ні божі поняття
 
Це дуже повчально - спостерігати як за Вашою логікою, так і за динамікою Вашої світоглядної еволюції

Церковний пес УПЦ покусав 3-річну дитину, а "отець Ніф...

svcAlexander

svcAlexander написал:

Саме представники Київського патріарату і стали тими "кілька опитаних селян", про яких "Релгії" чомусь не сказали, що вони побажали залишитись невідомими. Ті, хто знають о. Ніфонта, можуть розказати про нього, не приховуючи  від сорому своїх імен, бо знають, що брехати не прийдеться.

На жаль , ця новина написана так, щоб складалось враження, що винен священик, та ще й ніби заперечує це, обвинувачуючи собаку, представників КП і журналістів. Але автор путає вину  і відповідальність. О. Ніфонт не заперечує своєї відповідальності за інцедент і все, що протрібно і що в його силах він робить. Але говорити про вину.. Запитайте себе: якби у Ніка Вуйчича була собака і стався такий інцедент - як би про це написали на Релігіях? 
Отож, все залежить від конфесії власника собаки. Адже автор статті навіть не знайомий з о. Ніфонтом, навіть не спілкувався з ним. 

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

dutchak1

dutchak1 написал:


Цитата: Onufriy
Якщо традиція розходиться з істиною, то то її потрібно облишити

Мови нема. Ви не їсте капусту, не читатєте акафісти і не ходите на етнофілетичні святоросійські політмасовки. Ви не називаєте спільноту, неспроможну до захисту православної віри - "Церквою". Ви не йдете на раду нечестивих, і на путь грішників не стаєте, і на зборищі губителів не сидите. І ще може такі люди є в різних кількостях. Але і ви, і ті люди в різних кількостях не маєте права нечестивих і грішників вишукувати, судити. А якщо і найдете і почнете їх «виховувати» - результат нульовий і поведінка ваша нераціональна. Можете навіть спровокувати мордобій. До віри з любого стану, чи з варварства-поганства чи з єресі не приходять раціональним шляхом, вихованням від доброзичливців чи сусідів. Тільки сам на Сам з Богом, тільки у вірі. А вже те, чи правильна твоя віра – побачиш по результатах. По результатах побачиш і те, чи розійшлася істина з традицією чи ні і гарантій в земному житті немає ні в кого. Хіба що у святих.

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

Onufriy

Onufriy написал:

Якщо традиція розходиться з істиною, то то її потрібно облишити
 
Амінь! У цьому випадку щось одне таки потрібно залишити smile або Істину, або традицію...
Тільки залишити Істину - набагато легше. Об'єктивно. Для цього лише треба:
1) назвати кирилівську єресь "особистими політичними переконаннями патріарха";
2) назвати спільноту, неспроможну до захисту православної віри - "Церквою" 

І тоді воно зразу полегшає, адже у вас залишиться канонічна традиція feel  Тоді можна і далі їсти капусту, читати акафісти і ходити на етнофілетичні святоросійські політмасовки
https://autocephalia.at.ua/news/kak_zaveshhal_velikij_nevskij/2017-09-13-880 
;

Ще раз про церковне кріпацтво, або Чому світське законо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
Церква... найкраще б було взагалі не перейматись ЇЇ існуванням а просто зберігати ЇЇ.  Вірити

Ну.. щоб зберігати Церкву - треба мати дуже багато здоров'я smile ..швидше таки Церква зберігає нас, ніж ми її feel

А щодо "віри" - то вірити у що? У те, що У/РПЦ є Невістою Христовою?.. (Та тільки Невіста повинна б зберігати вірність Небесному Женихові, а не обслуговувати хворі фантазії престарілого гебешника)

Чи вірити у триєдиний святоросійський народ? У "російськість"? У можливість збереження російської ідентичності з доп. участі у хресних ходах?
Чи може у "енергетичні пучки" Гундяєва? Чи у необхідність вшанування "заслуг" тиранів, убивць і гонителів Церкви (Івана 4-го, Сталіна і т.п.)?..

Блажен муж, що не йде на раду нечестивих, і на путь грішників не стає, і на зборищі губителів не сидить. Але в Законі Господнім воля його, і Закону Його повчається день і ніч (Псалми 1:1,2)