Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Історія
Миф, ставший фактом

29 01 2014   Клайв Стейплз Льюис Публікації, Богослов'я, Історія

Миф, ставший фактом

Тот, кто разуверился в христианской истории как факте, но постоянно питается ею как мифом, будет, пожалуй, более живым духовно, чем тот, кто согласился с фактом и не много думал о нем.

Літочислення «нашої ери», або Коли народився Ісус Христос

6 01 2014   Ігор Ільтьо Публікації, Історія

Літочислення «нашої ери», або Коли народився Ісус Христос

Діонісій помилився у своїх розрахунках. Причиною помилки була відсутність єдиної хронологічної системи літочислення, яка б могла співставити одні й ті самі історичні події, що по-різному датовані в різних системах літочислення...

Святыни Аскольдовой могилы

16 12 2013   Владислав Дятлов Публікації, Історія

Святыни Аскольдовой могилы

Память святого апостола Андрея Первозванного и память святителя Николая Мирликийского – близкие «соседи» в церковном календар. В уходящем 2013-м году мы отметили 1025-летие Крещения Руси, и, конечно же, благодарно вспоминали о том, что путь к воцерковлению наших предков лежал через эпоху князя Аскольда...

На пути к вероисповедному документу евангельских христиан

3 12 2013   Андрей Пузынин Публікації, Богослов'я, Історія

На пути к вероисповедному документу евангельских христиан

Зарождение Всероссийского Содружества Евангельских Христиан (ВСЕХ) проливает свет на интеграционные процессы в протестантском сообществе России и за ее пределами, в том числе на Украине...

Краткая история Поместных и Автономных Православных Церквей. Отзыв на книгу протоиерея Анатолия Дмитрука

12 11 2013   Андрей Ухтомский, кандидат богословия Публікації, Рецензії, Історія

Краткая история Поместных и Автономных Православных Церквей. Отзыв на книгу протоиерея Анатолия Дмитрука

Автору следует вменить в заслугу то, что он — один из немногих православных авторов, кто под одной обложкой изложил историю не только Поместных, но и Автономных Церквей. Однако при этом он избегает спорных моментов, упрощает материал...

Документы по «делу Бейлиса». Из фондов Государственного архива Киевской области

7 11 2013   Владимир Даниленко Публікації, Історія

Документы по «делу Бейлиса». Из фондов Государственного архива Киевской области

Представленные документы являются ценным источником для изучения одного из наиболее резонансных судебных дел начала ХХ века. Большинство из них оригиналы и имеют мощный информационный, до конца не изученный, потенциал.


«Мирянське старчество» в духовній традиції українського кобзарства

5 11 2013   Сергій Шумило Публікації, Історія

«Мирянське старчество» в духовній традиції українського кобзарства

В Україні старцями були не обов’яково ченці; досить розповсюдженим було мирянське старчество, зокрема й у козацькому середовищі.

Советское религиоведение как проблема: обзор круглого стола в Киеве

25 10 2013   Геннадий Целковский Публікації, Історія

Советское религиоведение как проблема: обзор круглого стола в Киеве

Тема круглого стола, проведенного 22 октября в НПУ имени М.П. Драгоманова, соответствует общим постсоветским тенденциям изучения советского прошлого и конкретным теоретико-методологическим задачам современного российского и украинского религиоведения, которые пытаются осмыслить свою преемственность к научной традиции, имеющей «сомнительную репутацию» у многих современных интеллектуалов...

Окультно-художній образ «графа Дракули» як приклад маніпуляції та викривлення історії

18 10 2013   Сергій Шумило Публікації, Історія

Окультно-художній образ «графа Дракули» як приклад маніпуляції та викривлення історії

Ми навмисно занурилися у цю, здавалося б сторонню тему, аби було легше зрозуміти, як художня література та підживлювані нею настрої в суспільстві можуть впливати (прямо чи опосередковано) і на політичний хід подій, і на осмислення або перекручення минулого та реальних історичних персонажів.

Первісна Ченстоховська Богородиця – українська ікона Петра Ратенського

13 10 2013   Ігор Мицько Публікації, Історія

Первісна Ченстоховська Богородиця – українська ікона Петра Ратенського

У призначеному для канонізації найдавнішому російському житії чималу увагу присвячено іконі, яку написав ігумен; її названо навіть святою. Однак у тексті нічого не згадано про дальшу долю пам’ятки, тобто до Росії вона не потрапила. Де ж тоді вона зберігалась?..

Ассирийская Церковь Востока в Украине: беглый обзор

19 09 2013   Андрей Ухтомский Публікації, Історія

Ассирийская Церковь Востока в Украине: беглый обзор

Несторианских священников находим в татаро-монгольской Орде, пришедшей на Русь под предводительством хана Батыя. С этого времени следует вести отсчет пребыванию Ассирийской Церкви Востока на территории Украины...

Юбилейный звон. О старейших колоколах Киево-Печерской лавры

11 09 2013   Владислав Дятлов Публікації, Історія

Юбилейный звон. О старейших колоколах Киево-Печерской лавры

Несомненно, 1025-летие Крещения Руси стало главным юбилеем нынешнего года. Однако все же этот юбилей – не единственный. На фоне прошедших торжеств, два других интересных юбилея – вроде бы совсем «негромкие»; зато громкие – голоса «юбиляров», звучащие над Киевом уже несколько столетий...

Протистояння язичництва і християнства на Русі: від Оскольда до Володимира

26 07 2013   Сергій Шумило Публікації, Історія

Протистояння язичництва і християнства на Русі: від Оскольда до Володимира

Навряд чи можна говорити про масову християнізацію на Русі за часів князя Оскольда. Складність і поступовість культурно-духовних трансформацій в давньоруському суспільстві, які, розпочавшись в ІХ ст., набували завершальної фази вже за часів князя Володимира Великого наприкінці Х ст.

Уявлення про Київ як «другий Єрусалим» в церковно-суспільній думці Русі-України. Частина III

19 07 2013   Сергій Шумило Публікації, Історія

Уявлення про Київ як «другий Єрусалим» в церковно-суспільній думці Русі-України. Частина III

«Київ совєтський», якому 70 років, «Київ сучасний, шалений», якому 20 років, і Київ золотоверхий, «єрусалимський» – з величними святинями і сотнями святих, і якому вже понад 1000 років. Ці зовсім різні «міста» співіснують на одній географічній території...

Уявлення про Київ як «другий Єрусалим» в церковно-суспільній думці Русі-України. Частина II

15 07 2013   Сергій Шумило Публікації, Історія

Уявлення про Київ як «другий Єрусалим» в церковно-суспільній думці Русі-України. Частина II

Сакралізований погляд на Київ тривалий час зберігався навіть у Московському князівстві. У ХVІ ст. з під пера московських церковних книжників виринає теза про «преславный градъ Москву яко вторый Киевъ»...

Уявлення про Київ як «другий Єрусалим» в церковно-суспільній думці Русі-України. Частина I

10 07 2013   Сергій Шумило Публікації, Історія

Уявлення про Київ як «другий Єрусалим» в церковно-суспільній думці Русі-України. Частина I

У середньовічній суспільно-релігійній уяві древній Єрусалим сприймався як сакральний центр світу. Під впливом таких настроїв у Київській Русі виникають спроби таку ж сакралізацію перенести і на руську землю...

Відносини Константинопольської Церкви з державою: історія та сьогодення

3 06 2013   Ігор Ільтьо Публікації, Історія

Відносини Константинопольської Церкви з державою: історія та сьогодення

В лютому 1923 року з Константинополя був вигнаний Патріарх Костянтин VI, і здавалося, що історія Константинопольського Патріархату фактично закінчилася...

До питання критики греко-католицьким духовенством окремих моментів націоналістичного дискурсу у міжвоєнний час

27 05 2013   Ігор Загребельний Публікації, Історія

До питання критики греко-католицьким духовенством окремих моментів націоналістичного дискурсу у міжвоєнний час

Стаття ставить собі за мету проаналізувати зміст критики окремих моментів тогочасного націоналістичного дискурсу з боку двох греко-католицьких філософів і богословів – о. Миколи Конрада та о. Гавриїла Костельника...

Валентин Шаповал: «Старались направить в законное русло крестные ходы...»

19 03 2013   Беседовал Олег Киселев Публікації, Інтерв'ю, Історія

Валентин Шаповал: «Старались направить в законное русло крестные ходы...»

Интервью с Валентином Шаповалом, бывшим заместителем начальника управления по делам религий Главного управления внутренней политики Киевской городской государственной администрации, зав.отдела по связям с религиозными организациями.

Рождественский свет сквозь Ветхий Завет

29 12 2012   Андрей Ухтомский, кандидат богословия Публікації, Історія

Рождественский свет сквозь Ветхий Завет

Только что раскопанные в Тель-Моца находки дают редкое археологическое доказательство существования храмов в Иудейском царстве до религиозных реформ...

Судьбоносные периоды украинской истории в листовках и плакатах

15 11 2012   Владимир Даниленко Публікації, Історія

Судьбоносные периоды украинской истории в листовках и плакатах

В Госархиве Киевской области хранится уникальная коллекция образцов политической информации и пропаганды своего времени. В них широко используются цитаты из Библии, Евангелий, примеры из русской истории. «Нам, православному русскому народу, не надо никаких республик, ни конституций. Нам нужен Царь...», «Мы, с Божьей помощью, барон Врангель, Первый Император и Самодур Всероссийский, Хан Крымский, висельник Царицынский, палач Севастопольский, Дурень украинский...» и т.д.

Товарищество "Просвита" в Киеве. Борьба за украинское самосознание, 1906-1920 гг.

31 10 2012   Владимир Даниленко Публікації, Історія

Товарищество "Просвита" в Киеве. Борьба за украинское самосознание, 1906-1920 гг.

Фактический материал, содержащийся в коллекции Госархива Киевской области, дает возможность историкам для изучения деятельности «Просвиты», которая преследовалась и закрывалась царизмом и советской властью.

Польское восстание 1830-1831 годов. Документы Киевской губернской следственной комиссии

5 10 2012   Владимир Даниленко Публікації, Історія

Польское восстание 1830-1831 годов. Документы Киевской губернской следственной комиссии

В следственных делах фигурируют помещики, дворяне, шляхтичи, священнослужители... Интерес для исследователя представляют дела, в которых содержатся сведения о римо-католических и греко-униатских монастырях, отдельных священнослужителях (ксендзах), которые заподозрены в участии в восстании.

Культ преподобних отців печерських в посвятах храмів Київської митрополії

10 09 2012   Оксана Прокоп’юк Публікації, Історія

Культ преподобних отців печерських в посвятах храмів Київської митрополії

В історії становлення та еволюції культу шанування преподобних отців печерських залишається ще безліч білих плям...

София Киевская: цена главного вопроса

29 08 2012   Владислав Дятлов Публікації, Історія

София Киевская: цена главного вопроса

Возможны ли регулярные богослужения в Софии? На этот вопрос нужно искать ответ вместе с учеными, посвятившими жизнь сохранению святыни...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

На Івано-Франківщині віряни УПЦ (МП) не дали перевести ...

josephus

josephus написал:

"вірним" МП дуже погано живеться на Галичині! хай їдуть у рідний Сибір до шаманів рпц 

Патриарх Кирилл духовенству РПЦ: «Кто со мной не соглас...

Onufriy

Onufriy написал:

нужно ли делать все то, о чем патриарх учит — оставьте все сомнения! И строго исполняйте то, что я повелеваю!.. Другого пути для нашей Церкви сегодня нет! Кто не согласен — на пенсию!

КГ погрожує гоніннями усім, хто незгодний з його папісько-етнофілетичним лжеученням

Навіщо?!. Хіба у РПЦ існує якась опозиція до москвопапізму?
Чи тупі погрози - це невід'ємна частина Євангельської звістки зокрема і російсько-православної псевдокультури взагалі? 

П.С.
Про благодатність РПЦ - дійсно, сьогодні там легше всього постраждати за Христа. Але черги не помітно

Вот новый железный занавес

Onufriy

Onufriy написал:

коммунизм глубоко уничтожил культурные корни христианства в оккупированных когда-то странах

не думаю, что мы можем говорить о пробуждении христианства на Востоке. Возвращение национализма в этих странах не следует путать с христианским пробуждением

+5!! На "постхристиянському" Заході мало християнства, а на Сході багато псевдохристиянства.

Деформоване комунізмом, убоге, трагікомічне націонал-християнство демонструє віросповідну немічність: поляко-католики 
нав'язують Цариці Небесній посаду королеви республіки польської, а святоросійсько-православні проповідують божественну єдність мертвої імерії у "триєдиній купелі" народів.

Два полюси "християнського" політизованого маразму
Полюси різні, маразм - один. І ціна йому - одна

«Правий сектор» зірвав засідання Почаївської міськради,...

josephus

josephus написал:

йоббіки є і на Тернопільщині, навіть серед депутатів! 

Священник УПЦ принял участие в Форуме войсковых казачьи...

Філософ

Філософ написал:

Так які це козаки....цирк!

Глава пресс-службы УПЦ: В Украине – богоборческая власт...

Філософ

Філософ написал:

Цікаво і для чого публікувати маразми цього <...>?

Відредаговано
адмін

"Як діти". Как статья "ДС" об истории Украины вызва...

Onufriy

Onufriy написал:

дают нам послойный срез ваты в ее обильном и разнообразном спектре

Выглядит как внутренние конфликты между группировками зомби

wink 

Богословська класика – сучасна!

АРХМ АВВАКУМ

АРХМ АВВАКУМ написал:

Цікаво, дуже цікаво послухати та взяти в роботу духовної мислі

Постправда

Onufriy

Onufriy написал:

история нашего сосуществования с Россией.. не оставляет много места для наивности. Столкнувшись с украинским препятствием, ураган постправды двинулся дальше на Запад

Постправда по своей природе нехристианская. Ее сестра – откровенная ложь, с которой у них общий отец. Отдельные христиане и даже целые церкви могут выступать за пост-правду...

1. "Церкви" - у множині!.. Politique!.. fellow Ніби хтось не знає, що святоросійське лайно чвирить лище з одного канонічного джерельця! 
2. Друга цитата потребує перекладу з премудрофілософської: "церкви можуть служити дияволу" smile
Та ні.. Церква(и) не може служити ворогу... Служити може лише зборище нечестивців, у якому немає чого робити порядній людині
волна постправды, которая попыталась уничтожить результаты украинского Майдана...в основном провалилась

Вона провалиться тоді, коли християни почнуть захищати своє віровчення від антихристиянського політправославного спотворення. Постправда закінчиться тоді, коли вірні відійдуть від політесних еківоків і прямо назвуть речі своїми іменами

Стаття про постправду потребує більше правди!

Постправда

Onufriy

Onufriy написал:

Церкви берут постправду на вооружение, когда решают принять участие в культурных войнах или отождествляют себя с определенной идеологической платформой. В таких случаях церкви принимают и воспроизводят нарративы, которые выражают только часть истины. Они забывают другие части правды, потому что эти части неудобны...

Проблема в тому, що для християн Істина - це Предвічний Бог і Спаситель світу Ісус Христос (Ів. 14:6)

Отож ідеться не про філософські категорії, а про те, що подібній лжецеркві Христос стає незручним, починає "заважати" у її "служінні" 
Мы, как христиане, должны проявлять бдительность и оценивать постправду на основании евангельских критериев

Егеж... Але якби християни дійсно виявляли пильність, то у своїх статтях вони б писали не про оксфордські прикметники, а про святоросійську етнофілетичну єресь

В УПЦ (МП) забрали назад извинения клирику УПЦ КП

Філософ

Філософ написал:

Все по "канонічному"...

В последние 2-3 дня большая дискуссия развернулась вокр...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: Сергей Чапнин
Это возможно только в одном единственном случае - когда патриарх мыслит о себе как о "епископе Рима", т.е. он стоит *над* всеми прочими епископами и повелевает ими и всем духовенством

Чапнін публічно свідчить, що існує єдина інтерпретація слів КГ - папізм...
А далі спрацьовує психологія:
Ересь? Ох, как бы не хотелось мне об этом говорить... 

Оце воно і є... Що легше сказати - "єресь" чи "спотворення ЦС"? feel 
Mikhail Nechaev "А патриарх-то - не православный!", - подумали после проповеди православные верующие и традиционно хором промолчали

Постправда

Філософ

Філософ написал:

Постправду схоже взяла собі на озброєння гундяївська РПЦ. Щоб вести інформаціну війну проти "невгодних" православних Церков. Це й просування гундяївського "російського світу", це й насадження рос. політичних схем.Думаю "найкращими" виразниками цієї постправди, крім російських ЗМІ, є брехлива жовта преса, типу: СПЖ, расколамнєт, правлайф і т.д.

А загалом цікава стаття о. Кирила!))