Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Історія
Теологія визволення: відповідь на несправедливість капіталізму чи єресь?

6 04 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Богослов'я, Історія

Теологія визволення: відповідь на несправедливість капіталізму чи єресь?

40 років тому, 1971 року, у Лімі побачила світ праця отця Ґуставо Ґутієрреса «Teología de la liberación» (англійська назва – «A Theology of Liberation: History, Politics, Salvation»), яка поклала початок теоретичному обґрунтуванню теології визволення. Сучасні історики називають теологію визволення однією з головних причин конфлікту та найбільших зіткнень між Апостольською Столицею та католицизмом Нового Часу та загрозою для правовірності католицької віри в розумінні Риму.

Советское государство и законодательство о культах. Из истории вопроса

4 04 2011   Михаил Одинцов Публікації, Історія

Советское государство и законодательство о культах. Из истории вопроса

Редакция портала «Религия в Украине» продолжает знакомить читателей с малоизвестными документами, опубликованными в ведомственном журнале «Религия в СССР» Комитета по делам религий при Совете Министров СССР. Автор нижеследующей статьи прослеживает эволюцию отношения Советского государства к религиозным культам с 1920-х годов по 1980-е...

Благотворительность в ранней Церкви

1 04 2011   Яна Ермолина Публікації, Історія

Благотворительность в ранней Церкви

В ходе исследования CAF выяснилось, что лишь 5% украинцев жертвуют деньги на благотворительность. Это самый низкий показатель среди всех 153 стран, в которых проводились опросы. Волонтерской деятельностью занимаются 14% граждан Украины, а помогают ближнему — 19%. В чем причина этого? Экономический кризис? Тотальное обеднение населения? Но то же исследование показало, что больше денег жертвуют не состоятельные люди, а счастливые...

Хрещення Великого князя (кагана) київського Оскольда та заснування Київської Митрополії (Української Православної Церкви)

23 03 2011   Віктор (Бедь), архімандрит Публікації, Історія

Хрещення Великого князя (кагана) київського Оскольда та заснування Київської Митрополії (Української Православної Церкви)

Питання першого офіційного хрещення давньоукраїнської держави Київської Русі та створення Київської Митрополії тривалий час перебували під ідеологічним контролем спочатку династії Рюриковичів, а відтак, з поступовим формуванням російської державності та імперії, під контролем династії Романових, що в подальшому було сприйнято і канонізовано радянською імперською історіографією...

Острозькі та єзуїти у році 1596 і після

22 03 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Острозькі та єзуїти у році 1596 і після

Сайт «Релігія в Україні» закінчує публікацію циклу статей Тетяни Шевченко, присвячених проблемі історичної генези Берестейської унії та участі в цьому процесі родини князів Острозьких. У Бересті 1596 р. у засіданнях двох конкуруючих соборів взяли участь як князі Острозькі, так і єзуїти. З одного боку – Костянтин Василь Острозький з синами Янушем та Олександром, які прибули з озброєним почтом, з другого боку – єзуїти Петро Скарга, Юстус Раб, Мартин Латерна...

Культура слова у Візантії

15 03 2011   Ружена Досталова Публікації, Історія

Культура слова у Візантії

Візантійська культура з самого початку тривало розвивалася під прапором дуалізму античних та християнських традицій. Саме це тривале напруження між дома полюсами – між Гомером шкільної традиції та Біблією – було одною з основних причин того, що візантійська освіченість ніколи так і не створила дійсний синтез та важко шукала шлях власного плідного розвитку...

Острозькі: від унії універсальної до унії Берестейської

14 03 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Острозькі: від унії універсальної до унії Берестейської

Сьогодні, коли Українська Греко-Католицька Церква готується до обрання свого нового предстоятеля, в суспільстві спостерігається посилений інтерес до проблеми «уніатства» як явища в українській церковній історії. У зв’язку з цим сайт «Релігія в Україні» пропонує увазі читачів статтю кандидата історичних наук Тетяни Шевченко, присвячену історичній генезисі Берестейської унії. Стаття тематично продовжує попередні публікації авторки «Князі Острозькі – “тверді православні”?» та «”Руський світ” Антоніо Поссевіно з Костянтином Василем Острозьким».

Дискуссия о реформировании богослужения на Руси на рубеже XIX–XX веков

9 03 2011   Кирилл Щеголев, студент Ужгородской богословской академии Публікації, Історія

Дискуссия о реформировании богослужения на Руси на рубеже XIX–XX веков

В статье студента Ужгородской богословской академии описывается в самых общих чертах дискуссия вокруг реформирования богослужения, которая велась на рубеже XIX–XX веков. Сторонниками богослужебных реформ были многие выдающиеся деятели Русской Церкви. Несмотря на это, и сегодня, спустя более чем сто лет, большинство вопросов, поднимавшихся российскими иерархами и просто неравнодушными людьми, еще ожидают своего решения…

Освіта, що врятувала єзуїтів

7 03 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Освіта, що врятувала єзуїтів

7 березня 1801 року папа Пій VII видав бреве Catholicae fidei, в якому на особисте письмове прохання імператора Павла I офіційно затвердив Товариство Ісуса в Російській імперії. Генеральний вікарій Росії Франциск Ксаверій Каре став генералом Ордену. Бреве поклало початок повному відновленню ордену єзуїтів у всьому світі, яке відбулось 7 серпня 1814 року...

Как Сталин Церковь признал

4 03 2011   Юрий Дегтярев Публікації, Історія

Как Сталин Церковь признал

В своем ответе И.В. Сталин не сказал всей правды. Больше того, это была по большому счету откровенная ложь, в которую ему надо было, чтобы поверили все три архиерея. А поверили ли они на самом деле?..

Де шукати зразок? Сучасне богослов’я в університеті і досвід минулого Київської Духовної Академії

1 03 2011   Волковський Володимир, аспірант Інституту філософії ім. Г. Сковороди НАНУ Публікації, Історія

Де шукати зразок? Сучасне богослов’я в університеті і досвід минулого Київської Духовної Академії

Ми звернемося до історії КДА й розглянемо періоди її існування на предмет розвитку наукової школи та взаємодії із державними та освітніми структурами – від Олександрівського статуту до доби Константина Побєдоносцева...

Карнавал – свято народне чи християнське?

28 02 2011   Олександр Клековкін Публікації, Історія

Карнавал – свято народне чи християнське?

Карнавал, чи масляна, передує Великому посту. Сьгодні, на початку масниці, про походження карнавалу та ігри й дійства, що його супроводжували у європейських культурах, читачам «Релігії в Україні» розповідає доктор мистецтвознавства Олександр Клековкін.

«Руський світ» Антоніо Поссевіно з Костянтином Василем Острозьким

24 02 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

«Руський світ» Антоніо Поссевіно з Костянтином Василем Острозьким

26 лютого -  400-річчя зі дня смерті Антоніо Поссевіно. Всім відома його непересічна роль у недопущенні Москви до Балтійського моря. Значно менше відомо про його діяльність на Русі у 1583-1586 роках. Головною мотивацією Поссевіно у переговорах з Острозькими була реалізація  відомого плану – створення  сприятливих умов для поширення католицтва у Східній Європі та формування антитурецької ліги християнських держав...

Сретение: праздник господский или богородичный?

14 02 2011   Владимир Бурега Публікації, Історія

Сретение: праздник господский или богородичный?

15 февраля (по новому стилю) Церкви восточной традиции в Украине отмечают праздник Сретенья Господня. Этот праздник занимает особое место в богослужебном календаре. Споры о его литургическом статусе ведутся уже не первое столетие. В чем же особенность Сретения? Почему до сих пор в богослужебных книгах содержатся противоречивые указания относительно этого праздника? На эти вопросы в своей статье пытается ответить кандидат богословия Владимир Бурега.

Князі Острозькі – «тверді православні»?

11 02 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Князі Острозькі – «тверді православні»?

Костянтин Василь Острозький – «некоронований король Русі», знакова фігура руського православ’я. Історики досі бачать його винятково «об’єктом місіонерських зусиль» єзуїтів та культурно-церковним діячем місцевого масштабу. Але сучасники та єзуїти вбачали в князі зовсім іншу особу. Дана стаття присвячена 485-й річниці з дня народження Костянтина Василя Острозького.

Топор для наместника. История конфликта среди братии Почаева 1980-х годов

4 02 2011   Архимандрит Аввакум (Давиденко) Публікації, Історія

Топор для наместника. История конфликта среди братии Почаева 1980-х годов

Ненависть может нагнетаться там, где не чаешь, не ожидаешь и, главное, там, где не желаешь. Даже в таком святом месте, как Почаевская Лавра, призванном всем своим бытием способствовать умиротворению, происходят напряжения, волнения, конфликты, вследствие которых кто-то из братии бывает изгоняем из монастыря, кто-то уезжает сам. Так есть. Человек и человечество вследствие первородного греха конфликтны, и бытие наше в каком-то смысле безнадежно...

Хасидські династії в процесі відродження іудаїзму в Україні

1 02 2011   Валерія Андросова Публікації, Аналітика, Історія

Хасидські династії в процесі відродження іудаїзму в Україні

Хасидизм як масштабний релігійний феномен, що зародився на території сучасної України і Польщі, потребує дослідження – як його історичного минулого, так і подій сьогодення. Нам відомо, що існувало багато хасидських династій, кожна з яких мала свої характерні риси і своїх духовних лідерів. Деякі династії існують й по-сьогодні, інші – лише в історичному минулому...

Закрытие Почаевской Лавры в 1960-х: гонимые и гонители

29 01 2011   Архимандрит Аввакум (Давиденко) Публікації, Історія

Закрытие Почаевской Лавры в 1960-х: гонимые и гонители

Посмотрел в интернете и понял, как мало написано о гонениях на верующих в Почаеве в 60-х годах ХХ века. Правда, есть письмо самих почаевских иноков тех лет, опубликованное в «Вестнике РСХД», еще Татьяна Лазаренко большой материал собрала... Ну и все! Нет памяти в смерти. А были там события страшные, прорастающие своими корнями в сегодняшнее неспокойное время...

Гуманістичні засади єзуїтської освіти: До 350-річчя заснування Львівського університету

20 01 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Гуманістичні засади єзуїтської освіти: До 350-річчя заснування Львівського університету

350 років тому — 20 січня 1661 р. — польський король Ян ІІ Казимир підписав диплом, який надавав Львівській єзуїтській колегії “гідність  академії і титул університету з правом викладання всіх тодішніх університетських дисциплін,  присудження вчених ступенів. Навчання у Львівському  університеті велося за зразком інших єзуїтських університетів в Європі...

Історія релігієзнавства в Польщі

18 01 2011   Катерина Новікова Публікації, Історія, Рецензії

Історія релігієзнавства в Польщі

Праця відомого польського релігієзнавця, керівника кафедри історії релігії Інституту релігієзнавства Яґеллонського університету, професора Генрика Гофмана вийшла у книжковій серії Українського філософського фонду «Філософські контакти: Україна-світ». Це знаменна подія в науковому і суспільному житті України...

Освітні реформи Петра Могили

13 01 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Освітні реформи Петра Могили

Коротке співставлення особливостей функціонування єзуїтських освітніх закладів та Могилянської колегії не залишає жодних сумнівів у первообразі православної школи. Тому не дивно, що „латинський” характер школи викликав невдоволення не лише православних ортодоксів, але і конкурентів – єзуїтів...

Різдвяні ігри: драми та дійства

11 01 2011   Олександр Клековкін Публікації, Історія

Різдвяні ігри: драми та дійства

Найдавніше свідчення про святкування Різдва 25 грудня міститься в римському хронографі 354 року. Саме у Римі у структурі свята було започатковано й три різдвяні літургії, що відправлялися вночі, на світанку й удень...

Хліб як духовна таїна української Різдвяної традиції Святого Вечора

7 01 2011   Світлана Хрипко Публікації, Історія

Хліб як духовна таїна української Різдвяної традиції Святого Вечора

Хлібна містерія пронизує усю палітру української духовної культури, усі нюанси сакрально-містичної обрядової традиції, увесь зміст законів української землі. Християнська культура наповнила і, певним чином, збагатила й розширила давні традиції новим духовним змістом, християнськими ідеалами і цінностями життя...

Різдвяні ігри: вертеп, презепіо, шопка

6 01 2011   Олександр Клековкін Публікації, Історія

Різдвяні ігри: вертеп, презепіо, шопка

Про український вертеп (шопку, яселка, бетлейку, бетлегем, бетлем тощо) — здавалося б, відомо майже все. Деякі дослідники вважають, що у вертепі відбулася десакралізація містерійних мотивів. Насправді справедливіше було б говорити про трансформацію сакрального символу...

Новорічно-різдвяні обряди на стику культур і вірувань

3 01 2011   Тетяна Ведмідь Публікації, Історія

Новорічно-різдвяні обряди на стику культур і вірувань

На Путивльській землі (Сумська область) переплелася культура двох народів – російського та українського. Мета цієї статті – висвітлити характерні для Путивльщини обряди Новорічно-Різдвяного циклу…

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Брак, развод и повторный брак на страницах Нового Завет...

Onufriy

Onufriy написал:

Кумедний логічний нюанс статті: 
* Автор-консерватор, розповідає про маскулінно-патріархальний древній Схід, де жінка була "повною власністю чоловіка", нікчемною рабою і повним нулем
* І от приходить, за словом Авторським, великий пророк від Господа, щоб докорити облупленій "пральній машині" за її "фемінізм" wink
Пророк докоряє не "законному власнику" за недбалість у володінні майном і, (у Авторській версії) не злочинцеві-цареві, за незаконне надбання чужої "власності"... А докоряє рабі-нікчемі-порожньому місцю... Отже, виходить, що саме вона - головна відповідальна...

Таким чином, Автор визнає Іродіаду вищою за її чоловіків-панів, адже питання шлюбу і розлучення від них (у т.ч. від царя!) зовсім не залежить!

Говорять, що хто довго бореться з драконами, сам стає драконом... fellow 
Так само буває і з нашими МП 
"консерваторами" - вони наскільки запалюються боротьбою проти жіночих прав, що вже не помічають власного фемінізму request 

Брак, развод и повторный брак на страницах Нового Завет...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: В. Ясеневий
А може просто, як сьогодні і наші священні служителі, боялися за свою шкуру?!
 
Щодо шкури (з огляду на стан джерельної бази) важко сказати достеменно...

А от що Бога не боялися - то це факт request 

Брак, развод и повторный брак на страницах Нового Завет...

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

Онуфрію. А може просто, як сьогодні і наші священні служителі, боялися за свою шкуру?!

Всевишній не питатиме, до якого патріархату ми ходили, ...

Олександр

Олександр написал:

Не може людина бути мислителем і боксером. Говорить правильні речі - та невпопад. 

Брак, развод и повторный брак на страницах Нового Завет...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: В. Ясеневий
почему .. ни священники, ни законники-книжники, ни  фарисеи, ни левиты, ни князья и т.д. НЕ УПРЕКНУЛИ ИРОДА В ЕГО ЯВНОМ НАРУШЕНИИ БОЖЬЕГО ЗАКОНА
 
Не виключено, що вони вважали, що "відповідно до фарисейської формули влади, мають право вносити корективи до Слова Божого"

І вони, на відміну від Івана Хрестителя, вочевидь "не були ригористами"...

Брак, развод и повторный брак на страницах Нового Завет...

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

И еще...А ка быть с вопросом: почему ни первосвященники. ни священники,ни законники-книжники, ни  фарисеи, ни левиты, ни князья и т.д. НЕ УПРЕКНУЛИ  ИРОДА В ЕГО ЯВНОМ НАРУШЕНИИ БОЖЬЕГО ЗАКОНА, а только один ИОАНН КРЕСТИТЕЛЬ??? По сравнению в наше время это молчание наших митрополитов, архиепископов, епископов и епархиальных консисторий-курий на явные грехи наших СЛУГ народа всех уровней...Иерахи-олигархи с ними всемя хорошо ладят...Конечно, за дорогие подачки...

Коллективная вина народа и «Министерство Правды» патриа...

Onufriy

Onufriy написал:

Перша половина статті - блискуча!!
причины падения духовности. Падение началось с какого-то уровня

З якого історичного моменту почалась "святість росії"? - З убивства Ігоря, Ярополка ... Петра ІІІ, Павла І ?... - це геніально
ложь патриарха в том, что он обвиняет в этом убийстве коллективно весь народ

У такому разі це вже не просто брехня, а єресь царебожництва...
нельзя стремиться к справедливости

Що непогано перегукується зі Словом Господнім: 
За справедливістю, лише за справедливістю будеш гнатися (Повторення Закону 16:20)


Доречі, аз нещодавно сподобився почути проповідь священика МП, суттєву частину якої відображала фраза: "справедливість це винахід диявола"... Певно, все це - прямий вплив скандальних напучувань "святійшого" єретика КГ 

Брак, развод и повторный брак на страницах Нового Завет...

Onufriy

Onufriy написал:

"интрига Иродиады" не змінює факту - Іван Хреститель докоряв Іроду за його гріхи. Та зверніть нарешті увагу - докоряв Іроду, а не Іродіаді (Луки 3: 19)  

Ваша спроба зробити великого пророка мучеником фемінізму (чи жертвою ригоризму) не тільки безпідставна, але і принизлива щодо Предтечі. Передусім вона знецінює його смерть.

Заради чого поклав своє життя найбільший серед господніх святих? - Заради того, щоб одна-єдина шльоха легковажна особа формально таки дістала папірець про розлучення?!.. 

Так "консервативна" боротьба МП проти жінок "перетворює" смерть сповідника Істини, наповненого Духом Святим, на дикий і безглуздий курйоз 

Чи варто нагадувати, що приниження пророка є також приниженням Духа, яким він був ведений?

Брак, развод и повторный брак на страницах Нового Завет...

о.Феогност Пушков

о.Феогност Пушков написал:

Onufriy,
Вы не внимательно читаете! За то, что он обличал Ирода - Ирод его упрятал, НО НЕ УБИЛ, ибо напротив - уважал его. А УБИЛА его интрига Иродиады, а Иродиаду волновало не то, что Иоанн обдичал царя за, скажем, жестокость, а то, что Иоанн БЫЛ ПРОТИВ НЕЕ, ИРОДИАДЫ!
И еще раз напомню, что Иоанн ратовал лишь за сохранение ЗАКОНА МОИСЕЯ, а по последнему жена могла развестись с мужем, но с одним важным НО: ИНИЦИАТИВА РАЗВОДА - ТОЛЬКО ОТ МУЖА. Пока Филипп не отпустил жену официально, она - ЕГО СОБСТВЕНОСТЬ. никаокго паритета, полное подчинение жены - мужу. на этом порядке и настаивал Иоанн

Брак, развод и повторный брак на страницах Нового Завет...

о.Феогност Пушков

о.Феогност Пушков написал:

В. Ясеневий,
быть может, именно потому, что стало фактически общеизвестным встречающееся среди клириков сексуальное извращение и стало причиной того, что Церковь ТОРМОЗИТ РЕАЛЬНОЕ РЕШЕНИЕ БРАЧНОГО ВОПРОСА: официально решить его в либеральном духе не позволяет вероучение, а решить его в консервативном духе не позволяет совесть...

Об’єднання всіх християн: утопія чи реальна можливіть?

Onufriy

Onufriy написал:

об’єднання в доктринальному значенні видається неможливим

Як же тоді реально об’єднатися усім Церквам?

Правильно - заради "єдності" треба начхати на віровчення smile

Якщо єдність довкола істинної віри недосяжна, то чому б не об'єднатися навколо братерської папської пантофлі? fellow 

Брак, развод и повторный брак на страницах Нового Завет...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: о.Феогност Пушков
Креститель ... не обдичал других "грехов"

Насчет "за все зло" Лк 3:19 - да, обличал, но...

Докоряючи не докоряв? wink Діалектична логіка?
Іван докоряв йому (Іроду) за Іродіяду, дружину брата свогоі за все зло, яке заподіяв був Ірод… (Луки 3:19)

За Писанням, Іван Хреститель докоряв царю Іроду, а не Іродіаді feel 

Але що Вам до того, дорогий Авторе?
Адже Ви "маєте право" "у відповідності до наданих Вам (як священику МП) повноваженнь", підправляти Слово Боже згідно з власними гендерно-політичними уподобаннями 



Брак, развод и повторный брак на страницах Нового Завет...

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

а как сегодня со всем этим быть??? Наши патриярхи, митрополиты, я\архиепископы и епископы  УГКЦ упорно МОЛЧАТ на все ЯВНЫЕ пред всем миром: грехи содомистов и т.д. Значит , они все их одобряют и ПОДДЕРЖИВАЮТ... Разве нет?!

Брак, развод и повторный брак на страницах Нового Завет...

о.Феогност Пушков

о.Феогност Пушков написал:

Onufriy,
Вы невежественны в вопросах, о которых беретесь возражать. Креститель не возражал против многоженства того же Ирода и не обдичал других "грехов". Речь шла только об Иродиаде, которая была официально замужем. точка. если бы Ирод взял себе свободную - вопроса бы не было.
Насчет "за все зло" Лк 3:19 - да, обличал, но пострадал и умер от козней Иродиады а последнюю не волновали другие проблемы между Иродом и Крестителем. последнюю волновала только она сама.

Вселенський Патріарх: Кінцева ціль – дарувати Українськ...

Onufriy

Onufriy написал:

Для більшості українців є дуже важливими слова Його Всесвятості про те, що Україна не є канонічною територією російської православної церкви

Але передусім ці слова є важливими для "канонічних" - як нагадування, що насправді вони зовсім-то і не канонічні sad