Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Історія
Была ли Тайная Вечеря пасхальным седером?

20 04 2011   Юрий Вестель Публікації, Аналітика, Історія

Была ли Тайная Вечеря пасхальным седером?

На этот весьма трудный вопрос, давно волнующий историков и богословов, наука не может дать уверенного ответа — несмотря на огромное количество глубокомысленных, искусных и тончайших исследований, посвященных специально этому предмету. В настоящей статье мне хотелось бы только еще раз кратко изложить саму проблему и обозреть ее, так сказать, с высоты птичьего полета.

Генерал стражденних — Ігнатій Лойола

19 04 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Генерал стражденних — Ігнатій Лойола

19 квітня 1541 року — 470 років тому — у Римі обрали першого Генерала Товариства Ісуса — Ігнатія Лойолу. Саме він надав Товариству універсального характеру, не обмежуючи єзуїтів жодним видом діяльності. Найбільшої слави єзуїти зажили як проповідники і сповідники можновладців, ловці душ «заблудлих» аристократів, викладачі шкіл та інтернатів для хлопців із вищих суспільних верств. При цьому поза увагою широкого загалу залишається постійна душпастирська опіка єзуїтів над людьми із соціальних низів...

„Українська Псалтир” М.О. Максимовича... Частина II

13 04 2011   Сергій Головащенко Публікації, Історія

„Українська Псалтир” М.О. Максимовича... Частина II

Прагнення до української своєрідності, „своенародности” у сприйнятті біблійного слова є у М. Максимовича не лише виявом етнографічно забарвленої інтелігентсько-дворянської поблажливості до „простих людей”, але й ідейно забарвлене, виступає в символічному контексті національного культуротворення...

„Українська Псалтир” М.О. Максимовича як феномен європейської біблеїстики: Кілька запитань до тексту

11 04 2011   Сергій Головащенко Публікації, Історія

„Українська Псалтир” М.О. Максимовича як феномен європейської біблеїстики: Кілька запитань до тексту

Шлях українців до Біблії, а особливо до Біблії рідною мовою, вартий того, щоб стати предметом особливої, тривалої, прискіпливої уваги та ретельного, докладного, ґрунтовного дослідження – в усіх його моментах та сюжетах...

Союз русского народа. Антисемитское движение в Украине, 1905-1917

8 04 2011   Владимир Даниленко Публікації, Історія

Союз русского народа. Антисемитское движение в Украине, 1905-1917

Несомненно, интерес исследователя вызовут документы фонда, содержащие сведения о деятельности Союза Русского Народа на территории Киевской губернии. Как правило, создание Союза проходило в центре населённого пункта при большом стечении народа, ему предшествовал торжественный молебен, а по окончании на имя Государя Императора отправлялась телеграмма с выражением верноподданнических чувств...

Теологія визволення: відповідь на несправедливість капіталізму чи єресь?

6 04 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Богослов'я, Історія

Теологія визволення: відповідь на несправедливість капіталізму чи єресь?

40 років тому, 1971 року, у Лімі побачила світ праця отця Ґуставо Ґутієрреса «Teología de la liberación» (англійська назва – «A Theology of Liberation: History, Politics, Salvation»), яка поклала початок теоретичному обґрунтуванню теології визволення. Сучасні історики називають теологію визволення однією з головних причин конфлікту та найбільших зіткнень між Апостольською Столицею та католицизмом Нового Часу та загрозою для правовірності католицької віри в розумінні Риму.

Советское государство и законодательство о культах. Из истории вопроса

4 04 2011   Михаил Одинцов Публікації, Історія

Советское государство и законодательство о культах. Из истории вопроса

Редакция портала «Религия в Украине» продолжает знакомить читателей с малоизвестными документами, опубликованными в ведомственном журнале «Религия в СССР» Комитета по делам религий при Совете Министров СССР. Автор нижеследующей статьи прослеживает эволюцию отношения Советского государства к религиозным культам с 1920-х годов по 1980-е...

Благотворительность в ранней Церкви

1 04 2011   Яна Ермолина Публікації, Історія

Благотворительность в ранней Церкви

В ходе исследования CAF выяснилось, что лишь 5% украинцев жертвуют деньги на благотворительность. Это самый низкий показатель среди всех 153 стран, в которых проводились опросы. Волонтерской деятельностью занимаются 14% граждан Украины, а помогают ближнему — 19%. В чем причина этого? Экономический кризис? Тотальное обеднение населения? Но то же исследование показало, что больше денег жертвуют не состоятельные люди, а счастливые...

Хрещення Великого князя (кагана) київського Оскольда та заснування Київської Митрополії (Української Православної Церкви)

23 03 2011   Віктор (Бедь), архімандрит Публікації, Історія

Хрещення Великого князя (кагана) київського Оскольда та заснування Київської Митрополії (Української Православної Церкви)

Питання першого офіційного хрещення давньоукраїнської держави Київської Русі та створення Київської Митрополії тривалий час перебували під ідеологічним контролем спочатку династії Рюриковичів, а відтак, з поступовим формуванням російської державності та імперії, під контролем династії Романових, що в подальшому було сприйнято і канонізовано радянською імперською історіографією...

Острозькі та єзуїти у році 1596 і після

22 03 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Острозькі та єзуїти у році 1596 і після

Сайт «Релігія в Україні» закінчує публікацію циклу статей Тетяни Шевченко, присвячених проблемі історичної генези Берестейської унії та участі в цьому процесі родини князів Острозьких. У Бересті 1596 р. у засіданнях двох конкуруючих соборів взяли участь як князі Острозькі, так і єзуїти. З одного боку – Костянтин Василь Острозький з синами Янушем та Олександром, які прибули з озброєним почтом, з другого боку – єзуїти Петро Скарга, Юстус Раб, Мартин Латерна...

Культура слова у Візантії

15 03 2011   Ружена Досталова Публікації, Історія

Культура слова у Візантії

Візантійська культура з самого початку тривало розвивалася під прапором дуалізму античних та християнських традицій. Саме це тривале напруження між дома полюсами – між Гомером шкільної традиції та Біблією – було одною з основних причин того, що візантійська освіченість ніколи так і не створила дійсний синтез та важко шукала шлях власного плідного розвитку...

Острозькі: від унії універсальної до унії Берестейської

14 03 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Острозькі: від унії універсальної до унії Берестейської

Сьогодні, коли Українська Греко-Католицька Церква готується до обрання свого нового предстоятеля, в суспільстві спостерігається посилений інтерес до проблеми «уніатства» як явища в українській церковній історії. У зв’язку з цим сайт «Релігія в Україні» пропонує увазі читачів статтю кандидата історичних наук Тетяни Шевченко, присвячену історичній генезисі Берестейської унії. Стаття тематично продовжує попередні публікації авторки «Князі Острозькі – “тверді православні”?» та «”Руський світ” Антоніо Поссевіно з Костянтином Василем Острозьким».

Дискуссия о реформировании богослужения на Руси на рубеже XIX–XX веков

9 03 2011   Кирилл Щеголев, студент Ужгородской богословской академии Публікації, Історія

Дискуссия о реформировании богослужения на Руси на рубеже XIX–XX веков

В статье студента Ужгородской богословской академии описывается в самых общих чертах дискуссия вокруг реформирования богослужения, которая велась на рубеже XIX–XX веков. Сторонниками богослужебных реформ были многие выдающиеся деятели Русской Церкви. Несмотря на это, и сегодня, спустя более чем сто лет, большинство вопросов, поднимавшихся российскими иерархами и просто неравнодушными людьми, еще ожидают своего решения…

Освіта, що врятувала єзуїтів

7 03 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Освіта, що врятувала єзуїтів

7 березня 1801 року папа Пій VII видав бреве Catholicae fidei, в якому на особисте письмове прохання імператора Павла I офіційно затвердив Товариство Ісуса в Російській імперії. Генеральний вікарій Росії Франциск Ксаверій Каре став генералом Ордену. Бреве поклало початок повному відновленню ордену єзуїтів у всьому світі, яке відбулось 7 серпня 1814 року...

Как Сталин Церковь признал

4 03 2011   Юрий Дегтярев Публікації, Історія

Как Сталин Церковь признал

В своем ответе И.В. Сталин не сказал всей правды. Больше того, это была по большому счету откровенная ложь, в которую ему надо было, чтобы поверили все три архиерея. А поверили ли они на самом деле?..

Де шукати зразок? Сучасне богослов’я в університеті і досвід минулого Київської Духовної Академії

1 03 2011   Волковський Володимир, аспірант Інституту філософії ім. Г. Сковороди НАНУ Публікації, Історія

Де шукати зразок? Сучасне богослов’я в університеті і досвід минулого Київської Духовної Академії

Ми звернемося до історії КДА й розглянемо періоди її існування на предмет розвитку наукової школи та взаємодії із державними та освітніми структурами – від Олександрівського статуту до доби Константина Побєдоносцева...

Карнавал – свято народне чи християнське?

28 02 2011   Олександр Клековкін Публікації, Історія

Карнавал – свято народне чи християнське?

Карнавал, чи масляна, передує Великому посту. Сьгодні, на початку масниці, про походження карнавалу та ігри й дійства, що його супроводжували у європейських культурах, читачам «Релігії в Україні» розповідає доктор мистецтвознавства Олександр Клековкін.

«Руський світ» Антоніо Поссевіно з Костянтином Василем Острозьким

24 02 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

«Руський світ» Антоніо Поссевіно з Костянтином Василем Острозьким

26 лютого -  400-річчя зі дня смерті Антоніо Поссевіно. Всім відома його непересічна роль у недопущенні Москви до Балтійського моря. Значно менше відомо про його діяльність на Русі у 1583-1586 роках. Головною мотивацією Поссевіно у переговорах з Острозькими була реалізація  відомого плану – створення  сприятливих умов для поширення католицтва у Східній Європі та формування антитурецької ліги християнських держав...

Сретение: праздник господский или богородичный?

14 02 2011   Владимир Бурега Публікації, Історія

Сретение: праздник господский или богородичный?

15 февраля (по новому стилю) Церкви восточной традиции в Украине отмечают праздник Сретенья Господня. Этот праздник занимает особое место в богослужебном календаре. Споры о его литургическом статусе ведутся уже не первое столетие. В чем же особенность Сретения? Почему до сих пор в богослужебных книгах содержатся противоречивые указания относительно этого праздника? На эти вопросы в своей статье пытается ответить кандидат богословия Владимир Бурега.

Князі Острозькі – «тверді православні»?

11 02 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Князі Острозькі – «тверді православні»?

Костянтин Василь Острозький – «некоронований король Русі», знакова фігура руського православ’я. Історики досі бачать його винятково «об’єктом місіонерських зусиль» єзуїтів та культурно-церковним діячем місцевого масштабу. Але сучасники та єзуїти вбачали в князі зовсім іншу особу. Дана стаття присвячена 485-й річниці з дня народження Костянтина Василя Острозького.

Топор для наместника. История конфликта среди братии Почаева 1980-х годов

4 02 2011   Архимандрит Аввакум (Давиденко) Публікації, Історія

Топор для наместника. История конфликта среди братии Почаева 1980-х годов

Ненависть может нагнетаться там, где не чаешь, не ожидаешь и, главное, там, где не желаешь. Даже в таком святом месте, как Почаевская Лавра, призванном всем своим бытием способствовать умиротворению, происходят напряжения, волнения, конфликты, вследствие которых кто-то из братии бывает изгоняем из монастыря, кто-то уезжает сам. Так есть. Человек и человечество вследствие первородного греха конфликтны, и бытие наше в каком-то смысле безнадежно...

Хасидські династії в процесі відродження іудаїзму в Україні

1 02 2011   Валерія Андросова Публікації, Аналітика, Історія

Хасидські династії в процесі відродження іудаїзму в Україні

Хасидизм як масштабний релігійний феномен, що зародився на території сучасної України і Польщі, потребує дослідження – як його історичного минулого, так і подій сьогодення. Нам відомо, що існувало багато хасидських династій, кожна з яких мала свої характерні риси і своїх духовних лідерів. Деякі династії існують й по-сьогодні, інші – лише в історичному минулому...

Закрытие Почаевской Лавры в 1960-х: гонимые и гонители

29 01 2011   Архимандрит Аввакум (Давиденко) Публікації, Історія

Закрытие Почаевской Лавры в 1960-х: гонимые и гонители

Посмотрел в интернете и понял, как мало написано о гонениях на верующих в Почаеве в 60-х годах ХХ века. Правда, есть письмо самих почаевских иноков тех лет, опубликованное в «Вестнике РСХД», еще Татьяна Лазаренко большой материал собрала... Ну и все! Нет памяти в смерти. А были там события страшные, прорастающие своими корнями в сегодняшнее неспокойное время...

Гуманістичні засади єзуїтської освіти: До 350-річчя заснування Львівського університету

20 01 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Гуманістичні засади єзуїтської освіти: До 350-річчя заснування Львівського університету

350 років тому — 20 січня 1661 р. — польський король Ян ІІ Казимир підписав диплом, який надавав Львівській єзуїтській колегії “гідність  академії і титул університету з правом викладання всіх тодішніх університетських дисциплін,  присудження вчених ступенів. Навчання у Львівському  університеті велося за зразком інших єзуїтських університетів в Європі...

Історія релігієзнавства в Польщі

18 01 2011   Катерина Новікова Публікації, Історія, Рецензії

Історія релігієзнавства в Польщі

Праця відомого польського релігієзнавця, керівника кафедри історії релігії Інституту релігієзнавства Яґеллонського університету, професора Генрика Гофмана вийшла у книжковій серії Українського філософського фонду «Філософські контакти: Україна-світ». Це знаменна подія в науковому і суспільному житті України...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

На счету митрополита УПЦ (МП) свыше 11 смертей: музейщи...

Onufriy

Onufriy написал:

1. Красивий заголовок +5!
2. Москвовіри-єретики зробили лавру притчею во язицех і пострамовищем поміж народами
І переоцінити заслуги Павла Лєбєдя у цьому просто неможливо
владыка Павел по собственному признанию...является духовным организатором или косвенным соучастником свыше одиннадцати смертей: четырех сотрудников мастерской в лавре, двух детей журналистки во время ее беременности, свыше пяти пациентов инфекционной клиники Института эпидемиологии и инфекционных заболеваний


Украинская автокефалия: не та, которую ждали?

Onufriy

Onufriy написал:

Який глибокий відбиток накладає на людину російськість:
Новая Церковь с первого дня своего существования находится в полной политической зависимости от президента Украины

І це говорить той самий Чапнін, який за кілька абзаців вище озвучив, що:
президент Порошенко и патриарх Варфоломей не рады выбору (Епіфанія). Тактически они проиграли

Якесь у Автора дивне уявлення про "повну залежністьwink 

Бачимо, що погляд через РПЦ-окуляри спотворює не лише сприйняття фізичної реальності, але і законів логіки

Митрополит Софроній: Я ні туди і ні сюди. Але у Московс...

Onufriy

Onufriy написал:

Яка це сумна річ - хвороба митрополита Софронія:
Запитання:
Що вам заважає виступити зі своєю позицією перед іншими єпископами, увійшовши до нової церкви?

Нещадна "відповідь":
Я нікому не підкорююся. Я тільки погоджую свої догматично нові постанови із Вселенським собором. Але я маю право висловлювати свої думки (!). Тому що я ні від кого не залежу. А у нас цього немає. Коли я у Москві брав миро... У мене за це ніхто ніколи не брав ані копійки.. А тепер, щоби мені взяти миро у Греції, то я повинен буду їхати туди.. за долари

belay request
Лежу, хворію

Одужуйте, владико

Томос, Майдан, Порошенко, Христос и Путин: все только н...

dutchak1

dutchak1 написал:

Чи пам’ятаєте зовсім недавню ходу під Верховною Радою? Марш гідності з банером «Все тільки починається»? «Все тільки починається» — це український варіант Present Continuous Tense. Теперішній тривалий час української мови. Процес, який починається безпосередньо зараз, але починається тривалий час. Початок, який увесь час тільки початок і немає ні продовження, ні завершення. У нас усе тільки починається.

Перша ключова репутаційна втрата ПЦУ...

Олександр

Олександр написал:

Є категорія людей які Церкву не відвідують, але добре знають що і як повинно бути в Церкві. Автор мабуть один з них. Він вже зрозумів що потяг пішов, але однак ще навздогін  кидається лайном.

Але можливо життєва скрута заставляє якось на хліб заробити.

Та як би там не було, тяжко зрозуміти людину, яка за рівнем інтелекту, стоїть на протилежному березі моря від Філарета і Єпіфанія.

Парламент пошел навстречу верующим УПЦ (МП), которые хо...

dutchak1

dutchak1 написал:

В УПЦ МП немає діючого статуту і той, який наводять в публікації, є внутрішнім документом Української Православної Церкви, тобто канонічним документом. Дійчим статутом згідно законодавства України, в якому необхідно вносити зміни згідно принятого закону, є статут який релігійна організація подає державному реєстратуру і який потім, після реєстрації, в нього зберігається. Але в нашій країні жодна християнська конфесія – УПЦ КП, УПЦ МП, УАПЦ, УГКЦ, РКЦ - не зареєстровані в держорганах, не мають статусу юрособи, не мають офіційних, зареєстрованих статутів. Навіть позов в суд про зобов’язання змінити назву подати неможливо через відсутність статусу юрособи. Статут юрособи мають тільки парафії.

Наша пост-экклезиологическая эпоха

Onufriy

Onufriy написал:

Хвороба етнофілетизму мовою документів:

«Юрисдикция РПЦ распространяется: на людей православного вероисповедания, проживающих в СССР (1988) [на канонической территории РПЦ (2000) ], также на людей, проживающих заграницей (Устав русской Церкви, I, § 3, 1988 [2000])

Эти статьи ... настаивают на выход за пределы своих действительных границ... отказываются признавать каноническим существование других местных Церквей

В экклезиологическом контексте употребление слова «церковь-сестра» безосновательно, так как оно создает два тела там, где существует только одно

православные христиане, в отличие от католиков и протестантов, не имеют никаких оправданий такому анти-экклезиологическому поведению

если вера Церкви неверна, то и Евхаристия невозможна!

После Собора. Почему истерику России в православном мир...

Onufriy

Onufriy написал:

Ільченко - геніальна людина. Стаття чудова +5!!
Це збірник афоризмів
уход с патриаршьего места возможен только ногами  вперед, и Кирилл это знает,  и, естественно ... будет, в связи с этим, крайне опасен

Єдине зауваження, - репліка "что там у москалей?" є лінгвістично некоректною. "Москаль" - це польський вплив. В українському контексті треба говорити, звичайно, "кацап"

Богдан Прах: «У сучасному світі зруйновано відчуття спр...

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

І в Ц Е Р К В А Х  , на превеликий жаль , Т А К О Ж !!! Про справедливість  у взаємовідносинах між вірними В традиційних ЦЕРКВАХ сьогодні , як видється мені, СВЯЩЕННОСЛУЖИТЕЛІ ЗОВСІМ НЕ ПРОПОВІДУЮТЬ.  А на слова СПАСИТЕЛЯ : По тому пізнають. що ВИ  МОЇ  УЧНІ, -  навіть єпископи  насміхаються , коли про це їм нагадати ! Для них найважливіше, аби священики перед ними засвідчували повний незаперечний послух, смирення,  а вірніше - ПЛАЗУВАННЯ І РАБОЛІПСТВО.  і по цьому,  разом з  щонайбільшими  ПОДАЧКАМИ від  священиків, звичайно, у ТВЕРДІЙ  ВАЛЮТІ,  вони визначають кращих для себе.   

«Иуда, тебя ждет виселица». Архиереи УПЦ (МП) «поздрави...

Олександр

Олександр написал:

Переломний період завжди нестерпний, виживають тільки ті що в істині. Дай Господи владиці Симеону наснаги і не зламатися. Ще трохи і його приклад унаслідують і інші з РПЦ в Україні.

"Канонична церква", а каноны сама нарушает на каждом ...

Олександр

Олександр написал:

Перед смертю люди завжди в крайності: або дуже добрі, або дуже злі. РПЦ в Україні — також люди, але ті що вибрали крайність зла.

Синод УПЦ (МП) призначив нових єпископів замість "забо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що  означає цей перехід Вінницької єпархії згідно Закону про свободу совісті? Перехід парафій ми вже бачили в різних проекціях - з мордобоєм, з нарядами поліції, із пікетами і закритими храмами, з судами. А як тут, по закону? Зміна статуту? Установчі Збори єпархії? Єпархія то хоч зареєстрована в держорганах? Має статут юрособи?
О сколько нам откритій чюдних. Готовят просвєщєнья дух.

Синод УПЦ (МП) призначив нових єпископів замість "забо...

Onufriy

Onufriy написал:

Вселенський патріарх висловив упевненість, що найближчим часом православна церква на Росії покається

no 
До речі - чи здатні біси на покаяння... і чи призначені вони до спасіння?

Синод УПЦ (МП) призначив нових єпископів замість "забо...

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

Чувствую, что вы запутались в своем недолугом богословии, наши высшие ДУХОВНЫЕ  Чины -  ОТЦЫ  и берете ли хоть что нибудь для себя??? А тема покаяния, т.е изменения  и  исправления  самого себя, для вас ,как мне глупому(!),  выглядит  очень далекой и совсем не нужной...Конечно,  вы глубоко  ошибаетесь, думая, что ваше служение,( т.е.внешнее исправление чинов) -  спасет вас.  Да  ничто внешнее и никого не спает...Не каждый, кто говорит ГОСПОДИ, ГОСПОДИ,  войдет в Ц-ие Божие, а только тот . кто исполняет волю  ОТЦА  НЕБЕСНОГО...

Синод УПЦ (МП) призначив нових єпископів замість "забо...

В. Ясеневий

В. Ясеневий написал:

Смотрю на єтих, прости Господи, лобуряк и думаю: а что у них на первом месте:  ЛЮБОВЬ К БОГУ И БЛИЖНИМ???!!! И почему то  большое сомнение у меня(грешній я бандит),что тему ХРИСТОВОЙ  ЛЮБВИ,  ОНИ ВООБЩЕ ,  НЕ БЕРУТ  ВО ВНИМАНИЕ... Разве не так. Господа - товарищи Иерархи, идеолги раши и рассейскага мира???!!! Что для вас украинский народ???!!!