Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Історія
Поетапне здійснення приєднання Київської митрополії до Московського патріархату

22 09 2011   Ігор Богдан Публікації, Історія

Поетапне здійснення приєднання Київської митрополії до Московського патріархату

Приєднання Київської митрополії до Московського патріархату розцінювалося і розцінюється різними істориками по-різному. Хтось дає цьому акту позитивну оцінку, хтось, навпаки, протилежну, негативну. Хтось шукає причину цієї дії саме в 1686 році, хтось ще в часи Богдана Хмельницького; та, на наш погляд, спроби підпорядкування і саме підпорядкування, як політичне, так і релігійне, відбувається значно і значно раніше...

До історії державного органу у справах релігій в Україні: з 1991 р. по теперішній час

21 09 2011   Лариса Владиченко Публікації, Історія

До історії державного органу у справах релігій в Україні: з 1991 р. по теперішній час

За двадцять років Незалежності України вказаний державний орган шість разів змінював свій статус і підпорядкованість. Так з 1991 р. до сьогодні функції державного органу у справах релігій виконували: Рада у справах релігій при Кабінеті Міністрів України; Міністерство України у справах національностей, міграцій та культів; Державний комітет України у справах релігій; Державний департамент у справах релігій Міністерства юстиції України; Державний комітет України у справах національностей та релігій; відповідний підрозділ (на даний час в процесі утворення) Міністерства культури України...

Джордано Бруно: тяжко бути богом

16 09 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Джордано Бруно: тяжко бути богом

17 вересня 1599 р. з Венеції до інквізиційного суду в Римі була передана справа Джордано Бруно — хрестоматійної постаті філософського вільнодумства часів Контрреформації. Бруно і до сьогодні оцінюють вкрай суперечливо. Для когось він є символом вільнодумця, спаленого за свої погляди, для когось — символом богохульства і єресі. Проте якщо Бруно був видатним інтелектуалом-єретиком, то чому інквізицію так мало цікавили його наукові погляди?

До історії державного органу у справах релігій в Україні. Частина II: 1920-1991 роки

14 09 2011   Лариса Владиченко Публікації, Аналітика, Історія

До історії державного органу у справах релігій в Україні. Частина II: 1920-1991 роки

28 лютого 1966 р. голова Уповноваженого Ради у справах релігій при Раді Міністрів СРСР з Української РСР К.Литвин, за попереднім погодженням із головою центрального апарату Ради у справах релігій СРСР В.А.Куроєдовим, подає на ім’я В.Щербицького доповідну записку, відносно структури і штатів центрального апарату Уповноваженого Ради у справах релігій при Раді Міністрів СРСР з Української РСР і апарату Уповноважених з областей. У зазначеному документі пропонується підсилити штат апарату, аби більш кваліфіковано вивчати релігійну ситуацію у республіці...

До історії державного органу у справах релігій в Україні

8 09 2011   Лариса Владиченко Публікації, Аналітика, Історія

До історії державного органу у справах релігій в Україні

В історії органу у справах релігій в Україні можна виділити три періоди: 

I. Період українських урядів (1917-1919 рр.);

II. Період Радянської влади (1920-1991 рр.);

III. Період незалежності України (1991 р. – по теперішній час).

У свою чергу кожний період можна поділити на етапи існування зазначеного органу...

Підґрунтя формування Київського християнства

7 09 2011   Олександр Саган Публікації, Аналітика, Історія

Підґрунтя формування Київського християнства

Формування особливостей Київського християнства – достатньо складний і малодосліджений процес, в основі якого лежить особливе і непередбачуване (оскільки залежить від багатьох, часто не відомих, чинників) поєднання етнічного/народного й релігійного. Цей процес у науці має назву етноконфесійного синкретизму. Зважаючи на певну езотеричність (маловживаність/закритість) цього поняття, недостатню вивченість його вітчизняними науковцями та богословами, ця стаття буде присвячена саме з’ясуванню поняття «етноконфесійного синкретизму» як базового для розуміння специфіки Київського християнства.

Апостол миру — Бенедикт ХV

2 09 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Апостол миру — Бенедикт ХV

3-го вересня 1914 р. конклав 60-ти кардиналів 38-ма голосами проти 18-ти обрав папою митрополита Болоньї кардинала Джакомо делла К’єза. Новообраний папа узяв ім’я Бенедикт XV. Він увійшов до історії перш за все як діяльний миротворець. Коли кардинал Йозеф Ратцінгер, обраний папою 2005 р., прийняв ім'я Бенедикт XVI, він сказав, що однією з причин для вибору імені стала його повага до Бенедикта XV — апостола миру.

Патриархальная структура и единство Церкви

1 09 2011   Теодор Николау, профессор православного богословия Мюнхенского университета Публікації, Історія

Патриархальная структура и единство Церкви

Поместные церкви равнозначны и согласованны в своих братских отношениях. Однако этой истине противоречит переупорядочение или субординация поместных церквей, которые обнаруживают глубокую экклезиологическую точку зрения и наводят на мысль, что та или иная поместная церковь содержит в разном количестве и качестве Тело Христово; более того, здесь нет аналогии с понятием Триединого Бога , в котором неприменимо какое-либо переупорядочение или субординация личностей...

Ідеолог християнського нонконформізму

30 08 2011   Ігор Загребельний Публікації, Історія

Ідеолог християнського нонконформізму

30 серпня виповнилося 128 років від дня народження видатного українського мислителя Дмитра Івановича Донцова. На жаль, наше суспільство звикло мислити штампами, тож і Донцову дуже часто доводиться бути лише «ідеологом українського націоналізму» з усіма випливаючими з цього наслідками: для одних Донцов-націоналіст є кумиром, для інших – «бандитом пера». Проте досить актуальною є теза про Донцова як про мислителя-християнина...

Поняття Київського християнства, його церковна та просторово-часова ідентифікація

28 08 2011   Олександр Саган Публікації, Аналітика, Історія

Поняття Київського християнства, його церковна та просторово-часова ідентифікація

Портал "Релігія в Україні" починає публікацію циклу історико-філософських досліджень відомого українського науковця, доктора філософських наук, професора Олександра Сагана про формування, розвиток і особливості Київського християнства. Читачам буде представлено цікавий погляд науковця на тему, яка сьогодні є актуальною для більшості традиційних українських Церков.

Чи має Україна релігієзнавство? Нотатки на полях книжки про «кінець світу»

25 08 2011   Сергій Савченко Публікації, Богослов'я, Історія, Рецензії

Чи має Україна релігієзнавство? Нотатки на полях книжки про «кінець світу»

Ця стаття і справді постала з нотаток. Вони з᾽явилися вже на першій сторінці, коли зі змісту я дізнався, що Свідки Єгови є протестантами. З цікавості почав читати далі. З кожною сторінкою подібні речі накопичувалися як лавина, що й змусило мене взятися за рецензійний огляд. Власне, я наважився розпочати його тому, що не знайшов жодної рецензії на книжку Докаша з часу її виходу у світ 2007 року. Маю на увазі саме рецензію, а не замовну панегіричну  анотацію в якому-небудь інститутському збірнику...

Французький протестантизм та Варфоломіївська ніч

22 08 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Французький протестантизм та Варфоломіївська ніч

У ніч p 23 на 24 серпня 1572 р., напередодні дня святого Варфоломія, у Парижі відбулася безпрецедентна різанина католиками кальвіністів, яких у Франції називали гугенотами. За оцінками різних джерел, загинуло від 5 до 30 тисяч парижан та гугенотів.

Епископское безбрачие в православной традиции (окончание)

17 08 2011   Архиепископ Нью-Йоркский Петр (Л’Юилье) Публікації, Історія

Епископское безбрачие в православной традиции (окончание)

В начале нашего века некоторые люди начали подвергать сомнению обязательный характер епископского безбрачия. Следующий шаг был сделан в 1923 году раскольнической группой «Обновленцев», которые решили отменить требование епископского безбрачия. Тот факт, что это течение возникло в России, едва ли может быть случайностью. В этой стране епархии представляли собой огромные территориальные деления, и перед большевистской Революцией они включали большое количество приходов и учреждений. Епископы же не были избраны согласно процедуре, установленной каноническим законодательством. Они были главным образом администраторами, отдаленными от большой части духовенства и мирян...

Баптисты и «конец истории»

16 08 2011   Михаил Черенков Публікації, Історія

Баптисты и «конец истории»

У баптизма с историей складываются непростые отношения. Как и всякое молодое движение, он пытается апеллировать к истории, связям, предтечам; одновременно отвергая исторические обязательства, груз истории, тяжесть традиции...

Історія як засіб маніпуляції (закінчення)

15 08 2011   Сергій Савченко Публікації, Історія, Рецензії

Історія як засіб маніпуляції (закінчення)

Праця Андрія Портнова «Вправи з історією по-українськи» є дуже гарним і фаховим вступом до проблематики маніпулювання образом історії з метою впливу на суспільну свідомість. Завдяки рецензованій книжці російський читач довідається як маніпулюють з історією в Україні, порівнявши це з досвідом власної країни. А український пересічний інтелігент зрозуміє, що його візія минулого, яку він вважав своїм щирим та глибоким переконанням, насправді продукт ментальної імплантації...

Єзуїти та юдеї

14 08 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Єзуїти та юдеї

Найзапеклішим критиком «юдеофілії» Лойоли став примас Іспанії, архієпископ Толедо Мартінес Сіліцео. Протягом багатьох років він вимагав від Ігнатія Лойоли виключити «нових християн» із Товариства. Аналогічні вимоги єзуїтському генералу висунув королівський двір Іспанії...

Епископское безбрачие в православной традиции (продолжение)

10 08 2011   Архиепископ Нью-Йоркский Петр (Л’Юилье) Публікації, Історія

Епископское безбрачие в православной традиции (продолжение)

Невзирая на решение, принятое, возможно, Апостолами, Трулльский Собор определенно подтвердил закон, предписанный Юстинианом. Безусловно, 12 канон не делает ссылки на законодательство Юстиниана. В период Античности и Средневековья такие случаи не происходили. Так как власть канонов считалась выше, чем власть законов, первые не могли получать легитимность от последних. Однако нужно ответить на другой вопрос: как Собор мог канонически аннулировать решение, принятое, возможно, Апостолами?

Історія як засіб маніпуляції

9 08 2011   Сергій Савченко Публікації, Історія, Рецензії

Історія як засіб маніпуляції

Нова книжка Андрія Портнова складається з кількох блоків питань: перший – історія як засіб легітимації («міф заснування») сучасної України та формування ідентичностей в сучасному українському суспільстві; другий – «наукове середовище та академічні культури в сучасній Україні»; третій, представлений статтею про образ Росії в сучасних українських підручниках; і четвертий, присвячений багаторічним бурхливим дебатам з приводу того, чи був Голодомор 1932-33 рр. геноцидом української нації...

Епископское безбрачие в православной традиции

8 08 2011   Архиепископ Нью-Йоркский Петр (Л’Юилье) Публікації, Історія

Епископское безбрачие в православной традиции

Учитывая недостаток источников, трудно исследовать распространение безбрачия среди епископата. Новый Завет дает нам очень запутанные свидетельства об этой практике, сложность которой и отразилась в вековой христианской традиции. Однако примечательно то, что в раннем Христианстве нельзя найти определенную связь между церковным служением и безбрачием или воздержанием...

Патрология в Киевской Духовной Академии (1841-1923)

2 08 2011   Юрий Черноморец Публікації, Історія

Патрология в Киевской Духовной Академии (1841-1923)

Патрологию в Киевской Духовной Академии преподавали выдающиеся ученые своего времени. В начале XX века патрологическая наука в КДА достигает своего расцвета. Монографии, написанные в эти годы, не утратили своего значения и сегодня. Наследие КДА в области патрологии требуется осмыслить, актуализировать и популяризировать...

Владимирово крещение: рациональный выбор или озарение свыше?

28 07 2011   Владимир Бурега Публікації, Історія

Владимирово крещение: рациональный выбор или озарение свыше?

Житийный рассказ о крещении святого князя Владимира настолько прочно вошел в нашу церковную культуру, что сегодня мало кто задумывается над теми непростыми вопросами, которые возникают при внимательном его прочтении. А между тем обстоятельства Владимирова крещения и по сей день вызывают горячие споры историков...

Католицька Церква і Французька революція

23 07 2011   Тетяна Шевченко Публікації, Історія

Католицька Церква і Французька революція

23 липня 1790 р. після підписання королем у Франції набула чинності „Цивільна конституція духовенства”, на якій у священиків вимагали присяги на вірність державі. Це стало причиною схизми у французькій Церкві до 1801 р.

«Две души» – две Церкви. О духовных характерах украинцев и русских. Часть II

20 07 2011   Арсен Ричинский Публікації, Історія

«Две души» – две Церкви. О духовных характерах украинцев и русских. Часть II

Гоголь – типичный образец раздвоения культур, борьбы двух национальных душ. Все его биографы и критики подчеркивают дисгармоничность его жизни и противоречия в его творчестве. Но если Гоголь шатался еще между двумя душами и не мог отдать предпочтение ни одной из них, то после него приходит мыслитель, который уже полностью отдался русской культуре, у которого украинская душа лишь изредка звучала своеобразными мотивами, непонятными и чуждыми для россиян. Был это – Ф.Достоевский...

Велич і трагедія президента Карпатської України Августина Волошина (до 66-х роковин мученицької смерті)

18 07 2011   архімандрит Віктор (Бедь), професор, ректор Ужгородської української богословської академії ім. святих Кирила і Мефодія та Карпатського університету ім. Августина Волошина Публікації, Історія

Велич і трагедія президента Карпатської України Августина Волошина (до 66-х роковин мученицької смерті)

Творчий ужинок Августина Волошина справді вражає — 42 книжки (серед яких, в першу чергу, підручники для шкіл карпатоукраїнського регіону рідною мовою), сотні публіцистичних і наукових статей з проблем економічного, освітнього, культурного, релігійного, громадського і політичного життя краю. На жаль, повної бібліографії його праць досі не видано, а те, що видано, — тільки дещиця його творчої спадщини...

Свято Ризопокладання у Влахерні та пам’ять про перше Оскольдове Хрещення Русі

17 07 2011   Сергій Шумило, заступник голови «Товариства пам’яті князя Оскольда», м. Київ Публікації, Історія

Свято Ризопокладання у Влахерні та пам’ять про перше Оскольдове Хрещення Русі

У 2012 р. вперше за останні 80 років у Києві відбудуться загальноцерковні урочистості з нагоди Оскольдового Хрещення Русі та заснування Київської Митрополії. Чому ж подія, пов’язана із поразкою Русі, стала знаком її Божественного покровительства, а Влахернський монастир - одним з найбільш шанованих руськими паломниками?..

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

При участии «Кремлевской ...

MichaelWeP

MichaelWeP написал:

Вы вашу . Предлагаю также посмотреть пользительные сайты https://tinyurl.com/2pmdaqvf магнитный корректор осанки выравнивает линию позвоночника АКЦИЯ! -53% СКИДКА https://tinyurl.com/2dwm7zb7 Безопасное лечение спины без дорогих операций АКЦИЯ! -53% СКИДКА https://tinyurl.com/2pmdaqvf магнитный корректор осанки АКЦИЯ! -53% СКИДКА https://baoly.ru/d3d3 магнитный корректор осанки АКЦИЯ! -53% СКИДКА https://baoly.ru/74 Безопасное лечение спины без дорогих операций АКЦИЯ! -53% СКИДКА @good= 52dsffg6$%^dsgewtettt

Александр Лукашенко: "Бе...

JXrumerH

JXrumerH написал:

The nice answer!

Глава УПЦ (МП) закликав П...

Onufriy

Onufriy написал:

Дивовижно, але Онуфрій навіть засудження московської агресії використав для пропаганди "мишебратства" і єресі "єдинокупелія":
"просимо негайно припинити братовбивчу війну. Український і російський народи вийшли із Дніпровської купелі хрещення"

Глава ПЦУ засудив спільну...

Onufriy

Onufriy написал:

Війна проти України породжена багаторічною проповіддю проклятої єресі "російського світу"

Церкви в Україні не платя...

dutchak1

dutchak1 написал:

Стаття з суміші цитат напівграмотних спеців, розведена такими ж напівграмотними штатними релігієзнавцями.