Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Історія
Історія перекладів Біблії українською мовою. Частина ІІ

Вчора, 15:04   Протоієрей Андрій Ухтомський Публікації, Історія

Історія перекладів Біблії українською мовою. Частина ІІ

Продовження. Початок див. тут

Перший повний переклад Біблії українською мовою був виданий у 1903 р. у Відні накладом Англійського Біблійного Товариства й отримав неофіційну назву «Біблія Куліша». Повна назва перекладу — «Святе Письмо Старого й Нового Завіту». Роботу над перекладом розпочав Пантелеймон Куліш (1819–1897 рр.) разом з Іваном Пулюєм (24-річний галицький українець, вихованець Віденського університету, греко-католик, за фахом фізик та богослов). Через смерть Пантелеймона Куліша робота була припинена. У 1897 р. переклад завершив письменник Іван Нечуй-Левицький (літературний класик та вихованець Київської духовної академії).

Історія перекладів Біблії українською мовою

17 07 2017   Протоієрей Андрій Ухтомський Публікації, Історія

Історія перекладів Біблії українською мовою

Перші свідоцтва українізації Святого Письма беруть початок ще в ХIII ст. Це були т. зв. «Учительні Євангелія», «Мета їхньої появи — наблизити Святе Письмо до простого народу»1, а також використання у виховних цілях.

Священник-семитолог Олег Скнарь: «Археологические раскопки дали нам поразительную информацию!»

8 06 2017   Беседовал Сергей Штейников Публікації, Інтерв'ю, Історія

Священник-семитолог Олег Скнарь: «Археологические раскопки дали нам поразительную информацию!»

Только что в издательстве «АДЕФ-Украина» увидел свет второй том исследования эпиграфических памятников Израиля и Иудеи «Каменные странницы библейской истории». Сегодня мы беседуем с автором этого цикла — клириком Киевской епархии УПЦ, настоятелем Свято-Покровского храма в столичном военном госпитале, доцентом кафедры библеистики Киевской духовной академии протоиереем Олегом Скнарём.

Роль Реформації в утвердженні міжнародно-правового ідеалу особистої автономії

8 06 2017   Юрій Шеляженко, Тетяна Француз-Яковець Публікації, Аналітика, Історія

Роль Реформації в утвердженні міжнародно-правового ідеалу особистої автономії

Розглядаючи Україну в контексті Європейського простору, маємо зрозуміти рушійні сили розвитку західної та глобальної цивілізації, серед яких найбільш помітним є прагнення людей до духовної, політичної і економічної свободи та соціальної рівності, реалізації інтересів (покликання, потреб) кожної людини у добровільній праці та в умовах вільного ринку – основи раціональної організації суспільного життя, описані Максом Вебером у класичній праці «Протестантська етика і дух капіталізму» [1].

Украина и украинцы в негласной переписке Константинопольского и Московского Патриархов — 1995 год

5 05 2017 Публікації, Офіційно, Історія

Украина и украинцы в негласной переписке Константинопольского и Московского Патриархов — 1995 год

В распоряжении редакции портала "Религия в Украине" оказалась фотокопия перевода на русский язык ответного письма Патриарха Константинопольского Варфоломея от 12 июля 1995 года Патриарху Московскому Алексию II, в котором излагается позиция Константинопольской Церкви в отношении духовного окормления украинцев диаспоры и Украины.

Православные индульгенции

7 04 2017   Кирилл (Говорун), архимандрит Публікації, Богослов'я, Історія

Православные индульгенции

Обычно считается, что индульгенции – специальные грамоты об отпущении грехов – были явлением западного христианства. Как известно, торговля ими стала одной из главных причин Реформации в начале XVI века.

Чи можлива візантійська «симфонія» у наш час?

28 12 2016   Кирило Говорун Публікації, Богослов'я, Аналітика, Історія

Чи можлива візантійська «симфонія» у наш час?

Цей аналіз підводить до висновку, що жодна модель симфонії минулого не задовольнила б сьогоднішні церкви, які вже здобули досвід відокремлення церкви та держави...

Філософія права Саїда Нурсі та Памфіла Юркевича: порівняння християнської І мусульманської доктрини особистої автономії

22 12 2016   Юрія Шеляженко, Тетяна Француз-Яковець Публікації, Богослов'я, Історія

Філософія права Саїда Нурсі та Памфіла Юркевича: порівняння християнської І мусульманської доктрини особистої автономії

Автор обрав вчення С. Нурсі та П. Юркевича для порівняння православних та ісламських коренів філософії права через феномен поєднання ними духовного і світського авторитету в національній правосвідомості (українській та турецькій)...

Православная церковная юрисдикция на территории Украины согласно канонически значимым документам

6 12 2016   Василий Лурье, доктор философских наук Публікації, Аналітика, Історія

Православная церковная юрисдикция на территории Украины согласно канонически значимым документам

К православным церковным делам на территориях, входящих в состав международно признанных границ Украины, в разное время имели отношение четыре митрополии Константинопольского патриархата...

Праздник как мидраш

5 12 2016   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Історія

Праздник как мидраш

Исторической сомнительностью «грешат» некоторые наши праздники, к примеру, Введение Пресвятой Богородицы во Храм. Как и в случае с мидрашем, в основе лежит нечто из реально бывшего или сказанного в Писании...

Московська травма Русі та її наслідки

25 11 2016   Ігор Немчинов, доктор філософських наук Публікації, Історія

Московська травма Русі та її наслідки

Саме під час встановлення Москвою контролю над руськими республіками міфічна свідомість та ідеологія поєднуються у єдиний світоглядний масив. На перетині міфу та ідеології створюється колективна культура певного типу, встановлюються межі «свого» та «чужого». На цій межі формується своєрідна «травма спілкування»...

Митрополит Иларион Киевский: «святой раскольник»?

1 11 2016   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Історія

Митрополит Иларион Киевский: «святой раскольник»?

Все те православные христиане, которые оказались за границей нашей канонической УПЦ действительно лишены спасительных Таинств и находятся в безблагодатном сообществе?..

Был ли апостол Иоанн Богослов «заживо зарыт в землю»? Еще об одном агиографическом мифе

11 10 2016   Архимандрит Феогност Пушков Публікації, Богослов'я, Історія

Был ли апостол Иоанн Богослов «заживо зарыт в землю»? Еще об одном агиографическом мифе

Помещенная в наших Минеях басня представляет собою «народное богословие», фольклор. К Священному Преданию Древней Церкви этот миф не имеет ни малейшего отношения...

Архієпископ Ігор Ісіченко: “Маємо ціле ґроно представників протестантських визнань, які формували українську культуру”

20 09 2016   Запитання ставив Максим Балаклицький Публікації, Інтерв'ю, Історія

Архієпископ Ігор Ісіченко: “Маємо ціле ґроно представників протестантських визнань, які формували українську культуру”

Ігор Ісіченко — архієпископ Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ, що зареєстрована як ХПЄ УАПЦ (оновлена), історик Церкви, літературознавець — аналізує роль протестантів у ранньомодерній та сучасній Україні.

«Передача» Киевской митрополии Московскому патриархату в 1686 году: канонический анализ

13 09 2016   Константин Ветошников Публікації, Аналітика, Історія

«Передача» Киевской митрополии Московскому патриархату в 1686 году: канонический анализ

Очевидно, что патриарху Московскому не было предоставлено никакого подчинения или изменения юрисдикции митрополии (что запрещено канонами)... Канонический статус Киевской митрополии очень близок к статусу епархий «Новых территорий» (Νέων Χωρῶν) в Греции.

Митрополит Сурожский Антоний (Блум) и «украинский вопрос»

15 07 2016   Сергей Епик Публікації, Історія

Митрополит Сурожский Антоний (Блум) и «украинский вопрос»

Попробуем посмотреть на проблемы украинского «сьогодення» через призму взглядов выдающегося миссионера ХХ века – митрополита Сурожского Антония (Блума), который был в составе РПЦ, пожалуй, максимально независимым иерархом.

Алексей Хомяков. К 155-летию со дня кончины религиозного философа

15 10 2015   Архимандрит Феогност (Пушков) Публікації, Богослов'я, Історія

Алексей Хомяков. К 155-летию со дня кончины религиозного философа

В свое время его труды были «глотком свежего воздуха» среди застоя синодальной эпохи в Российской Церкви. Но сегодня лучшим подарком самому Хомякову будет последовательное преодоление его наследия...

Про канонічність і благодатність УАПЦ

21 09 2015   Єпископ Віктор (Бедь) Публікації, Історія

Про канонічність і благодатність УАПЦ

До 95-річчя відродження Української Автокефальної Православної Церкви єпископ Мукачівський і Карпатський Віктор (Бедь), ректор Карпатського університету імені Августина Волошина та Української богословської академії в Ужгороді, пропонує свою парадигму зародження і розвитку цієї православної Церкви...

Історія німецького села Хрещатик (Октоберфельд) на Сумщині

10 09 2015   Олег Сніжко Публікації, Історія

Історія німецького села Хрещатик (Октоберфельд) на Сумщині

Частина жителів села, протестуючи проти колективізації, продавала майно і їхала до Москви, щоб отримати дозвіл емігрувати за кордон. Причина, що вказувалась – релігійні переконання…

Доля «латино-уніатських» споруд після «возз’єднання» Правобережної України з  Російською імперією

30 06 2015   Руслана Шеретюк Публікації, Історія

Доля «латино-уніатських» споруд після «возз’єднання» Правобережної України з Російською імперією

Царат у своїй етноконфесійній політиці на Правобережній Україні впродовж усього ХІХ ст. головну ставку робив на Православну церкву, надаючи їй повсякчасну підтримку і протегування. З часом це призвело до її фактичного перетворення на державне відомство…

«Скорбящая о младенцах...» Как в Украине была явлена покаянная икона для совершивших аборт

25 06 2015   Татьяна Корсенко Публікації, Історія

«Скорбящая о младенцах...» Как в Украине была явлена покаянная икона для совершивших аборт

Стояло лето 2010 года. Тогда еще я не знала, что попала в место, где было суждено найти свою «жемчужину», а на вид это был обычный камешек...

До питання про канонічність єпископату УАПЦ

11 06 2015   Архімандрит Арсеній Бочкарь Публікації, Історія

До питання про канонічність єпископату УАПЦ

Невеличкий екскурс в історію українського Православ’я в минулому столітті...

Релігійна політика німецької влади до православних та мусульман Євпаторії

7 04 2015   Сергій Вишневський Публікації, Історія

Релігійна політика німецької влади до православних та мусульман Євпаторії

Стаття написана за матеріалами газети “Євпаторійські відомості” (“Визволення”) 1941–1944 рр.

Репресивна політика радянської влади щодо дітей вірних Євангельської християн-баптистської церкви в УРСР (60–80-ті рр. ХХ ст.)

26 03 2015   Оксана Висовень Публікації, Історія

Репресивна політика радянської влади щодо дітей вірних Євангельської християн-баптистської церкви в УРСР (60–80-ті рр. ХХ ст.)

Хронологічні межі дослідження охоплюють період 60–80-ті рр. ХХ ст., коли діти вірних ЄХБ України найбільше зазнавали утисків як з боку репресивно-каральних органів влади, так і в закладах освіти та громадському житті...

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

СБУ притягла до відповідальності низку священиків УПЦ

Філософ

Філософ написал:

Ну так як тільки попи "спалили"   контору (Ой сумську єпархію МПвУ) від них зразу же відхрестились... wink 

СБУ притягла до відповідальності низку священиків УПЦ

Kruvonis

Kruvonis написал:

http://portal-pravoslavie.sumy.ua/oficijne-sprostuvannya-sered-klirikiv-sumskoi-
eparhii-nemae-zasudzhenih-za-separatizm.html
лінк для підтвердження вашої помилки в подачі матеріалу.
не дякуйте.

«Я і мій чоловік просимо пробачення за те, що не відчин...

Філософ

Філософ написал:

А в чоловіка, що не стало духу попросити вибачення?
Щось мало віриться, що вони нічого не знали...ніби не на Марсі живуть...

Жінки і біси. Дещо з внутрішньоцерковного життя

Onufriy

Onufriy написал:

Я не сама, а з Богом живу!  Я їжджу по монастирях, ходжу на празники по церквах!

У краплі відображається море: хіба найканонічніша у світі РПЦ (подібно до "однієї жінки") вже не пройшла своєї печальної еволюції - від "боротьби з духами злоби піднебесними" до злобної "священної війни" проти "українства"? request 

Жінки і біси. Дещо з внутрішньоцерковного життя

Onufriy

Onufriy написал:

зустріч з хорошою людиною, яка стала жертвою поганої релігійності

Стаття набагато глибша, ніж видається на перший погляд
Вона не лише про хорошу жінку, яка під видом боротьби з бісами, азартно веде нещадну війну зі своїми ближніми

Ця стаття також про те, що воцерковленість не конфліктує з біснуватістю/одержимістю. Не завжди конфліктує... Зате може з нею органічно поєднуватись

Оця тема "православної біснуватості" є занадто актуальною і стосується не лише "однієї жінки"... але також і "однієї церкви"

Херсонці: боєць АТО повісився після сповіді у священика...

Абракадабра

Абракадабра написал:

А мне священника жалко. Постарался поговорить с солдатом по душам, исповедывал. А теперь такая грязь. Скоро попам "молоко за вредность давать нужно будет" (с).  Как по минному полю. Раньше хоть бабки по селам суевериями занимались. А теперь по всей стране прогреметь можно.

Почаевская лавра продолжает молиться о "спасении Росси...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: Філософ
Березовський знову прийняв до церковного спілкування всіх представників "політичного православя" засуджених Сабоданом
 
Чим сам себе засудив request
Почаевский монастырь разъясняет, что разложение Руси началось еще со времен СССР по "плану Даллеса"

Почаїв не лише транслює у світ святоросійську етнофілетичну єресь, але також наочно демонструє її прямий наслідок - маразм 

У депутата Лозового знайшли мощі на 121 тис. грн.

Абракадабра

Абракадабра написал:

Tim,
тогда как-то дешевенько получается для золоченых ларцев, которые еще и антиквариатом оказатся могут.
Насколько я знаю, католики сейчас много святынь продают. Безусловно и оценивают их. Как-то.

Херсонці: боєць АТО повісився після сповіді у священика...

Філософ

Філософ написал:

Жалко солдата, хотів духовної потіхи, а натрапив на лжепастиря...


Почаевская лавра продолжает молиться о "спасении Росси...

Філософ

Філософ написал:

Добрянський заборонений, а коли єретичні представники Почаївського монастиря будуть заборонені. Хотя що тут дивуватись Березовський знову прийняв до церковного спілкування всіх представників "політичного православя" засуджених Сабоданом... fellow

Херсонці: боєць АТО повісився після сповіді у священика...

Kruvonis

Kruvonis написал:

Пані журналіст трішки підзаробляє, адже мінімалка тільки 1 300. Крім її писанини не знайшов нічого. Та чому так тиражують цей матеріал?

Почаевская лавра продолжает молиться о "спасении Росси...

Kruvonis

Kruvonis написал:

Одне посилання на сайт, інші на свій власний матеріал та роздуми - і це Релігія в Україні*. Вимишений зазначити актуальність данної теми в політиці та тиск(таким от статтям) на УПЦ. Як показує приклад, то не тільки в УПЦ є такі "індивіди" а й у інших конфесіях. Ну наприклад о.Павло Добрянський(капелан Майдану) - якого заборонили у служінні, арх.Віктор Бедь(колишній ректор Ужгородського Університету). Та Інформація на них не так актуальна - тому і пишуть постійно на тему УПЦ.
ИМХО, та такого матеріалу завжди досить, необхіхідно розуміти навіщо його постійно тиражувати.

Монастир на Франківщині перейшов під юрисдикцію Київськ...

dutchak1

dutchak1 написал:

Тут нам хтось би з  адмінів пояснив. Релігійний закон говорить про існування двох видів монастирів: одні засновуються релігійними управліннями або центрами інші утворюються в тому ж порядку що і релігійні громади. Цей монастир до якого типу відноситься? По логіці закону, тільки другий тип монастирів може робити те, що закон назвав «вільна зміна  підлеглості» оскільки право на «вільну зміну підлеглості» має тільки громада. Чи може це право абсолютне, тільки для громади? Втім далі логіка втрачається, губиться. Ділення статею 10 монастирів на два типи здавалось би мало передбачати і два механізми реєстрації статутів. Втім стаття 14 говорить про одинакову реєстрації як тих так і тих монастирів. А ще як добавити до цього попередню інформацію про самостійну продажу монастиря то, мабуть, без спеца Юраша чи Єленського ми тут нічого не зрозумієм. Хоча і то сумнівно. Ще якась логіка Єленського про пошуки членів громади, що утримують церковну господарку зрозуміла. Ну а тут? Що - кілька монахів самі утримували всю господарку монастиря?

У депутата Лозового знайшли мощі на 121 тис. грн.

Tim

Tim написал:

Абракадабра,
не продаётся вдохновенье- но можно рукопись продать.©
были бы Вы обычным,а не заинтересованным,обывателем, то сразу же и нашли ответ на сей вопрос,а не риторически чегото бы спрашивали у воздуха.

Вы давно мощи лобызали? ну хоть какието?))
они где находятся? просто к костюму депутата пришиты? или он их в платочке носовом носит,как делала одна знатная транда времён Златоуста? нет?
а тогда нужно прямо сказать,что оцениваются не кости/плоть невесть кого(потому что о подлинности/духовной ценности того или иного артефакта можно спорить годами) -а оценивается чисто материальное сопровождение: рака или ларец, котороый уж очень любят золотить а потом оценивать в четыре-шесть раз дороже себестоимости. "жертва на храм",достаточно открыть сайт Софрино(Вы же знаете,что это такое) и поглядеть цены.

я уверяю Вас, что чудо Вашего прозрения мы все подтвердим. wink

и не нужно забывать о ещё одной стороне этой многосторонней медали: очень часто это и не новодельный ларчик(панагия,крест,...)с мощами -это ещё и антиквариат,спёртый гдето в начале соввласти из закрытого храма или попавшего в руки неверующего наследника или хапнутого после смерти пожилых владельцев.
поглядите аукционы на сей счёт.
и это всё исключительно материальная ценность, мало отличающаяся от гамбсовского орехового гарнитура или коллекционных вин 1939года

У депутата Лозового знайшли мощі на 121 тис. грн.

Абракадабра

Абракадабра написал:

Депутаты наши - кладезь для налоговиков. Но вот интересно мне, простому обывателю, как они моши-то оценивают? Театр абсурда.